ΣΤΟΙΒΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του
Advertisements

Έστω πίνακας Α χιλίων θέσεων που περιέχει πραγματικούς αριθμούς
3.4 Στοίβα (stack) (μόνο θεωρία)
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Συλλογές, Στοίβες και Ουρές Σε πολλές εφαρμογές μας αρκεί η αναπαράσταση ενός δυναμικού συνόλου με μια δομή δεδομένων η οποία δεν υποστηρίζει την αναζήτηση.
Παράδειγμα 3: Δίνονται Ν αριθμοί Xj,j=1,2,…N.Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα βρίσκει το μεγαλύτερο αριθμό και τις θέσεις στις οποίες εμφανίζεται αυτός.
ΕΝΤΟΛΕΣ.
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
1. Να γραφτεί αλγόριθμος ο οποίος θα ορίζει ένα μονοδιάστατο πίνακα Α 10 θέσεων. Ακολούθως θα διαβάζει από το πληκτρολόγιο τιμές τις οποίες θα τοποθετεί.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Στοίβα & Ουρά Πέμπτη 08/03/2007 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τμήμα: Γ3τεχν. Καθηγητής :Ν. Γιαννακόπουλος ΠΕ19 Ερωτήσεις:
Ασκήσεις.
Κάντε κλικ σε ένα από τα κεφάλαια παρακάτω για να πάρετε περισσότερες πληροφορίες ή κάντε κλικ στο κουμπί Επόμενο για να ξεκινήσει η ιστοσελίδα φροντιστήριο.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ε. ΠετράκηςΣτοίβες, Ουρές1 Στοίβες  Στοίβα: περιορισμένη ποικιλία λίστας  τα στοιχεία μπορούν να εισαχθούν ή να διαγραφούν μόνο από μια άκρη : λίστες.
Στοίβα, Ουρά.
Αλγόριθμοι συνέχεια 2.2.4, 2.2.5,
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η Δομή Επανάληψης οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες… Η παρουσίαση της εντολής Μέχρις_ότου είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
1 ΤΜΗΜΑ ΜΠΕΣ Αλγόριθμοι Αναζήτησης Εργασία 1 Τυφλή Αναζήτηση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ)
Κεφάλαιο 3ο Δομές Δεδομένων.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
1 Η ΓΙΑ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Η δομή Για περιέχει 3 τμήματα (εντολές) που εκτελούνται αυτόματα(εσωτερικά στη Για) Για i από 1 μέχρι 100 i ← 1 i
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Ένας εκδοτικός οίκος χρησιμοποιεί 35 διανομείς για τη διακίνηση των βιβλίων του. Στο τέλος κάθε μήνα καταγράφονται οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΕΡΡΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. Πτυχιακή εργασία Μάρθα Τσολακίδου.
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
Οι Δομές Δεδομένων Ουρά και Στοίβα
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
Ασκήσεις στην Java-XML
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΣΚΗΣΗ 1
Σειριακή ή Γραμμική Αναζήτηση 1.Μοναδικό Κλειδί (key)
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Οι Δομές Δεδομένων Ουρά και Στοίβα
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ
Τρόπος προσαρμογής του Microsoft SharePoint Τοποθεσία Web με σύνδεση
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα
Ιεραρχική σχεδίαση Καθορίζονται οι βασικές λειτουργίες σε ανώτερο επίπεδο και στη συνέχεια γίνεται διάσπαση σε όλο και μικρότερες λειτουργίες μέχρι το.
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΠΙΝΑΚΕΣ Οι δομές δεδομένων «Στοίβα» & «Ουρά»
ΠΙΝΑΚΕΣ Δομή ΟΥΡΑΣ (queue)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΟΙΒΑ

Εφαρμογές στοίβας Το ιστορικό των σελίδων που επισκεφθήκαµε σε έναν Web browser Η σειρά των πράξεων Undo σε έναν επεξεργαστή κειµένου Η αλυσίδα των κλήσεων µεθόδων στην Java Virtual Machine Έµµεσες εφαρµογές Βοηθητικές δοµές δεδοµένων σε αλγόριθµους Συστατικό σε άλλες δοµές δεδοµένων

