Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 1: Εισαγωγικό μάθημα: Η Πρακτική Άσκηση μέσα από τον Οδηγό Σπουδών.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 7: Η Ελιά Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών της.
Ενότητα 11: Άνοιξη-Μάρτης
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Ενότητα 2: Η οργανωμένη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Περιεχόμενα 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2 ΑΓΩΓΙΜΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ 3
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Προσχολική Παιδαγωγική
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 13: Τα Έντομα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων ΙI Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα Διδάσκουσα: Αναστασία Ράικου Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Σκοπός ενότητας Εισαγωγική ενότητα στο μάθημα Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων ΙΙ.

Περιεχόμενα ενότητας Περιγραφή: Γίνεται εισαγωγή στο μάθημα μέσα από την επεξήγηση των στόχων του. Παρουσιάζεται το περιεχόμενο του μαθήματος και ορισμένα πρώτα βασικά στοιχεία του προγράμματος του νηπιαγωγείου. Λέξεις-Κλειδιά: Πρακτική Άσκηση, Κανονισμός Λειτουργίας, Ωρολόγιο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου.

1η Ενότητα: Μαθήματα 1-2 Μάθημα 1 Περιγραφή μαθήματος

Στόχοι μαθήματος Εξοικείωση με τον διδακτικό σχεδιασμό, την οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος και την υλοποίηση οργανωμένων δραστηριοτήτων. Σύνδεση θεωρητικών προσεγγίσεων με την εκπαιδευτική πρακτική και αναγνώριση της ανάγκης για προσαρμογή δραστηριοτήτων και στρατηγικών στις ανάγκες και τα ζητήματα που ανακύπτουν στο νηπιαγωγείο. Επεξεργασία και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που υλοποιήθηκε.

Περιεχόμενα μαθήματος Προετοιμασία για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου Δομικά στοιχεία του ημερήσιου προγράμματος του νηπιαγωγείου Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Θέματα για ανάπτυξη ημερησίων προγραμμάτων Ένταξη δραστηριοτήτων στο ημερήσιο πρόγραμμα Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής και στοχαζόμενος επαγγελματίας

Επαγγελματική επάρκεια φοιτητών ΤΕΕΑΠΗ (1/3) Η επαγγελματική επάρκεια των φοιτητών/-τριών στο Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. τεκμαίρεται σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχή συμμετοχή τους στην υποχρεωτική Πρακτική Άσκηση (Π.Α.), συνολικού φόρτου τουλάχιστον 40 ECTS. Η υποχρεωτική πρακτική άσκηση περιέχει τη συμμετοχή στα επόμενα:

Επαγγελματική επάρκεια φοιτητών ΤΕΕΑΠΗ (2/3) Α). Την επιτυχή συμμετοχή και εξέταση σε τρία (3) υποχρεωτικά μαθήματα Πρακτικής Άσκησης (Οριζόντια Πρακτική Άσκηση), συνολικού φόρτου 15 ECTS. Τα εν λόγω υποχρεωτικά μαθήματα είναι τα εξής: Προσχολική Παιδαγωγική του 3oυ εξαμήνου (5 ECTS). Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι του 5oυ εξαμήνου (5 ECTS). Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων ΙΙ του 7oυ εξαμήνου. Το μάθημα συνοδεύεται από εργαστηριακή διδασκαλία στο 7o και στο 8o εξάμηνο . Σκοπός, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δραστηριοτήτων στα νηπιαγωγεία που συμμετέχουν στο Δίκτυο Νηπιαγωγείων Πρακτικής Άσκησης: 5 ECTS.

Επαγγελματική επάρκεια φοιτητών ΤΕΕΑΠΗ (3/3) Β).Την επιτυχή συμμετοχή και εξέταση σε τουλάχιστον πέντε (5) κατ’ επιλογήν μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών, τα οποία έχουν συνδεθεί οργανικά με την Πρακτική Άσκηση (Κάθετη Πρακτική Άσκηση), συνολικού φόρτου τουλάχιστον 25 ECTS.

