Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ - ΕΝΟΦΘΑΛΜΙΣΜΟΣ ΜΟΥΡΙΑΣ Αλεξανδρίδου.
Advertisements

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
Πρακτική εξάσκηση στο κύκλωμα του γλυκού νερού ΒΕΝΕΤΗ ΝΑΤΑΣΑ.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Αξιολόγηση ποιότητας oινοποιήσιμου σταφυλιού ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ. Νίκη.
1 Γεωργική Χημεία - Βασικές εργαστηριακές τεχνικές - διαλύματα, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική.
ΟΛΙΚΗ ΑΡΘΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΙΟΥ. ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΣΧΙΟΥ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΣΧΙΟΥ Οι επιφάνειες της κεφαλής του μηριαίου καθώς και της κοτύλης απορροφούν τις πιέσεις Οι επιφάνειες.
Είναι ο κλάδος της Χημείας που ασχολείται με δύο κύρια ερωτήματα που αφορούν τις χημικές αντιδράσεις. Το πρώτο είναι το πως γίνεται μια αντίδραση, δηλαδή.
ΟΥΡΟΛΙΘΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πανεπιστημιακή Παιδοχειρουργική Κλινική Διευθυντής : Kαθηγητής Σ. Γαρδίκης.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΡΙΧΩΣΗ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Η ενίσχυση της κτηνοτροφίας στη Νέα ΚΑΠ Εισήγηση: Πεβερέτος Παναγιώτης Πρόεδρος ΣΕΚ Μέλος ΔΣ ΠΑΣΕΓΕΣ Απρίλιος, 2015 Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα Κυριάκος Π Καρκούλιας Επίκ. Καθηγητής Πνευμονολογίας.
ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΣΗΡΟΤΡΟΦΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΙΑΚΟΥ-ΛΟΜΝΙΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ: Πασχάλης Χαριζάνης Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
Υπό αυστηρά άσηπτες συνθήκες και σύμφωνα με τις οδηγίες του εκάστοτε φαρμάκου.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΗΠΑΤΟΣ-ΧΟΛΗΦΟΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΞΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΞΙΚΟ ΟΞΥ
Μετασχηματισμός Laplace συνέχεια
ορισμοσ χαρακτηριστικα επισημανση
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Τμήμα κολύμβησης Ολυμπιακού
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 3 & 4 ΜΑΡΙΝΑΤΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ.
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Εργαστήριο 5 «Παραγωγή φυταρίων - Φυτώρια»
Απομόνωση και ταυτοποίηση
Καμπύλη κορεσμού της αιμοσφαιρίνης
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΖΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΝΟΗ.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
Κρέατα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ:
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
2.2.1– Μείγματα.
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Γιατί τα πλοία επιπλέουν; Από τον Νεύτωνα στον Αρχιμήδη
Παρακολούθηση επιπλοκών της εντερικής θρέψης
Πάγκαλος Σπύρος, Χαραλαμπάτου Λιάνα, Χημικοί, συνεργάτες Ε.Κ.Φ.Ε.
Μικροσκοπική παρατήρηση ζωικών κυττάρων
Μικροσκοπική παρατήρηση φυτικών κυττάρων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
Τροφική αλυσίδα: Με τον όρο τροφική αλυσίδα χαρακτηρίζεται γενικά η ακολουθία της μεταφοράς ύλης και ενέργειας από οργανισμό σε οργανισμό με τη μορφή τροφής.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
Ένα εξ’ ολοκλήρου εργαστηριακό μάθημα
Μεσογειακή διατροφή.
ΚΕΝΩΣΗ ΕΝΤΕΡΟΥ Ζυγά Σοφία
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
Νοσηλευτική Φροντίδα ασθενών με προβλήματα από το ουροποιητικό
Αφήστε να κρυώσει στους 46-60° C.
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
ΑΛΚΟΟΛΙΚΗ ΖΥΜΩΣΗ ΜΕΛΑΣΣΑΣ
ΚΑΤΑΜΗΝΙΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΜΗΤΡΑΣ
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Πειράματα με οξέα, βάσεις και άλατα σε μικροκλίμακα.
Η χημεία του πορτοκαλιού
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης Προσαρμογή από ΕΚΦΕ Μαγνησίας (Ξ. Βάτσιος) & 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου (Ε. Φανουράκη)

