Πρακτική Άσκηση ΘΕΜΑ: Μουσική - Θέατρο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Advertisements

Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Μάθημα: Διδασκαλία – Εφαρμογές ΙΙ Διδάσκουσα: κα. Σακελλαρίου Μαρία Ομάδα Φοιτητών:
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Μάθημα: Διδασκαλία – Εφαρμογές ΙΙ Διδάσκουσα: κα. Σακελλαρίου Μαρία Ομάδα Φοιτητών:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Διδασκαλία Εφαρμογές ΙI Πρακτική Άσκηση των φοιτητών Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Μαρία Σακελλαρίου.
Συνέντευξη με νήπια.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Πρακτική Άσκηση ΘΕΜΑ: Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Προσχολική Παιδαγωγική
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Κρυστα ρακαλλιδου.
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
To Teach Curricular Subjects
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πρακτική Άσκηση ΘΕΜΑ: Μουσική - Θέατρο Μάθημα: Διδασκαλία – Εφαρμογές ΙΙ Διδάσκουσα: κα. Σακελλαρίου Μαρία Ομάδα Φοιτητών: Μπαντή Αρετή Α.Μ.: 4649 Παπαδοπούλου Κωνσταντίνα Α.Μ.: 4672 Εξάμηνο: Ή Νηπιαγωγείο: 5ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων Νηπιαγωγοί: Παπαδοπούλου Παρασκευή Βαράτσου Δάφνη

"Οι μαθησιακές μας ενότητες" Τα στοιχεία της μουσικής Ρυθμός - Κίνηση Μουσική - Θέατρο Οι Νότες Μουσικά όργανα Θέατρο – Θέατρο σκιών

Θέμα: Μουσική – Θέατρο Οι στόχοι που θέσαμε περιλαμβάνουν: Θέμα: Μουσική – Θέατρο Οι στόχοι που θέσαμε περιλαμβάνουν: Να ανακαλέσουν υπάρχουσες γνώσεις σχετικά με το θέμα Να μπορούν να συνδέσουν σε θεωρητικό πλαίσιο τις έννοιες και τους όρους που μόλις ορίσαμε Μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες να γνωρίσουν τη σχέση “αιτίου - αποτελέσματος” Να καλλιεργήσουν το αίσθημα συνεργασίας και ομαδικότητας μέσω της δημιουργίας κατασκευών Να αναπτύξουν τη μουσική και θεατρική τους παιδεία

Μαθησιακή ενότητα: Τα στοιχεία της μουσικής

Τα στοιχεία της μουσικής Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό “Τα όρια της φωνής” Νέο Κατάλληλα “Θ’ακούσεις την ένταση φωνής τα χέρια μου αν δεις” “Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά” “Τα μουσικά σχοινάκια” “Με τον ήχο σε καθοδηγώ για να βρεις τον θησαυρό” Δημιουργικά Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι έννοιες: ένταση, ύψος, διάρκεια Οι έννοιες της ηχούς και της ακρόασης. Θεωρία Λειτουργικά Η λειτουργία της ακρόασης Κριτικά Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας Placemat Τα στοιχεία της μουσικής

Τα στοιχεία της μουσικής Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό “Τα όρια της φωνής” Νέο Κατάλληλα “Θ’ακούσεις την ένταση φωνής τα χέρια μου αν δεις” “Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά” “Τα μουσικά σχοινάκια” “Με τον ήχο σε καθοδηγώ για να βρεις τον θησαυρό” Δημιουργικά Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι έννοιες: ένταση, ύψος, διάρκεια Οι έννοιες της ηχούς και της ακρόασης. Θεωρία Λειτουργικά Η λειτουργία της ακρόασης Κριτικά Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας Placemat Τα στοιχεία της μουσικής 6

