ΔΦΕ_Πρακτική άσκηση 1ο Μάθημα
Οργάνωση Φτιάχνουμε ομάδες Πόσες; Νηπιαγωγεία; Ανακαλούμε τα όσα μάθαμε από τα γενικά μαθήματα Πρακτικής Άσκησης Στόχοι, κίνητρα κ.λπ.
Οργάνωση Επιλέγουμε διδακτικό στόχο Σχεδιάζουμε την παρέμβαση Με βάση κάποιο πρόγραμμα σπουδών Σε πληθυσμό νηπίων Σχεδιάζουμε την παρέμβαση Με χρήση υλικού Με τη βοήθεια βιβλίων
Παράδειγμα Περιγράψτε μια διδακτική-μαθησιακή παρέμβαση (διάρκειας μιας ώρας το πολύ) με την οποία ελπίζετε ότι τα παιδιά θα μπορέσουν να εντοπίσουν ότι οι μαγνήτες: α) αλληλεπιδρούν από μακριά με σιδερένια αντικείμενα (δεν κολλάνε…) και β) ότι μεταξύ τους αλληλεπιδρούν με δύο τρόπους˙ είτε έλκονται είτε απωθούνται.
Επίπεδα περιγραφής Σύνταξη Κοινωνικό σύστημα Περιγραφή μιας διδασκαλίας στην εξέλιξή της. Για παράδειγμα, πώς ξεκινάει η διδασκαλία; Τι θα συμβεί στη συνέχεια; Φανερώνει τη διδακτική-μαθησιακή υπόθεση. Κοινωνικό σύστημα Περιγραφή των ρόλων και των σχέσεων των ρόλων, των μαθητών και του διδάσκοντα. Φανερώνει το είδος των κανόνων/ προτύπων που ενθαρρύνονται και προωθούνται.
Επίπεδα περιγραφής Αρχές αντίδρασης Συστήματα υποστήριξης Περιγράφει το πώς αντιλαμβάνεται ο διδάσκων τον μαθητή και πώς να ανταποκρίνεται στις ενέργειες του. Επιβραβεύει; Διατηρεί ουδέτερη στάση; Ενισχύει; Φανερώνουν τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής του επιλεγμένου κοινωνικού συστήματος Συστήματα υποστήριξης Περιγράφει τις υποστηρικτικές συνθήκες – ανάγκες που απαιτούνται για την «επιβίωση» μιας διδακτικής πρότασης. Αφορούν ιδιαίτερες ανθρώπινες δεξιότητες, ικανότητες και τεχνικές διευκολύνσεις. Φανερώνει τη λεπτή υφή της διδακτικής και κοινωνικής θεώρησης.
Επίπεδα περιγραφής Αποτελέσματα Περιγράφει τις συνολικές επιδράσεις ενός περιβάλλοντος διδασκαλίας-μάθησης που μπορεί να προκύπτουν και άρρητα. Για παράδειγμα, ένα μοντέλο διδασκαλίας που εστιάζει στην ακαδημαϊκή πειθαρχία μπορεί επίσης (χωρίς να είναι απαραίτητο) να εστιάζει και στην υπακοή προς την «αυθεντία». Ή κάποιο άλλο που ενθαρρύνει την προσωπική ανάπτυξη μπορεί (χωρίς να είναι απαραίτητο) να προωθεί ζητήματα σχετικά με την κοινωνική ευθύνη.
Συστήματα υποστήριξης Επίπεδα περιγραφής Σύνταξη Κοινωνικό σύστημα Αρχές αντίδρασης Συστήματα υποστήριξης Αποτελέσματα