Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα Τμήματα: ●Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Φωτογραφίας και.
Advertisements

Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
6.8. Ο πολιτισμός της Αναγέννησης (15ος-16ος αι.)
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Ημέρα Γνωριμίας Σάββατο, 26 Ιανουαρίου Στόχοι και Αποστολή Τμήματος Γαλλικών Σπουδών & Σύγχρονων Γλωσσών Καλλιέργεια Διαπολιτισμικότητα και διάλογο.
Ιταλία Η Ιταλική Δημοκρατία ή Ιταλία είναι χώρα της νότιας Ευρώπης, αποτελούμενη από μία χερσόνησο σε σχήμα μπότας και δύο μεγάλα νησιά στη Μεσόγειο θάλασσα:
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΓιΩργοΣ ΖογγολΟπουλοΣ
Κρυφή ΜατιάΒοήθεια Κοινού  Δελτίο Ερωτήσεων Ιστορίας Εύκολες Μέσης δυσκολίαςΔύσκολες Ιστορική ΠερίοδοςΒιβλίο Φιλοσοφικό Κίνημα Αστρονομία.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Τα Σύμβολα της Ενωμένης Ευρώπης
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Η πτώση του Βυζαντίου.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Φιλοσοφία & Γράμματα Αυτό που ονομάζουμε Βυζαντινή Φιλοσοφία, αποτελεί μια άρρηκτη ενότητα της ιστορίας του δόγματος και της χρήσης της ζωντανής φιλοσοφικής.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Η αναγέννηση ήταν η εποχή όπου όλα ξαναγεννήθηκαν.(1453)
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μάθημα 5 Οι Μεγάλες Δυνάμεις στη Μεσόγειο, 17ος - 19ος αι. -Ανάπτυξη εμπορίου στη Μεσόγειο με πρωτεργάτες τη Βρετανία και την Ολλανδία -Ανταγωνισμός Βρετανίας-Γαλλίας.
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Βυζαντινή Λογοτεχνία Το Βυζάντιο υπήρξε ο μοναδικός χώρος ελληνικής παιδείας κατά τους μέσους αιώνες και η βυζαντινή.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
"Διάλογος: Από τις άστοχες πολιτικές και τη λιτότητα στη βιωσιμότητα και στις κοινωνικά-οικολογικά δίκαιες μεταρρυθμίσεις" Στρογγυλό τραπέζι: «Κρίση και.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Ευρωπαϊκή Ιστορία 6 συνάντηση (28/3/2017)
Η αναγεννησιακή παιδεία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ευρωπαϊκή Ιστορία 4η συνάντηση 14/3/2017.
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K
ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Κεφάλαιο 1 Ο Πολιτισμός των Ελλήνων. Τι είναι πολιτισμός; Πολιτισμός είναι οτιδήποτε δημιουργεί ο άνθρωπος, δηλαδή η γλώσσα, η παιδεία, η θρησκεία, οι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017) Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017) Αναγέννηση-Ουμανισμός Μεταρρύθμιση-Αντιμεταρρύθμιση

Αναγέννηση Βασικά χαρακτηριστικά Συνέχεια και ασυνέχεια Η Ευρώπη κυρίαρχη παγκόσμια δύναμη Κλίμα και πληθυσμός. 380 με 450 παγκόσμια 100 Ευρώπη Μετανάστευση (το πολύ 0,5 εκ. κυρίως Πορτογαλία) Πίεση από Οθωμανική Αυτοκρατορία (1520-50) κορύφωση (Ουγγαρία, νησιά)

Κράτος και κοινωνίας Οργάνωση Κρατών (Ιταλικές πόλεις, Ίβηρες, μοναρχίες) Πόλεις (100.000 Παρίσι, Βενετία, Λισαβώνα, Σεβίλλη, Λονδίνο) Φόροι. Πώληση δημόσιων αξιωμάτων Τεχνικές νέες (το κανόνι) Αδυναμία και διάλυση φεουδαλικών δομών Αριστοκράτες και αστοί

Τέχνες Η γέννηση του καλλιτέχνη (εργαστήρια, παραγγελίες δημόσιες, εκκλησιαστικές και ιδιωτικές) Η προοπτική Ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική Σχολές Πνεύμα Universalis

Αναγέννηση. Περίοδος τριών αιώνων 14ος-16ος αιώνας. Αναγέννηση. Περίοδος τριών αιώνων 14ος-16ος αιώνας. Μία από τις σπάνιες ιστορικές περιόδους που οι πρωταγωνιστές της αυτοπροσδιορίστηκαν. Οι Ιταλοί ουμανιστές του Quattrocento κάνουν λόγο για Rinascita. Οι ίδιοι προσέλαβαν με όρους ασυνέχειας την περίοδο και διέκριναν από τον Μεσαίωνα. Είναι έτσι; Σε κάθε περίπτωση η Αναγέννηση αγκαλιάζει σειρά από φαινόμενα: γράμματα, τέχνες, επιστήμες αλλά και μεγάλες αλλαγές: Κράτος (Μακιαβέλι), Ανακάλυψη Αμερικής (άρα μαζική εισαγωγή πολύτιμων μετάλλων και ανάπτυξη καπιταλιστικής, Διαδικασία πολιτισμού (Νόρμπερτ Ελίας, Άλμπερτ Χίρσμαν)

