ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
ΕΠΛ231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή (μέρος 3 ο ). Χρειαζόμαστε Μοντέλα Εμπρός πατάκι Πίσω πατάκι Πόρτα ΚλειστόΑνοιχτό.
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
ΓΕΛ ΤΗΝΟΥ Οκτώβρης ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΩΡΕΣ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία Ελληνική Γλώσσα Νέα Ελληνική Γλώσσα2 Λογοτεχνία2 2.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Μαθήματα των ΤΕΕ ßΧρήση Η/Υ (για όλους τους τομείς) ßΥλικό Υπολογιστών (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΕργασιακό Περιβάλλον (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΣυντήρηση Υπολογιστών.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων       Από τους μαθητές      - Προσεκτικός σχεδιασμός  
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ (2 ώρες) Στόχοι: Να περιγράφετε την έννοια του προβλήματος, Να διακρίνετε την ύπαρξη υπολογιστικών προβλημάτων και Να αναφέρετε τις φάσεις επίλυσής τους

2.1.1 Η έννοια του προβλήματος κεφ 2.1 - Πρόβλημα 2.1.1 Η έννοια του προβλήματος Πρόβλημα είναι κάθε κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης, απαιτεί λύση, η δε λύση της δεν είναι γνωστή, ούτε προφανής. Διαχρονικό φαινόμενο Δεν αντιμετωπίζονται με ενιαίο και μοναδικό τρόπο Παραδείγματα: Μέτρηση χρόνου (χρήση κλεψύδρας, εκκρεμούς) Κοινωνικά προβλήματα (ναρκωτικά, ανεργία) Προβλήματα επιδημιών (εμβόλια) Τεχνολογικά προβλήματα (Millennium Bug) Ενδιαφέρουσες προκλήσεις (επίλυση ενός γρίφου, νίκη στο σκάκι) Ευκαιρίες για κάτι ωφέλιμο για την ανθρωπότητα (ασφαλέστερα υλικά κατασκευής αυτοκινήτων, τρισδιάστατες εκτυπώσεις)

2.1.2 Κατηγορίες Προβλημάτων κεφ 2.1 - Πρόβλημα 2.1.2 Κατηγορίες Προβλημάτων Έχει βρεθεί και διατυπωθεί τουλάχιστον ένας τρόπος επίλυσής μου. Έχει αποδειχθεί ότι δεν έχω λύση. ΜΗ ΕΠΙΛΥΣΙΜΑ / ΑΛΥΤΑ ΕΠΙΛΥΣΙΜΑ Τετραγωνισμός κύκλου με κανόνα και διαβήτη Προσεδάφιση στη Σελήνη Επίλυση δευτεροβάθμιας εξίσωσης Δεν έχει βρεθεί η λύση μου. Δεν έχει αποδειχθεί ότι δεν έχω λύση. ΑΝΟΙΚΤΑ Αποίκηση στη Σελήνη Φ.Ε. Ασκ2 (Αντιστοίχιση προβλημάτων) στις κατηγορίες

2.1.3 Υπολογιστικά Προβλήματα κεφ 2.1 - Πρόβλημα 2.1.3 Υπολογιστικά Προβλήματα Ιστορική Αναδρομή Μπορεί να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία επίλυσης όλων των μαθηματικών προβλημάτων; (θεώρημα Πληρότητας) Υπάρχουν συναρτήσεις των οποίων η λύση δεν μπορεί να αυτοματοποιηθεί. Όρισε μια υποθετική μηχανή που είναι ικανή να υπολογίσει οποιαδήποτε υπολογίσιμη συνάρτηση. David Hilbert 1900 Kurt Gödel 1931 Alan Turing 1936

Υπολογιστικά Προβλήματα κεφ 2.1 - Πρόβλημα Υπολογιστικά Προβλήματα Τα προβλήματα με βάση τη δυνατότητα επίλυσής τους μέσω του υπολογιστή, μπορούν να διακριθούν σε υπολογιστικά και μη υπολογιστικά. Οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να λυθεί και μέσω του υπολογιστή, χαρακτηρίζεται υπολογιστικό πρόβλημα Τα μη υπολογιστικά προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από έναν υπολογιστή ή από άλλα μηχανικά μέσα. Φ.Ε. Ασκ3 - 4

Παραδείγματα υπολογιστικών προβλημάτων κεφ 2.1 - Πρόβλημα Παραδείγματα υπολογιστικών προβλημάτων

2.1.4 Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος κεφ 2.1 - Πρόβλημα 2.1.4 Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος Για τη Διατύπωση ενός προβλήματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε μέσο Συνηθέστερο από όλα είναι ο λόγος: προφορικός γραπτός Φ.Ε. Ασκ5

Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω όταν μου τεθεί ένα πρόβλημα (Υπολογιστικό) προς λύση; Να το Κατανοήσω ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ Να το Αναλύσω ΑΝΑΛΥΣΗ-ΑΦΑΙΡΕΣΗ Να το Συνθέσω ΣΥΝΘΕΣΗ Να το Κατηγοριοποιήσω ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ Να το Γενικεύσω ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ

κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Ποια είναι τα 2 προαπαιτούμενα που πρέπει να ισχύουν για να κατανοήσουμε ένα πρόβλημα; Σαφήνεια στη διατύπωση εκ μέρους του δημιουργού του Σωστή ερμηνεία από τη μεριά εκείνου που καλείται να το αντιμετωπίσει Προβλήματα από: άστοχη χρήση ορολογίας λανθασμένη σύνταξη Παρερμηνείες μπορούν να υπάρξουν ακόμα και σε περιπτώσεις όπου όλοι οι λεξικολογικοί και συντακτικοί κανόνες τηρούνται

κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Ανάλυση είναι η διάσπαση του προβλήματος σε άλλα απλούστερα προβλήματα για να είναι εύκολη η αντιμετώπισή τους. Αφαίρεση ο διαχωρισμός των κύριων στοιχείων του προβλήματος σε σχέση με τα δευτερεύοντα στοιχεία.

