ΧΗΜΕΙΑ: Από πού ξεκινά?.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Υποτροφιών για Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Εθνικό Κέντρο Ερευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» Δρ. Παρασκευή Δημητρίου Ινστιτούτο Πυρηνικής.
Advertisements

Η καταγωγή και η εξέλιξη του Ανθρώπινου Γένους
ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Η ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης άρχισε πριν από χρόνια στην ανατολική Αφρική,από μία ομάδα ζώων που ονομάζονται Αυστραλοπίθηκοι,
Αρχαιολογία του Σύμπαντος και... Εφαρμογές “The past is a foreign country,they do things differently there.” The Go-Between - L.P.Hartley.
Αλεξοπούλου Κατερίνα Κατσαρού Ζηνοβία α5 γυμνασίου
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ
ΗΜΙΑΓΩΓΟΙ Ε. Ν. Οικονόμου
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Πώς μαθαίνουμε για τους παλαιολιθικούς ανθρώπους;
Μιά εργασία απο τον Γιώργο Σωτηρόπουλο
Αιθέρες. 110 ο 140 pm Χαμηλά σημεία ζέσεως σε σχέση με τις αντίστοιχες αλκοόλες Μέτρια πολικές ενώσεις (λιγότερο πολικές από τις αλκοόλες) O(CH 2 ) 4.
7.2 Η εξέλιξη του ανθρώπου Για να ανακαλύψουν οι επιστήμονες τα εξελικτικά μονοπάτια που οδήγησαν στον άνθρωπο, εξετάζουν απολιθώματα, πέτρινα εργαλεία.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Η ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ Η ΜΕΣΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ. ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ( π.Χ. – π.Χ.) Α. Εποχή του Λίθου Παλαιολιθική & Μεσολιθική Εποχή (
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
Υλικά Γραφικών Τεχνών (Θ) Ενότητα 6: Οξείδια του σιδήρου – μαγνητικά υλικά Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Γραφιστικής Κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών.
TAΞH Ε’. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΑΝΘΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΟΙΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΝΤΑΣ ΑΕΙΦΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» Έρευνα για την καταγραφή.
Tiết 41: SỰ PHÁT SINH LOÀI NGƯỜI
ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ: Ωφέλιμα για την φύση, ωφέλιμα για εμάς Eργασία που ετοιμάστηκε από ομάδα μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικογενειακής Αγωγής.
ΚΑΡΒΟΞΥΛΙΚΑ ΟΞΕΑ & ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΑΥΤΩΝ
ΚΟΡΕΣΜΕΝΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ (ΑΛΚΑΝΙΑ & ΚΥΚΛΟΑΛΚΑΝΙΑ)
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ 19-20/ 28 Μαρτίου 2016 Π.Παπαζαφείρη Ορμονικά συστήματα ΙΙ 1.Ενδοκρινική ρύθμιση του ασβεστίου 1α.Η ανακύκληση των οστών 1β. Είδη κυττάρων.
Εξέλιξη και Νεοδαρβινισμός Εξέλιξη και Νεοδαρβινισμός Θ. Ι. Αμπατζόπουλος Τομέας Γενετικής, Ανάπτυξης & Μοριακής Βιολογίας Τμήμα Βιολογίας.
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΤΩΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ Από οργανικά ανόργανα Από οργανικά ανόργανα Φυσ.σώματα φυσ.σώματα Φυσ.σώματα φυσ.σώματα (φυτά- ζώα έμβια όντα (λίθοι- μέταλλα.
8 η Θεματική Ενότητα Θεωρία της Εξέλιξης. Στο κοινό λεξιλόγιο θεωρία σημαίνει υπόθεση ή ακόμα και φαντασία. Στην επιστήμη όμως Θεωρία σημαίνει διατύπωση.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ 30/03/2004 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΤΣΑΡΑΚΗΣ 1 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ ΜΕΡΟΣ Β’
ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Διαλέξη:29η 8/12/2015 Ε. Δ. Βαλάκος Η έλευση του Προμηθέα Η διαφοροποίση του Homo Η γεωγραφική διαφοροποίση του Homo Τα σενάρια εξάπλωσης.
Η ηλικία της Γης. Ηλικία Γης - Γεωλογικός χρόνος Ηλικία Γης ονομάζεται το χρονικό διάστημα που πέρασε από τη στιγμή που η γη δημιουργήθηκε ως ουράνιο.
Μηχανική Ρευστών Ι Ενότητα 1: Εισαγωγή Νίκος Πελεκάσης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Νερό: το μόριο της ζωής Γιάννης Ζαμπετάκης Λέκτορας Χημείας Τροφίμων και Lead Auditor Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εργασία Βιολογίας Θέμα: Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα (ΣΜΝ)
Επιφανειακή προσέγγιση ή προσέγγιση μάθησης σε βάθος
Βιοχημεία Ενότητα 20: Λιπίδια: Ισοπρενοειδή και λιπαρά οξέα
Σχεδιασμός των Μεταφορών
Δρ Γεώργιος Σκόδρας Επίκουρος Καθηγητής
About social politics Ιούλιος 2017.
Ορμονικά συστήματα ΙΙ Ενδοκρινική ρύθμιση του ασβεστίου
ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Ο ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Η ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΤΟΥ CALVIN C. CLAWSON Μάθημα: Διδακτικής.
Παλαιολιθική εποχή (ΠΕ)
ΕΚΦΕ Πειραιά – Καλλίπολης Θάνος Ι., Σκλαβενίτης Δ., Αντωνίου Α.
Ενεργειακές Πρώτες Ύλες
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ / ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Γενικού Λυκείου Σπερχειάδας
Communications Networks Laboratory Διπλωματικές Εργασίες
Διδακτέα ύλη ( ): Κεφάλαιο 1 – Πετρέλαιο – Υδρογονάνθρακες (Η/C)
Εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες ΕΚΦΕ Καρδίτσας 7/5/2009
ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΝΡΘΩΠΟΥ.
ΣΠΗΛΑΙΟΓΡΑΦΙΕΣ GRAFITI
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προϊστορική Αρχαιολογία:
Η εξέλιξη του ανθρώπου.
Τηλέφωνο.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Οικολογία της συμπεριφοράς των Πρωτευόντων ΙΙ
غربالگری مجازی پر بازده در زمینه دیودهای نورگسیل آلی
ترانزيستورهای لايه نازک بر پايه مواد نيمه‌هادی آلی
به نام خدا.
Αιθέρες.
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Δέσμη Μέτρησης Φυσικής Κατάστασης για παιδιά και εφήβους (6-12 ετών) «Δημόκριτος» DEMOCRITOS-FIT (DEMOFIT) Εργαστήριο Φυσικής Αγωγής & Άθλησης Τομέας.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ   « Πάντα είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον να βλέπει κανείς να μπαίνει τάξη σε μια μάζα δεδομένων. Το περιοδικό σύστημα ήταν υπέρτατο παράδειγμα.
3 2 1 Mesons Υ Baryons B- B0 B+ ΛB Leptons J/Ψ ηc ΛC n p D- D+ D0 π+
Ηλεκτροαναλυτική Χημεία
Φασματοσκοπία (8η Διάλεξη)
Ονοματολογία Πολυμερών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΗΜΕΙΑ: Από πού ξεκινά?

