Διαταραχή επικοινωνίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Nikos Louloudakis Nikos Orfanoudakis Irini Genitsaridi
Advertisements

Χρηματοδοτούμενη Στείρωση SNP in detail. How it all began Πως ξεκίνησαν όλα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ & ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ - ΓΟΥΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ PeLAB - Τμ. Η.Υ.Σ. - Τ.Ε.Ι. ΠΕΙΡΑΙΑ : Μάρτιος 1998.
Διαχείριση αποβλήτων με την τεχνολογία αεριοποίησης πλάσματος
Ερυθροποίηση Δομή & μεταβολισμός του ερυθροκυττάρου
FeAsS → FeS + As 2As2O3 + 6C → 4As + 6CO
Πρόσφατα μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών προερχόμενων τόσο από το κλασικό εμπόριο όσο και από τον χώρο του Internet Marketing, ένωσαν τις «δυνάμεις»
The innovators & early adopters. Innovator Παρατηρεί Προβληματίζεται Αναζητά Συνθέτει Γεννά ιδέες Τολμά-ρισκάρει Δεν απογοητεύεται Εφαρμόζει Διαδίδει.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου Μη πολικά και πολικά μόρια
P – 0,11 % 3 Cu3(PO4)2 · Ca(OH)2 fosforit
Ολοκληρωμένο Ενεργειακό Λογισμικό 4Μ-ΚΕΝΑΚ
Now and then ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ….now!!
Καλλιτεχνική απόδοση ερυθροκυττάρου
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
«Αραβική Άνοιξη».
Θρομβοπενίες Εισαγωγικό σημείωμα Συντονίστρια: Δρ Αθανασία Αγοράστη Βιοπαθολόγος, Διευθύντρια Ε.Σ.Υ. Επιστημονικά Υπεύθυνη Αιματολογικού Εργαστηρίου Γενικό.
Petros Theodorou Ph.D., Post Doct. Στοιχεία Ανάπτυξης Επιχειρησιακών Λύσεων με τη βοήθεια της Πληροφορικής Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ & Ο.
Επαλήθευση κα Βελτιστοποίηση Συστήματος Διαχείρισης XML εγγράφου στη γλώσσα CLIPS Διπλωματική Εργασία της Andoena Balla.
Σκοπός Ο σχεδιασμός, ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση καινοτομικών - υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων στο τομέα των υλικών συσκευασίας τα οποία καλύπτουν.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Η διατηρησιμότητα των πελατών στο γυμναστήριο.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΛΟΥΜΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ.
Η χρήση της αφήγησης στη διδασκαλία των μαθηματικών Ιωάννα Καϊάφα Υποψήφια Διδάκτορας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ELBorG Διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαιδευτικών παιχνιδιών Σίμος Ρετάλης & Τερζάκης Αργύρης – Κεσελόπουλος Γιώργος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ Ι ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
Genomic applications in the clinic: use in treatment paradigm of acute myeloid leukemia ASH 2013 Σιώρος Σπυρίδων-Αθανάσιος.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Λεμφώματα από Β κύτταρα
OMAΔΑ 3 ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΓΕΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΪΣΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΑΝΑΣ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΟΗ ΑΝΝΑ ΧΑΤΖΙΚΟΥ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΙΙ.
Συστήματα Υποστήριξης Οργανισμών και Ομάδων. Κατηγορίες DSS DSS για επαναλαμβανόμενες αποφάσεις. Ad hoc DSS για αποφάσεις που μπορεί να μην επαναληφθούν.
ΤΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ Χορταρίδης Παναγιώτης Συρίγος Ευάγγελος Δ’ εξάμηνο 2010/06.
Η στόχευση της οδού BTK / PI 3 Kd σαν στρατηγική θεραπείας σε ασθενείς με νεοπλασματικά νοσήματα Β- λεμφοκυτταρικής αρχής Γεωργούντζος Γεώργιος E’ ετής.
Η 40χρονη πορεία του Κυπριακού Ομίλου Εκπαιδευτικής Διοίκησης (2005- σήμερα) Από τον Δρα Γιάννη Σαββίδη, Πρόεδρο του Κ.Ο.Ε.Δ. Λευκωσία, Ξενοδοχείο.
Προσδιορισμός φυσικών και μηχανικών ιδιοτήτων δομικών υλικών
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες
Οι επιδράσεις των ΜΜΕ- media effects
Anastasia Panagiotidou Learning by six thinking hats
Allan M. Cormack - Godfrey N. Hounsfield
FIELD MAP ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΧΩΡΑΦΙΟΥ ANDROID
Συνάντηση γονέων και μαθητών για το ταξίδι στην ΕΛΒΕΤΙΑ
Οδηγίες για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση του μαθήματος
Αμυλοείδωση: Τί πρέπει να γνωρίζει ο Καρδιολόγος;
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΚΤΥΩΝ Παρουσίαση μαθήματος.
Ο εθελοντικός δημόσιος τομέας
«ΠΙΣΩ ΑΠΟ …ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ» Eργασία τμημάτων Γ1 και Γ3 Σχ. Έτος:
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Coherence.
FeAsS → FeS + As 2As2O3 + 6C → 4As + 6CO
νλμ : The Computational Content of Classical Natural Deduction
Ανακύκλωση χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων για βιώσιμη παραγωγή βιοντίζελ
Ισλαμιστική Τρομοκρατία
Class IV Aorist Adverbial Participle © Dr. Esa Autero
Προσαρμοσμένη Άσκηση για Όλους – Κινητική Αναψυχή
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕΡΒΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
Δρ Ιωάννης Χ. Δερμεντζόγλου
Monday, November 5 Turn in Federal Forms (2nd Period – Due Today!)
Common Core Standards:
Forming Public Opinion
Η θεωρία της Δημιουργικότητας (Creativity Theory)
A Level Section A Question
Levi Strauss Written by Ava Hojan.
Διαταραχές Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ-Auditory Processing Disorders)
Database System Course Overview.
How instructional design resources can improve your academic life
Water Oxidation in Artificial Photosynthesis
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαταραχή επικοινωνίας Αθανάσιος Κ. Ρισβάς

