Κοινωνικά Στερεότυοπα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Η Αποδοχή της διαφορετικότητας Άτομα με αναπηρία που προέκυψε
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΣΚΑΡΩΝΗ ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΕΡΑΦΕΤΕΙΝΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ ΠΑΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Αποδόσεις αιτίων.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Στερεότυπα.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Κομματικός Φανατισμός
Ρατσισμός & Προκατάληψη
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Κριτήρια επιλογής του θέματος
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνικά Στερεότυοπα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ Τα κοινωνικά Στερεότυπα αποτελούν μια σύγχρονη πραγματικότητα που αφορά όλους. Σ’ αυτή την εργασία έχουμε αναλύσει πολύπλευρα το θέμα και το έχουμε προσεγγίσει με την ωριμότητα που του αρμόζει. Αν και τα στερεότυπα δεν είναι κάτι καινούριο, τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο κι εντονότερες προσπάθειες για τον κατευνασμό τους, αφού η σοβαρότητα του θέματος επιτέλους αναγνωρίζεται.

Κατηγορίες Στερεοτύπων Α’ Υποομάδα Δασκαλοπούλου Μαριαννέτα Αλεξόπουλος Γιάννης Χάλκος Κωνσταντίνος Βιτζηλαίος Γιώργος

Ορισμός Τα στερεότυπα είναι σταθερές ταξινομημένες αντιλήψεις, που συνήθως οφείλονται σε ελλιπή πληροφόρηση σχετικά με χαρακτηριστικά τα οποία αποδίδονται στα μέλη μιας ομάδας. Ετσι τείνουμε να έχουμε μια προκαθορισμένη στερεότυπη γνώμη και κρίση για το ρόλο και τη στάση των μελών άλλων ομάδων και να εξιδανικεύουμε τα πρότυπα, τους τρόπους συμπεριφοράς της ζωής της δικής μας ομάδας.

Φυλετικές διακρίσεις Φυλετικός ρατσισμός είναι η αντίληψη ότι επειδή κάποια άνθρωποι ανήκουν σε άλλες "φυλές", είναι είτε ανώτεροι είτε κατώτεροι από αυτούς που ανήκουν σε κάποιες άλλες. Το άτομο δέχεται φυλετικό ρατσισμό ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται κι όχι ανάλογα τη φυλή του. Δηλαδή πρέπει να ανήκει στη μειονότητα.

Εθνικές Διακρίσεις Στηρίζεται σε ιστορικούς λόγους, σε ιστορικές εχθρότητες και μίση και στο σοβινισμό. Παρατηρείται μια συντηρητική εθνικιστική στροφή σε πολλούς λαούς, που εκδηλώνεται με την ανάλογη προπαγάνδα και τη δημιουργία ομάδων με έντονο εθνικιστικό χρωματισμό. Εδώ ακριβώς βρίσκεται ο κίνδυνος να αναβιώσει το φασιστικό πρότυπο.

Στερεότυπα ανάμεσα στα φύλα Το σύστηµα των φύλων µπορεί ανάλογα την κοινωνία που αναφερόμαστε να ορίζεται διαφορετικά, αλλά παραµένει για όλες τις κοινωνίες ένα σύστηµα ασύµµετρο καθώς το ένα φύλο θεωρείται κατώτερο από το άλλο και αυτό είναι πάντα το γυναικείο. Στερεότυπα φύλων επικρατούν ανεξάρτητα ηλικίας, θρησκεύματος, οικονομικής κατάστασης, μόρφωσης.

Άλλα είδη στερεοτύπων Υπάρχουν επίσης στερεότυπα που αφορούν: Διάφορες Θρησκείες Τα Α.Μ.Ε.Α. Τη σεξουαλικότητα Πολιτικές Παρατάξεις Ταξικές Διαφορές

Παράγοντες που δημιουργούν τα Κοινωνικά Στερεότυπα Β’ Υποομάδα Ερμιόνη Κετσετσιάδη Ματίνα Αβραμίδου Γεωργία Κρίστο Μαρία Καλομοίρου

Οικογένεια • Οι γονείς ενισχύουν τη συµπεριφορά του παιδιού που θεωρείται κατάλληλη , όπως αυτή προσδιορίζεται από την κοινωνία, ενώ αποθαρρύνουν ή αγνοούν εκδηλώσεις συµπεριφοράς από τα παιδιά που δε θεωρούνται κατάλληλες.​ • Το παιδί, επίσης, υιοθετώντας σαν πρότυπο συµπεριφοράς τον πατέρα ή τη µητέρα ανάλογα ταυτίζεται µαζί τους και µιµείται τη συµπεριφορά τους.

Σχολείο ​Αποτελεί μέσο μετάδοσης βασικών αξιών στο παιδί από μικρή ηλικία και καθορίζει πολλές απόψεις και συμπεριφορές του. Ως μικρογραφία της κοινωνίας, μπορεί να ορίσει στερεότυπες αντιλήψεις στα παιδιά τα οποία δεν έχουν την κριτική ικανότητα ώστε να τις επεξεργαστούν.

ΜΜΕ •Τα ΜΜΕ συμβάλλουν στην εικόνα του ανθρώπου και στην συμπεριφορά του, καθώς μας επηρεάζουν μέσω της διαφήμισης.​ •Ακόμη περνάνε στους πολίτες μηνύματα ρατσισμού με τον δικό τους τρόπο, όπως όταν τονίζουν την εθνικότητα ενός ατόμου. Έτσι υποδαυλίζουν την ξενοφοβία και δημιουργούν δυσαρέσκεια και πολλές φορές υπάρχει κίνδυνος παραβίασης δικαιωμάτων.​ •Έχουν μεγάλη επιρροή στις ευάλωτες παιδικές ηλικίες.

