ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όταν μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό (bullying), εννοούμε το φαινόμενο μεταξύ των μαθητών με τα εξής χαρακτηριστικά: (1) τη στοχευμένη συμπεριφορά (2) την.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Μια κατάσταση κατά την οποία εκτελείται στοχευμένη και απρόκλητη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε συμμαθητές από συμμαθητές τους, στο πλαίσιο μιας διαπροσωπικής σχέσης που χαρακτηρίζεται από δυσαναλογία εξουσίας, εντός και εκτός σχολείου.

ΠΟΥ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ; Στην τάξη Στην αυλή του σχολείου Στον διάδρομο / σκάλες του σχολείου Στις τουαλέτες Στο γήπεδο / πλατεία Στον δρόμο προς και από το σχολείο.

ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ & ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Λεκτική Συναισθηματική Ψυχολογική Σωματική Κοινωνική Σεξουαλική Ρατσιστική Εκβιαστική Ηλεκτρονική

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ Πολιτισμός Κοινότητα Σχολείο Οικογένεια Fried & Fried, 1996:7 Ο μαθητής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ Στο θύμα ή / και στον θύτη: Νομικές Ψυχολογικές / Συναισθηματικές Παιδαγωγικές / Γνωστικές Κοινωνικές Άρθρο 8, Ν. 4322/2015, (Τροποποίηση άρ. 312)

ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ 1. Η επιθετικότητα ως ιδιότητα της ανθρώπινης φύσης: Δεν ενέχει μόνο αρνητικά στοιχεία, αλλά και θετικά 2. Η επιθετικότητα ως αποτέλεσμα κοινωνικών παρεμβάσεων: «Εχθρική επιθετικότητα», όπου ο δράστης έχει την πρόθεση να βλάψει σε επίπεδο φυσικό ή ψυχολογικό άλλα άτομα

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ένταση Συνέπειες Διάρκεια Συχνότητα Σκοπιμότητα / Πρόθεση

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ Βιολογικές Αλλαγές Αλλαγή Σχολικού Περιβάλλοντος Συνειδητοποίηση Κοινωνικών Νορμών Αντίδραση σε Κοινωνικές Απαιτήσεις Αμφισβήτηση Γονικής Εξουσίας Απόρριψη Αξιακού Συστήματος Ενηλίκων Έντονες Τάσεις Ανεξαρτητοποίησης Διαμόρφωση Προσωπικότητας Μίμηση Συνομηλίκων / Ηγετικών εφήβων Ένταξη σε ομάδα «φίλων»

ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ Οικογένεια Σχολείο Κοινωνικό Περιβάλλον

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Τα Πρώτα «Πρόσωπα Κύρους» Πρότυπα Συμπεριφοράς Τιμωρίες & Ανταμοιβές Κριτική, Κακοποίηση, Ελαστικότητα Κανόνων Έλλειψη Επιτήρησης, Κακοποίηση, Ενδο/κή Βία Αντικοινωνικές Στάσεις Υπερπροστατευτική Μητέρα Κοινωνική & Οικονομική Κατάσταση Προσδοκίες Γονέων

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΓΟΝΙΩΝ & ΠΑΙΔΙΩΝ (1) Αυταρχισμός, επιβολή αυστηρών τιμωριών Χρήση βίας για την επίλυση προβλημάτων Χαμηλές προσδοκίες για το μέλλον του παιδιού και απόρριψη Ανεκτικότητα των γονέων στη βίαιη συμπεριφορά των παιδιών Επίρριψη άδικων ευθυνών Έλλειψη θέσπισης ορίων για τα παιδιά Έλλειψη χρόνου, αλλά και διάθεσης για ουσιαστική επικοινωνία και συμμετοχή στα προβλήματα των παιδιών

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΓΟΝΙΩΝ & ΠΑΙΔΙΩΝ (2) Χρήση ειρωνείας και προσβολών αντί διαλόγου Συναισθηματική παραμέληση Έλλειψη παροχής ασφάλειας Απρόβλεπτη συμπεριφορά των γονιών μεταξύ υπερβολικής αυστηρότητας και υπερβολικής επιείκειας Έλλειψη ηθικών αναστολών Αφαίρεση από το παιδί της ευθύνης για τον έλεγχο της δικής του ζωής Έλλειψη καθοδήγησης και επιτήρησης των παιδιών.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΖΥΓΩΝ Απουσία Αλληλοσεβασμού Επιθετικές / Βίαιες Συμπεριφορές Ταύτιση με τον Γονιό-Θύτη Ταύτιση με τον Γονιό-Θύμα Αυτονόητη Επιθετικότητα