Στη περιοχή αυτή μπορείτε να προσθέσετε εικόνα, κείμενο, βίντεο. Βιώνοντας Αναλυτική Περιγραφή Γνωστό «Τα όρια της φωνής» Στόχοι Να ανταλλάξουν τα παιδιά πληροφορίες σχετικά με την ένταση Να ανακαλύψουν μέσα από τη δραστηριότητα αυτή τα όρια της έντασης της φωνής Περιγραφή δραστηριότητας Στη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά δυναμώνουν και μειώνουν την ένταση της φωνής τους. Αξιολόγηση Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον και προθυμία να συμμετέχουν στη δραστηριότητα. Μάλιστα ζητούσαν περισσότερο χρόνο για να “δοκιμάσουν” τα όριά τους. Στη περιοχή αυτή μπορείτε να προσθέσετε εικόνα, κείμενο, βίντεο.

Τα στοιχεία της μουσικής Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό “Τα όρια της φωνής” Νέο Κατάλληλα “Θ’ακούσεις την ένταση φωνής τα χέρια μου αν δεις” “Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά” “Τα μουσικά σχοινάκια” “Με τον ήχο σε καθοδηγώ για να βρεις τον θησαυρό” Δημιουργικά Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι έννοιες: ένταση, ύψος, διάρκεια Οι έννοιες της ηχούς και της ακρόασης. Θεωρία Λειτουργικά Η λειτουργία της ακρόασης Κριτικά Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας Placemat Τα στοιχεία της μουσικής 8

«Οι έννοιες: ένταση, ύψος, διάρκεια» Εννοιολογώντας Αναλυτική Περιγραφή Ορολογία «Οι έννοιες: ένταση, ύψος, διάρκεια» Στόχοι Να εισαχθούν τα παιδιά στις έννοιες της έντασης, της διάρκειας και του ύψους Να ενημερωθούν για τα χαρακτηριστικά τους Να μάθουν τις λειτουργίες των εννοιών αυτών Περιγραφή δραστηριότητας Αφού ορίσουμε τις παραπάνω έννοιες, διευκρινίζουμε τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες τους. Αξιολόγηση Στο στάδιο αυτό κάποια παιδιά αρχικά δυσκολεύτηκαν να κατανοήσουν και να διαχωρίσουν τις τρείς έννοιες στο θεωρητικό τους πλαίσιο. Σε αντίθεση ορισμένα συμμετείχαν στην παρουσίαση των εννοιών με δικά τους απλά παραδείγματα. Γενικότερα, έδειξαν προθυμία στην κατανόηση και εκμάθηση των εννοιών και μάλιστα τις αφομοίωσαν εύκολα.

Τα στοιχεία της μουσικής Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό “Τα όρια της φωνής” Νέο Κατάλληλα “Θ’ακούσεις την ένταση φωνής τα χέρια μου αν δεις” “Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά” “Τα μουσικά σχοινάκια” “Με τον ήχο σε καθοδηγώ για να βρεις τον θησαυρό” Δημιουργικά Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι έννοιες: ένταση, ύψος, διάρκεια Οι έννοιες της ηχούς και της ακρόασης. Θεωρία Λειτουργικά Η λειτουργία της ακρόασης Κριτικά Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας Placemat Τα στοιχεία της μουσικής 10

«Η λειτουργία της ακρόασης» Αναλύοντας Αναλυτική Περιγραφή Λειτουργικά «Η λειτουργία της ακρόασης» Στόχοι Να κατανοήσουν τα παιδιά τη σχέση "αιτίου-αιτιατού" Να μάθουν πως λειτουργεί η έννοια της ακρόασης Αξιολόγηση Με άξονα τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά κατανόησαν σε πρακτικό επίπεδο την έννοια της ακρόασης. Οι δυάδες που σχηματίστηκαν ενίσχυσαν τη συνεργασία και παρατηρήσαμε πως βελτιώθηκαν οι σχέσεις των παιδιών που δεν έκαναν τόσο στενή παρέα, καθώς ακροατής και ομιλιτής έπρεπε να συγχρονίζονται. Περιγραφή δραστηριότητας Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους ομιλητή και ακροατή και ο πρώτος προσδιορίζει τη θέση του δεύτερου μέσω της ακρόασης.