ΣΤΟΙΒΑ

Άσκηση Σε μια στοίβα 10 θέσεων έχουν τοποθετηθεί διαδοχικά τα στοιχεία: Σ, Γ, Μ, Α, Δ στην 1η, 2η, 3η, 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Να προσδιορίσετε την τιμή του δείκτη top της παραπάνω στοίβας και να την σχεδιάσετε. Αν εφαρμόσουμε τις παρακάτω λειτουργίες: Απώθηση, Απώθηση, Απώθηση, Ώθηση Χ , Ώθηση Δ και Απώθηση ποιά είναι η νέα τιμή της top και ποιά η τελική μορφή της στοίβας; Δ Α Μ Γ Σ Χ Γ Σ Top = 5 Top = 3

Άσκηση Σε μια κενή στοίβα πρόκειται να εισαχθούν τα στοιχεία A, M, D, K, L, B με τη σειρά που δίνονται (Α πρώτο, Β τελευταίο). Ακολουθεί μια σειρά πράξεων που είναι: α) Ώθηση δύο στοιχειών στη στοίβα και απώθηση ενός β) Ώθηση δύο στοιχειών στη στοίβα και απώθηση ενός γ) Ώθηση δύο στοιχειών στη στοίβα και απώθηση ενός Ποια στοιχεία και με ποια σειρά, περιέχει η στοίβα μετά τις πράξεις αυτές; Η ανωτέρω άσκηση μπορεί να υλοποιηθεί σε γλώσσα με χρήση ενός πίνακα 10 θέσεων L K A Top = 3

Ώθηση (Push) – Απώθηση (Pop) Το τμήμα προγράμματος για την ώθηση σε στοίβα είναι το παρακάτω:   ΓΡΑΨΕ ΄Δώσε στοιχείο για να εισαχθεί στη στοίβα Α:' ΔΙΑΒΑΣΕ στοιχείο ΑΝ top<10 ΤΟΤΕ top  top + 1 Α[top] στοιχείο ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ 'Υπερχείλιση στοίβας' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ Το τμήμα προγράμματος για την απώθηση από στοίβα είναι το παρακάτω:   ΑΝ top>=1 ΤΟΤΕ Στοιχείο  Α[top] top top-1 ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ ‘Υποχείλιση στοίβας' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Άσκηση Ένα οχηματαγωγό πλοίο, χωρητικότητας 250 αυτοκινήτων, εκτελεί το δρομολόγιο ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΙΓΙΝΑ. Τα οχήματα που επιβιβάζονται πρώτα είναι αυτά που θα αποβιβαστούν τελευταία. Στο λιμάνι του Πειραιά προσέρχονται τα αυτοκίνητα για αναχώρηση. Να γίνει πρόγραμμα το οποίο: Να υπάρχει μενού επιλογής: 1. Επιβίβαση 2. Αποβίβαση 3. Έξοδος Στη περίπτωση που επιλεχθεί η Επιβίβαση θα διαβάζει τον αριθμό κυκλοφορίας καθενός από τα αυτοκίνητα που προσέρχονται και ο αριθμός κυκλοφορίας του να καταχωρείται στη στοίβα ΟΧΗΜΑΤΑ. Κάθε φορά που επιβιβάζεται ένα αυτοκίνητο να τυπώνεται το ερώτημα "Υπάρχει άλλο αυτοκίνητο (Ν/Ο); ". Αν ο χρήστης απαντήσει Ν (=ΝΑΙ), επαναλαμβάνεται η διαδικασία επιβίβασης, ενώ αν απαντήσει Ο (=ΟΧΙ), σταματά η διαδικασία επιβίβασης και επιστρέφει το πρόγραμμα στο μενού Επιλογής. Αν το πλοίο γεμίσει η επιβίβαση σταματά εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα και επιστρέφει το πρόγραμμα στο μενού επιλογής. Στη περίπτωση που επιλεχθεί η Αποβίβαση, εξάγει και εμφανίζει από την στοίβα ΟΧΗΜΑΤΑ όλους τους αριθμούς αυτοκινήτων που είχαν επιβιβαστεί στον ΠΕΙΡΑΙΑ, με τη σειρά που αποβιβάζονται. Στο τέλος να τυπώνεται το πλήθος των αυτοκινήτων που αποβιβάστηκαν στο λιμάνι της ΑΙΓΙΝΑΣ

2) Ουρά (FIFO) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Εμπρός (front) (=1) Πίσω (rear) (=0)

Εφαρμογές Ουράς Λίστες αναµονής Πρόσβαση σε µοιραζόµενους πόρους (π.χ, εκτυπωτής) Πολυπρογραµµατισµός Έµµεσες εφαρµογές Βοηθητικές δοµές δεδοµένων για αλγόριθµους Συστατικό άλλων δοµών δεδοµένων