Άλυτα προβλήματα από την αρχαιότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ Ο ΓΝΩΜΩΝ Eίναι ένα μέσον με το οποίο Γνωρίζουμε κάτι: ένας Δείκτης. Αρχικά εμφανίζεται ως αστρονομικό όργανο μέτρησης χρόνου.
Advertisements

Το βιβλίο του Ηροδότου για την Αίγυπτο.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
Δημιουργία Παρουσίασης
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
Και ο θεός δημιούργησε τον άντρα …. - Αδάμ πέρνα αυτήν την κοιλάδα… Ο Θεός του είπε: Ο Αδάμ ρώτησε: - τι είναι η κοιλάδα, Κύριε?
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Ο βασιλιάς των βατράχων
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Η μέτρηση της περιμέτρου της Γης
Τεστ (χρήση διαφανειών- Αρχής Huygens)
Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΠΑΥΛΟΣ Β. Ε 2  Το Άγιο Όρος ή επισήμως Ιερά Κοινότης Αγίου Όρους είναι μια « Αυτόνομη Μοναστική Πολιτεία » εντός των ελλαδικών συνόρων με δικό της διοικητικό.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΟΦ ΤΖΑ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η Δημιουργικότητα της Αρχαίας Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας μετά τον Ευκλείδη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ΄: ΘΕΜΑ ΚΥΚΛΟΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι Ιανουάριος 2014.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Αλγόριθμοι: Σύγχρονες Τάσεις Ηλίας Κουτσουπιάς Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επιμέλεια: Ιρίνα Σάντου Β5
Η ομορφιά δεν είναι το παν
ΧΡΥΣΟΥ, ΑΡΓΥΡΟΥ, ΧΑΛΚΟΥ ΤΗΞΕΙΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Νομός Τρικάλων Τα Μετέωρα είναι ένα σύμπλεγμα από τεράστιους σκοτεινόχρωμους βράχους που υψώνονται έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ο Διπλασιασμός του Κύβου για Μαθητές
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\ Θ Σχολείο Π. Τ. Δ. Ε Α. Π. Θ Ε ’
Τι είναι η γωνιά; Γωνιά είναι το άνοιγμα μεταξύ δυο πλευρών που ενώνονται σε μια κορυφή και, μετριέται σε μοίρες. α α = 30°
ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ. Η ζωή και το έργο του με λίγα λόγια Ο μεγαλύτερος μαθηματικός και Φυσικός της αρχαιότητας. Γεννήθηκε στις Συρακούσες το 287 π.Χ.Ο πρώτος του.
1 Δημιουργία Παρουσίασης Ms PowerPoint ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Εισηγητής: Στυλιάδη Στέλλα ΜΒΑ.
Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία Μαθηματικός. Στα έργα των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών, όπως των Ευκλείδη, Αρχιμήδη, Απολλώνιου και άλλων, υπήρχαν δύο ειδών.
Ο μαγικός αριθμός π.
ΕρευνητιΚΗ εργασια ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΤΖ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Ερευνητική εργασία Β2 Λυκείου Σάμης σχ. Έτος
ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Ερευνητική εργασία (Project)
21ος αιωνας Παναγιώτης Πατατούκος & ΖήσηςΚωστάκης.
Πι.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
Μια μικρή παρουσίαση Επιμέλεια : Κοσόγλου Ιορδάνης , μαθηματικού
Η έννοια του προβλήματος
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Η ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης στην Αρχαία Ελλάδα
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Και ο θεός δημιούργησε τον άντρα…
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
ΓΩΝΙΑ ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού θα μπορείτε να: (α) δίνετε τον ορισμό της γωνίας (β) χαρακτηρίζετε γωνίες (γ) διχοτομείτε γωνία.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άλυτα προβλήματα από την αρχαιότητα Κατά την αρχαιότητα πολλοί άνθρωποι του πνεύματος(φιλόσοφοι, επιστήμονες κ.α) ασχολήγθηκαν με τα μαθηματικά ως μέσο κατα κύριο λόγω για να εξηγήσουν το κοσμο και αργότερα εντρίφησαν περισσότερο σε αυτά. Ασχολήθηκαν λοιπόν με τα προβλήματα και τις λύσεις τους, λύνοντας πάρα πολλά και προχωρώντας σε επίσης πολλά θεωρήματα. Κάποια όμως περέμειναν ά;λυτα και αναπάντητα. Ποια ήταν αυτα;