Ορισμοί Επικοινωνία είναι κάθε αλληλεπίδραση κατά την οποία μεταδίδονται πληροφορίες. Η αφήγηση, η εξήγηση, η πληροφόρηση, το αίτημα και η έκφραση είναι βασικές λειτουργίες της επικοινωνίας. Η γλώσσα αποτελεί ένα αυθαίρετο συμβολικό σύστημα που διευκολύνει τα άτομα μιας ομάδας να επικοινωνούν μεταξύ τους. Κάθε γλώσσα έχει κανόνες φωνολογίας, μορφολογίας, σύνταξης, σημασιολογίας και πραγματολογίας που περιγράφουν πώς οι χρήστες συνδυάζουν ήχους και ιδέες για να μεταδίδουν νοήματα. Λόγος είναι η προφορική παραγωγή γλώσσας· αποτελεί την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη μέθοδο επικοινωνίας μέσω της γλώσσας.

Ορισμοί 2 Η τυπική γλωσσική ανάπτυξη ακολουθεί μία σχετικά προβλέψιμη πορεία. Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να μιλούν και να χρησιμοποιούν τη γλώσσα χωρίς επίσημη διδασκαλία- όταν ξεκινούν την πρώτη δημοτικού, τα πρότυπα γραμματικής και λόγου που χρησιμοποιούν ταιριάζουν με τα αντίστοιχα πρότυπα των ενηλίκων του περιβάλλοντος τους. Η διαταραχή επικοινωνίας είναι «μία διαταραχή της ικανότητας έκφρασης, αποστολής, επεξεργασίας και κατανόησης εννοιών ή λεκτικών, μη λεκτικών και γραφικών συστημάτων συμβόλων» (ASHA, 1993, σελ. 40). Ένα παιδί παρουσιάζει διαταραχή λόγου, αν ο λόγος του προκαλεί την αρνητική προσοχή, παρεμβαίνει στην ικανότητα επικοινωνίας, ή προκαλεί κοινωνικά ή διαπροσωπικά προβλήματα.

Ορισμοί 3 Τα τρία βασικά είδη διαταραχών του λόγου είναι: οι διαταραχές της άρθρωσης (λάθη στην παραγωγή των ήχων), οι διαταραχές της ροής (δυσκολίες στη ροή ή στον ρυθμό του λόγου) και οι διαταραχές της φωνής (προβλήματα με την ποιότητα ή τη χρήση της φωνής). Κάποια παιδιά δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη γλώσσα (διαταραχές γλωσσικής αντίληψης)· άλλα δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα για να επικοινωνήσουν (διαταραχές γλωσσικής έκφρασης)· κάποια, τέλος, παρουσιάζουν γλωσσική καθυστέρηση. Διαφορές στον λόγο ή στη γλώσσα που σχετίζονται με πολιτισμικές ή τοπικές διαλέκτους δεν συνιστούν διαταραχές επικοινωνίας. Ωστόσο, τα παιδιά που χρησιμοποιούν μία διαφορετική διάλεκτο μπορεί να εμφανίζουν διαταραχές λόγου ή ομιλίας.

Χαρακτηριστικά Υπάρχουν τέσσερα βασικά είδη λαθών φωνημάτων: παραποιήσεις, αντικαταστάσεις, παραλείψεις και προσθέσεις. Ένα παιδί με διαταραχή της άρθρωσης δεν μπορεί να παράγει φυσικά ένα δεδομένο ήχο. Ένα παιδί με φωνολογική διαταραχή μπορεί να παράγει ένα δεδομένο ήχο αλλά να το επιτυγχάνει περιστασιακά. Ο τραυλισμός, η πιο συνηθισμένη διαταραχή της ροής του λόγου, χαρακτηρίζεται από γρήγορες επαναλήψεις συμφώνων ή φωνηέντων, κυρίως στην αρχή των λέξεων, επιμηκύνσεις, διακοπτόμενη ροή ομιλίας, επιφωνήματα και πλήρη λεκτικά μπλοκαρίσματα.