Προσκλήσεις 2. Διατροφή 3. Ποτά 4. Προετοιμασία χώρου κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Φραστική ανάλυση προβλήματος “Διοργάνωση Πάρτι” Προσκλήσεις ……. 2. Διατροφή 2.1 Αγορά 2.2 Παρασκευή 3. Ποτά ……… 4. Προετοιμασία χώρου 4.1 Καθάρισμα 4.2 Αναδιάταξη επίπλων

κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Διαγραμματική ανάλυση προβλήματος “Διοργάνωση Πάρτι” Διοργάνωση Πάρτι Αρχικό Πρόβλημα Διατροφή Ποτά Προσκλήσεις Προετοιμασία Χώρου Απλούστερα προβλήματα Αναδιάταξη Επίπλων Αγορά Παρασκευή Καθάρισμα Ακόμα πιο απλά προβλήματα

κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Για τη σωστή επίλυση ενός προβλήματος είναι σημαντικός ο επακριβής προσδιορισμός των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα και η λεπτομερειακή καταγραφή των ζητούμενων που αναμένονται σαν αποτέλεσμα της επίλυσης του προβλήματος Δεδομένο είναι οποιοδήποτε στοιχείο μπορεί να γίνει αντιληπτό από κάποιον παρατηρητή. Ζητούμενο είναι οτιδήποτε προκύπτει ή τίθεται ως αντικείμενο έρευνας ή αναζήτησης Για να βρει κάποιος τα ζητούμενα χρειάζεται να επεξεργαστεί τα δεδομένα Φ.Ε. Ασκ6 και 7

Επεξεργασία δεδομένων είναι η συστηματική εκτέλεση πράξεων σε δεδομένα κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Επεξεργασία δεδομένων είναι η συστηματική εκτέλεση πράξεων σε δεδομένα Πληροφορία είναι οποιοδήποτε γνωσιακό στοιχείο προέρχεται από την επεξεργασία δεδομένων

δεδομένο 10092010 πληροφορία 10.092.010 € 10 / 09 / 2010 πληροφορία κεφ 2.1 - Πρόβλημα δεδομένο 10092010 πληροφορία 10.092.010 € 10 / 09 / 2010 πληροφορία

Δεδομένο Πληροφορία κεφ 2.1 - Πρόβλημα 9,8,9,2,4,5,8,1,8 πρόκειται να υποβληθεί σε επεξεργασία είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας 9,8,9,2,4,5,8,1,8 πληροφορία 6 54 9,8,9,2,4,5,8,1,8 δεδομένα 54 ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 1,2,4,5,8,8,8,9,9 Φ.Ε. Ασκ6 και 7

κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Σύνθεση είναι η κατασκευή μιας νέας δομής, με την οργάνωση των επιμέρους στοιχείων του προβλήματος Η σύνθεση των λύσεων των επιμέρους προβλημάτων, αποτελεί τη λύση του αρχικού προβλήματος

κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Το πρόβλημα κατατάσσεται σε κάποια κατηγορία, σε μία οικογένεια παρόμοιων προβλημάτων και έτσι διευκολύνεται η επίλυση, αφού παρέχεται η ευκαιρία να προσδιοριστεί το ζητούμενο ανάμεσα σε παρόμοια «αντικείμενα»

κεφ 2.1 - Πρόβλημα Διαδικασία Επίλυσης (Υπολογιστικού) Προβλήματος ΚατανόησηΑνάλυση-Αφαίρεση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση Τα αποτελέσματα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες παρεμφερείς καταστάσεις ή προβλήματα. Φ.Ε. Ασκ 8

Παράδειγμα κεφ 2.1 - Πρόβλημα Κατανόηση: Ανάλυση: Να εξεταστεί η φοίτηση του Αλκιβιάδη Καραπιπεράκη, μαθητή Β τάξης Γενικού Λυκείου. Κατανόηση: Δίνονται οι βαθμοί του μαθητή σε όλα τα μαθήματα στο Α τετράμηνο και στο Β τετράμηνο, οι δικαιολογημένες απουσίες του, καθώς και το σύνολο των απουσιών του. Ζητείται ο χαρακτηρισμός της τελικής φοίτησης (Επαρκής ή Ανεπαρκής) Ανάλυση: Το πρόβλημα διασπάται αρχικά σε δύο υποπροβλήματα. Υπολογισμός μέσου όρου βαθμών από τα 2 τετράμηνα. Μέσος όρος κάθε μαθήματος Μέσος όρος των μέσων όρων Εξέταση των απουσιών (σύνολο≤50 ή αδικαιολόγητες≤50 και σύνολο≤114 ή σύνολο≤164 και αδικαιολόγητες≤50 και ΜΟ≥15)

Παράδειγμα κεφ 2.1 - Πρόβλημα Σύνθεση: Κατηγοριοποίηση: Γενίκευση: Συνδυάζουμε τον μέσο όρο βαθμολογίας με τις απουσίες. Κατηγοριοποίηση: Δεν μπορεί να εισαχθεί σε κατηγορία προβλημάτων Γενίκευση: Με αυτόν τον τρόπο υπολογίζεται ο χαρακτηρισμός φοίτησης οποιουδήποτε μαθητή Γενικού Λυκείου.