Αναλύοντας Αναλυτική Περιγραφή Λειτουργικά

«Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας» Αναλύοντας Αναλυτική Περιγραφή Κριτικά «Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας» Στόχοι Να κατανοήσουν τα παιδιά τις επιδράσεις της ηχούς Να μάθουν μέσω της διαδικασίας της εφραμογής ποιες είναι οι επιπτώσεις τους, π.χ. η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας Περιγραφή δραστηριότητας Τα παιδιά ανά ζευγάρια χρησιμοποιούν πλαστικά ποτήρια και μαθαίνουν ως ομιλητής και ακροατής πώς λειτουργεί η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας.

«Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας» Αναλύοντας Αναλυτική Περιγραφή Κριτικά «Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας» Αξιολόγηση Τα παιδιά θεώρησαν ιδιαίτερα διασκεδαστικό το παιχνίδι με τα πλαστικά ποτήρια, μέσω του οποίου προσεγγίσαμε την έννοια της ηχούς. Ορισμένα παιδιά δυσκολεύτηκαν να κατανοήσουν την έννοια αυτή, δηλαδή πως αναπαράγεται η φωνή τους μέσα στο ποτήρι. Σε γενικό επίπεδο συνεργάστηκαν άψογα και κατανόησαν πώς “επικοινωνούσαν” οι πρώτοι λαοί με έναν ψυχαγωγικό τρόπο.

Τα στοιχεία της μουσικής Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό “Τα όρια της φωνής” Νέο Κατάλληλα “Θ’ακούσεις την ένταση φωνής τα χέρια μου αν δεις” “Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά” “Τα μουσικά σχοινάκια” “Με τον ήχο σε καθοδηγώ για να βρεις τον θησαυρό” Δημιουργικά Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι έννοιες: ένταση, ύψος, διάρκεια Οι έννοιες της ηχούς και της ακρόασης. Θεωρία Λειτουργικά Η λειτουργία της ακρόασης Κριτικά Η ηχώ ως τρόπος επικοινωνίας Placemat Τα στοιχεία της μουσικής 15

«Τα μουσικά σχοινάκια» Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Κατάλληλα Στόχοι Να εξοικειωθούν τα παιδιά με την έννοια της "έντασης, του ύψους και της διάρκειας" μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες που συνδυάζουν την κατανόηση εννοιών με το παιχνίδι Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα αλλά και τη δυνατότητα κατανόησης οδηγιών σε κινητικές δραστηριότητες Περιγραφή δραστηριότητας Τα παιδιά περπατούν κατά μήκος ενός από τα επτά σχοινάκια που έχουμε απλώσει στην παρεούλα και επαναλαμβάνουν το φωνήεν στο οποίο καταλήγει. «Τα μουσικά σχοινάκια»

Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Κατάλληλα Αξιολόγηση Τα παιδιά κατανόησαν τις έννοιες μέσω της πρακτικής εφαρμογής και κυρίως διασκέδασαν με τα παιχνίδια που παίξαμε. Επιφέραμε τα αποτελέσματα που θέλαμε αφού μετά το πέρας της δραστηριότητας τα παιδιά ήταν σε θέση να διακρίνουν τις τρείς έννοιες πλην ορισμένων εξαιρέσεων που δεν μπορούσαν να διαχωρήσουν το ύψος με την ένταση.