Εμφάνιση του Homo habilis μέχρι και το 4000 π.Χ. Για δύο εκατομμυρία έτη, ο άνθρωπος κατασκεύαζε τα εργαλεία και τα όπλα του από πέτρα, ξύλο ή οστά. Είναι η Λίθινη Εποχή Μερικές φορές, όμως, οι άνθρωποι της Λίθινης Εποχής έβρισκαν ορισμένες πέτρες που ήταν στιλπνές και βαρύτερες από τις συνήθεις πέτρες του ίδιου μεγέθους. Εξάλλου, όταν τις χτυπούσαν με ένα λίθινο σφυρί, δεν έσπαζαν όπως οι συνηθισμένες πέτρες, αλλά παραμορφώνονταν. 

Εμφάνιση του Homo habilis μέχρι και το 4000 π.Χ. Σήμερα υπάρχουν ψήγματα μετάλλων που είχαν υποστεί επεξεργασία από τον άνθρωπο γύρω στο 5000 π.Χ. ή και παλαιότερα. Οι πέτρες αυτές περιείχαν μέταλλα. Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά μέταλλα, τα περισσότερα όμως απαντούν με τη μορφή ποικίλων ενώσεών τους στα διάφορα ορυκτά. Μόνο τα μέταλλα που είναι αδρανή και δεν οξειδώνονται εύκολα είναι πιθανόν να βρεθούν σε ελεύθερη κατάσταση, όπως λέγεται «αυτοφυή». Τα μέταλλα που έχουν στατιστικά μεγάλη πιθανότητα να υπάρχουν ως αυτοφυή είναι ο χαλκός, ο άργυρος και ο χρυσός. Η σπανιότητά τους είναι εμφανής και από το γεγονός ότι η ίδια η λέξη μέταλλο, που είναι ελληνική, προέρχεται από το ρήμα «μεταλλώ», που σημαίνει «ερευνώ, αναζητώ»

Εμφάνιση του Homo habilis μέχρι και το 4000 π.Χ.