Δήλιο πρόβλημα Το δήλιο πρόβλημα ή ο διπλασιασμός του κύβου απασχόλησε τους αρχαίους Έλληνες γεωμέτρες και η αναζήτηση λύσεων, οδήγησε σε μια έντονη ανάπτυξη της Γεωμετρίας. Το δήλιο πρόβλημα απόκτησε δημοσιότητα όταν το ανέφερε, σε μια τραγωδία o βασιλιάς της Κρήτης Μίνως διαμαρτυρόμενος γιατί το κενοτάφιο, που προοριζόταν για το γυιό του Γλαύκο, ήταν πολύ μικρό για βασιλικό μνημείο και απαιτούσε το διπλασιασμό του όγκου του χωρίς να αλλάξει το κυβικό του σχήμα. Πανελλήνια γνωστό όμως έγινε το πρόβλημα αυτό όταν αναφέρθηκε από το μαντείο του Δήλιου Απόλλωνα, όταν δηλαδή ρωτήθηκε το μαντείο, τι πρέπει να κάνουν για να απαλλαγούν από το λοιμό που μάστιζε το νησί Δήλο, απάντησε ότι τούτο θα συμβεί αν διπλασιάσουν τον κυβικό βωμό του Απόλλωνα. Έτσι το πρόβλημα του διπλασιασμού του κύβου πέρασε στην ιστορία με το όνομα "Δήλιο πρόβλημα".

Τριχοτόμηση της γωνίας Σήμερα δεν γνωρίζουμε κάτω από ποιες συνθήκες τέθηκε το πρόβλημα της τριχοτόμησης γωνίας στην ελληνική αρχαιότητα. Ξέρουμε όμως ότι αποτελούσε το ένα από τα τρία μεγάλα προβλήματα μετά το Δήλιο και τον τετραγωνισμό του κύκλου. Ουσιαστικά το πρόβλημα έγκειται στην τριχοτόμηση οξείας γωνίας, διότι αν είναι αμβλεία αφαιρούμε απο αυτήν την ορθή που μπορεί να τριχοτομηθεί με χάρακα και διαβήτη. Η τριχοτόμηση όμως μιάς οξείας γωνίας είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί μόνο με χάρακα και διαβήτη γιατί η εξίσωση που την εκφράζει είναι τρίτου βαθμού χωρίς να μπορεί να αναχθεί σε δευτέρου.

Προσπάθειες λύσης από τους αρχαίους Οι αρχαίοι Έλληνες γεωμέτρες όταν οι προσπάθειές τους με το χάρακα και το διαβήτη δεν απέδωσαν, στράφηκαν σε άλλες καμπύλες εκτός του κύκλου και σε άλλες μεθόδους. Το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν η επινόηση από τον Ιππία τον Ηλείο της πρώτης καμπύλης στην ελληνική Γεωμετρία, μετά την περιφέρεια, της τετραγωνίζουσας, με τη βοήθεια της οποίας έδωσε και τη πρώτη λύση του προβλήματος.Οι γνωστότεροι αρχαίοι γεωμέτρες που ασχοληθήκανε με το πρόβλημα της τριχοτόμησης της γωνίας ειναι: ο Ιππείας ο Ηλείος(περίπου το 430π.Χ), ο Αρχιμήδης(287-212π.Χ), ο Νικομήδης(περίπου 200π.Χ) και ο Πάππος ο Αλεξανδρινός τον 3ο αι.μ.χ