«Θ’ακούσεις την ένταση φωνής τα χέρια μου αν δεις» «Με τον ήχο σε καθοδηγώ για να βρεις τον θησαυρό»

Μαθησιακή ενότητα: Μουσικά όργανα

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Γνωριμία με τα μουσικά όργανα Νέο Μουσικά όργανα διαφορετικών χωρών Η παρεούλα των μουσικών οργάνων Κατάλληλα Κατασκευή μουσικών οργάνων Δημιουργικά Χρήση μουσικών οργάνων “Η χορωδία της τάξης μας” Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων Θεωρία Ταξινόμηση μουσικών οργάνων Σύνδεση ειδών μουσικής και μουσικών οργάνων Λειτουργικά Κριτικά Placemat Μουσικά όργανα 20

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Γνωριμία με τα μουσικά όργανα Νέο Μουσικά όργανα διαφορετικών χωρών Η παρεούλα των μουσικών οργάνων Κατάλληλα Κατασκευή μουσικών οργάνων Δημιουργικά Χρήση μουσικών οργάνων ‘’Η χορωδία της τάξης μας’’ Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων Θεωρία Ταξινόμηση μουσικών οργάνων Σύνδεση ειδών μουσικής και μουσικών οργάνων Λειτουργικά Κριτικά Placemat Μουσικά όργανα 21

«Γνωριμία με τα μουσικά όργανα» Βιώνοντας Αναλυτική Περιγραφή Γνωστό Στόχοι Να θυμηθούν τα παιδιά οτιδήποτε γνωρίζουν σχετικά με τα μουσικά όργανα Να συζητήσουν μεταξύ τους και να ανταλλάξουν πληροφορίες και απόψεις Να αναγνωρίσουν τα παιδιά τα γράμματα των λέξεων, των ονομάτων των μουσικών οργάνων Να καταγράψουν τα ίδια τα παιδιά τις λέξεις, ώστε να αναπτύξουν τη δεξιότητα της ανάγνωσης Αξιολόγηση Τα παιδιά συμμετείχαν πρόθυμα στη συζήτηση αλλά και στο παιχνίδι με την αναγνώριση των γραμμάτων. Ορισμένα δυσκολεύτηκαν στη γραφή αλλά με τη βοήθειά μας και με τις καρτέλες που είχαν στη διάθεσή τους, οι όποιες δυσκολίες επιλύθηκαν. Μάλιστα κάποια παιδιά ζητούσαν να βοηθήσουν όσα δυσκολεύονται, έτσι παρατηρήθηκε και μία μορφή συνεργασίας, η οποία δεν ήταν στους αρχικούς μας στόχους. Περιγραφή δραστηριότητας Στην παρεούλα συζητήσαμε με τα παιδιά για τα μουσικά όργανα, είδαμε καρτέλες με εικόνες αυτά και τα ονόματά τους. Τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τα γράμματα και να γράψουν όποιο επιθυμούν. «Γνωριμία με τα μουσικά όργανα»

«Μουσικά όργανα διαφορετικών χωρών» Βιώνοντας Αναλυτική Περιγραφή Νέο «Μουσικά όργανα διαφορετικών χωρών» Στόχοι Να μάθουν τα νήπια μουσικά όργανα ξένων χωρών Να γνωρίσουν μέσω του παγκόσμιου χάρτη τις χώρες από τις οποίες προέρχονται τα μουσικά όργανα Να διασκεδάσουν μέσω της αναπαράστασης: πώς παίζεται το αγαπημένο τους μουσικό όργανο Περιγραφή δραστηριότητας Μέσα από εικόνες γνωρίζουμε μουσικά όργανα ξένων χωρών, τις οποίες αναζητούμε στον παγκόσμιο χάρτη. Στη συνέχεια, παίζουμε ένα παιχνίδι αναπαράστασης ως μικροί μουσικοί.

Βιώνοντας Αναλυτική Περιγραφή Νέο Εκπαιδευτικό Υλικό Ως εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιήσαμε φωτογραφίες που απεικονίζουν μουσικά όργανα από διάφορες χώρες, τα οποία στη συνέχεια ακούσαμε μέσω Η/Υ. Αξιολόγηση Η δραστηριότητα ενθουσίασε το κάθε νήπιο και πιο συγκεκριμένα προκλήθηκε ενδιαφέρον και περιέργεια για την αναζήτηση των χωρών στον παγκόσμιο χάρτη. Εκ μέρους των παιδιών θεωρήθηκε ιδιαίτερα διασκεδαστική η επιλογή και η αναπαράσταση του αγαπημένου μουσικού οργάνου. Αξιοσημείωτο είναι πως προέκυψε η ανάγκη ύστερα από αίτημα των παιδιών να δούμε video ή να ακούσουμε τους ήχους που παράγονται από αυτά τα <<παγκόσμια>> μουσικά όργανα.

