«Ομήρου Ιλιάδα» Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Αθανασία Ζωγράφου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
 eTwinning Οι συμμετοχές του Ομίλου μας Οι μαθητές σ αυτήν την συνεργασία, βοηθούμενοι από τους καθηγητές τους σχεδιάζουν ένα μάθημα χρησιμοποιώντας την.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
MUltilingual Subtitling of multimediA content
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΕΙ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
Σενάριο.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου
Λεξικολογία-Λεξικογραφία
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β2 – Καλή γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015 Παρασκευή, 27.
Προτάσεις και μεθοδολογικά εργαλεία για την προσέγγιση της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου Βασιλική Δεμερτζή.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Λυμένες ασκήσεις με δομές επανάληψης και επιλογής
Επιμόρφωση εξεταστών τουρκικής γλώσσας Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Τετάρτη, 15.
Μελοποίηση-Παρουσίαση Κοντακίου Αγίου Ρωμανού του μελωδού π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης-Κωνσταντίνος Κεντρωτής, ΠΕ16.01 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
1: μεγαλογράμματη γραφή
Διδακτική φιλολογικών μαθημάτων
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS Αρχές οικονομικής 120/9/2016.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια Ε. Δ. ΚΑΡΑΚΑΝΤΖΑ Δεκέμβριος, 2008.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
ΑΕΦΦ 100 Γ΄ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014). Ο πολιτισμός του άσματος (8 ος -5 ος αιώνας)  Προφορική κοινωνία  Προφορική μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Η Κρητική Σχολή Η Επτανησιακή Σχολή
Αφήγηση αφήγηση.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
NAGY :Oral traditions, written texts and questions of authorship
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Ο Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ
Δραστηριότητες κατά την 3η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
Χαρακτική: νέες τεχνολογίες, μέσα και τεχνικές
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
ΥΛΗ 2017  1) Γενικά για το έπος (βασικά από το έγγραφο στο eclass με όνομα: 1.ΑΕΦ120.ΕΙΣΑΓΩΓΗ, Cambridge Companion to Homer, κεφ. 14 Α. Lesky, Iστορία.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΥΚΟΥ ΦΩΤΟΣ -ΧΡΩΜΑΤΑ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ του ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ VON NEUMAN
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Χαρακτική: νέες τεχνολογίες, μέσα και τεχνικές
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ομήρου Ιλιάδα» Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Αθανασία Ζωγράφου 3η ενότητα: «Ομηρικό Ζήτημα»

Ενδεικτικό υλικό ανάγνωσης Στην τρίτη θεματική ενότητα του μαθήματος εξετάζονται ζητήματα: σύνθεσης Πατρότητας Χρονολόγησης Καταγραφής Σταθεροποίησης και Παράδοσης του κειμένου.

Κύρια σημεία της Ιλιάδας: «Ομηρικό Ζήτημα» Αλεξανδρινοί φιλόλογοι (Ελλάνικος, Ξένων, Αρίσταρχος, Ζηνόδοτος, Ερατοσθένης, Αριστοφάνης ο Βυζάντιος) Αββάς d’Aubignac Αναλυτική προσέγγιση και Friedrich August Wolf (θεωρία των μικρών επών ή της συγκόλλησης, Κ. Lachmann /θεωρία της συμπίλησης A. Kirchhoff, U. Von Wilamowitz-Moellendorf/θεωρία διεύρυνσης, W. Theiler, P. Von der Muhil, D. L. Page ). Ενωτική προσέγγιση (G. W. Nitzsch) Νεοαναλυτική προσέγγιση (I. Κακριδής, C. M. Bowra, H. Pestalozzi, W. Schadewladt, W. Kullmann, M. M. Willcock)

Κύρια σημεία της Ιλιάδας: «Ομηρικό Ζήτημα» (συνέχεια) Προφορική Θεωρία Βασικές αρχές και αναθεωρήσεις (M. Parry, A. B. Lord, - W. Arendt, G. S. Kirk, J. B. Hainsworth, J. M. Foley, M. W. Edwards, G. Nagy) Λογότυπος: ορισμοί-είδη (εκφραστικοί-θεματικοί), λογοτυπικός χαρακτήρας, μετρική χρησιμότητα, ποιητικό νόημα. Οι λογότυποι ως φραστικές «λέξεις», «καταγωγικώς προφορικό παραδοσιακό κείμενο», «παραδοσιακή αναφορικότητα», τυπικές σκηνές. (Γενικά, βλ. Morris, Powell 2009: 154-180, Τσοπανάκης 1984: 128-169, Wace, Stubbings 1984: 283-324. Για την νεοαναλυτική προσέγγιση, βλ. Morris, Powell 2009: 216-234, για την προφορική θεωρία, βλ. Morris, Powell 2009: 181-215, 321- 349, για τους λογοτύπους Edwards 2001, 65-81, 94-109, Powell, Morris 2009: 292- 377). Ο ποιητής Όμηρος: Βίοι του Ομήρου, Αγών Ομήρου και Ησιόδου (Tσοπανάκης 1984, 125-128, Latacz 2000: 37-45, Powell, Morris 2009: 571-605).