Χαρακτηριστικά 2 Μία διαταραχή της φωνής χαρακτηρίζεται από μη φυσιολογική ποιότητα, τόνο, ένταση, αντήχηση και/ή διάρκεια για την ηλικία και το φύλο του ομιλητή. Οι γλωσσικές διαταραχές περιλαμβάνουν προβλήματα στη φωνολογία, τη μορφολογία, τη σύνταξη, τη σημασιολογία και/ή την πραγματολογία· συνήθως, ταξινομούνται είτε ως διαταραχές της αντίληψης είτε ως διαταραχές της έκφρασης.

Συχνότητα εμφάνισης Περίπου το 2,5% των παιδιών σχολικής ηλικίας δέχονται ειδική αγωγή για διαταραχές του λόγου και της ομιλίας. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία αναπηρίας σύμφωνα με την IDEA. Σχεδόν διπλάσιος αριθμός αγοριών σε σχέση με τα κορίτσια εμφανίζει διαταραχές του λόγου. Τα παιδιά με προβλήματα άρθρωσης και προφορικής γλώσσας συνιστούν τη μεγαλύτερη κατηγορία των διαταραχών λόγου-ομιλίας.

Αίτια Αν και ορισμένες διαταραχές λόγου και ομιλίας έχουν σωματικές (οργανικές) αιτίες, οι περισσότερες είναι λειτουργικές και δεν μπορούν να αποδοθούν άμεσα σε φυσικές συνθήκες.

Εντοπισμός και αξιολόγηση Η αξιολόγηση μιας πιθανολογούμενης διαταραχής επικοινωνίας μπορεί να περιλαμβάνει όλα ή κάποια από τα ακόλουθα στοιχεία: (α) λήψη ιστορικού και σωματική εξέταση, (β) τεστ άρθρωσης, (γ) τεστ ακοής, (δ) τεστ ακουστικής διάκρισης, (ε) φωνολογική ενημερότητα και επεξεργασία, (στ) τεστ λεξιλογίου και γενικής γλωσσικής ανάπτυξης, (ζ) γλωσσικά δείγματα, και (η) παρατήρηση σε φυσικά πλαίσια.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις Οι λογο-γλωσσοπαθολόγοι εφαρμόζουν ένα ευρύ φάσμα τεχνικών για τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και την παροχή θεραπευτικών υπηρεσιών στα παιδιά. Σε αυτές περιλαμβάνονται δομημένες ασκήσεις και πρακτική, καθώς και ατομικές και ομαδικές θεραπευτικές συνεδρίες. Γενικός στόχος της αντιμετώπισης των λαθών στα φωνήματα είναι να βοηθήσουμε το παιδί να μιλήσει όσο το δυνατόν πιο καθαρά. Η αντιμετώπιση των αρθρωτικών και φωνολογικών λαθών περιλαμβάνει δραστηριότητες διάκρισης και παραγωγής. Οι διαταραχές της ροής αντιμετωπίζονται με την εφαρμογή συμπεριφορικών αρχών και αυτοελέγχου, αν και πολλά παιδιά τις ξεπερνούν αυτόματα.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις Οι διαταραχές της φωνής αντιμετωπίζονται με χειρουργική ή άλλη ιατρική παρέμβαση, αν η αιτία είναι οργανική. Οι περισσότερες θεραπευτικές τεχνικές παρέχουν άμεση φωνητική αποκατάσταση. Οι συμπεριφορικές αρχές βοηθούν στην κατάργηση των συνηθισμένων προτύπων λανθασμένης χρήσης. Η αντιμετώπιση της γλωσσικής διαταραχής ποικίλλει σημαντικά. Δραστηριότητες προ-επικοινωνιακών δεξιοτήτων ενθαρρύνουν την εξερεύνηση της εκφραστικής γλώσσας. Οι λογο-γλωσσοπαθολόγοι συνδέουν την προφορική γλώσσα με στοιχεία γραμματισμού του αναλυτικού προγράμματος. Οι νατουραλιστικές παρεμβάσεις βασίζονται σε σποραδικές μαθησιακές δοκιμές στο φυσικό περιβάλλον και την κανονική συνομιλία.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις Η επαυξημένη και εναλλακτική επικοινωνία μπορεί να είναι υποβοηθούμενη ή όχι και περιέχει τρία στοιχεία: ένα σύνολο ή λεξιλόγιο συμβόλων αναπαράστασης, ένα μέσο επιλογής, καθώς και ένα μέσο μετάδοσης των συμβόλων.

Εναλλακτικά εκπαιδευτικά πλαίσια Τα περισσότερα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας (89%) παρακολουθούν τις τάξεις γενικής εκπαίδευσης. Η ASH Α αναγνωρίζει επτά μοντέλα παροχής υπηρεσιών: μοντέλο ελέγχου, μοντέλο απομάκρυνσης, μοντέλο συνεργατικής συμβουλευτικής, μοντέλο βασισμένο στην τάξη, ξεχωριστή τάξη, μοντέλο βασισμένο στην κοινότητα και συνδυασμός των παραπάνω.