Στερεότυπα: η αντίδραση μου απέναντι στο διαφορετικό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στερεότυπα: η αντίδραση μου απέναντι στο διαφορετικό Δρ. Χριστακόπουλος Ιωάννης

Στόχοι της ενότητας Να αναγνωριστεί η διαφορετικότητα ώστε να είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε την αξία που προκύπτει από τον πλουραλισμό της. Να διερωτηθουμε για το ρόλο που καλείται να διαδραματίσει το σύγχρονο σχολείο ώστε να προάγει την αποδοχή του διαφορετικού Λέξεις κλειδιά: διαφορετικότητα, στερεότυπα, σχολείο

Βάλε το χέρι στη καρδιά… «Βάλε το χέρι στην καρδιά» και απάντησε: Μήπως υπάρχουν επαγγέλματα ή σπουδές που τα έχεις απορρίψει μόνο και μόνο επειδή είσαι αγόρι ή κορίτσι (π. χ. θα σου άρεσε πολύ να σπουδάσεις νηπιαγωγός, αλλά σκέφτεσαι ότι οι φίλοι σου θα γέλαγαν με την επιλογή σου, επειδή είσαι αγόρι). Στη συνέχεια συζητήστε ανά δύο τις απαντήσεις σας, καθώς και το πώς νομίζετε ότι σας έχουν δημιουργηθεί αυτές οι πεποιθήσεις.

Γέροντας της φυλής Ραμπάρι στην Ινδία , 2010.

Εργάτες σε σιδηρόδρομο ατμού στην Ινδία, 1983.

Δρόμος στην Ινδία.

Γυναίκα από την Υεμένη

Ο Στιβ ΜακΚάρεϋ μιλά με άνδρες της φυλής Σούμα. Αιθιοπία, 2012.

Γυναίκα από το Όμο Βάλλεϋ, Αιθιοπία.

Γυμνάσιο Κωφών και Βαρήκοων Στην ιστοσελίδα του Γυμνασίου Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης μπορείς να έρθεις σε επικοινωνία με κωφούς και βαρήκοους συμμαθητές σου. Επισκέψου την ηλεκτρονική διεύθυνση http://gym-ekvargyr.att.ach.gr και μάθε περισσότερα για το σχολείο τους, για τις δραστηριότητές τους, για τους ίδιους

Πως νιώθεις με τους διαφορετικούς ανθρώπους; «Αν κοιτάξεις γύρω σου, θα δεις έναν κόσμο γεμάτο διαφορετικούς ανθρώπους. Θα δεις ότι συνάνθρωποί σου διαφέρουν από σένα στο φύλο, στη θρησκεία, στην εθνικότητα ή μπορεί να διαφέρουν από σένα επειδή έχουν διαφορετικές ανάγκες ή ικανότητες.» Πώς νιώθεις άραγε εσύ με τους διαφορετικούς συνανθρώπους γύρω σου και ποια συμπεριφορά υιοθετείς απέναντί τους; Συζητήστε το θέμα στα πλαίσια της ομάδας σας.

Τι είναι τα στερεότυπα; Με τον όρο στερεότυπα εννοούμε βαθιά ριζωμένες και παγιωμένες πεποιθήσεις που λειτουργούν σαν ετικέτες (άλλοτε θετικές ή άλλοτε αρνητικές), σύμφωνα με τις οποίες κατηγοριοποιούμε άκριτα και αβασάνιστα τις διάφορες ομάδες ατόμων γύρω μας. Τέτοιες ετικέτες είναι, για παράδειγμα, αντιλήψεις όπως: «οι Άγγλοι είναι ψυχροί», «οι γυναίκες είναι φοβιτσιάρες», «οι άντρες είναι θαρραλέοι», «οι Γάλλοι είναι πολιτισμένοι», «οι άντρες έχουν μηχανικές ικανότητες», «οι γυναίκες μπορούν να φροντίζουν τα παιδιά καλύτερα από τους άντρες», «τα άτομα με αναπηρίες δυσκολεύονται να εκπαιδευτούν και να εργαστούν» κ.ά. Όταν ένα στερεότυπο που αφορά μια συγκεκριμένη ομάδα ατόμων οδηγεί σε αρνητική συναισθηματική φόρτιση, τότε οδηγεί στην προκατάληψη.

Τι νιώθω… Πιθανές καταστάσεις Συναισθήματα (Τι νιώθω) Ένας βαρήκοος νέος μου ζητάει πληροφορίες για ένα δρόμο. Ένα άτομο με κινητική αναπηρία μου λέει ότι, παρά τα προβλήματά του, ασχολείται με τον αθλητισμό. Ένα παιδί από την Αλβανία με καλεί στα γενέθλιά του. Mια τυφλή κυρία μου ζητάει να τη βοηθήσω να κατέβει από το λεωφορείο. Μπαίνω σε ένα ταξί που το οδηγεί μια γυναίκα. Ένας συμμαθητής μου από το Ιράκ μου προτείνει να έρθει στο σπίτι μου για να κάνουμε μια εργασία μαζί. Μια φίλη μού λέει ότι της αρέσει να γίνει ηλεκτρονικός.

