Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πως διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας;
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Ο λύκος που ήταν χορτοφάγος
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Δρόμος αρετής και δύναμης
Ο βασιλιάς των βατράχων
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
Αυτός : "θα παραγγείλω πίτσα Θέλεις και εσύ κάτι να σου παραγγείλω;"
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Έχεις δύο επιλογές! από το
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Δευτερεύουσες προτάσεις.
O Σωκράτης και το τεστ του φιλτραρίσματος
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Ξυπνάς το πρωί. Μια μέρα ξεκινάει….
Οι μαθήτριες Ε΄ Δημοτικού Σταυρίνα Άννα. Μια φορά και έναν καιρό στο σχολείο των κοντοπόδαρων καθώς παίζανε μπάλα εμφανίστηκε ένας μακροπόδαρος που τον.
Δευτερεύουσες προτάσεις
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Σοφία Σταματιάδη Α’ Θρησκευτικά Σελίδα 100 άσκηση 2 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ  Διηγηθείτε με συντομία το κείμενο α΄.  Υπογραμμίστε τις λέξεις με τις οποίες ο άγγελος χαιρετά τη Μαρία.  Ποιο μήνυμα της.
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Ευθύς και πλάγιος λόγος
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΑΝΤΖΕΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Ασπρογάλανο πανί ● Μιλούσανε δυο νεράιδες: ● - Τι σημαία να δώσουμε σ' αυτή τη χώρα; ● είπαν κι έδειξαν την Ελλάδα. ● - Ας ρωτήσουμε την ίδια, είπε η μια.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ
Βαρβακειο προτυπο γυμνασιο
Μεγαλώνω ένα κλάσμα, το μικραίνω ή φτιάχνω ισοδύναμό του.
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις
Κάλεσα τον υδραυλικό με σκοπό να μας φτιάξει τη βρύση.
Ευθύς λόγος Ευθύς λόγος Ευθύς λόγος
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
2ο Γυμνάσιο Καλλίπολης Σχολική & Κοινωνική Ζωή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο ΕΝΟΤΗΤΑ 3η Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο

προτασεισ κρισησ Οι κύριες προτάσεις κρίσης μετατρέπονται σε δευτερεύουσες ειδικές προτάσεις: Ευθύς λόγος: Θυμούμαι τις μέρες εκείνες. Πλάγιος λόγος: Λέει ότι θυμάται τις μέρες εκείνες.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ Οι κύριες προτάσεις επιθυμίας μετατρέπονται σε βουλητικές προτάσεις: Ευθύς λόγος: Φύγε αμέσως. Πλάγιος λόγος: Τον πρόσταξε να φύγει αμέσως.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Οι κύριες ερωτηματικές προτάσεις (ευθείες ερωτήσεις) μετατρέπονται σε δευτερεύουσες ερωτηματικές προτάσεις (πλάγιες ερωτή­σεις): Ευθύς λόγος: Γιατί δεν ήρθες; Πλάγιος λόγος: Τον ρώτησε γιατί δεν ήρθε.

Δευτερευουσεσ προτασεισ Οι δευτερεύουσες προτάσεις μένουν δευτερεύουσες: Ευθύς λόγος: Αν δε φας τώρα το φαγητό σου [= υποθετική πρόταση], δε θα μεγαλώσεις. Πλάγιος λόγος: Του είπε ότι, αν δεν έτρωγε τότε το φαγητό του [= υποθετική πρόταση], δε θα μεγάλωνε.

Αλλαγεσ κατα τη μετατροπη Όταν ο ευθύς λόγος μετατρέπεται σε πλάγιο, εκτός από τις αλλαγές στις εγκλίσεις, στους χρόνους και στα πρόσωπα του ρήματος καθώς και στις αντωνυμίες, μπορεί να αλλάξει και το τοπικό ή χρονικό επίρρημα. Ευθύς λόγος: Τώρα εγώ δε θέλω, όπως χτες δεν ήθελε αυτός. Πλάγιος λόγος: Έλεγε ότι τότε αυτός δεν ήθελε, όπως την προηγούμενη μέρα δεν ήθελε εκείνος.

ΑΣΚΗΣΗ - Ποια λέξη και ποια φράση δεν έπρεπε ποτέ να έχει λεχθεί από ανθρώπινο στόμα; Η λέξη «ποτέ» και άρα, από εκεί και πέρα, οποιαδήποτε φράση έχει μέσα τη λέξη «ποτέ».

ΑΣΚΗΣΗ Πόσο επικίνδυνη λέξη είναι το «ίσως»; Ας είναι ευλογημένη τούτη η λέξη που μας βοηθάει να ζούμε. Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω.

ΑΣΚΗΣΗ Τελικά τι είναι σαφές στη ζωή μας; Τίποτα και γι’ αυτό δε φοβάμαι να αμφιβάλλω. Δεν εμπιστεύομαι τις απόλυτες βεβαιότητες και τις απόλυτες αλήθειες: προέρχονται από ανθρώπους ξύλινους, όχι από ανθρώπους με σάρκα και οστά.