Unconsciouss perception: is there such a thing?

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ DOS (Disk Operating System)
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ; I’m somebody you live with every day.. Είμαι κάποια με την ποία ζεις μαζί… κάθε μέρα..
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Αυτόματα εστιασμένη προσοχή (covert attention)
Περιοχή / οικόπεδο πρόγραμμα / απαιτήσεις ιδιοκτήτη πολεοδομικοί κανονισμοί δομικά υλικά και προϊόντα κατασκευαστικό περιβάλλον... παρόμοιες επιλύσεις.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Βασικά στοιχεία της Java
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 3 part 2: Feminine Nouns 2015 edition Wilfred E. Major
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
COURSE CODE: DES-102 COURSE TITLE: DECORATION DRAWING TUTOR: DOMENICA RENKO SEMESTER: FALL 2010 PROJECT: 2 | hand-out: week 10 – hand-in: week 11 | duration:
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Προσομοίωση Δικτύων 3η Άσκηση Δημιουργία, διαμόρφωση μελέτη σύνθετων τοπολογιών.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Σπύρος Πρασσάς Πανεπιστήμιο Αθηνών Μηχανικές αρχές και η εφαρμογή τους στην Ενόργανη Γυμναστική PP #4.
Chapter 1(a) What I expect you to know…. Vocabulary Verbs: ̉έστι(ν), λέϒει, οι̉κει̂, πονει̂, ϕιλει̂, χαίρει Nouns: ο͑ α̉ργός, ο͑ ά̉νθρωπος, ο͑ αυ̉τουργός,
Αντίληψη 20/4/16 Μαρία Κουτρομάνου. Subjective methods of awareness Sidis (1898) (1.) Williams (1938): κύκλος, τρίγωνο ή τετράγωνο σε μια ένταση λίγο.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Leopold % Logothetis Nature 1996
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ;.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
Differential sensitivity (difference threshold)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάθημα : Αντίληψη 13/4/16 Μαρία Κουτρομάνου.
Psychophysics Ψυχοφυσική: χρησιμοποιείται για την μελέτη των ιδιοτήτων/χαρακτηριστικών της αντίληψης και άρα του ίδιου του αντιληπτικού συστήματος (perceptual.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Προσαρμοστικά μοντέλα
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
2013 edition Wilfred E. Major
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Solving Trig Equations
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
aka Mathematical Models and Applications
Personal Pronouns Introduction to Greek By Stephen Curto
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
τ [lb/ft2] σ [lb/ft2] Find: c in [lb/ft2] σ1 = 2,000 [lb/ft2]
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Λέξεις που αλλάζουν νόημα αν είναι μετρήσιμα ή μη μετρήσιμα
3Ω 17 V A3 V3.
Variable-wise and Term-wise Recentering
Δοκοί Διαγράμματα Τεμνουσών Δυνάμεων και Καμπτικών Ροπών
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Προοπτικό σχέδιο με 3 σημεία φυγής
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
CPSC-608 Database Systems
Noun Inflection.
Verbs.
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Nominative & Accusative Definite Article
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Unconsciouss perception: is there such a thing? Sidis (1898) με κάρτες και Williams (1938) με σχήματα:διαχωρισμός της αντίληψης από τη συνείδηση χρησιμοποιώντας έναν αντικειμενικό (objective) τρόπο μέτρησης της πρώτης και έναν υποκειμενικό (subjective) τρόπο μέτρησης της δεύτερης. και άμα η μείωση του threshold (π.χ. σε ένα 2AFC) οφείλεται σε μη-συνειδητή αντίληψη; Προσπάθεια λύσης θεωρώντας ότι μια πληροφορία την οποία αντιλαμβανόμαστε συνειδητά μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως εμείς θέλουμε, σε αντίθεση με μία μη-συνειδητή πληροφορία, της οποίας η επίδραση (στο οποιοδήποτε ψυχοφυσικό task) θα είναι αυτόματη. το task: stem completion (συμπλήρωση ρίζας), όπου μία λέξη 5 γραμμάτων παρουσιάζεται σύντομα και στη συνέχεια μόνο τα 3 πρώτα γράμματά της, και το υποκείμενο καλείται να συμπληρώσει τη λέξη. priming: the facilitation (or inhibition) observed in a task because of a stimulus presented before (either consciously or unconsciously) Πως κάνουμε ένα οπτικό ερέθισμα μη-συνειδητό;