Κοινωνία Είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι, πολλές από τις από τις στερεότυπες αντιλήψεις που έχουμε βασίζονται σε αυτά που παρατηρούμε γύρω μας και από τα μηνύματα που μας περνάει η κοινωνία όπου ζούμε και μεγαλώνουμε. Η κοινωνία επίσης με την δύναμη της κοινής γνώμης που διαθέτει διατηρεί τα στερεότυπα.

Συνέπειες Κοινωνικών Στερεοτύπων Γ’ Υποομάδα Νικολέττα Θεοδωρακάκη Ασπασία Ζήνα Όλγα Ήμελλου Ιουλία Κομπογιάννη

Στο Άτομο Καθώς το άτομο αποτελεί των δομικό παράγοντα όλων των οργάνων της κοινωνίας, είναι φυσικό οι συνέπειες ν’ αφορούν κυρίως αυτό. Αρχικά το άτομο που υιοθετεί τις προκαταλήψεις είναι πνευματικά ανελεύθερο , δούλος μιας στερεοτυπικής αντίληψης ,που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχύει για όλους .

Το άτομο δεν αντιλαμβάνεται ότι όσο εύκολα γίνεται το ίδιο θύτης ,άλλο τόσο εύκολα μπορεί να αποτελέσει και θύμα της προκατάληψης ,μπαίνοντας έτσι σε ένα φαύλο κύκλο. Οι προκαταλήψεις οδηγούν στο δογματισμό και συνακόλουθα στο φανατισμό . Ο άνθρωπος που παγιδεύεται από τις προκαταλήψεις μπαίνει σε δρόμο που ξεκινά από μια επιπόλαιη άποψη για να καταλήξει στο μίσος.

Το ίδιο το άτομο γίνεται όργανο του ρατσισμού και συμβάλλει με τον τρόπο του στις κοινωνικές αντιθέσεις και αντιπαραθέσεις και στη γενικότερη οπισθοδρόμηση. Ακόμη και το θύμα των προκαταλήψεων, οργισμένο για τον κοινωνικό αποκλεισμό του αντιδρά σπασμωδικά , δικαιολογώντας τελικά την περιθωριοποίησή του .

Τρόποι Αντιμετώπισης Στερεοτύπων Δ’ Υποομάδα Άλκηστη Κυριακοπούλου Κατερίνα Κουτσούκου Τάσος Λαμπρόπουλος Νεφέλη Κλαδή

ΜΜΕ Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μπορούν να συνεισφέρουν με: Παρουσίαση ποιοτικών κι εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ορθή ενημέρωση των πολιτών. Ευαισθητοποίηση του κοινού.

Οικογένεια Η οικογένεια αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο έργο εξάλειψης των στερεοτύπων γιατί διαμορφώνει τις αντιλήψεις των επόμενων γενεών, γι’ αυτό πρέπει: Να καλλιεργεί στο παιδί φιλάνθρωπα συναισθήματα. Να το απαλλάσσει από στερεοτυπικές αντιλήψεις.

Εκπαιδευτικό Σύστημα Καθώς επίσης διαμορφώνει τις μελλοντικές γενιές, η δράση του είναι καθοριστικής σημασίας. Έτσι καλό είναι να προσφέρει: Ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές. Περιβάλλον κατάλληλο για αποδέσμευση από τις προκαταλήψεις. Δυνατότητα υιοθέτησης ορθής στάσης ,μέσω της μόρφωσης, απέναντι στα στερεότυπα.

Άτομο Καμιά συλλογική αλλαγή όμως δεν μπορεί να επέλθει χωρίς την ατομική. Γι’ αυτό το άτομο οφείλει: Να παραμερίσει τον εγωισμό και την φιλαυτία του. Να αναπτύξει την κριτική ικανότητα, αμφισβητώντας καθιερωμένες αντιλήψεις. Να επιδοθεί στην εσωτερική αναζήτηση με σκοπό την ανακάλυψη της αλήθειας.

ΕΡΕΥΝΑ Σε έρευνα που διεξάχθηκε σε 100 άτομα πάνω σε στοχευμένες ερωτήσεις, τα αποτελέσματα θέτουν το πλαίσιο στο οποίο βρίσκονται τα κοινωνικά στερεότυπα σήμερα. Έτσι μπορούν να μπουν στις πραγματικές διαστάσεις τους ώστε να μην υπερτιμούνται ή υποτιμούνται.

Ερώτηση 1η

Ερώτηση 2η

Ερώτηση 3η

Ερώτηση 4η

Ερώτηση 5η

Ερώτηση 6η

Ερώτηση 7η

Ερώτηση 8η

Ερώτηση 9η

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Συμπερασματικά, τα κοινωνικά στερεότυπα υπήρχαν ανέκαθεν και θα συνεχίσουν για καιρό να υπάρχουν. Ωστόσο όσο τα αναλύουμε και τα κατανοούμε αυξάνονται οι πιθανότητες τελικά να τα εξαλείψουμε.

Η παιδεία λοιπόν με οδηγό τη μάθηση, με την οποία ο άνθρωπος δέχεται ως μόνα έγκυρα τα δεδομένα των αισθήσεων (σε αντίθεση με την εικοτολογία), υποβάλλοντάς τα όμως στην κριτική ανάλυση του νου, απομακρύνει τις ριζωμένες οικογενειακές στερεότυπες αντιλήψεις, ξεσκεπάζει τις αυθαίρετες σχολικές αποτιμήσεις και ελέγχει όλα τα απατηλά οικοδομήματα που ορθώνει μπροστά στην αλήθεια ο λόγος των μέσων ενημέρωσης και ο αρρωστημένος εγωισμός του ανθρώπου. ΕΠΙΛΟΓΟΣ