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Γνωριμία με τα μουσικά όργανα Νέο Μουσικά όργανα διαφορετικών χωρών Η παρεούλα των μουσικών οργάνων Κατάλληλα Κατασκευή μουσικών οργάνων Δημιουργικά Χρήση μουσικών οργάνων ‘’Η χορωδία της τάξης μας’’ Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων Θεωρία Ταξινόμηση μουσικών οργάνων Σύνδεση ειδών μουσικής και μουσικών οργάνων Λειτουργικά Κριτικά Placemat Μουσικά όργανα 25

«Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων» Εννοιολογώντας Αναλυτική Περιγραφή Ορολογία «Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων» Στόχοι Να κατανοήσουν τις έννοιες των κατηγοριών και τα στοιχεία που τις διαχωρίζουν Να αντιληφθούν και να κατανοήσουν ποια όργανα τοποθετούνται σε κάθε κατηγορία Περιγραφή δραστηριότητας Στη δραστηριότητα αυτή ορίζουμε με τα παιδιά τις κατηγορίες των μουσικών οργάνων και προσδιορίζουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που τις διακρίνουν

«Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων» Εννοιολογώντας Αναλυτική Περιγραφή Ορολογία «Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων» Αξιολόγηση Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τις κατηγορίες των μουσικών οργάνων. Αν και αρχικά θεωρήθηκε πληκτική η αναφορά στα χαρακτηριστικά που διαχωρίζουν τις τρείς κατηγορίες, στη συνέχεια επανέλαβαν πρόθυμα τα στοιχεία αυτά. Η δραστηριότητα ανταποκρινόταν σε ένα σχετικά μικρό ποσοστό ενδιαφέροντος των παιδιών, αφού πρόκειται για ορολογία. Αυτό που έγινε διαφορετικό από ό,τι το σχεδιάσαμε σχετίζεται με την παρουσίαση των κατηγοριών μεσω πολλών παραδειγμάτων.

«Ταξινόμηση των μουσικών οργάνων» Εννοιολογώντας Αναλυτική Περιγραφή Θεωρία «Ταξινόμηση των μουσικών οργάνων» Στόχοι Να κατανοήσουν τα παιδιά μεσω της ταξινόμησης ποιο μουσικό όργανο αντιστοιχεί στις κατηγορίες που έχουμε σημειώσει Να γνωρίζουν τα διακριτά στοιχεία των κατηγοριών των μουσικών οργάνων Περιγραφή δραστηριότητας Σε πίνακα με τα ονόματα των τριών κατηγοριών που κατασκευάσαμε τα παιδιά ζωγραφίζουν μικρογραφίες μουσικών οργάνων και τοποθετούν ένα Χ στο κουτάκι που θεωρούν ότι ταξινομούνται.

«Ταξινόμηση των μουσικών οργάνων» Εννοιολογώντας Αναλυτική Περιγραφή Θεωρία «Ταξινόμηση των μουσικών οργάνων» Αξιολόγηση Στην παρούσα δραστηριότητα τα παιδιά αρχικά όξυναν την κριτική τους σκέψη για την επιλογή της κατάλληλης κατηγορίας. Παρατηρήσαμε ότι έδειξαν προθυμία να ζωγραφίσουν μικρογραφίες των μουσικών οργάνων και να συπληρώσουν τον πίνακά μας.

