Μέθοδος διαχωρισμού και καθαρισμού υγρών κυρίως οργανικών ενώσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 9 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΜΕΡΟΣ Γ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1.Γραμμή.
Advertisements

Αντιυπερτασικά φάρμακα. Υπέρταση Ορισμός = ΣΑΠ > 140mm Hg / ΔΑΠ > 90mm Hg Οφείλεται σε αυξημένο τόνο λείων μυών των περιφερικών αγγείων που οδηγεί σε.
Ώσμωση και οι νεφροί Π. Δημητρίου Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής.
ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΘΗΜΑ: «ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Πρακτική Άσκηση στην Κοινότητα Παρουσίαση πεπραγμένων Β’ Εξαμήνου Β’ Παιδικός Σταθμός Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης Τσιριμιάγκου Χριστιάνα (Α.Μ: 20935)
Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 11: Καμπύλωση του Ξύλου. Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και.
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Άντληση του νερού άρδευσης- Υπόγειο νερό
MSc in Management and Information Systems
…στη Χώρα των Αισθήσεων…
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Συνταγεσ δρυμου ΜΥ.ΛΕ., ΜΥ.ΛΕ. που γυρίζεις…!
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
ΒΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ
Ο Κύκλος του Νερού (Φυσική) Μεταβιτσιάδου Ελένη Σελίδα 1
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Μέθοδος Καθαρισμού Στερεών Οργανικών Ενώσεων
CombiSet CS 1212 Ι Προϊοντικά χαρακτηριστικά
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
Το κλίμα της Ευρώπης.
ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΘΑΛΑΣΣΑ
Εργασία Φυσικής.
ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΙ Με αυτή την άσκηση προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φαινόμενα της διάλυσης των ουσιών και να αποδώσουμε τη σημασία τους στις καθημερινές.
Γνωριμία με το Σχολικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (μετρήσεις, αβεβαιότητα) Gastr CLUB α.
Η Υγεία των Ματιών Ενημέρωση και Πρόληψη
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΕΡΙΣΤΗΡΩΝ - ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΡΩΝ
Μακροσκοπική και μικροσκοπική αντιμετώπιση.
Φροντίδα Aσθενών με Διαταραχές των Oφθαλμών και των Ώτων
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Βαθμονόμηση θερμομέτρου
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ Τοποθέτησα την επιφάνεια του ξύλου σε εξωτερική θερμοκρασία 17οC για μια ώρα και ανά ένα τέταρτο μετρούσα την θερμοκρασία Του.
אורך, היקף, שטח ונפח.
العنوان الحركة على خط مستقيم
ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΚΑΡΥΩΤΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να τοποθετεί ορθά τις διαστάσεις και κάμνει σωστή χρήση της κλίμακας.
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΔΑΠΕΔΟΘΕΡΜΑΝΣΗ Στη δαπεδοθέρμανση το στοιχείο που αποδίδει τη θερμότητα είναι το δάπεδο του χώρου. Το δάπεδο θερμαίνεται από σωλήνες που έχουν τοποθετηθεί.
          
Παιγνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Από την επικύρωση στην εφαρμογή
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΕΚΦΕ Καρδίτσας.
Σύλληψη-Εγκυμοσύνη-Τοκετός – Ανάπτυξη βρέφους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέθοδος διαχωρισμού και καθαρισμού υγρών κυρίως οργανικών ενώσεων Πείραμα 3: Απόσταξη Μέθοδος διαχωρισμού και καθαρισμού υγρών κυρίως οργανικών ενώσεων

Η τάση ατμών ενός υγρού είναι η πίεση που ασκείται από τους ατμούς του υγρού, οι οποίοι βρίσκονται σε ισορροπία με την υγρή φάση σε ορισμένη θερμοκρασία. Tο σημείο ζέσεως ενός υγρού είναι η θερμοκρασία, όπου η τάση ατμών του υγρού γίνεται ίση με την εξωτερική πίεση Το κανονικό σημείο ζέσεως (σ.ζ.) αντιστοιχεί σε ατμοσφαιρική πίεση 1 atm ή 760 mm Hg. Διάγραμμα πίεσης -θερμοκρασίας

Το σημείο ζέσεως αποτελεί χαρακτηριστική ιδιότητα ενός καθαρού υγρού, όπως και το σημείο τήξεως αποτελεί χαρακτηριστική ιδιότητα ενός καθαρού στερεού, με τη διαφορά ότι για το σημείο ζέσεως πρέπει πάντοτε να αναφέρεται η εξωτερική πίεση. Όταν αποστάζει καθαρή ένωση, το σημείο ζέσεως διατηρείται σταθερό με εύρος θερμοκρασιών που δεν ξεπερνά τους δύο βαθμούς. Οι διαφορές στα σ.ζ. των διαφόρων ενώσεων επηρεάζονται από δύο παράγοντες: Το μοριακό βάρος και τις διαμοριακές δυνάμεις.

