Στατιστική Επιχειρήσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στατιστική Επιχειρήσεων Ενότητα 2: Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. Ασκήσεις Πράξης Σαντουρίδης Ηλίας Καθηγητής, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, T.E.I. Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Να μπορεί ο σπουδαστής να: Σκοποί ενότητας Να μπορεί ο σπουδαστής να: Υπολογίζει το Ιστόγραμμα και το πολύγωνο συχνότητας. Υπολογίζει την επικρατούσα τιμή, τη διάμεσο και τον αριθμητικό μέσο. Υπολογίζει τις 5 παραμέτρους διασποράς. Εξάγει στοιχεία γνωρίζοντας την καμπύλη Lorenz. Υπολογίζει τους συντελεστές GINI G και τυποποιημένο GINI G* Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. Περιεχόμενα ενότητας Άσκηση 1 Άσκηση 2 Άσκηση 3 Άσκηση 4 Άσκηση 5 Άσκηση 6 Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 1 Οι μηνιαίοι μισθοί σε μιας επιχείρηση με n = 20 εργαζομένους είναι οι παρακάτω: 680 550 770 630 880 770 1200 990 690 1300 Προσδιορίστε από τα παραπάνω με χρήση των ορίων τάξης 0, 300, 500, 700 και 1200 το ιστόγραμμα καθώς και το πολύγωνο συχνότητας. Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 2 Η Υπηρεσία Καταναλωτή μιας κωμόπολης κατέγραψε σε μια δειγματοληπτική ημέρα την τιμή για την απλή βενζίνη στα 20 τοπικά βενζινάδικα. Προέκυψαν οι παρατηρούμενες αξίες που έχουν ταξινομηθεί κατά μέγεθος: 91,4 91,4 91,9 91,9 91,9 91,9 91,9 92,9 93,9 93,9 95,9 95,9 95,9 96,9 97,9 97,9 97,9 98,9 98,9 98,9 α) Προσδιορίστε από αυτά τα αποτελέσματα μέτρησης την επικρατούσα τιμή, τη διάμεσο και –μετά τον κατάλληλο γραμμικό μετασχηματισμό των τιμών χαρακτηριστικού– τον αριθμητικό μέσο. β) Προκειμένου να αποκτήσουμε μια πιο σαφή εικόνα της θέσης στην αγορά βενζίνης αυτής της περιοχής, καταγράφηκαν οι τιμές για την απλή βενζίνη σε άλλα 12 βενζινάδικα στην ευρύτερη περιοχή της πόλης. Σε αυτά τα 12 βενζινάδικα προέκυψε μια μέση τιμή της τάξης του 96,5. Υπολογίστε τον αριθμητικό μέσο και των 32 τιμών βενζίνης. Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 2 (Λύση) α) Εάν περάσουμε από τις τιμές xi, για παράδειγμα σύμφωνα με στις μετασχηματισμένες και απλούστερες τιμές yi, τότε ισχύει άρα 𝑦 = -1 και -1= -95,9 + 𝑥 και συνεπώς 𝑥 = 95,9-1 = 94,9 β) Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 3 Στο παράδειγμα με τους χρόνους παράδοσης εμπορεύματος υποθέτουμε ότι υπάρχουν μόνο δύο τιμές: a1 = 5 και a2=6 με h(a1) = 48 και h(a2) = 2. Να υπολογιστούν οι 5 παράμετροι διασποράς SP, 𝑠 , s2, s και V. Λύση Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 4 Η καμπύλη Lorenz για μια ταξινομημένη κατανομή πλούτου μιας χώρας αποτελείται από τη γραμμή η οποία ενώνει τα σημεία (0, 0), (30, 15), (50, 30), (80, 60), (100, 100). Ποιο ποσοστό του συνολικού πλούτου αντιστοιχεί στο πλουσιότερο 5%; Λύση Για 80≤𝑢≤100 η καμπύλη Lorenz είναι ευθεία. Καθώς L(80) = 60 και L(100) = 100, από το διάγραμμα βρίσκουμε ότι L(95) = 90. Συνεπώς, το ποσοστό που αναζητάμε είναι: 100 - L(95) = 10. Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 5 Για τα δεδομένα του παραδείγματος της διαφάνειας 32 της θεωρίας, να υπολογιστεί ο συντελεστής Gini G και ο τυποποιημένος συντελεστή Gini G*. Λύση Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 6 Οι αγορές M1 και M2 εφοδιάζονται κάθε φορά από 10 επιχειρήσεις: Να σχεδιαστούν για τις δύο αγορές η καμπύλη Lorenz και να υπολογιστεί ο συντελεστής Gini. Σε ποια αγορά επικρατεί μεγαλύτερη συγκέντρωση; Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. ΑΣΚΗΣΗ 6 (Λύση) Ο συντελεστής Gini τόσο για την αγορά Μ1 όσο και για την αγορά Μ2 υπολογίζεται σε 0,4. Η αγορά Μ1 χαρακτηρίζεται ως η αγορά με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση. Ωστόσο αυτό δεν εκφράζεται από τις τιμές του συντελεστή Gini που είναι ίδιες και για τις 2 αγορές. Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. Βιβλιογραφία Μεγάλο μέρος του περιεχομένου των παρουσιάσεων του μαθήματος Στατιστική Επιχειρήσεων που διδάσκεται στο τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΤΕΙ Θεσσαλίας προέρχεται από το βιβλίο: Gunter Bamberg, Franz Bauer και Michael Krapp (2009) Στατιστική, 15η έκδοση, Εκδόσεις Προπομπός Μέθοδοι Αξιολόγησης Μονοδιάστατων Δεδομένων. 14

Τέλος Ενότητας Επεξεργασία : Χρήστος Μέγας