Αξιολόγηση επενδύσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση επενδύσεων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 6: Επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία - Αποσβέσεις και υπολογισμός τους. Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδοι απόσβεσης Παράδειγμα μεθόδου σταθερής απόσβεσης: Έστω ότι ένα πάγιο στοιχείο έχει ωφέλιμη ζωή για 8 χρόνια Το ποσό αγοράς είναι 65,000 συμπεριλαμβανομένων των εξόδων εγκαταστάσεως και η υπολειμματική αξία του είναι 0. Υπολογίστε τις αποσβέσεις με τη μέθοδο της σταθερής απόσβεσης. α = Α 𝑛 =65,000/8=8,125 Ακολουθεί ο αντίστοιχος πίνακας απόσβεσης:

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσό απόσβεσης ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 65,000 8,125 56,875 2 16,250 48,750 3 24,375 40,625 4 32,500 5 6 7 8 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδοι απόσβεσης Αν ένα μηχάνημα αγοράστηκε 32,000 δεν έχει υπολειμματική αξία και απαξιώνεται με βαθμό 12.5% να σχηματιστεί ο αντίστοιχος πίνακας αποσβέσεων: α=Α* i =>α=32,000*0.125=> α=4,000 και n=1/i=> n=1/0.125 => n=8.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσό απόσβεσης ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 32,000 4,000 28,000 2 8,000 24,000 3 12,000 20,000 4 16,000 5 6 7 8 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Αν ένα μηχάνημα αγοράστηκε 26,000 δεν έχει υπολειμματική αξία και απαξιώνεται με βαθμό 14.2% να σχηματιστεί ο αντίστοιχος πίνακας αποσβέσεων: α=Α* i =>α=26,000*0.142=> α=3,714.28 και n=1/i=> n=1/0.142 => n=7. i i

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσό απόσβεσης ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 26,000 3,714.28 22,285.72 2 7,428.56 18,571.40 3 11,142.84 14,857.12 4 5 11,142.12 6 7 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Παράδειγμα διπλάσιας αναπόσβεστης αξίας. Σχηματίστε τον πίνακα αποσβέσεων παγίου στοιχείου αξίας 40,000 αν η ωφέλιμη ζωή του είναι 4 χρόνια. Αρχικά θα πρέπει να υπολογίσουμε το ποσοστό απόσβεσης με τη μέθοδο της σταθερής απόσβεσης ανά έτος. i=1/n=1/4=0.25 ή 25% Οι πρώτες δύο χρονιές έχουν ποσοστό απαξίωσης 0.25*2=0.50 ή 50%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Η απόσβεση την πρώτη χρονιά είναι 40,000*0.5 =20,000 Η αξία του παγίου στο τέλος του 1ου έτους είναι 20,000 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Ποσό απόσβεσης Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 40,000 0.5 20,000 2 3 4 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Δεύτερο έτος : 20,000*0.5=10,000 Η αξία του παγίου στο τέλος του 2ου έτους είναι 20,00-10,000=10,000 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Ποσό απόσβεσης Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 40,000 0.5 20,000 2 10,000 3 4 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Στα επόμενα 2 έτη το ποσό μοιράζεται 10,000/2=5,000 Τρίτο έτος : 5,000 Η αξία του παγίου στο τέλος του 3ου έτους είναι 10,000-5,000=5,000 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Ποσό απόσβεσης Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 40,000 0.5 20,000 2 10,000 1/2 5,000 4 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Στα επόμενα 2 έτη το ποσό μοιράζεται 10,000/2=5,000 Τέταρτο έτος : 5,000 Η αξία του παγίου στο τέλος του 4ου έτους είναι 5,000-0=0 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Ποσό απόσβεσης Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 40,000 0.5 20,000 2 10,000 1/2 5,000 4 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Παράδειγμα αθροίσματος ετών ζωής : Να υπολογιστούν με τη μέθοδο του αθροίσματος ετών ζωής οι αποσβέσεις παγίου στοιχείου αξίας 35,000 αν η ωφέλιμη ζωή του είναι 5 χρόνια. Έχουμε 𝑛 = 𝑛( 𝑎 1 + 𝑎 𝑛 ) 2 = 5(1+5) 2 = 30 2 =15 Άρα ο πίνακας αποσβέσεων γίνεται