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Γνωριμία με τα μουσικά όργανα Νέο Μουσικά όργανα διαφορετικών χωρών Η παρεούλα των μουσικών οργάνων Κατάλληλα Κατασκευή μουσικών οργάνων Δημιουργικά Χρήση μουσικών οργάνων “Η χορωδία της τάξης μας” Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Οι κατηγορίες των μουσικών οργάνων Θεωρία Ταξινόμηση μουσικών οργάνων Σύνδεση ειδών μουσικής και μουσικών οργάνων Λειτουργικά Κριτικά Placemat Μουσικά όργανα 31

«Κατασκευή μουσικών οργάνων» Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Κατάλληλα «Κατασκευή μουσικών οργάνων» Στόχοι Να εφαρμόσουν κατάλληλα τη θεωρία που έμαθαν για τα μουσικά όργανα Να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν ως ομάδα ώστε να τα κατασκευάσουν Να πειραματιστούν και να χρησιμοποιήσουν απλά υλικά για την κατασκευή τους Περιγραφή δραστηριότητας Ύστερα από τη γνωριμία με τις κατηγορίες των μουσικών οργάνων προχωρούμε στην κατασκευή τους με απλά και καθημερινά υλικά.

«Κατασκευή μουσικών οργάνων» Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Κατάλληλα «Κατασκευή μουσικών οργάνων» Αξιολόγηση Τα παιδιά πραγματοποίησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη δραστηριότητα αυτή, αφού χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους για την κατασκευή. Αν και υπήρχαν μικρές διαφωνίες σχετικά με την επιλογή των χρωμάτων, οι αξίες της συνεργασίας και της ομαδικότητας ενισχύθηκαν. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως μέσω αυτής της δραστηριότητας γεννήθηκαν οι ιδέες για περαιτέρω πρωτότυπες δραστηριότητες, π.χ. “Η χορωδία της τάξης μας”. 33

«Χρήση μουσικών οργάνων» Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Δημιουργικά «Χρήση μουσικών οργάνων» Στόχοι Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσω της χρήσης των μουσικών οργάνων της τάξης μας Αξιολόγηση Τα παιδιά θεώρησαν ιδιαίτερα δημιουργική τη δραστηριότητα, γιατί το κάθε ένα ήταν παραγωγός της δικής του μελωδίας, ήταν ένας μικρός “μαέστρος”. Ορισμένα νήπια χρησιμοποίησαν αρκετά όργανα για την παραγωγή της μελωδίας τους, ενώ άλλα ήταν πιο διαστακτικά και περιορίστηκαν σε ένα μόνο όργανο. Όλα τα παιδιά πάντως διασκέδασαν και κάποια χόρεψαν με τη μελωδία που δημιουργούσαν οι φίλοι τους. 35

Μαθησιακή ενότητα: Θέατρο – Θέατρο σκιών

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Πρώτη γνωριμία με το θέατρο Ο Καραγκιόζης Νέο Η λειτουργία του θεάτρου σκιών Κατάλληλα Κατασκευή του δικού μου Καραγκιόζη Δημιουργικά Το δικό μας θέατρο σκιών Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Βασικές έννοιες του θεάτρου Θεωρία Λειτουργικά Κριτικά Placemat Θέατρο – Θέατρο σκιών 38

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Πρώτη γνωριμία με το θέατρο Ο Καραγκιόζης Νέο Η λειτουργία του θεάτρου σκιών Κατάλληλα Κατασκευή του δικού μου Καραγκιόζη Δημιουργικά Το δικό μας θέατρο σκιών Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Βασικές έννοιες του θεάτρου Θεωρία Λειτουργικά Κριτικά Placemat Θέατρο – Θέατρο σκιών 39

Βιώνοντας Αναλυτική Περιγραφή Γνωστό «Ο Καραγκιόζης» Στόχος Να ανταλλάξουν πληροφορίες για τον Καραγκιόζη και να συζητήσουν τις εμπειρίες τους, αναπτύσσοντας έτσι τη δεξιότητα της επικοινωνίας Περιγραφή δραστηριότητας Με αφορμή μία εικόνα του Καραγκιόζη συζητούμε με τα παιδιά, τα οποία γνωστοποιούν στην ομάδα τις εμπειρίες τους. Αξιολόγηση Τα παιδιά έδειξαν προθυμία να συμμετέχουν στη συζήτηση για τον Καραγκιόζη και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με την ομάδα. Επιπλέον, παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το σχετικό video και εξέφρασαν την επιθυμία τους να οργανώσουμε το δικό μας Θέατρο Σκιών. http://www.youtube.com/watch?v=ZTgjQlEeYlI