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (1) Ανταγωνιστικότητα και έλλειψη συνεργασίας στη μάθηση Έλλειψη κώδικα συμπεριφοράς και συνολικής σχολικής πολιτικής Έλλειψη ενθάρρυνσης μαθητικών πρωτοβουλιών και δημιουργικότητας στη μάθηση Απουσία δημιουργικών μαθημάτων που άπτονται των αναγκών των εφήβων Αδιαφορία ή ανοχή στη βίαιη συμπεριφορά Μειωμένο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τη συναισθηματική ζωή των παιδιών

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (2) Έλλειψη συμμετοχής γονέων στη σχολική ζωή Μη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία Έλλειψη προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής αγωγής Χαμηλό επίπεδο συνεργασίας δασκάλων και μαθητών Διαταραγμένες σχέσεις εκπαιδευτικών και διευθυντή Έλλειψη αλληλοσεβασμού ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς Ανεπάρκεια των εκπαιδευτικών για αποτελεσματικό χειρισμό των βίαιων περιστατικών.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ραγδαία αύξηση της φτώχειας και διάσπαση του κοινωνικού ιστού στο όνομα των συμφερόντων Υψηλά επίπεδα ανεργίας Υψηλά επίπεδα εγκληματικότητας Κοινωνικές ανισότητες και άνοδος ρατσιστικών πολιτικών παρατάξεων Προβολή υπέρμετρης βίας στα ΜΜΕ Έλλειμμα στις διαπροσωπικές σχέσεις με την πολύωρη απασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια και ψηφιακά μέσα επικοινωνίας (smart-phones, tablets κ.λπ.) Κοινωνικές νόρμες με ανοχή στη βία (π.χ. χουλιγκανισμός).

ΠΟΣΟΣΤΑ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ European Antibullying Campaign (2012) Ευρωπαϊκή Έρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού: Τελική έκθεση Copenhagen.

ΤΟΠΟΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΣΒΕ Στο σπίτι : 6,41 % Έξω από το σχολείο : 35,38 % Στο διαδίκτυο : 20,93 % Στην τάξη : 24,40 % Στους διαδρόμους του σχολείου : 32,70 % Στη γειτονιά : 21,84 % Στο δρόμο από και προς το σχολείο : 13,34 % European Antibullying Campaign (2012)

ΑΓΟΡΙΑ ή ΚΟΡΙΤΣΙΑ; Θύτες και θύματα σχολικού εκφοβισμού στην Ελλάδα, σε σύγκριση με τον μέσο όρο των χωρών HBSC/ WHO ανά φύλο και ανά ηλικία (%) (Κοκκέβη κ.ά., 2012).

ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Χρήση κοροϊδευτικών ονομάτων ‐παρατσούκλια 60.69% Αποκλεισμός από δραστηριότητες ‐ απομόνωση 27.40% Σπρωξίματα – χτυπήματα 45.39% Εξαναγκασμός σε πράξεις με χρήση βίας 21.91% Εξιστόρηση περιπαιχτικών/κοροϊδευτικών ιστοριών 27.60% Ελαφριά σεξουαλική παρενόχληση, διάδοση φημών με αντίστοιχο περιεχόμενο 21.06% Αφαίρεση προσωπικών ειδών/χρημάτων 19.69% Διάδοση κοροϊδευτικών μηνυμάτων – e‐mails 19.16% Εξαναγκασμός σε πράξεις παρά τη θέλησή μου 20.54% Πειράγματα εξαιτίας της εξωτερικής εμφάνισης 36.30% Ανάρτηση ή απειλή ανάρτησης εξευτελιστικών video ή φωτογραφιών στο internet 14.26% Διάδοση εξευτελιστικών video ή φωτογραφιών μέσω κινητών τηλεφώνων 12.82% Άλλο 27.60% Μορφές σχολικού εκφοβισμού, σύμφωνα με τη μαρτυρία του 60,69% των μαθητών που δήλωσαν θύματα. (European Antibullying Campaign, 2012).

ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ Αισθάνονται πως γνωρίζουν τι είναι η ΣΒΕ Πιστεύουν πως μπορούν να αντιληφθούν περιστατικά ΣΒΕ «Φυσιολογική Πράξη» η ΣΒΕ «Διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους» Βοήθεια από φιλικά / συγγενικά πρόσωπα Δεν απευθύνονται στο εκπ/κό προσωπικό Συμβουλεύουν οι ίδιοι τα παιδιά τους

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ) ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ) Ευρεία πολιτική κατά της ΣΒΕ Μη στιγματιστική πολιτική Διατήρηση ασφαλούς περιβάλλοντος Δημοκρατική δομή σχολικού περιβάλλοντος Ενίσχυση θετικής συμπεριφοράς Πληροφόρηση σχολικού κανονισμού Τακτικές συναντήσεις γονέων / εκπαιδευτικών Εφαρμογή θετικών αλλαγών

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΑΠΌ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ) Συνεργασία οικογένειας / σχολείου Εμπλοκή γονέων σε σχολικά ή/και τοπικά προγράμματα κατά της βίας Ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών με εκπ/κούς Πληροφόρηση / ενημέρωση εκπ/κών Εκπαίδευση γονέων στη χρήση κατάλληλων μεθόδων / τεχνικών διαπαιδαγώγησης Ανοιχτές συζητήσεις οικογενειών / Συλλόγου Γονέων

ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ) ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ) Σοβαρές συζητήσεις με τα παιδιά (θύματα & θύτες) Σοβαρές συζητήσεις με τους γονείς των εμπλεκόμενων παιδιών Κοινωνική, ψυχολογική, ιατρική αντιμετώπιση Πρόσβαση σε κέντρο άμεσης βοήθειας Ουσιαστική παρακολούθηση (follow-up) Συναντήσεις ολόκληρου του σχολείου Διαμόρφωση μέτρων επιβολής της πειθαρχίας

ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ) ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ) Ψυχολογική, κοινωνική και ιατρική αντιμετώπιση από τους επαγγελματίες της υγείας Πρόσβαση σε κέντρο αντιμετώπισης κρίσεων και παροχή άμεσης βοήθειας Παρακολούθηση της πορείας του φαινομένου από την οικογένεια που έχει παιδιά-θύματα και παιδιά-θύτες

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Σύνταξη και τήρηση σχολικού κανονισμού Συζήτηση για τα δικαιώματα των παιδιών Ανάπτυξη αισθημάτων φιλίας και αλληλεγγύης Ευαισθητοποίηση εκπ/κών και γονέων Ειλικρινής συνεργασία οικογένειας Εποπτεία σχολικού χώρου Διατήρηση ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος Συνεργασία με τοπική κοινότητα Διαρκής επικοινωνία εκπ/κών – μαθητών Δημοκρατική διακυβέρνηση σχολείου

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ) ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ) Ανασφάλεια, άγχος Χαμηλή αυτοεκτίμηση, μοναξιά, κατάθλιψη Σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς Αυτοκτονικός ιδεασμός Μείωση σχολικής επίδοσης Μαθησιακές δυσκολίες Σχολική άρνηση Πονοκέφαλοι, πονόκοιλοι Διαταραχές ύπνου, ενούρηση

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΣΤΟΥΣ ΘΥΤΕΣ) Αντικοινωνική /παραβατική συμπεριφορά Εγκληματικότητα Σχολική αποτυχία Διακοπή σχολικής φοίτησης Τάσεις φυγής από το σπίτι Δυσκολίες κοινωνικής προσαρμογής Κάπνισμα Κατανάλωση αλκοόλ Εθισμός σε ναρκωτικές ουσίες

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΒΕ (ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ) Αποτυχία στον γνωστικό και κοινωνικοποιητικό ρόλο του σχολείου Μη συμβολή στην ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών Παραβίαση δικαιωμάτων παιδιών Κληρονομιά επιπτώσεων στη νεότερη γενιά Επίδειξη δύναμης & κυριαρχίας στην κοινωνία Κοινωνική ανασφάλεια, φόβος, έγκλημα Κλονισμός δημοκρατικών θεμελίων της κοινωνίας

Σας Ευχαριστώ