Τι νιώθω Πιθανές καταστάσεις Συναισθήματα (Τι νιώθω) Έρχεται ένα υδραυλικός για μια επισκευή στο σπίτι μου με συνεργάτη του μια γυναίκα. Μερικοί συμμαθητές μου δεν έχουν το ίδιο θρήσκευμα με το δικό μου. Ένας Έλληνας συμμαθητής μου προτείνει να με βοηθήσει στα μαθήματα γλώσσας στα οποία δυσκολεύομαι, γιατί είμαι Ιορδανός. Κάτι άλλο… Συναισθήματα ….. (εδώ συμπλήρωσε κάποια κατάσταση που σου συνέβη στην πραγματικότητα, αλλά δεν περιλαμβάνεται στις παραπάνω προτάσεις).

Συμπληρώστε τον πίνακα και συζητήστε τον στα πλαίσια της ομάδας σας Ένα κορίτσι δεν μπορεί να γίνει γιατρός χειρουργός, γιατί………………………… Ένα κορίτσι μπορεί να γίνει γιατρός χειρουργός, γιατί…………………………… Ένα αγόρι δεν μπορεί να γίνει νηπιαγωγός, γιατί……………………………………………………………… Ένα αγόρι μπορεί γίνει νηπιαγωγός, γιατί…………………………………

Στερεότυπα: ορισμός Τα στερεότυπα αποτελούν γνωστικές αναπαραστάσεις που αφορούν µια οποιαδήποτε κοινωνική οµάδα. Πρόκειται για «µια εικόνα στο κεφάλι µας» µια γενίκευση που κατασκευάζουµε και την αποδίδουµε σε όλα τα µέλη µιας ανθρώπινης οµάδας. Πολύ περισσότερο, ωστόσο, από µια στατική εικόνα, τα στερεότυπα αποτελούν µια γνωστική κατασκευή η οποία έχει µια δική της ζωή. Tα στερεότυπα, όπως όλα τα γνωστικά σχήµατα, επηρεάζουν τις πληροφορίες τις οποίες δεχόµαστε από το περιβάλλον, τις οργανώνουν µε ορισµένο τρόπο, καθοδηγούν τη σκέψη µας προς ορισµένες εκδοχές ή την αποµακρύνουν από άλλες, επηρεάζουν το αν και πότε µια πληροφορία, που είναι ήδη εγγεγραµµένη, θα ανασυρθεί ή όχι. Mολονότι είναι σαν όλα τα γνωστικά σχήµατα, τα στερεότυπα έχουν µια σηµαντική διαφορά: οι κοινωνικές τους συνέπειες είναι µεγάλες. Tα στερεό- τυπα αντλούν τη µορφή και το περιεχόµενό τους από το κοινωνικό πλαίσιο το οποίο µας περιβάλλει και η εφαρµογή τους οδηγεί σε κοινωνικές αδικίες (Lippmann,1922)

Συζήτηση Ποια είναι η καλύτερη ηλικία ώστε να αρθούν τα στερεότυπα; Ποιος ο ρόλος του σχολείου στην άρση των στερεοτύπων;

Οι εποχές αλλάζουν Οι εποχές αλλάζουν Η αποδοχή της διαφορετικότητας έχει ακόμα δρόμο να διανύσει

Στερεότυπα και σχολείο Το σχολείο διαµορφώνει τις αναπαραστάσεις των παιδιών για το διαφορετικό και, κατ’ επέκταση, τη δηµιουργία στερεοτύπων µέσα: (α) από την απευθείας κοινωνικοποιητική διαδικασία και την επαφή µε άλλα παιδιά, τα οποία διαφέρουν κοινωνικοπολιτισµικά, εθνοτικά, γλωσσικά, φυλετικά, (β) από τις στάσεις του δασκάλου, και (γ) από το φανερό ή κρυφό αναλυτικό πρόγραµµα. Η εφηβεία, τόσο λόγω των αλλαγών στη γνωστική σφαίρα όσο και των ενδοψυχικών ανακατατάξεων, είναι η κα- ταλληλότερη εποχή ώστε το σχολείο να συµβάλλει στην προαγωγή κλίµατος αποδοχής του άλλου, του διαφορετικού

Προτάσεις Το Σχολείο δεν πρέπει να αναπαράγει τα στερεότυπα, αλλά να αναπτύσσει την κριτική σκέψη των μαθητών και να τους προσφέρει κίνητρα για αυτοανάπτυξη Η διαφορετικότητα δεν είναι πρόβλημα αλλά πλούτος και ως τέτοιος πρέπει να αντιμετωπίζεται τόσο στα πλαίσια της οικογένειας όσο και στα πλαίσια της εκπαίδευσης για να γίνει κοινωνική πεποίθηση