Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο Καθηγητής: Κώστας Ραβάνης Πιτερού Γεωργία: ΑΜ 5446

Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΤΟΧΟΙ Τα παιδιά να μάθουν να διαχωρίζουν και να ονομάζουν τα διάφορα υλικά Να συμμετέχουν στο πείραμα και μέσα από τις παρατηρήσεις τους και τη συζήτηση μας να μπορέσουν να καταλάβουν ότι κάποια υλικά θερμαίνονται ολόκληρα ενώ κάποια άλλα όχι Να αξιολογήσουμε το επίπεδο κατανόησης του φαινομένου από τα παιδιά

ΠΡΩΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Σε αυτή τη δραστηριότητα δείχνουμε διάφορες εικόνες στα παιδιά με πολλά αντικείμενα φτιαγμένα από διαφορετικά υλικά για να δούμε αν τα γνωρίζουν. Επειδή όμως πολλά υλικά υπάρχει περίπτωση να μην τα γνωρίζουν κάνουμε μία συζήτηση και προσπαθούμε να τα αποσαφηνίσουμε και να τους μάθουμε τα ονόματα αυτών των υλικών. Στη συνέχεια μπορούμε να τους πούμε να μας αναφέρουν και άλλα αντικείμενα από την καθημερινή τους εμπειρία και να μας πουν από ποιο υλικό είναι φτιαγμένα. Τέλος αναφέρουμε και κάποια αντικείμενα τα οποιά δεν αποτελούνται από μόνο ένα υλικό αλλά από δύο ή και περισσότερα.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Σε αυτή τη δραστηριότητα εξηγούμε αρχικά τα βήματα που θα ακολουθήσουμε για το πείραμα μας. Τους λέμε δηλαδή ότι θα ζεστάνουμε νερό σε ένα μεγάλο μπρίκι και μετά θα το βάλουμε μέσα στο μπολ και στη συνέχεια θα βάζουμε μέσα διάφορα υλικά. Εννοείται πως θα ξεκινήσουμε πρώτα με τα υλικά τα οποία θερμαίνονται σε όλη την έκταση τους. Αφού λοιπόν θα βάζουμε μέσα τα αντικείμενα θα τους ζητάμε μετά να τα αγγίξουν σε όλη την έκταση τους και να μας πουν αν έχουν ζεσταθεί και αυτά. Στη συνέχεια θα βάλουμε μέσα τα υλικά τα οποία ζεσταίνονται μόνο στο σημείο επαφής και θα ζητήσουμε στα παιδιά πάλι να τα αγγίξουν σε όλη την έκταση τους και να μας πουν αν έχουν ζεσταθεί παντού.

Αφού λοιπόν κάνουν αυτή την παρατήρηση, στη συνέχεια συζητάμε τους λόγους που νομίζουν ότι ευθύνοται για αυτή τη διαφορά. Μέσα λοιπόν από αυτή τη συζήτηση προσπαθούμε να κάνουμε τα παιδιά να καταλάβουν σε ένα αρχικό στάδιο ότι η διαφορά αυτή οφείλεται στη φύση των υλικών. Για να επιβεβαιώσουμε αν κάτι τέτοιο όντως ισχύει, μπορούμε στη συνέχεια να βάλουμε μέσα στο ζεστο νερό ένα μεταλλικό κουτάλι με πλαστική όμως λαβή. Αφού κάνουμε αυτό το πείραμα ζητάμε από τα παιδιά να μας εξηγήσουν γιατί νομίζουν ότι συμβαίνει αυτό, δηλαδή γιατί θερμαίνεται το μεταλλικό κομμάτι και όχι το πλαστικό. Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να συνεχιστεί βυθίζοντας και άλλα πολλά υλικά μέσα στο νερό. Εννοείται πως σε όλη αυτή τη διαδικασία ταυτόχρονα ζεσταίνουμε κι άλλο νερό για να το έχουμε έτοιμο για να μπορεί να γίνει σωστή διεξαγωγή του πειράμταος.

ΤΡΙΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Αυτή τη δραστηριότητα μπορούμε να την πούμε και λίγο δραστηριότητα αξιολόγησης, γιατί μέσα από αυτή θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε κατά πόσο τα παιδιά κατάλαβαν ότι η διαφορετική έκταση της θερμότητας ενός αντικειμένου, οφείλεται στο υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο. Θα τους ξαναδώσουμε λοιπόν τις εικόνες από την πρώτη δραστηριότητα και θα τους ζητήσουμε να τις χωρίσουν σε δύο ομάδες, ανάλογα με το αν θα ζεσταθούν ολόκληρα ή όχι μετά από την επαφή τους με ζεστό νερό, όπως κάναμε δηλαδή στο προηγούμενο πείραμα. Από εδώ θα καταλάβουμε το επίπεδο της κατανόησης των παιδών για το συγκεκριμένο φαινόμενο και θα εντοπίσουμε ίσως και κάποιες παρανοήσεις των παιδιών, τις οποίες θα προσπαθήσουμε να αποσαφηνίσουμε όλοι μαζί.