Εργαλεία Λύχνος οινοπνεύματος Τρίποδας Πλέγμα θέρμανσης Λαβίδα δοκιμαστικών σωλήνων Υλικά Ασπράδι αυγού Δοκιμαστικοί σωλήνες (5) Στήριγμα δοκιμαστικών σωλήνων Ποτήρια βρασμού 100 ml και 500 ml Γυάλινη ράβδος ανάδευσης Διαλύματα Αραιό υδροχλωρικό οξύ Αιθανόλη Απιονισμένο νερό Ξύδι

Επίδραση της Θερμοκρασίας Αριθμούμε μια σειρά από 5 δοκιμαστικούς σωλήνες (1,2,3,4,5). Επίδραση της Θερμοκρασίας Μαζεύουμε το ασπράδι του αυγού σε ποτήρι βρασμού των 100 ml. Στον 1ο δοκιμαστικό σωλήνα προσθέτουμε μέχρι τη μέση απιονισμένο νερό και θερμαίνουμε σε υδατόλουτρο μέχρι τον βρασμό.

Αποσύρουμε τον σωλήνα από το υδατόλουτρο και προσθέτουμε μικρή ποσότητα από το ασπράδι του αυγού και παρατηρούμε το σχηματισμό λευκής μάζας [μετουσίωση της πρωτεΐνης (ωολευκωματίνη ή ωοαλβουμίνη)]. Εναλλακτικά Βράζουμε σε ποτήρι ζέσεως 150 ml νερό και αφού σβήσουμε τη φωτιά και αφήσουμε το νερό να ηρεμίσει, προσθέτουμε το ασπράδι του αυγού και παρατηρούμε στα σημεία επαφής των δυο διαλυμάτων το σχηματισμό λευκής μάζας.

Επίδραση του pH Αραιώνουμε το υπόλοιπο ασπράδι με νερό σε αναλογία 1:1 περίπου, και αναδεύουμε το περιεχόμενο με τη ράβδο ανάδευσης για να ομογενοποιήσουμε το μίγμα όσο είναι δυνατόν (μίγμα ωοαλβουμίνης). Στους δοκιμαστικούς σωλήνες 2,3,4 και 5 (μάρτυρας) προσθέτουμε ποσότητα του μίγματος μέχρι το μέσον περίπου του κάθε σωλήνα.

Προσθέτουμε στο σωλήνα 2 μερικές σταγόνες υδροχλωρικού οξέος ώσπου σχηματίζεται μια λευκή ζώνη στο όριο των 2 διαλυμάτων. Προσθέτουμε στο σωλήνα 3 διάλυμα αιθανόλης και στο σωλήνα 4 λίγες σταγόνες ξύδι ώσπου σχηματίζεται μια λευκή ζώνη στο όριο των 2 διαλυμάτων.

Συγκρίνουμε το περιεχόμενο των δοκιμαστικών σωλήνων 1,2,3 και 4 με το περιεχόμενο του σωλήνα 5, που περιέχει μίγμα ωοαλβουμίνης. Στα σημεία επαφής των δύο διαλυμάτων στους σωλήνες 2,3 και 4 δημιουργείται λευκή ζώνη. Στο σωλήνα 1 δημιουργείται λευκή μάζα. Και οι 2 σχηματισμοί αποτελούνται από την μετουσιωμένη πρωτεΐνη αλβουμίνη. Ουσιαστικά, καταστρέφονται οι δεσμοί, που σχηματίζονται μεταξύ των πλαγίων ομάδων R των αμινοξέων. Στην πράξη η διπλωμένη πρωτεΐνη ξεδιπλώνεται.

Εναλλακτικά Χωρίζουμε το ασπράδι και το διαλύουμε με διπλάσια ποσότητα νερού σε ποτήρι ζέσεως αναδεύοντας. Προσθέτουμε σιγά-σιγά οξύ και παρατηρούμε στα σημεία επαφής των δυο διαλυμάτων το σχηματισμό λευκής ζώνης (μετουσίωση της ωοαλβουμίνης).

Φωτόδενδρο http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6736?locale=el