ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α. Χρήση αποσπάσματος από ένα μυθιστόρημα που μιλάει για πρόσφυγες ή για συμβίωση ανθρώπων διαφορετικής κουλτούρας και θρησκείας. Οι μαθητές θα ανακαλύψουν την περιοχή που γίνεται το γεγονός. Θα νιώσουν ενσυναίσθηση για τους ήρες και τα συναισθήματά τους. Θα συζητήσουν για «ανταλλαγές πληθυσμών». Θα αποκτήσουν επίγνωση των καταστροφικών επιπτώσεων των πολέμων για τους απλούς ανθρώπους. Θα πρέπει όμως παράλληλα να αποκτήσουν την επιθυμία να υπερασπιστούν την πατρίδα τους σε δύσκολες στιγμές. Συζήτηση για διαφορετικές λατρείες. Η εμπειρία του νηπίου διαφέρει από την εμπειρία ενός παιδιού των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού. Διηγούνται τις λατρευτικές εμπειρίες τους με τον τρόπο που μπορούν και στο μέτρο των γλωσσικών ικανοτήτων τους.
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού από τον διδάσκοντα Χρήση οπτικοακουστικού υλικού από τον διδάσκοντα. Είναι μια προσπάθεια ν’ αποκτήσουν ανεκτικότητα για τον άλλον. 3. Χρήση ενός αντικειμένου: το καντήλι. Αυτό μπορεί να γίνει σε τάξη Χριστιανών, Εβραίων και Μουσουλμάνων. 4. Ιεροί τόποι. Επίσκεψη σε ναούς Χριστιανών Εβραίων και της αρχαιοελληνικής θρησκείας. Οπτικοακουστικό υλικό για ιερούς τόπους . 5. Διεθνής εβδομάδα. Σε σχολεία με μαθητές από άλλες εθνότητες και θρησκείες. Κοινά στοιχεία πολιτισμών. Αύξηση του αισθήματος ενότητας των παιδιών. Προσευχές και τραγούδια από τις χώρες των μαθητών. 6. Χριστιανικές γιορτές. Πρόσκληση ενός φίλου στην γιορτή μας. 7. Η τέχνη και οι θρησκείες. Εικόνες, μουσική και σύμβολα.