ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Πώς μπορεί να αλλάξει μια μη αποδεκτή συμπεριφορά
Μεγάλη σημασία για την αλλαγή μιας μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ηθικής κρίσης. Η κριτική σκέψη αναφέρεται σε προβλήματα της καθημερινής ζωής. Η ηθική κρίση στις σχέσεις μας με τους άλλους.
Κάποιοι τρόποι για να επιτευχθεί αυτή η αλλαγή αφορούν τους ίδιους τους μαθητές και κάποιοι τους εκπαιδευτικούς.
Εφόσον υπάρχει ένα θετικό κλίμα μεταξύ των μαθητών μιας τάξης, μπορούν να τονιστούν οι συνέπειες της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς των μελών της τάξης σε όλη την τάξη.
Υπάρχει η δυνατότητα να υπογραφεί ένα εκπαιδευτικό συμβόλαιο, στο οποίο οι μαθητές γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, αλλά και τις κυρώσεις που μπορεί να υποστεί ολόκληρη η τάξη, σε περίπτωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών.
Θα μπορούσε, ακόμα, να υπάρξει μια ομάδα επίλυσης συγκρούσεων από τους ίδιους τους συμμαθητές, οι οποίοι, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό, συζητούν με τους μαθητές που εμφανίζουν ανεπιθύμητη συμπεριφορά, έτσι ώστε να ασκηθούν στην αλληλεγγύη, και να μάθουν να μπαίνουν στη θέση του άλλου. Είναι σημαντικό η διαπραγμάτευση να γίνεται μεταξύ μαθητών, καθότι έτσι η συμβουλή γίνεται ευκολότερα αποδεκτή!
Σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό, θα μπορούσαν να γίνονται συζητήσεις μέσα στην τάξη, στο πλαίσιο των μαθημάτων, ανάλογα με την ύλη της διδασκαλίας, παίρνοντας παραδείγματα από την καθημερινή ζωή.
Θα μπορούσαν, επίσης, οι μαθητές, με συντονισμό του εκπαιδευτικού, να αναλάβουν «ρόλους» σε διαδραστικές δραστηριότητες, όπου θα κατανοήσουν καλύτερα τα αποτελέσματα της μη αποδεκτής συμπεριφοράς, αλλά και την επίλυση των συγκρούσεων.
Με βάση όλα τα παραπάνω, γίνεται κατανοητό ότι όλοι μας μπορούμε να αλλάξουμε την συμπεριφορά μας προς το καλύτερο, φτάνει να το επιθυμούμε και να κατανοήσουμε ότι τα αποτελέσματα της συμπεριφοράς μας δεν έχουν αντίκτυπο μόνο σε μας, αλλά επηρεάζουν και τους γύρω μας.
Μεταξα αλεξανδρα α2