«Η λειτουργία του Θεάτρου σκιών» Βιώνοντας Αναλυτική Περιγραφή Νέο «Η λειτουργία του Θεάτρου σκιών» Στόχοι Να ενημερωθούν τα παιδιά για το θέατρο σκιών Να μάθουν πως το θέατρο σκιών λειτουργεί, ποια υλικά και αντικείμενα χρησιμοποιούνται Αξιολόγηση Ύστερα από τη συζήτηση που προηγήθηκε για τον Καραγκιόζη, τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον και περιέργεια να μάθουν τι κρύβεται πίσω από αυτό που βλέπουν σε μία παράσταση του θεάτρου σκιών. Ελάχιστα ήταν τα παιδιά που δυσκολεύτηκαν να καταλάβουν πως οι φιγούρες φαίνονται ως σκιές. Περιγραφή δραστηριότητας Η λειτουργία και τα «μυστικά» του Θεάτρου Σκιών είναι η ουσία αυτής της δραστηριότητας. Γνωστοποιούμε στα παιδιά πως «δημιουργείται» μία τέτοια θεατρική παράσταση.

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Πρώτη γνωριμία με το θέατρο Ο Καραγκιόζης Νέο Η λειτουργία του θεάτρου σκιών Κατάλληλα Κατασκευή του δικού μου Καραγκιόζη Δημιουργικά Το δικό μας θέατρο σκιών Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Βασικές έννοιες του θεάτρου Θεωρία Λειτουργικά Κριτικά Placemat Θέατρο – Θέατρο σκιών 42

«Βασικές έννοιες του θεάτρου» Εννοιολογώντας Αναλυτική Περιγραφή Ορολογία «Βασικές έννοιες του θεάτρου» Στόχοι Να μάθουν τα παιδιά βασικές έννοιες του θεάτρου Να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες που ορίζουμε, π.χ. αυλαία, ταξιθέτρια, σκηνικό, είδη θεάτρου Περιγραφή δραστηριότητας Στη δραστηριότητα αυτή ορίζουμε με τα παιδιά τις έννοιες που θεμελιώνουν το θέατρο και ασχολούμαστε με το λεξιλόγιο που είναι απαραίτητο για να κατέχουν το θέμα.

«Βασικές έννοιες του θεάτρου» Εννοιολογώντας Αναλυτική Περιγραφή Ορολογία «Βασικές έννοιες του θεάτρου» Αξιολόγηση Τα παιδιά παρατήρησαν λεπτομερώς τις εικόνες και μας ενημέρωσαν για το ποιές έννοιες γνωρίζουν και ποιές όχι. Οι δυσκολίες που εντοπίσαμε αφορούσαν την κατανόηση ορισμένων ειδών θεάτρου, για παράδειγμα μαύρο θέατρο, οι οποίες επιλύθηκαν με την κατάλληλη επεξήγηση.

Placemat Βιώνοντας Εφαρμόζοντας Γνωστό Πρώτη γνωριμία με το θέατρο Ο Καραγκιόζης Νέο Η λειτουργία του θεάτρου σκιών Κατάλληλα Κατασκευή του δικού μου Καραγκιόζη Δημιουργικά Το δικό μας θέατρο σκιών Εννοιολογώντας Αναλύοντας Ορολογία Βασικές έννοιες του θεάτρου Θεωρία Λειτουργικά Κριτικά Placemat Θέατρο – Θέατρο σκιών 45

