ΜΝΗΜΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑ ΜΑΡΙΑ
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Συζητήθηκαν οι κανόνες που πρέπει να υπάρχουν για να λειτουργήσει σωστά η ομάδα μας.
Το επάγγελμα του ξεναγού Απόψεις μαθητών για το επάγγελμα του ξεναγού. Πληροφορίες από το διαδίκτυο σχετικά με το επάγγελμα του ξεναγού. Επίσκεψη αρμοδίου με γνώσεις για το επάγγελμα του ξεναγού και συζήτηση με τους μαθητές
Το επάγγελμα του ξεναγού Συμπεράσματα για το επάγγελμα του ξεναγού μετά από τη συζήτηση και την άντληση πληροφοριών.
Συμπεράσματα για το επάγγελμα του ξεναγού Πηγαίνει με τους τουρίστες σε μουσεία και μνημεία Μεταφράζει τις πληροφορίες που γράφουν στις εικόνες ή στα αγάλματα στη γλώσσα των τουριστών Τους δείχνει μνημεία που δεν έχουν ξαναδεί (όπως παλιές εκκλησίες) και τους ενημερώνει για την ιστορία τους
Συμπεράσματα για το επάγγελμα του ξεναγού Αναφέρει την ιστορία του τόπου στον οποίο ήρθαν οι τουρίστες Δίνει πληροφορίες στους τουρίστες για εστιατόρια (για το φαγητό τους) και Σε ποια μέρη μπορούν να διασκεδάσουν (θέατρο, μπαρ)
Μνημεία Θεσσαλονίκης Έγιναν συζητήσεις και προτάσεις για το μνημείο της Θεσσαλονίκης με το οποίο θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε Καταλήξαμε στη Ροτόντα
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΤΟΝΤΑ Ροτόντα: Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO Ένα από τα βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης H Ροτόντα είναι κτίσμα το οποίο προοριζόταν για μαυσωλείο του Καίσαρα Γαλέριου, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε έτσι και αργότερα έγινε χριστιανικός ναός
Είναι ένα στρογγυλό κτίσμα του 4ου αιώνα, όμοιο με το Πάνθεον στη Ρώμη Είναι ένα στρογγυλό κτίσμα του 4ου αιώνα, όμοιο με το Πάνθεον στη Ρώμη. Κτίστηκε στα χρόνια του Καίσαρα Γαλέριου γύρω στο 304 μ.Χ. Ο ναός μεταβλήθηκε από τους Τούρκους σε μωαμεθανικό τζαμί από τον Σεΐχη Σουλεϊμάν Χορτατζή Εφέντη το 1590. Τότε κατασκευάστηκε και ο μιναρές
Από την Αψίδα του Γαλερίου (Καμάρα) μία "πομπική οδός" (ένας δρόμος) οδηγούσε προς τα ΒΑ στη Ροτόντα. Η διάμετρος του κτηρίου είναι 24,50 μέτρα και το ύψος περίπου 30 μέτρα. Εσωτερικά στο πάχος των τοίχων είναι 6,30 μέτρα. Ροτόντα ονομάστηκε από το κυκλικό της σχήμα, ενώ το όνομα Άγιος Γεώργιος πήρε από το γειτονικό ομώνυμο εκκλησάκι. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο.
Επίσκεψη στη Ροτόντα Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη Ροτόντα και ενημέρωση των μαθητών από τη θεολόγο του σχολείου κα Ακανθοπούλου Καλλιρόη
Διαδικασία Άρχισε η προσπάθεια της μετάφρασης των πληροφοριών στη μητρική γλώσσα ορισμένων μαθητών μας Σκοπός: η παρουσίαση του μνημείου από τους μαθητές μας σε ρόλο ξεναγού, σε τουρίστες οι οποίοι μιλούν ίδια γλώσσα με τους μαθητές
Σκέψεις - αποτελέσματα Σκέψεις - αποτελέσματα Μέσα από το πρόγραμμα υλοποιήθηκαν οι παρακάτω στόχοι οι οποίοι αποτελούσαν τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος: Γνωριμία με ένα επάγγελμα Γνωριμία με μνημεία της πόλης Αξιοποίηση των γλωσσικών γνώσεων των μαθητών Συγκεκριμένα:
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΡΩΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ (ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ) ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΝΑ ΣΥΛΛΕΓΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΕ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΒΙΝΤΕΟ) ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Επαφή μαθητών με περισσότερα μνημεία της Θεσσαλονίκης Περαιτέρω αξιοποίηση στοιχείων της κουλτούρας και της μητρικής γλώσσας των μαθητών για επαγγελματικό προσανατολισμό (πχ μεταφραστής) ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