ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Advertisements

Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός
Η Τοπική Ιστορία στο σχολείο: Αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Μεσαιωνικά Φεστιβάλ Η συμβολή τους στον Πολιτιστικό Τουρισμό.
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Κατευθύνσεις της Θεωρίας της Επιστήμης Τι χαρακτηρίζει τη διαδικασία της διαμόρφωσης θεωριών Ποιες ερευνητικές μέθοδοι της ταιριάζουν Ποιος είναι εν γένει.
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΠΕΤΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΑΜΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΝΟΣ.
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
project: οψεις της ψυχολογιας
Ερευνητικό πεδίο Ανθρωπιστικές επιστήμες Ευαγγελία Γεμώνα.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
2.1.Η έννοια της οργάνωσης Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία Βενετία.
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΓΡΑΠΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Η Ιθάκη Γιώργος Καρανάσιος Ε’2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ 4 Η ΝΕΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Η Γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού – 100 έτη από την έναρξή της ( ) Υπεύθυνος: Κόκκορης Σπυρίδων ΠΕ01 Συμμετέχουσες: Κωνσταντινίδου Ιουλία ΠΕ16.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 1 η Εισαγωγή στις Έννοιες του Πολιτιστικού Τουρισμού Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Γενικές Έννοιες για το Χώρο Ι Η Αντίληψη του Χώρου 4 Γνωστική (ή γνωσιολογική) χαρτογράφηση είναι μία διαδικασία που αποτελείται από μία σειρά ψυχολογικών.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ένταξη στο πρόγραμμα Σπουδών.
Κοινωνικές δομές: Οικογένεια Παράδοση / Νεοτερικότητα Η ερμηνευτική κατανόηση των σχέσεων της ατομικής με τη συλλογική μνήμη στις αφηγήσεις ζωής εστιάζει.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ερμηνευτική προσέγγιση
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Τεκμηρίωση εργασιών συντήρησης
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Διατήρηση της Υλικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πολιτιστική κληρονομιά και κοινότητες
Α) Κριτική Θεωρία.
Ενότητα 4η Επιμέλεια:Κωστάκη Νεκταρία Γενικό Λύκειο Μακρύ Γιαλού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς
H ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Γιαννάκης Κουμίδης.
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ Εισαγωγή

Τι σημαίνει πολιτιστική κληρονομιά; Σε αναλογία προς τον νομικό όρο «κληρονομιά» (η υλική και χρηματική κληρονομιά που μας δίνεται από τους παλαιότερους συγγενείς για να διατηρήσουμε και χρησιμοποιήσουμε λόγω της ιδιαίτερης αξίας της), πρόκειται για πολισμικά κατάλοιπα (υλικά και μη) που θεωρούμε ότι έχουν ιδιαίτερη κοινωνική αξία.

Γιατί μας νοιάζουν τα απομεινάρια του παρελθόντος; Συσχέτιση με τις ακόλουθες έννοιες: Παράδοση Αυθεντικότητα Καταγωγή Νοσταλγία Ταυτότητα Τόπος

«Πολιτιστική κληρονομιά» Μία ταμπέλα που δίνουμε σε κτήρια, χώρους, τοπία, υλικό πολιτισμό, τμήματα του ζωικού και φυτικού κόσμου, καθετί που έχει αποκτήσει κοινωνική αξία και συνδέεται με τον πολιτισμό μίας ή περισσότερων ομάδων. Αν και συνήθως αναφέρεται στο παρελθόν, αυτό δεν είναι αναγκαστικά μακρινό.

Αν η ΠΚ σημαίνει τόσα πολλά, ανάλογα με την ομάδα, τον τόπο και τον χρόνο, τότε μπορεί να σημαίνει ό,τι θέλουμε; Αν η ΠΚ έχει βαθιά νοήματα, χαρακτηρίζει την ταυτότητα ατόμων και ομάδων, πώς γίνεται να πωλείται, να τροποποιείται ή να γίνεται αντικείμενο κατάχρησης; Πώς εξηγείται η τεράστια αύξηση των θέσεων ΠΚ (μια δυτική έννοια) στον δυτικό κόσμο αλλά και η ανάπτυξη των πολιτιστικών σπουδών, των heritage studies;

Βασικά ερωτήματα: Πώς εξασφαλίζεται η αυθεντικότητα της ΠΚ; Ο τεράστιος αγώνας κατά της φθοράς. Πώς και πόσο πρέπει να συντηρούνται ή να αποκαθίστανται τα αντικείμενα, τα κτήρια, οι χώροι, τα τοπία του παρελθόντος; Αν οι βιομηχανίες πολιτισμού «πωλούν» χώρους και πράγματα για οικονομικό όφελος, πώς μπορεί να λειτουργεί η ΠΚ ως έμβλημα της τοπικής ταυτότητας; Ποια είναι η σχέση παρελθόντος-παρόντος; Πώς κατασκευάζεται η πολιτισμική διαφορά (εγώ, εμείς, οι Άλλοι); Ποια είναι η σημασία των διαφορών που σημειώνονται όσον αφορά τις ποικίλες προσλήψεις του χρόνου; Ποιοι τρόποι της ιστορίας και της μνήμης είναι σημαντικοί για την κατανόηση του παρελθόντος/ ποιοι τρόποι καθιστούν το παρελθόν σημαντικό στο παρόν;