Υποχρεώσεις Φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος (1/2) Υποχρεωτική παρακολούθηση των μαθημάτων κάθε εβδομάδα στην ημέρα και ώρα που έχει οριστεί (έως 2 απουσίες το εξάμηνο). Υποχρεωτική συμμετοχή στην Πρακτική Άσκηση στο Νηπιαγωγείο, όπως αυτή ορίζεται στην αρχή του εξαμήνου.

Υποχρεώσεις Φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος (2/2) Παράδοση στο τέλος του εξαμήνου των εξής: Παρουσιολόγιο νηπιαγωγείου υπογεγραμμένο από τη Νηπιαγωγό. Έντυπα σχεδιασμού των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων όλου του εξαμήνου. Έντυπο Αναστοχασμού επάνω στις εφαρμογές των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο και αυτο-αξιολόγησης.

Βασικές πηγές για τους φοιτητές ΔΕΠΠΣ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών) για το Νηπιαγωγείο Οδηγός του Νηπιαγωγού ΦΕΚ/Κανονισμός Λειτουργίας Νηπιαγωγείου ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Προετοιμασία για το νηπιαγωγείο 1η Ενότητα: Μαθήματα1-2 Μάθημα 2 Προετοιμασία για το νηπιαγωγείο

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου Πρωινή λειτουργία 8:00 – 8:15 8:00 – 9:00 Προσέλευση νηπίων Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων Προσευχή 9:00 – 9:30 Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων 9:30-10:30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 10:30–11:15 Πρόγευμα - Διάλειμμα 11:15-11:45 11:45-12:15 Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση 12:15-12:30 Αποχώρηση των νηπίων

Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου 9:00 -9:30 Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων 9:30-10:30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 10:30-11:15 Πρόγευμα - Διάλειμμα 11:15-12:00 12:00-12:30 Διάλειμμα Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων-Παιδαγωγικά παιχνίδια 12:30-13:00 13:00-13:45 Προετοιμασία γεύματος – Γεύμα 13:45-14:30 15:15-15:45 Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση 15:45-16:30 Αποχώρηση των νηπίων

Οργάνωση νηπιαγωγείου Ο χώρος: Σταδιακά εμπλουτίζεται από τα σχέδια εργασίας που αναπτύσσουν τα παιδιά, τις καθημερινές τους συνήθειες, τις σχέσεις αλληλεπίδρασης που βιώνουν. Παρέχει τη δυνατότητα συνεργασίας όλων των παιδιών, ατομικής εργασίας και εργασίας σε ομάδες

Οργάνωση νηπιαγωγείου Γωνιές: Επιμέρους χώροι, περιοχές διαφορετικών ενδιαφερόντων Υπάρχουν γωνιές που λειτουργούν όλο το χρόνο (βιβλιοθήκης, συζήτησης κ.ά.) & γωνιές που αναπροσαρμόζονται ανάλογα τις δραστηριότητες που εξυπηρετούν (π.χ. του λαογραφικού μουσείου)

Οργάνωση νηπιαγωγείου Γωνιές Δίνουν ευκαιρίες για συμβολικές αναπαραστάσεις του κόσμου των παιδιών. Εκεί τα παιδιά δοκιμάζουν τις ιδέες τους και αναδιοργανώνουν τα πράγματα, προκειμένου να τα κατανοούν Ευνοούν την ενίσχυση της πρωτοβουλίας & τον σεβασμό των ιδιαιτεροτήτων των παιδιών Ποικίλουν ανάλογα με τις δυνατότητες του χώρου, τις προτεραιότητες της/του νηπιαγωγού & το ενδιαφέρον των παιδιών Ενδείκνυνται για διαθεματική προσέγγιση

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Αναστασία Ράικου, «Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων ΙΙ». Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα. Έκδοση: 1.0. Πάτρα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PN1567/index.php?vis=5628

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.