Priming

Combine stem-completion with priming: Ποιό θα είναι το task? Εδώ είναι όλο το κόλπο..! Ένα inclusion paradigm (οδηγία να χρησιμοποιήσεις την πρώτη λέξη για τη συμπλήρωση του stem) δε μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα στην επιρροή της συνειδητής και της μη-συνειδητής αντίληψης Ένα exclusion paradigm (οδηγία να ΜΗΝ χρησιμοποιήσεις την πρώτη λέξη) όμως ίσως να μπορεί... (Debner & Jacoby 1994): Οι συμμετέχοντες διάλεγαν λιγότερο συχνά την αρχική λέξη όταν αυτή παρουσιαζόταν για 150 ms και περισσότερο συχνά όταν αυτή παρουσιαζόταν για 50 ms Η σύγκριση γίνεται με τη συχνότητα με την οποία διαλέγεται η συγκεκριμένη λέξη ως συμπλήρωση αυτών των γραμμάτων όταν η αρχική λέξη είναι άσχετη (baseline condition).

Σε μια παραλλαγή του πειράματος που αποσπά την προσοχή, τα υποκείμενα έπρεπε στο τέλος κάθε προσπάθειας να αναφέρουν και το άθροισμα δύο αριθμών που είχαν παρουσιαστεί σύντομα πριν και μετά την αρχική λέξη: μεταβολές στην προσοχή επηρέαζαν τη (συνειδητή) επίδοση στα 150ms αλλά όχι την (μη-συνειδητή) στα 50ms Merikle et al. 1995: τα υποκείμενα έπρεπε να απαντήσουν γρήγορα αν ένα χρώμα ήταν κόκκινο ή πράσινο. Πριν την παρουσίαση του χρώματος, παρουσιαζόταν μία λέξη, η οποία κατά το 25% των περιπτώσεων ήταν σύμφωνη με το επακόλουθο χρώμα (RED-κόκκινο ή GREEN-πράσινο) και κατά το 75% των περιπτώσεων ασύμφωνη (RED-πράσινο ή GREEN-κόκκινο). Τα υποκείμενα με λίγη εξάσκηση μάθαιναν και ήταν πιο γρήγορα στις ασύμφωνες περιπτώσεις, όταν οι λέξεις ήταν ορατές. Κάνοντας τότε τις λέξεις αόρατες, τα υποκείμενα ξαφνικά γινόντουσαν γρηγορότερα στις σύμφωνες περιπτώσεις, υποδηλώνοντας την εμπλοκή μη-συνειδητών διαδικασιών McCormick 1997: ένα γράμμα μπορούσε να παρουσιαστεί στην ίδια (τις λιγότερες φορές) ή την αντίθετη (τις περισσότερες φορές) πλευρά της οθόνης με ένα πρώτο ερέθισμα (cue): όταν το πρώτο ερέθισμα ήταν ορατό, τα υποκείμενα αποφάσιζαν γρηγορότερα αν το γράμμα ήταν Χ ή Ο στις αντίθετες παρουσιάσεις, ενώ όταν ήταν αόρατο, αποφάσιζαν γρηγορότερα στις παρουσιάσεις που ήταν στην ίδια πλευρά

Jacoby, Toth, Lindsay, & Debner (1992) Procedure:   time event 1000 ms ' +' 500 ms 'glove' 50 or 500 ms 'patch' or 'staff' 500 ms 'flare' 500 ms response pat--

Exclusion test: Complete the stem with a word that comes to mind but not any you just saw displayed. Inclusion test: Complete the stem with one of the words flashed or, if unable to do so, with the first word that comes to mind. Results: 500ms 50ms Baseline Exclusion .10 .50 .36 Inclusion .96 .63 .38    Another way of testing for the subjective threshold – you exclude a word if you think you saw it.