Συσκευή και διαδικασία Απλής Απόσταξης Φιάλη απόσταξης ή κλασματήρας (1) Επίθεμα απόσταξης (2) Θερμόμετρο (7) Ψυκτήρας (3), με λάστιχα Επίθεμα κενού (5) Φιάλη-Υποδοχέας (4) Θερμαντική πηγή (6) Ασανσεράκι (8) για γρήγορη απομάκρυνση της πηγής θέρμανσης

Απόσταξη μίγματος δύο υγρών πλήρως αναμίξιμων Διάγραμμα σύστασης υγρού-ατμών.

Αζεοτροπικά μίγματα Οι ουσίες δεν σχηματίζουν ιδανικό διάλυμα, αλλά λόγω διαμοριακών αλληλεπιδράσεων σχηματίζουν αζεοτροπικά μίγματα με ελάχιστο ή μέγιστο σ.ζ. στο διάγραμμα σύστασης υγρού-ατμών. (αζεοτροπικό σημαίνει να ζέει χωρίς μεταβολή, παραμένοντας σταθερό στη σύσταση). Μίγμα αιθανόλης-νερού σχηματίζει μίγμα σταθερού σ.ζ. 78,15 οC (σ.ζ. καθαρής αιθανόλης 78,3 oC και σ.ζ. νερού 100 οC) με περιεκτικότητα 95,6% αιθανόλη και 4,4% νερό.

Κλασματική απόσταξη Η κλασματική απόσταξη εφαρμόζεται για το διαχωρισμό μίγματος δύο ή περισσότερων υγρών από ένα μίγμα με παραπλήσια σ.ζ. Ο διαχωρισμός επιτυγχάνεται με τοποθέτηση κλασματικής στήλης στην συσκευή απόσταξης.

Συσκευή κλασματικής απόσταξης

Η αποδοτικότητα μιας στήλης μπορεί να εκφραστεί με το «ισοδύναμο ύψος με μια θεωρητική πλάκα», HETP (Height Equivalent to a Theoritical Plate). Μία στήλη ύψους 50 cm με 50 θεωρητικές πλάκες, έχει HETP = 1. Μία άλλη στήλη ύψους 50 cm, αλλά με 10 θεωρητικές πλάκες έχει HETP = 5. Επομένως, όσο μικρότερη τιμή HETP έχει μία στήλη τόσο μεγαλύτερη είναι η αποδοτικότητα της.

Απόσταξη υπό ελαττωμένη πίεση Πολλές ενώσεις έχουν υψηλά σ.ζ. και λόγω του κινδύνου αποσύνθεσης σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες ή οξείδωσης από το ατμοσφαιρικό οξυγόνο, δεν μπορούν να αποσταχθούν σε κανονική πίεση. Οι ουσίες αυτές μπορούν να αποσταχθούν υπό ελαττωμένη πίεση, οπότε και βράζουν σε χαμηλότερη θερμοκρασία. Περιστροφικός εξατμιστής Rotary Evaporator

Απόσταξη με υδρατμούς Η πρώτη φιάλη χρησιμεύει για την παραγωγή ατμών. Στη δεύτερη φιάλη. Σε αυτήν τοποθετούμε το μίγμα που θα διαχωρισθεί.

Χρησιμοποιείται για την απομόνωση υγρών που αναμιγνύονται ελάχιστα ή καθόλου με το νερό. Με την απόσταξη με υδρατμούς διαχωρίζονται ορισμένες πτητικές ουσίες, π.χ. τα αιθέρια έλαια Αποτέλεσμα: η ένωση ζέει (βράζει) σε χαμηλότερη θερμοκρασία από το κανονικό σ.ζ. της. Κατά την απόσταξη με υδρατμούς το ένα συστατικό είναι το νερό και επομένως το σ.ζ. του μίγματος θα είναι χαμηλότερο από τους 100 οC