Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Διαχείριση της σχολικής τάξης
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Μονογραφία Επαγγέλματος
ΜΑΘΗΜΑ 7ο 3.1 Κοινωνική θέση Κοινωνικά χαρακτηριστικά.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 11: Διδακτική των Τεχνικών Μαθημάτων. Η Πληροφορική στην Τεχνική Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΗ ΔΟΜΗ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Σχολική Επίδοση και Αξιολόγηση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Διδακτικοί στόχοι Βγήκε σε 3 ώρες.
Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Το Δίκαιο.
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των ατόμων με βάση την κοινωνική τους θέση και τους κοινωνικούς τους ρόλους. Με αυτόν τον τρόπο η κοινωνία αποκτά συνοχή και διάρκεια στο χρόνο, με αποτέλεσμα οι συμπεριφορές των ατόμων να είναι προβλέψιμες. Όταν οι εποχές αλλάζουν, μεταβάλλονται και οι κοινωνίες, αλλάζει δηλαδή όλη η παραπάνω κοινωνική τους οργάνωση.

Δώστε ένα τίτλο στην διαφάνεια Εξουσία – Δύναμη 1 ώρα

Πως καταλαμβάνει ένα άτομο μια κοινωνική θέση; Κ.Π.Α. Κεφάλαιο 3 Φύλο Εργασίας 1 Πως καταλαμβάνει ένα άτομο μια κοινωνική θέση; …………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................. Τα κοινωνικά χαρακτηριστικά τα χωρίζουμε σε εκ γενετής και σε επίκτητα. Γράψτε μερικά από κάθε είδος …………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................

Κοινωνικά Χαρακτηριστικά Πώς όμως καταλαμβάνει ένα άτομο μια κοινωνική θέση; Για να σου δοθεί η θέση του μαθητή στο Δημοτικό αρκούσε η ηλικία σου, εφόσον στην Ελλάδα η φοίτηση είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά. Για να κατακτήσεις αργότερα τη θέση του φοιτητή σε μιαν Ανώτατη Σχολή, θα απαιτηθεί να έχεις την απαραίτητη εκπαίδευση για να ανταποκριθείς στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Τόσο η ηλικία, όσο και η εκπαίδευση αποτελούν κριτήρια για να καταλάβει το άτομο μια κοινωνική θέση. Τα κριτήρια αυτά αποτελούν τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του ατόμου. Οι κοινωνικές θέσεις, επομένως, αποδίδονται στα άτομα με βάση τα κοινωνικά τους χαρακτηριστικά. Εκ γενετής χαρακτηριστικά είναι το φύλο, η ηλικία, η φυλετική, εθνική η κοινωνική προέλευση μας τα σωματικά χαρακτηριστικά. Τα χαρακτηριστικά αυτά οδηγούν σε κοινωνικές θέσεις που είναι δοτές, μας δίδονται δηλαδή λόγο αυτών των χαρακτηριστικών και όχι λόγο των προσωπικών μας ικανοτήτων. Επίκτητα κοινωνικά χαρακτηριστικά είναι η μόρφωση, το επάγγελμα, το κύρος, το εισόδημα, ο πλούτος, οι κοινωνικές σχέσεις. Τα χαρακτηριστικά αυτά οδηγούν σε κοινωνικές θέσεις που είναι κατακτημένες, τις κατακτάμε δηλαδη με βάση αυτά τα ατομικά μας προσόντα.

Τι νομίζετε ότι είναι ο κοινωνικός ρόλος; Δώστε παραδείγματα Κ.Π.Α. Κεφάλαιο 3 Φύλο Εργασίας 2 Τι νομίζετε ότι είναι ο κοινωνικός ρόλος; Δώστε παραδείγματα …………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................. Ποια σχέση έχει η κοινωνική θέση με τον κοινωνικό ρόλο; …………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................. Οι κοινωνικοί ρόλοι προσδιορίζονται από συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες. Γράψτε μερικούς κανόνες και τους ρόλους που αναφέρονται. …………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................

Η συμπεριφορά που οφείλει να έχει το άτομο, επειδή κατέχει μια θέση σε μια κοινωνική ομάδα, προσδιορίζει τον κοινωνικό του ρόλο. Η συγκεκριμένη συμπεριφορά που περιμένουμε π.χ. από έναν γονέα, δηλαδή να παρέχει στα παιδιά του αγάπη, ασφάλεια, φροντίδα και την κατάλληλη προετοιμασία τους για το μέλλον, αποτελεί το περιεχόμενο του κοινωνικού ρόλου του γονέα. Συχνά, οι υποχρεώσεις που συνεπάγεται ένας ρόλος έρχονται σε σύγκρουση με τις υποχρεώσεις ενός άλλου. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται σύγκρουση ρόλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ρόλοι του εργαζόμενου και του γονέα, οι οποίοι συγκρούονται ιδιαίτερα, όταν δεν υπάρχουν μέτρα κοινωνικής πρόνοιας, όπως οι παιδικοί σταθμοί

