ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ Απόψεις των σπουδαστών του ΤΕΙ ΚΜ για τους οικονομικούς πόρους και τη σχέση τους με την ανάπτυξη της εκπαίδευσης Σμαράγδα Πουργάνη (ΑΕΜ: 3130) Επιβλέπων: Δρ. Βασίλειος Σάλτας Συνεπιβλέπων: Δρ. Χρήστος Αναστασίου
Το πεδίο της έρευνας Η παρούσα εργασία ερευνά τη σχέση των οικονομικών πόρων με την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα και συγκεκριμένα συλλογή πρωτογενών ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων
Σκοπός Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η καταγραφή και η κατανόηση των απόψεων των σπουδαστών του προαναφερόμενου ανώτατου τεχνολογικού ιδρύματος σχετικά με τους οικονομικούς πόρους και τις σχέσης αυτών με τη ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικότερα.
Ερευνητικές υποθέσεις Αν οι απαντήσεις των ερωτηθέντων εξαρτιούνται από το φύλο τους. Αν οι απαντήσεις των ερωτηθέντων εξαρτιούνται από το εξάμηνο σπουδών τους.
Μεθοδολογία της εργασίας Ποσοτική έρευνα Ηλεκτρονική φόρμας και κοινοποίησή της στο facebook σε ομάδες σχετικών σπουδαστών Πληθυσμός έρευνας: σπουδαστές του ΤΕΙ ΚΜ σχολών ΣΔΟ και ΣΤΕΦ. Δείγμα έρευνας: 213 σπουδαστές. Διεξαγωγή: 01/09/2019 έως και 05/10/2016 Πιλοτική έρευνα: 20 ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια
Στοιχεία έρευνας Συχνότητες Διαγράμματα Τυπική απόκλιση Συντελεστής Pearson Anova one way Δείκτης αξιοπιστίας Cronbach’s t-test
Φύλο Συχνότητα Ποσοστό Έγκυρο ποσοστό Αθροιστικό ποσοστό Έγκυρα Άνδρας 120 56,3 Γυναίκα 93 43,7 100,0 Σύνολο 213
Εξάμηνο φοίτησης Συχνότητα Ποσοστό Έγκυρο ποσοστό Αθροιστικό ποσοστό Έγκυρα 1ο 3 1,4 2ο 13 6,1 7,5 3ο 16 15,0 4ο 8 3,8 18,8 5ο 11 5,2 23,9 6ο 12 5,6 29,6 7ο 27 12,7 42,3 8ο και άνω 123 57,7 100,0 Σύνολο 213
Συντελεστής αξιοπιστίας Cronbach’s Alpha Στοιχεία 0,936 32
Συμπεράσματα… Οι κτιριακές εγκαταστάσεις, τα εργαστήρια, ο γενικότερος εξοπλισμός, αξιολογήθηκαν ως καλός, ενώ οι λειτουργία των διαφόρων υπηρεσιών ως μέτρια. Καλές έκριναν τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης, ενώ μέτρια τις παροχές που προσφέρει το ίδρυμα σχετικά με τις υπηρεσίες διαδικτύου προς στους σπουδαστές του.
Συμπεράσματα… Ο αριθμός των καθηγητών του ιδρύματος δεν είναι επαρκής ανά ειδικότητα. Δεν είναι ικανοποιημένοι σχετικά με τη βοήθεια που παρέχει το εκπαιδευτικό προσωπικό τόσο στους αδύνατους σπουδαστές, όσο και σ’ αυτούς που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.
Συμπεράσματα… Μέτρια κρίνουν τόσο τη διδακτική τους επάρκεια, όσο και την επιστημονική τους επιμόρφωση ως προς τις νέες τεχνολογίες. Οι οικονομικοί πόροι θεωρούν ότι δεν επαρκούν για την κάλυψη των διαφόρων αναγκών του ιδρύματος.
Συμπεράσματα… Θεωρούν ότι το ίδρυμα δεν αξιοποιεί κατάλληλα τα διάφορά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Όλα αυτά θεωρούν πως έχουν αντίκτυπο στην αξιοπιστία του ιδρύματος. Δεν υπάρχει υποστήριξη αδύναμων σπουδαστών από τους καθηγητές ώστε να ολοκληρώσουν εμπρόθεσμα τις σπουδές τους στο τμήμα.
Συμπεράσματα… Υπάρχει επιρροή του παράγοντα φύλο των ερωτηθέντων σπουδαστών και τις ερώτησης που σχετίζεται με το αν οι χώροι του ιδρύματος είναι λειτουργικοί με τις γυναίκες να απαντούν αρνητικά σε σχέση με τους άντρες της διεξαχθείσας έρευνας. Το εξάμηνο σπουδών των συμμετεχόντων σπουδαστών, βρέθηκε ότι αυτός επηρεάζει συνολικά δεκατρείς ερευνητικές ερωτήσεις.
Συμπεράσματα Η μεγαλύτερη εκ των επιρροών παρατηρείται στην ερώτηση που σχετίζεται με το πόσο ικανοποιητικές κρίνουν τις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές του ΤΕΙ KM. Η μικρότερη τιμή αφορά την ερώτηση αν προσφέρεται, από το προαναφερόμενο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, σύνδεση με άλλα ανώτατα ιδρύματα για ανάπτυξη, έρευνα και καινοτομία και σχετίζεται με την ερευνητική ομάδα του 6ου εξαμήνου.
Γενικό συμπέρασμα Οι ερωτηθέντες σπουδαστές αξιολόγησαν μέτρια το εν λόγω ανώτατο ίδρυμα, τόσο όσο αφορά το άψυχο και έμψυχο υλικό του, όσο και την οικονομική του ενίσχυση.
Πρόταση Η διεξαχθείσα έρευνα μπορεί να αποτελέσει κίνητρο διοργάνωσής της και σε άλλα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, ώστε να εξαχθούν και συγκριτικά ερευνητικά συμπεράσματα. Επιπροσθέτως θα μπορούσαν να ερευνηθούν και η επιρροή παραγόντων όπως το τμήμα ή/και η σχολή φοίτησης, η ηλικία ή το γενικότερο ακαδημαϊκό προφίλ των συμμετεχόντων.
Σας ευχαριστώ!