ΟΙ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

Γιώργος Κάκαρης Γ
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Δαρβίνος-ο δημιουργός της θεωρίας της Εξέλιξης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ «484» «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΚΑΤΟΥΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ-Β ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ-Β
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Άσκηση απάντησης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θ.Κ.) ΓΒ, Το αμάρτημα της μητρός μου. Επεξεργασία της γλώσσας του αποσπάσματος. Ενότητα 2η, σσ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η περιληψη.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Καθηγήτρια κα Β. Δεριζιώτη
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
Πλεονεκτήματα χρήσης του facebook
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αιτιολογικές προτάσεις
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Προσωπικές αντωνυμίες
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΟΙ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ

O Καζαντζάκης από την αρχή της λογοτεχνικής του παραγωγής στράφηκε προς τη δημοτική, την οποία χρησιμοποιεί ιδιόρρυθμα μόνος του με πάθος χρησιμοποιώντας ριζοσπαστικά μέτρα. Παρά το ότι στα χειρόγραφά του χρησιμοποιεί αυτό τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής τα τυπωμένα βιβλία ήταν γραμμένα χωρίς τις ιδιομορφίες του αφού οι εκδότες δεν επέτρεπαν να χρησιμοποιεί αυτό τον τρόπο γραφής. Σε αρκετές επιστολές του προς εκδότες παρακαλεί ανεπιτυχώς να εκδοθούν άθικτα τα έργα του.  

Η επιμονή του να εκδίδονται τα βιβλία με την πρωτότυπη γραφή του φαίνεται από το γεγονός ότι ζητάει αυτά να δημοσιεύονται τουλάχιστον χωρίς την υπογραφή του , εφόσον τυπώνονταν στην καθαρεύουσα. Ο Καζαντζάκης φέρει βαθύτατα χνάρια της φυλής του , της γεωγραφικής και πολιτικής πραγματικότητας ,όπου έζησε.

Το στοιχείο του ιντιβιντουαλισμού που τον διακατέχει τον οδηγεί να δώσει μεγάλη αξία σε πολλές άγνωστες λέξεις και να μετουσιώσει την σημασία τους. Μέσω της <<Οδύσσειας>> προσπαθεί να πλάσει μια νέα ελληνική γλώσσα σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει βασισμένη στις ιδιομορφίες του. Στις επιστολές του εξηγεί αναλυτικά γιατί θέλει να ανοικοδομήσει τη γλώσσα.

Ο Καζαντζάκης φαίνεται πως έδωσε μεγάλη σημασία και στα επίθετα, ειδικότερα πιστεύει πως δεν είναι μόνο στολίδια αλλά το μοναδικό μέσο για να φανερώσει την πολύπλοκη εσωτερική του ματιά. Συχνά συνθέτει λέξεις προκειμένου να εκφραστεί όσο το δυνατόν καλύτερα. Τα γλωσσικά στοιχεία , λέξεις και φράσεις που αντλεί από διάφορος ντοπιολαλιές είναι για αυτόν τα λειτουργικότερα στοιχεία του έργου του και με τη βοήθεια αυτόν δημιουργεί ύφος.

Τέλος υποστηρίζεται ότι η γλώσσα του Καζαντζάκη δημιουργεί προσκόμματα στην ανάγνωση των κειμένων του . Η άποψη αυτή δείχνει την αδυναμία πολλών λόγω καταγωγής και μητρικού ιδιώματος , να έρθουν σε επαφή με τη ζωντανή γλώσσα των ιδιωμάτων.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