της επιμορφωτικής συνάντησης Πρόγραμμα 8:30-8:40 Προσέλευση-Στοχοθεσία 8:40 -9:00 Εισήγηση-Συζήτηση: «Κριτική και δημιουργική σκέψη-Όροι-Χαρακτηριστικά» 9:00-9:10 :Χωρισμός σε ομάδες-Συμπλήρωση σχεδίου-Κουίζ 9:10-9:30 Εισήγηση-Συζήτηση: « Διδακτικές τεχνικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης» 9:30-10:30 Ομαδικές δραστηριότητες: “Κατασκευή εννοιολογικού χάρτη”-”Παραγωγή ερωτήσεων” 10:30-11:00 Παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια 11:00-11:30 Διάλειμμα 11:30-11:50 Εισήγηση-Συζήτηση: «Διδακτικές τεχνικές για την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης» 11:50-12:50 Ομαδικές δραστηριότητες: “Τα 6 καπέλα του de Bono”-”Δημιουργική γραφή” 12:50-13:20 Παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια 13:20-13:30 Αναστοχασμός- Αξιολόγηση της ημερίδας Στόχοι της επιμορφωτικής συνάντησης Να αναγνωρίσουμε και να αποδεχθούμε την κριτική και δημιουργική σκέψη ως ξεχωριστές-διακριτές νοητικές ικανότητες του ανθρώπινου νου και να γνωρίσουμε τη φύση και τα χαρακτηριστικά τους. ๑ Να γίνουμε ικανοί να χρησιμοποιούμε ειδικές τεχνικές και ερωτήσεις που καλλιεργούν την κριτική και τη δημιουργική σκέψη. ๑ Να συνειδητοποιήσουμε την αξία της κριτικής και δημιουργικής σκέψης για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών. ๑ Να εκφράσουμε τις δικές μας κριτικές και δημιουργικές ικανότητες.
«Η ανάπτυξη της κριτικής ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. 1ης ΠΕΡΙΦ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 8&9 Σεπτεμβρίου 2014 «Πώς γίνεται και, ενώ τα παιδιά είναι στην πλειοψηφία τους ευρηματικά και έξυπνα, η πλειοψηφία των ενηλίκων να είναι τόσο απαθής κι ανόητη;» Αλέξανδρος Δουμάς «Η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης στο Δημοτικό σχολείο: Μια άλλη οπτική της διδακτικής πράξης» Αλίκη Καζταρίδου Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπ/σης 1ης περιφ. Καστοριάς