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Απόσβεση ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 35,000 5/15=0.33 2 4/15=0.267 3 3/15=0.2 4 2/15=0.133 5 1/15=0.067 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Οι αποσβέσεις του πρώτου έτους είναι : 35,000*0.33=11,550 Η αξία του παγίου είναι 80,000-22,800=57,200 Η αξία του παγίου στο τέλος του 1ου έτους 35,000-11,550=23,450 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Απόσβεση ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 35,000 5/15=0.33 11,550 23,450 2 4/15=0.267 3 3/15=0.2 4 2/15=0.133 5 1/15=0.067 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Οι αποσβέσεις του δεύτερου έτους είναι : 35,000*0.267=9,345 Η αξία του παγίου είναι 23,450-9,345=14,105 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Απόσβεση ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 35,000 5/15=0.33 11,550 23,450 2 4/15=0.267 9,345 20,895 14,105 3 3/15=0.2 4 2/15=0.133 5 1/15=0.067 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Οι αποσβέσεις του τρίτου έτους είναι : 35,000*0.2=7,000 Η αξία του παγίου είναι 14,105-7,000=7,105 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Απόσβεση ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 35,000 5/15=0.33 11,550 23,450 2 4/15=0.267 9,345 20,895 14,105 3 3/15=0.2 7,000 27,895 7,105 4 2/15=0.133 5 1/15=0.067 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Οι αποσβέσεις του τέταρτου έτους είναι : 35,000*0.133=4,655 Η αξία του παγίου είναι 7,105-4,655=2,450 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Απόσβεση ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 35,000 5/15=0.33 11,550 23,450 2 4/15=0.267 9,345 20,895 14,105 3 3/15=0.2 7,000 27,895 7,105 4 2/15=0.133 4,655 32,550 2,450 5 1/15=0.067 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Οι αποσβέσεις του πέμπτου έτους είναι : 35,000*0.067=2,450 Η αξία του παγίου είναι 2,450-2,450=0 Έτος Αξία στην αρχή κάθε χρήσης Ποσοστό απόσβεσης ανά έτος Απόσβεση ανά έτος Σύνολο απόσβεσης Αξία στο τέλος κάθε χρήσης 1 35,000 5/15=0.33 11,550 23,450 2 4/15=0.267 9,345 20,895 14,105 3 3/15=0.2 7,000 27,895 7,105 4 2/15=0.133 4,655 32,550 2,450 5 1/15=0.067 Σύνολο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το Excel διαθέτει μία σειρά συναρτήσεων που υπολογίζουν την απόσβεση περιουσιακών στοιχείων με διάφορες μεθόδους. Ο υπολογισμός των αποσβέσεων είναι απαραίτητος σε μεγάλο αριθμό χρηματοοικονομικών και λογιστικών εφαρμογών. Στις διαφάνειες που ακολουθούν θα εξετάσουμε γνωστές μεθόδους υπολογισμού της απόσβεσης περιουσιακών στοιχείων.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Η συνάρτηση SLN(cost, salvage, life) αποδίδει τη σταθερή απόσβεση ενός παγίου σε μια χρονική περίοδο – μέθοδος σταθερής απόσβεσης. Τα ορίσματα της συνάρτησης αφορούν το αρχικό κόστος του παγίου (cost), την τελική ή υπολειμματική του αξία (salvage) και το συνολικό χρόνος απόσβεσης του παγίου (μερικές φορές αναφέρεται ως ωφέλιμος χρόνος ζωής του παγίου).

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Η συνάρτηση DDB(cost, salvage, life, period, factor) υπολογίζει τη φθίνουσα απόσβεση με βάση το διπλάσιο συντελεστή σταθερής απόσβεσης με εφαρμογή σταθερού συντελεστή στην αναπόσβεστη αξία. Το όρισμα ‘factor’ είναι ο ρυθμός με τον οποίο φθίνει ο συντελεστής σταθερής απόσβεσης. Εάν παραλειφθεί το όρισμα factor, θεωρείται ίσο με 2.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Η συνάρτηση SYD(cost, salvage, life, per) αποδίδει την απόσβεση παγίου σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο, βάσει του αθροίσματος των ετών απόσβεσης – μέθοδος του αθροίσματος των ετών ζωής. Το επιπλέον όρισμα ‘per’ είναι η χρονική περίοδος απόσβεσης και πρέπει να χρησιμοποιεί τις ίδιες μονάδες με το όρισμα ‘life’.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ο υπολογισμός των αποσβέσεων παγίου αξίας 100,000 για διάστημα 10 ετών.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/από-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.