Ουμανισμός. Δεν συμπίπτει με Αναγέννηση Ουμανισμός. Δεν συμπίπτει με Αναγέννηση. Έκφανσή της σε εκπαίδευση και παιδαγωγική. (ανακαλεί αρχαιοελληνική παιδεία. Χρήση του όρου. Ο 19ος αιώνας στην Ευρώπη και μεγάλο μέρος του 20ου σφραγίστηκαν από την αναφορά στον Ουμανισμό. Στη Γερμανία μέχρι την επικράτηση του Ναζισμού πολλοί παιδαγωγοί αναφέρονται διαρκώς στον όρο. Το ίδιο Γαλλία. Ελλάδα. Ευρεία χρήση του όρου μέχρι και τη μεταρρύθμιση του 1964. Ακόμη και σήμερα. Χρησιμοποιείται ο όρος ανθρωπισμός. Είναι ένα από τα παράδοξα της ελληνικής ιστορίας. Οι Ουμανιστές αναφέρονται στου Αρχαίους (Έλληνες και Ρωμαίους) και εμείς στους ουμανιστές της Αναγέννησης. (σκέψεις για τις επιρροές της Ελληνικής εκπαίδευσης).

Περίοδος ουμανισμού. Ο Άγγλος M. P Περίοδος ουμανισμού. Ο Άγγλος M. P. Gilmore (The World of Humanism, 1952). 1453-1517 (Κωνσταντινούπολη-Λούθηρος). Άλλοι στον Δάντη (Dante Alighieri 1365-1321) εθνικό ποιητή της Ιταλίας και θεμελιωτή της σύγχρονης ιταλικής γλώσσας. Θεία κωμωδία Εκπρόσωποι Ουμανισμού. Γνωστότερος ο Ολλανδός Έρασμος (Desiderius Erasmus, 1469-1536), Άλλοι Ισπανός Βίβες, Άγγλος Colet, Γάλλος Rabelais, Γερμανός Μέλαχθων, Ιταλοί: Πετράρχης, Γκουαρίνο, Φερράρε, Βερόνε, Βερτζέριο Βυζαντινοί: Βησσαρίων, Χαλκοκονδύλης, Εμμανουήλ Χρυσολωράς, Πλήθων Γεμιστός (1355-1450) Πλατωνική Ακαδημία

Desiderius Erasmus Roterodamus (October 28,[1] 1466/1469 – July 12, 1536), sometimes known as Desiderius Erasmus of Rotterdam, was a Dutch Renaissance humanist

Ο Ουμανισμός ρεύμα συμπαγές και ομοιόμορφο; Διαφορές αλλά και κοινά Πχ. Έρασμος και Rabelais (διαφορές). Rabelais κανένας κανόνας. Πλήρης ελευθερία. Γαργαντούας: μιλεί όλες τις γλώσσες, γνωρίζει όλα τα επαγγέλματα, παίζει όλα τα μουσικά όργανα. Γνώση της επιστήμης. Έρασμος. Κανόνες σε συνδυασμό με ελεύθερη βούληση. Λιγότερο επιστημονικό και περισσότερο λογοτεχνικό και γενικότερα πολιτισμικό. Κεντρικός στόχος, σύμφωνα με τη διατύπωση του Έρασμου: Το πέρασμα από τη φυσική κατάσταση στην κατάσταση του πολιτισμού. Επιστροφή στους κλασικούς Έλληνες και Λατίνους. Μεγάλα κείμενα. Μελέτη τους.

Συνέπειες Έρασμου. Πλάτωνας αντί Αριστοτέλη Συνέπειες Έρασμου. Πλάτωνας αντί Αριστοτέλη . Βασικά παιδαγωγικά χαρακτηριστικά Ουμανισμού. Αριστοκρατισμός. Κατ’ οίκον διδασκαλία. Ωστόσο νεωτερισμός του Έρασμου: μικρές ομάδες. Κοσμοπολιτισμός. Όχι σύνορα Θρησκεία. Παραμένουν πιστοί χριστιανοί. Εμπλουτισμός με τα κλασικά κείμενα. Παιδαγωγικά. Έρασμος. Μέθοδος μελέτης. Ανάγνωση κειμένου. Πώρο διάβασμα ιδέες και έμπνευση. Δεύτερο διάβασμα εντατικό και αναλυτικό. Μετά σημειωματάριο (έγραψε βιβλίο για το πώς κρατάνε σημειώσεις οι μαθητές).