Σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών Μερικές πρακτικές συμβουλές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών Μερικές πρακτικές συμβουλές Απόστολος Παρασκευάς Σχολικός Σύμβουλος 3ης ΠΕ Χαλκιδικής http://users.sch.gr/aparaske/site5/wordpress/

Τι ζητούνε οι γονείς από τους εκπαιδευτικούς….. Οικειότητα και φιλικό περιβάλλον Ανθρώπινη διάσταση Ποιοτική σχέση και όχι τυπική ενημέρωση Περισσότερο συμβουλευτικό χαρακτήρα όταν πρόκειται για παιδί με μαθησιακές δυσκολίες Αναλυτική προσέγγιση της επίδοσης και συμπεριφοράς του παιδιού Αμφίδρομη επικοινωνία

Παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν τη γονεϊκή εμπλοκή Το Κοινωνικό-μορφωτικό επίπεδο των γονέων Οι προσδοκίες και οι στάσεις τους προς το σχολείο Ηλικία, φύλο και νοημοσύνη του παιδιού Ενθάρρυνση διαμόρφωση αντίστοιχων συνθηκών εκ μέρους της σχολικής μονάδας Απόψεις που σχηματίζουν από την επαφή με τον εκπαιδευτικό

Υψηλή σχολική επίδοση φαίνεται να έχουν οι μαθητές που οι γονείς τους…… Έχουν υψηλές προσδοκίες για το μέλλον τους Διατηρούν τακτική επικοινωνία με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς Εμπιστεύονται την κρίση των παιδιών τους και τους παρέχουν ευκαιρίες ανάληψης πρωτοβουλιών Ασκούν εποπτεία στην κατ 'οίκον εργασία του παιδιού Έχουν ενεργό συμμετοχή στην καθημερινότητα του παιδιού Πιστεύουν στην εκπαίδευση και τη μόρφωση ως αξίες Διατηρούν, ως οικογένεια, μεγάλη συνοχή

Διαφορετικές προσεγγίσεις για τη γονεϊκή εμπλοκή Διαφορετικές προσεγγίσεις για την εμπλοκή των γονέων Εκπαιδευτικοί και οι γονείς επιθυμούν μεγαλύτερη γονεϊκή εμπλοκή, αλλά το είδος και ο βαθμός των επιθυμητών σχέσεων εξαρτάται και ορίζεται από τη σχολική κουλτούρα, από τους γονείς καθώς και από το κοινωνικο-οικονομικό κύρος του σχολείου και των γονέων

Διαφορετικές προσεγγίσεις για την εμπλοκή των γονέων Οι περισσότεροι γονείς επιθυμούν μεγαλύτερη πληροφόρηση από τους εκπαιδευτικούς, κυρίως του πρωινού αλλά και πολλές φορές και του ολοήμερου κύκλου Και περισσότερες ευκαιρίες συνάντησης μεταξύ τους, διότι πιστεύουν ότι η εκπαίδευση των παιδιών τους αποτελεί κοινή ευθύνη και αναγνωρίζουν ότι τα υποστηρίζουν με διάφορους τρόπους.

Οι εκπαιδευτικοί Οι εκπαιδευτικοί….. Θεωρούν συχνά πως αρκετοί είναι εκείνοι οι γονείς που δεν ενδιαφέρονται για την πορεία των παιδιών τους στο σχολείο, μιας και δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις συναντήσεις μαζί τους Αντιμετωπίζουν τους γονείς ως απρόσιτους, τόσο εξαιτίας της πιθανής ελλιπούς μόρφωσής τους όσο και του κοινωνικο- οικονομικού τους επιπέδου ή του προγράμματος εργασίας τους Σε πολλές περιπτώσεις επεμβαίνουν στο έργο τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται άσχημες σχέσεις μεταξύ τους

Μερικές προτάσεις για να έλθουν πιο κοντά οι γονείς στο σχολείο.. Ετοιμασία και επίδοση ερωτηματολογίων προς τους γονείς Διοργάνωση κοινής συνάντησης γονιών-εκπαιδευτικών Καθιέρωση από τους εκπαιδευτικούς και το διευθυντή γραπτής επικοινωνίας με τους γονείς (σε περίπτωση δυσκολίας δια ζώσης συναντήσεων) Ενθάρρυνση εκπαιδευτικών και γονιών για αμφίδρομη επικοινωνία με την καθιέρωση του φακέλου επικοινωνίας οικογένειας-σχολείου

