Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) Οδηγίες για τους Επιμορφούμενους Προτεινόμενες δραστηριότητες στο μεσοδιάστημα: Συνεδρία 3 & 4 Συστάδα Β1.4: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Συνεδρία 3: Εισαγωγή στα Λογισμικά Παρουσίασης, στους Διαδραστικούς Πίνακες και τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης Έκδοση 1η Φεβρουάριος 2017
Το θέμα της δραστηριότητας είναι «Το ταξίδι στην Αγγλία» . Συνεδρία 3&4 Ομάδα 1 – Δραστηριότητα 1: Να δημιουργήσετε μια δραστηριότητα , για τη διδασκαλία μιας θεματικής ενότητας ή έννοιας (κλάδος ΠΕ60) με την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο ή κάποια από τα εργαλεία του διαδραστικού πίνακα. Γράψτε την άποψή σαςγια την προστιθέμενη αξία της παραπάνω προσέγγισης (έως 200 λέξεις) και μαζί με το σχέδιο της διδακτικής παρέμβασης, (μορφή ppt, έως 10 διαφάνειες, αναρτήστε τα στο «χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων , Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 3&4». Θα παρουσιάσω την υλοποίηση μιας δραστηριότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Τ4Ε με την αξιοποίηση διαδραστικού πίνακα. Το θέμα της δραστηριότητας είναι «Το ταξίδι στην Αγγλία» . Γενικός Σκοπός της δραστηριότητας είναι: Να γνωρίσουν τα παιδιά τα κύρια αξιοθέατα, την σημαία, καθώς και τραγούδια και ομαδικά παιχνίδια των παιδιών της ηλικίας τους σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μέσα από τη γνωριμία αυτή να αντιληφθούν την έννοια της ευρωπαϊκής κοινότητας. Επιμέρους στόχοι είναι: Να γνωρίσουν την Ευρώπη μέσα από τον χάρτη της και να αντιληφθούν ότι είναι ένα σύνολο πολλών χωρών. Να αναγνωρίσουν την Αγγλία, στον χάρτη της Ευρώπης. Να ακούσουν, να μιλήσουν και να ξεχωρίσουν λίγες λέξεις, ανάλογα με τη χώρα από όπου προέρχονται (εδώ η Αγγλία) και να μάθουν μικρούς διαλόγους επικοινωνίας. Η προστιθέμενη αξία της προσέγγισης είναι: 1 Τα παιδιά θα δείξουν μεγάλο ενδιαφέρον στην αναζήτηση πληροφοριών μέσα από το διαδίκτυο. Η διαδραστική παρουσίαση θα τους δώσει τη δυνατότητα αλλά και το κίνητρο να χρησιμοποιήσουν το ποντίκι και να αντιληφθούν την αμεσότητα των πληροφοριών που παρέχει το διαδίκτυο. Επιπλέον με διαμορφωμένες ερωτήσεις μέσω υπερσυνδέσμων μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους και να τις ανατροφοδοτήσουν.
Η δραστηριότητα είναι μέρος του σχεδίου εργασίας με θέμα: «ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΜΙΚΡΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!» Υλοποιήθηκε για το πρόγραμμα: TEACHERS 4 EUROPE 2016-2107 ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΤΣΙΟΤΣΙΟΥ, Νηπιαγωγός ΠΕ60, 53Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ 1Ο ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ (20 ΝΗΠΙΑ & 5 ΠΡΟΝΗΠΙΑ) Επιβλέπων πρεσβευτής: Κος ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΑΡΙΩΤΗΣ, Σχολικός Σύμβουλος 4ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ και δημιουργία ρουτίνας Θεωρητικό υπόβαθρο στην υλοποίηση αυτής της σειράς δραστηριοτήτων ήταν η θεωρία του Διδακτικού Συμβολαίου και η εφαρμογή των παραμέτρων του Διδακτικού Χρόνου στην μαθησιακή διαδικασία και την διασύνδεση των γνώσεων που αποκτιούνταν σε κάθε δραστηριότητα (Brousseau, G., et Centeno, J. (1992). Chevallard, Y. (1986). Σύμφωνα με τον Chevallard ο διδακτικός χρόνος είναι ένας χρόνος που κατασκευάζεται από τον δάσκαλο . Δεν αποτελεί το σύνολο της διδακτικής λειτουργίας αλλά είναι ο κατευθυντήριος άξονάς της. Ο δάσκαλος τον τροφοδοτεί εισάγοντας, ανάμεσα σε χρονικά διαστήματα, ένα νέο « αντικείμενο γνώσης». Η δημιουργία μιας ρουτίνας στην πρώτη φάση της εργασίας έγινε το σημείο αναφοράς για τα παιδιά ως προς την αναζήτηση συγκεκριμένων πληροφοριών για την ολοκλήρωση κάθε δραστηριότητας. Η ρουτίνα ήταν αρχικά η αναζήτηση της χώρας στον χάρτη, η αναγνώριση της σημαίας της, η περιήγηση με τη βοήθεια του διαδικτύου στα αξιοθέατα και τα φυσικά τοπία της, η εκμάθηση ενός τραγουδιού με θέμα «Καλημέρα» από την επιλεγμένη χώρα, η αναφορά σε φράσεις και λέξεις γνωριμίας στην γλώσσα της χώρας αυτής, η προετοιμασία για ένα φανταστικό ταξίδι.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε Καλημέρα σας! Είμαι η Κυρία Ευρωπαϊκή Ένωση! Ας αρχίσουμε το ταξίδι μας από την Αγγλία!
…και η αρχή του ταξιδιού. Το φανταστικό ταξίδι στην Αγγλία! Ας ανακαλύψουμε την Αγγλία στον χάρτη της Ευρώπης!
Μπράβο! Αυτή είναι η Αγγλία!
Λάθος. Προσπάθησε πάλι!
Ποια είναι η σημαία της Αγγλίας;
Σωστά!
Προσπάθησε πάλι!
Πως λέμε «καλημέρα» στα αγγλικά; Ας τραγουδήσουμε!
Bye! Το τέλος του ταξιδιού μας! Στην επόμενη παρουσίαση θα μάθουμε για το Μπιγκ Μπεν!