Άσκηση για το σπίτι Σύγκρουση ρόλων Κ.Π.Α. Κεφάλαιο 3 Σύγκρουση ρόλων Άσκηση για το σπίτι Μια από τις σημαντικότερες συγκρούσεις ρόλων είναι αυτή του γονέα – εργαζόμενου. Ποιες είναι οι αιτίες αυτής της σύγκρουσης; Υπήρχε αυτή η σύγκρουση ρόλων πριν από 30 χρόνια; Αν όχι γιατί; Αν ναι, είχε τα ίδια αίτια; (Συμβουλευτείτε γονείς και συγγενείς) Ποια θεωρείται τα μεγαλύτερα προβλήματα που προκύπτουν από αυτή την σύγκρουση; Πως μπορεί να βοηθήσει το κράτος; Πως μπορούν να βοηθήσουν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας; Οδηγίες Η απάντηση θα πρέπει να παραδοθεί σε ένα φύλλο χαρτιού , στο οποίο θα είναι σημειωμένο το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας. Η εργασία δεν πρέπει να υπερβαίνει σε μέγεθος την μια σελίδα.

ελαστικοί η χαλαροί αντίθετα αφήνουν περιθώρια ελευθερίας στο άτομο Γενικοί κοινωνικοί κανόνες είναι αυτοί που αφορούν όλο το κοινωνικό σύνολο ενώ οι ειδικοί κοινωνικοί κανόνες αφορούν επιμέρους κοινωνικές ομάδες Αυστηροί κοινωνικοί κανόνες είναι όσοι προβλέπουν ποινές σε όσους τους παραβαίνουν ελαστικοί η χαλαροί αντίθετα αφήνουν περιθώρια ελευθερίας στο άτομο Τυπικοί κοινωνικοί κανόνες είναι όλοι οι γραπτοί κα- νόνες-νόμοι του κράτους ενώ άτυποι κανόνες είναι τα άγραφα έθιμα και συνήθειες

Γράψτε δύο (2) παραδείγματα από τα είδη κανόνων που μάθαμε Κ.Π.Α. Κεφάλαιο 3 Φύλο Εργασίας 3 Γράψτε δύο (2) παραδείγματα από τα είδη κανόνων που μάθαμε (Γενικοί, Ειδικοί, Αυστηροί, Ελαστικοί, Τυπικοί, Άτυποι) …………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................

Ο τρόπος που κάθε κοινωνία ιεραρχεί τα άτομα, με βάση τα κοινωνικά τους χαρακτηριστικά, ονομάζεται κοινωνική διαστρωμάτωση. Κοινωνικές Τάξεις Κοινωνική Ανισότητα Εργατική Αστική Με βάση Το Φύλλο Την Φυλή Την Προέλευση

Στη μεταπολεμική Ελλάδα το απολυτήριο του Γυμνασίου ήταν αρκετό για ανοδική κοινωνική κινητικότητα. Προσπαθήστε να περιγράψετε την έννοια της κοινωνικής κινητικότητας (Ομαδική άσκηση) Να συζητήσετε μεταξύ σας ποια επιπλέον εκπαιδευτικά και επαγγελματικά προσόντα απαιτούνται σήμερα για μια ανοδική κοινωνική κινητικότητα (Ατομική άσκηση)

Η οργάνωση κάθε κοινωνίας δε μένει αναλλοίωτη στο χρόνο. Οι αιτίες των κοινωνικών μεταβολών μπορεί να είναι: αλλαγές στο φυσικό περιβάλλον, μεταβολές στην τεχνολογία πολέμους, επαναστάσεις και κοινωνικά κινήματα Οι κοινωνικές μεταβολές πραγματοποιούνται άλλοτε γίνεται αργά, και άλλοτε ραγδαία άλλοτε ειρηνικά και άλλοτε επαναστατικά Οι κοινωνικές μεταβολές έχουν συνέπειες στο άτομο στην κοινωνία

Να γράψετε τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης Στα τέλη του προηγούμενου αιώνα η τεχνολογική επανάσταση έγινε αιτία ραγδαίων κοινωνικών εξελίξεων. Αυτές οι αλλαγές οδηγούν στο φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης που επηρεάζει τον χαρακτήρα όλων των κοινωνιών σήμερα. Να συζητήσετε στις ομάδες τις συνέπειες του φαινομένου της παγκοσμιοποίησης. Άσκηση για το σπίτι Να γράψετε τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης Οδηγίες Η απάντηση θα πρέπει να παραδοθεί σε ένα φύλλο χαρτιού , στο οποίο θα είναι σημειωμένο το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας. Η εργασία δεν πρέπει να υπερβαίνει σε μέγεθος την μια σελίδα. Η εργασία είναι ατομική