Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τα παιδιά των Στ΄ τάξεων του Β΄ Δημοτικού Σχολείου Ιδαλίου Σχολική χρονιά 2016-2017
ΦΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ – Α’ Προβληματισμός: Εντοπισμός προβλήματος: Αιτίες: Θέματα που αντιμετωπίζουμε σχετικά με το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και επηρεάζουν την υγεία και ασφάλειά μας ως μαθητές του «Β’ Δημοτικού Σχολείου Ιδαλίου» Εντοπισμός προβλήματος: Έξω από την είσοδο του σχολείου, κυρίως το μεσημέρι κατά την αποχώρηση των παιδιών. Αιτίες: Πολλά αυτοκίνητα παρκάρουν στα πεζοδρόμια και τη διάβαση πεζών με κίνδυνο ατυχήματος. Δημιουργείται ηχορύπανση στην περιοχή του σχολείου. Προκαλείται ρύπανση της ατμόσφαιρας λόγω καυσαερίων με σοβαρές συνέπειες στην υγεία μας. Συχνά παρατηρούνται διαπληκτισμοί μεταξύ των οδηγών.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ…
ΦΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ – Β’ Προβληματιστήκαμε για την πορεία της έρευνάς μας…εκφράσαμε τις απόψεις μας σε μορφή ιδεοθύελλας και τις καταγράψαμε: Ενημέρωση Συνθήματα Παρατήρηση Διερεύνηση Παρουσίαση Θεατρικό Φωτογράφιση
ΦΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ – Γ’ Καταγράψαμε τον τρόπο προσέλευσης και αποχώρησης των παιδιών του σχολείου μας κατά τμήμα, συμπληρώνοντας το πιο κάτω έντυπο: Τάξεις Αυτοκίνητο Πόδια Μοτοσυκλέτα Άλλο Α΄1 Α΄2 Β΄1 Β΄2 Γ΄1 Γ΄2 Δ΄1 Δ΄2 Ε΄1 Ε΄2 Στ΄1 Στ΄2 Σύνολο
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΜΗΜΑ Τάξεις Αυτοκίνητο Πόδια Μοτοσυκλέτα Άλλο Α΄1 15 2 Α΄2 16 Β΄1 23 Β΄2 20 3 Γ΄1 18 4 Γ΄2 19 Δ΄1 Δ΄2 Ε΄1 1 Ε΄2 Στ΄1 Στ΄2 Σύνολο 218
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΦΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ – Δ’ Μοιράσαμε το πιο κάτω ερωτηματολόγιο στο κάθε παιδί εμπλέκοντας τόσο τους μαθητές όσο και τους γονείς τους στην όλη διαδικασία:
ΦΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ – Ε’ Συγκεντρώσαμε τα ερωτηματολόγια, χωριστήκαμε σε ομάδες και καταγράψαμε τις πληροφορίες που πήραμε από το κάθε τμήμα ξεχωριστά. Στη συνέχεια τις καταγράψαμε σε ένα συγκεντρωτικό έντυπο…
ΠωΣ ανταποκριθηκε το καθε τμημα του σχολειου στην ερευνα μαΣ με αριθμουΣ Τάξεις Πεζοδρό- μια Πεζοδρό -μια και διαβάσεις Τροχονό-μοι Διαβάσεις Και τα τρία Πεζοδρόμια και τροχονόμοι Τροχονό-μοι και διαβάσεις Δεν μου επιτρέ-πουν Δεν απάντη-σαν σωστά Δεν έφεραν το ερωτημα-τολόγιο Α΄1 2 8 1 6 Α΄2 3 7 5 Β΄1 Β΄2 9 4 Γ΄1 Γ΄2 Δ΄1 Δ΄2 Ε΄1 Ε΄2 Στ΄1 10 Στ΄2 Σύνολο 76 14 64 13 52
Πως ανταποκριθηκαν στο συνολο τουΣ οι μαθητεΣ του σχολειου στην ερευνα μαΣ με αριθμουΣ και ποσοστα
Ανακαλυψαμε οτι σχεδον τα μισα παιδια του σχολειου μας θα πηγαινοερχονταν στο σχολειο πεζα κατω απο προϋποθεσειΣ!
Ανακαλυψαμε οτι σχεδον τα μισα παιδια του σχολειου μαΣ θα πηγαινοερχονταν στο σχολειο πεζα κατω απο προϋποθεσειΣ!
Παραλληλα ανακαλυψαμε και αλλουΣ αποτρεπτικουΣ παραγοντεΣ που δεν ειχαμε λαβει υποψη στην αρχη της ερευναΣ μαΣ…
«Είναι πολύ μακριά το σπίτι μας από το σχολείο»
«Δεν μπορώ να έρχομαι στο σχολείο πεζός γιατί μένω σε άλλο χωριό»
«…ακόμα λόγω ηλικίας»
«Έχει αποσταλεί αυτή η έρευνα και πριν 5 χρόνια και δεν έγινε τίποτα»
Μετα τη μελετη των αποτελεσματων αποφασισαμε τα εξηΣ: Να ενημερώσουμε τα παιδιά και το προσωπικό του σχολείου μας. Να ζητήσουμε απόψεις από όλους τους μαθητές του σχολείου. Να δημοσιεύσουμε την έρευνά μας στην τοπική εφημερίδα. Να αναρτήσουμε την έρευνα στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Να οργανωθούμε και να διαμαρτυρηθούμε έξω από το σχολείο, το μεσημέρι, την ώρα αποχώρησης. Να παρουσιάσουμε την έρευνα στα παιδιά των Στ΄ τάξεων του Α΄και Γ΄ Δημοτικού Ιδαλίου.
ΕισηγησειΣ Να φτιαχτούν όπου χρειάζεται διαβάσεις και πεζοδρόμια. Να διορθωθούν κατεστραμμένα πεζοδρόμια. Να μπουν περισσότερες απαγορευτικές πινακίδες για στάθμευση αυτοκινήτων. Να κλαδευτούν όπου χρειάζεται, δέντρα που παρεμποδίζουν τους πεζούς ή την ορατότητα. Να υιοθετηθεί ο θεσμός του σχολικού λεωφορείου. Να επεκταθούν οι ποδηλατοδρόμοι προς το σχολείο. Να προσληφθεί τροχονόμος στην είσοδο του σχολείου.
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!