Επική Ποίηση. Ομήρου Οδύσσεια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επική Ποίηση. Ομήρου Οδύσσεια.

Τι σημαίνει έπος; Έπος σημαίνει λόγος, διήγηση, και ειδικότερα, αφηγηματικό ποίημα με περιεχόμενο μυθολογικό, διδακτικό, ηρωικό. Η Οδύσσεια ανήκει στα ηρωικά έπη. Τι νομίζετε ότι σημαίνει ηρωικό έπος;

Ηρωικό έπος. Αφηγείται κατορθώματα ηρώων αλλά και θεών. Παρουσιάζει μυθοποιημένα γεγονότα ενός μακρινού παρελθόντος, Έχει αντικειμενικό χαρακτήρα και εκφράζει όλη την κοινωνία μέσα στην οποία δημιουργείται.

Χρόνος των Ομηρικών επών. Ιλιάδα. Έχει ως θέμα τον θυμό του Αχιλλέα. Διαρκεί 51 ημέρες, ο ποιητής όμως περιέκλεισε σ’ αυτές ολόκηρο τον Τρωικό πόλεμο, που έγινε κατά την Μυκηναϊκή εποχή (12ος αι. π.Χ.). Ο Όμηρος όμως έζησε τον 8ο αι. π.Χ. Οδύσσεια. Εξιστορεί τον δεκαετή αγώνα του Οδυσσέα για τον νόστο. Όλες οι περιπέτειες όμως περικλείονται από τον ποιητή σε 41 ημέρες.

Οι αοιδοί Ήταν παλαιοί επικοί ποιητές (άδω= τραγουδώ), γιατί τραγουδούσαν τα έπη με την συνοδεία κιθάρας / φόρμιγγας. Τα συνέθεταν αυτοσχεδιάζοντας προφορικά βοηθούμενοι, όπως πίστευαν, από τη Μούσα. Τραγουδούσαν σε συμπόσια, εορταστικές εκδηλώσεις κτλ.

Οι ραψωδοί Διαδέχθηκαν τους αοιδούς, αλλά δεν αυτοσχεδίαζαν. Αρχικά φαίνεται πως έκαναν «συρραφές» ποιημάτων, κατέληξαν όμως να απομνημονεύουν και να απαγγέλλουν ρυθμικά έτοιμα καταγραμμένα έπη (άλλων ή δικά τους) κρατώντας ραβδί, σύμβολο εξουσίας δοσμένης από τους θεούς. Ανήκαν σε επαγγελματικά σωματεία, ταξίδευαν από τόπο σε τόπο και παρουσίαζαν τα έπη (κυρίως τα ομηρικά) σε χώρους ανοιχτούς.

Το ομηρικό ζήτημα. Τι νομίζετε ότι μπορεί να σημαίνει η φράση «ομηρικό ζήτημα»;

Τα βασικά ερωτήματα. Υπήρξε ο Όμηρος ή είναι πρόσωπο πλαστό / φανταστικό. Αν υπήρξε, είναι ο ίδιος ποιητής και της Ιλιάδας και της Οδύσσειας; Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια συντέθηκαν με βάση ένα ενιαίο σχέδιο ή δημιουργήθηκαν από έναν αρχικό πυρήνα, που επεκτάθηκε με προσθήκες από τους ραψωδούς ή με ένωση μικρότερων επών;

Δύο είναι οι κυρίαρχες απόψεις: Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια αποτελούν έργα του ίδιου ποιητή, ο οποίος εμπνεύστηκε από διάφορες πηγές. Τα στοιχεία που αντλεί ο ποιητής από τις παραπάνω πηγές τα μεταπλάθει και τα προσαρμόζει σε ένα δικό του σχέδιο, όπου, χωρίς να αλλάζει τις βασικές παραδόσεις για τους ήρωες, τα βλέπει όλα με νεό πρίσμα, πιο ηθικό και πιο ανθρώπινο.

Η αξία των ομηρικών επών. Γιατί πιστεύετε ότι οι άνθρωποι διαβάζουν τα ομηρικά έπη έως και σήμερα; (συμβουλευτείτε τα σχόλια 9 και 10 της σελ. 12 του σχολικού βιβλίου).

Η καταγραφή και η διαίρεση σε ραψωδίες. Η επίσημη καταγραφή των ομηρικών επών έγινε τον 6ο αιώνα π.Χ. στην Αθήνα. Η Οδύσσεια αποτελείται από 12.110 στίχους και η Ιλιάδα από 15.693. Από τον 3ο αι. π.Χ. κάθε έπος χωρίσζεται σε 24 μέρη, τις ραψωδίες. Για την Οδύσσεια χρησιμοποιούμε τα μικρά γράμματα του αλφαβήτου και για την Ιλιάδα τα κεφαλαία.

Ν 342 και ν 342 Προσπαθήστε να εξηγήσετε τη διαφορά.

Θέματα και προβλήματα της Οδύσσειας. Κεντρικό θέμα του έπους είναι ο αγώνας του Οδυσσέα να επιστρέψει με τους συντρόφους του στην Ιθάκη και να ξαναπάρει τη θέση του στο σπίτι του και στο λαό του. Συμπληρωματικό θέμα είναι η αναζήτησή του από την γυναίκα του, την Πηνελόπη, και, κυρίως από τον γιο του, τον Τηλέμαχο. Η Οδύσσεια, λοιπόν, είναι ένα μεταπολεμικό έπος, σε μια εποχή που τα πράγματα αλλάζουν. Οι ευγενείς αμφισβητούν την βασιλεία και αποκτούν δύναμη. Ο ηρωισμός της Οδύσσειας δεν είναι κυρίως πολεμικός αλλά αγώνας καρτερικός, για να επιβιώσει κανείς και να επιτύχει τους στόχους του.

Τα μέρη της Οδύσσειας. Τηλεμάχεια (ραψωδίες α – δ). Νόστος (ραψωδίες ε – ν209). Μνηστηροφονία (ραψωδίες ν 210 – ω)/