Μερικές προτάσεις για να έλθουν πιο κοντά οι γονείς στο σχολείο Καθορίζονται μέρες «ανοικτές» προς τους γονείς Δημιουργία ειδικού χώρου-αίθουσας στο σχολείο που να επιτρέπει τη συνάντηση γονιών και εκπαιδευτικών Πρόσκληση γονιών και συλλόγου γονέων και κηδεμόνων για συμμετοχή σε εκδηλώσεις Πρόσκληση γονιών για να μιλήσουν ή να παρουσιάσουν δραστηριότητες Εφαρμογή προγραμμάτων που να επιδιώκουν την εμπλοκή γονιών

Μερικές προτάσεις για να έλθουν πιο κοντά οι γονείς στο σχολείο Δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης που να είναι ανοικτή και προς τους γονείς Διοργάνωση βραδινών βιωματικών εργαστηρίων ή συναντήσεων γονιών- δασκάλων για συζήτηση θεμάτων που απασχολούν και τις δύο ομάδες Προσπάθειες για εμπλοκή αλλοδαπών γονιών στα σχολικά δρώμενα

Μερικές προτάσεις για να έλθουν πιο κοντά οι γονείς στο σχολείο Τοποθέτηση σε περίοπτο χώρο πινακίδας ανακοινώσεων για αμφίδρομη επικοινωνία και κουτί εισηγήσεων από τους γονείς με σκοπό την ανάπτυξη και τη βελτίωση της σχολικής μονάδα Καλύτερη οργάνωση της ώρας των επισκέψεων γονέων (διάφοροι μέθοδοι για οργάνωση επισκέψεων γονιών στο σχολείο) Η διοργάνωση όλων των πιο πάνω εκδηλώσεων ή συναντήσεων πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο που να κάνει εφικτή την παρουσία των γονιών ( προσοχή στις μέρες και ώρες των συναντήσεων) αλλά και να λειτουργεί ως κίνητρο για συμμετοχή των γονιών (π.χ. πρόσκληση να προέρχεται από το ίδιο το παιδί, εκδηλώσεις με παρουσία παιδιών όπου παρουσιάζουν εργασίες τους προς τους γονείς τους)

Μερικές προτάσεις για τη σχέση με τους γονείς….. Συνεργαστείτε στενά με τους εκπαιδευτικούς του πρωινού κύκλου (Συζητήσετε ιδιαιτερότητες μαθητών, δυσκολίες, θέματα οικογένειας) Ακούστε τους γονείς των μαθητών σας με ηρεμία και προσοχή Συζητήσετε μαζί τους πρώτα τα θετικά για ένα μαθητή και με πολύ προσοχή συζητήσετε θέματα που απασχολούν το παιδί χωρίς να κάνετε «διαγνώσεις» και να είστε απόλυτοι στις κρίσεις σας…(έχω την αίσθηση…μου δίνει την εντύπωση…φαίνεται να….) Για συμπεριφορά παιδιού που σας προβληματίζει, συζητήστε την με τον συνάδελφο του πρωινού κύκλου, ενημερώστε τον Διευθυντή και ζητήστε τη βοήθεια του Σχολικού Συμβούλου Ζητήσετε εάν το επιθυμείτε από τους γονείς να βοηθήσουν ένα μαθητή σε ένα συγκεκριμένο μάθημα αλλά με ένα τρόπο που θα συζητήσετε πρώτα με το γονέα και θα του τον δείξετε..Εάν για κάποιο λόγο δεν δείτε αποτέλεσμα αλλάξτε το ή σταματήστε το.

Μερικές προτάσεις για τη σχέση με τους γονείς….. 6. Προσέξετε την αποχώρηση των μαθητών σας, παραδώστε τα εσείς στους γονείς 7. Εάν είναι οι γονείς στην αποχώρηση συζητήσετε ένα δίλεπτο και επιβραβεύσετε την πορεία κάθε μαθητή σας στο ολοήμερο 8. Συζητήστε και ενημερώσετε για τον τρόπο που δουλεύετε κάποιο μάθημα για να βοηθήσετε τα παιδιά στο ολοήμερο έτσι ώστε να μπορούν οι γονείς να κάνουν κάτι ανάλογο που θα τους ζητήσετε εσείς να υλοποιήσουν στο σπίτι. 9. Μην ασκείτε κριτική στους μαθητές σας 10. Κάνετε συναντήσεις μαζί τους έστω και ολιγόλεπτες

Καλή δύναμη στο έργο σας