Αλχημιστική περίοδος

Αλχημιστική περίοδος Με τον όρο αυτό γίνεται αναφορά στην περίοδο που περιλαμβάνει τα Ελληνιστικά χρόνια, την περίοδο της άνθησης του Αραβικού πολιτισμού καθώς και τους Μέσους χρόνους της δυτικής Ευρώπης και ολοκληρώνεται την περίοδο της Αναγέννησης. Στην περίοδο αυτή η επιστήμη της Χημείας δεν υφίσταται ως διακριτή, όπως δεν υφίσταται και εξέλιξη στις επιστήμες γενικότερα.

Αλχημιστική περίοδος Η επικράτηση της φεουδαρχικής διακυβέρνησης στη δυτική Ευρώπη με άμεση εξάρτηση από την εκκλησία της Ρώμης, του θρησκόληπτου Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους και των διαρκών μεταβολών στη λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου μετά την άνοδο της Ρωμαϊκής εξουσίας, οδήγησαν στη δημιουργία του ρεύματος των Αλχημιστών Μπορεί να είχαν εσωτερικές ή πνευματικές αναζητήσεις οποιουδήποτε τύπου ωστόσο εκείνο που εντέχνως άφηναν να εννοηθεί είναι ότι ερευνούσαν είτε για το ελιξίριο της ζωής είτε για τη φιλοσοφική λίθο που θα επέτρεπε τη μετατροπή των κοινών μετάλλων σε χρυσό.

Πρώιμη περίοδος Η έκταση των μελετών ήταν εξαιρετικά μεγάλη. Κείμενα των αρχαίων και των αλχημιστών ερευνώνται ξανά και γίνεται εκτενής χρήση των «συνταγών» της προηγούμενης περιόδου. Οι συνταγές αυτές σχετίζονται κυρίως με μεταλλουργικές διαδικασίες, αφού, η κεντρική κυρίως Ευρώπη, είχε περάσει μια μεγάλη περίοδο έντονης εκμετάλλευσης για κατασκευή εργαλείων και όπλων.

Νέα περίοδος της Χημείας Εκείνη την εποχή ήταν γνωστές 38 περίπου χημικές ουσίες που σήμερα αναγνωρίζονται ως στοιχεία. Οι περισσότερες από αυτές ήταν μέταλλα. Υπήρχαν επίσης μερικές ουσίες για τις οποίες οι επιστήμονες γνώριζαν ότι είναι οξείδια –ενώσεις του οξυγόνου με κάποιο μέταλλο- αλλά δεν είχαν βρει τρόπο να τις διασπάσουν και να απομονώσουν το ελεύθερο μέταλλο. Όλες οι συνήθεις χημικές μέθοδοι με τις οποίες είχαν απομονωθεί άλλα μέταλλα είχαν αποδειχθεί αναποτελεσματικές. Η εποχή του ηλεκτρισμού έμπαινε στην περιοχή της Χημείας και μάλιστα πολύ δραστικά καθώς έδωσε τη δυνατότητα για την απομόνωση πολλών από τα πιο δραστικά στοιχεία.

Η εποχή της ραδιενέργειας Στη σύγχρονη περίοδο, οι επιστήμονες δεν προσπαθούν πλέον να εντοπίσουν την ύπαρξη κάποιων νέων χημικών στοιχείων σε ορυκτά, αλλά προσπαθούν, με τις πυρηνικές τεχνικές που έχουν στη διάθεσή τους, να δημιουργήσουν νέους, σχετικά σταθερούς, πυρήνες στοιχείων που δεν απαντούν στο φυσικό περιβάλλον.

Ununseptium, Uus Τον Ιανουάριο του 2010, ερευνητές στο Ινστιτούτου Πυρηνικών Αντιδράσεων της Ρωσίας (Flerov Laboratory of Nuclear Reactions), ανακοίνωσαν την σύνθεση του στοιχείου, με ατομικό αριθμό 117, Το στοιχείο με ατομικό αριθμό 117, είναι ιστορικά γνωστό ως εκα-αστάτιο, ενώ η, κατά IUPAC, συστηματική ονομασία του είναι ununseptium.

……και η ιστορία συνεχίζεται