αλλά: μία άλλη μελέτη έδειξε ότι αύξηση της προσοχής (μεγαλύτερο κίνητρο λόγω μεταβαλλόμενης αμοιβής ανάλογα με την επίδοση) οδηγεί τόσο σε αύξηση της συνειδητής αντίληψης, όσο και σε μείωση της μη-συνειδητής (Visser & Merikle 1999). Το αποτέλεσμα αυτό εν μέρει αντικρούει τον ισχυρισμό ότι η αντίληψη είναι όντως μη-συνειδητή Snodgrass (2002): η αδυναμία του υποκειμένου να ακολουθήσει τις οδηγίες σε ένα exclusion task δεν οφείλεται σε μη-συνειδητή αντίληψη αλλά στην ύπαρξη κάποιου υποκειμενικού κριτηρίου για την αντίληψη: κάτω από αυτό το κριτήριο, το υποκείμενο θεωρεί ότι δεν είδε το ερέθισμα και άρα αγνοεί τις οδηγίες και το χρησιμοποιεί. Tα ονόματα αλλάζουν και αντί για μη- συνειδητή και συνειδητή αντίληψη, υπάρχουν τώρα δύο ειδών συνειδητές αντιλήψεις, η φαινομενική (phenomenal awareness) και η ανώτερη (metacognitive) This approach is inspired by SDT and assumes the existence of two different thresholds, one which is constant and objective (d’) and one which is subjective and moves around (criterion)

Ακόμα και αν δεν είναι αυτή η περίπτωση και τα ερεθίσματα στα παραπάνω παραδείγματα όντως δεν έγιναν ποτέ αντιληπτά, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει αυτό που αποκαλούμε ‘μη-συνειδητή αντίληψη’; Η απάντηση είναι θέμα ορισμού της έννοιας ‘αντίληψη’, είναι δηλαδή μάλλον ένα γλωσσικό πρόβλημα (όπως και πολλά άλλα φιλοσοφικά ερωτήματα :-)) Δεν μπορούμε τελικά να είμαστε σίγουροι για το εάν υπάρχει ή όχι ‘μη-συνειδητή αντίληψη’, μπορούμε όμως να είμαστε σίγουροι ότι υπάρχουν τρόποι να κάνουμε ένα ερέθισμα ‘αόρατο’ (το αν το αντιλαμβανόμαστε ή όχι είναι μια άλλη ιστορία) και παρ’όλ’αυτά η παρουσίασή του να έχει συνέπειες, τόσο στη συμπεριφορά όσο και στην εγκεφαλική ενεργοποίηση

How can we make a stimulus ‘disappear’? Clinical cases: blindsight (V1 lesion) hemi-neglect (right parietal lesion) Psychophysical tricks: masking crowding dichoptic presentation etc.

Experiments with neglect patients Note: is a same/different task subjective or objective?

Masking

Backward masking RT example:

Words or pseudo-words? (Marcel 1983)

Stem-completion example:

We can also mask facial expressions:

Flanking the target with distractors either in time (masking) or in space (crowding)

Inattentional blindness: Information can be below a subjective threshold when attention is focussed on another object Mack and Rock 1998 Which arm of the cross is longer – horizontal or vertical? 500 ms 200 ms 1500 ms 60% subjects reported not seeing the word on the third trial Of these “blind” subjects, 36% completed a word stem with the presented word (4% for control). Recognition also above chance.

dichoptic colour fusion: FFA & PPA activation (Moutoussis & Zeki 2002)

Orientation-selective adaptation (He & Cavanagh 1996)

Using FS to investigate the NCC (Sheinberg & Lohothetis 1997)