«Κατασκευή του δικού μου Καραγκιόζη» Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Κατάλληλα «Κατασκευή του δικού μου Καραγκιόζη» Στόχοι Να εφαρμόσουν κατάλληλα τις γνώσεις τους για τους ήρωες του Καραγκιόζη Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από την κατασκευή της μορφής του Καραγκιόζη Να καλλιεργήσουν το αίσθημα της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης, εκθέτοντας την κατασκευή τους στην παρεούλα

Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Κατάλληλα Περιγραφή δραστηριότητας Το κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του μορφή του Καραγκιόζη, την οποία στη συνέχεια παρόυσίασε στην παρεούλα. Αξιολόγηση Τα παιδιά θεώρησαν ιδιαίτερα ψυχαγωγική την κατασκευή της δικής τους μορφής του Καραγκιόζη. Είναι αξιοσημείωτο πως ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή και η αυτοεκτίμησή τους μέσα από την παρουσίαση της μορφής στην ομάδα. Η δεξιότητα της επικοινωνίας καλλιεργήθηκε μέσω της παρουσίασης κάθε μορφής και η ατμόσφαιρα έγινε ιδιαίτερα ευχάριστη, αφού τα παιδιά σχολίαζαν και επευφημούσαν τον <<δημιουργό>>.

«Το δικό μας θέατρο σκιών» Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Δημιουργικά «Το δικό μας θέατρο σκιών» Στόχοι Να ενισχύσουν τα παιδιά τη φαντασία τους Να αναπτύξουν τη δραματική τέχνη Να καλλιεργήσουν την ικανότητα ανταπόκρισης στη δραματοποίηση και το θεατρικό παιχνίδι Περιγραφή δραστηριότητας Τα παιδιά χρησιμοποιούν τις μορφές που κατασκεύασαν για να πραγματοποιήσουν τη δική τους θεατρική παράσταση στο αυτοσχέδιο Θέατρο Σκιών μας.

Εφαρμόζοντας Αναλυτική Περιγραφή Δημιουργικά Αξιολόγηση Το “Δικό μας Θέατρο Σκιών” πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη χαρά και προθυμία εκ μέρους των παιδιών. Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν με πόση φαντασία και πρωτοτυπία χρησιμοποίησαν τις μορφές του Καραγκιόζη για να δημιουργήσουν την παράστασή τους. Η δραματική τέχνη και ο αυτοσχεδιασμός είναι δύο από τους βασικούς στόχους που θέσαμε ως προς επίτευξη, στους οποίους τα παιδιά ανταποκρίθηκαν ιδιαιτέρως.

Προέκταση της μαθησιακής ενότητας: Μουσικά όργανα Ύστερα από την ολοκλήρωση της πρακτικής μας Άσκησης, οι νηπιαγωγοί της τάξης μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή σε εργαστήριο κατασκευής εγχόρδων μουσικών οργάνων.

Συμπερασματικά, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι χρησιμοποιήσαμε δραστηριότητες που καλύπτουν όλα τα τεταρτημόρια της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού και κυρίως που ανταποκρίνονται στους στόχους του Δ.Ε.Π.Π.Σ. Στις περιπτώσεις που χρειάστηκε τροποποιήσαμε και προσαρμόσαμε τις δραστηριότητες αυτές στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, καθώς κύριος και πρωταρχικός στόχος μας ήταν να ολοκληρώσουμε τη μαθησιακή ενότητα με εκπαιδευτικό αλλά και ψυχαγωγικό τρόπο.

Τέλος, ευχαριστούμε την κα Σακελλαρίου Μαρία και την κα Βάσση Χριστίνα για την πολύτιμη βοήθειά τους στην οργάνωση και την προετοιμασία του πλάνου της πρακτικής μας άσκησης. Επιπλέον, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις νηπιαγωγούς της τάξης μας, την κα Παπαδοπούλου Παρασκευή και την κα Βαράτσου Δάφνη για την συμπαράσταση και τη στήριξη που μας πρόσφεραν στη διάρκεια αυτών των τεσσάρων εβδομάδων σε τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε μέσα στην τάξη….

Ευχαριστούμε!