ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΙΣΧΥΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΙΣΧΥΟΣ Στόχοι: Ο μαθητής να μπορεί να ορίζει το Συντελεστή Ισχύος.

Σύνδεση με προηγούμενες γνώσεις Kύκλωμα ε.ρ. με μόνο ωμική αντίσταση R Η τάση είναι σε φάση με το ρεύμα. Ισχύς στο κύκλωμα ε.ρ. με μόνο ωμική αντίσταση R

Kύκλωμα ε.ρ. με μόνο επαγωγικώτητα L Η τάση προπορεύεται του ρεύματος κατά 900 ή π/2 rad Ισχύς στο κύκλωμα ε.ρ. με μόνο επαγωγικώτητα L

Kύκλωμα ε.ρ. με μόνο χωρητικότητα C To ρεύμα προπορεύεται της τάσης κατά 900 ή π/2 rad Ισχύς στο κύκλωμα ε.ρ. με μόνο χωρητικότητα C

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΙΣΧΥΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να δούμε τι είναι ο παράγοντας που ονομάζουμε Συντελεστή Ισχύος (Σ.Ι.), τί εκφράζει, τις αιτίες που προκαλούν χαμηλό (κακό) Σ.Ι., πώς επηρεάζει τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις μας, ιδιαίτερα στο βιομηχανικό τομέα και, κατ’ επέκταση, τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, για να εκτιμήσουμε την αναγκαιότητα βελτιώσεως του, δεδομένου ότι η διόρθωση του Σ.Ι. είναι ζήτημα που συχνά παραβλέπεται παρόλο που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, κατ’ εξοχή στις μεγάλες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Ενώ ο Σ.Ι. και οι δυσμενείς επιπτώσεις από χαμηλό Σ.Ι. εύκολα μπορούν να γίνουν κατανοητές από τους απασχολουμένους στις μεγάλες βιομηχανίες προσοντούχους ηλεκτρολόγους μηχανικούς, το ίδιο δεν συμβαίνει σε αρκετά μικρότερα εργοστάσια ή εργοτάξια ή και αλλού όπου δεν απασχολούνται προσοντούχοι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί. Επειδή δε η διόρθωση του Σ.Ι. συνεπάγεται ορισμένη κεφαλαιουχική δαπάνη, χωρίς ανάλογη αύξηση στην παραγωγή του εργοστασίου, συχνά αντιμετωπίζονται δυσκολίες για να πεισθεί η διεύθυνση ενός εργοστασίου ότι μια τέτοια κεφαλαιουχική δαπάνη θα ανακτηθεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (συνήθως μέσα σε 1 ή 2 χρόνια), αφού θα μειωθούν οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος, έστω και αν η παραγωγή μείνει η ίδια.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Σ.Ι. Σ.Ι. είναι η σχέση μεταξύ της ενεργού ή πραγματικής ισχύος, σε βαττς (Watts W) ή σε χιλιοβάττς (Kilowatts KW) και της φαινομένης ισχύος σε βολταμπέρς (Voltamperes VA) ή χιλιοβολταμπέρς (Kilovoltamperes KVA) μιας ηλεκτρικής εγκαταστάσεως, δηλαδή η σχέση μεταξύ των χιλιοβάττς που χρησιμοποιεί μια εγκατάσταση και των αντίστοιχων χιλιοβολταμπέρς, που απαιτούνται να απορροφήσει η εγκατάσταση αυτή για να μπορέσει να εξυπηρετήσει αυτά τα χιλιοβάττς. Δηλαδή, Ενεργός ή Πραγματική Ισχύς (KW) Σ.Ι. ή συν φ = --------------------------------------------------- Φαινομένη Ισχύς (KVA) Με άλλα λόγια ο Σ.Ι. εκφράζει το ποσοστό του ρεύματος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μια εγκατάσταση υπό μορφή χρήσιμης ενέργειας, και κατ’ επέκταση το ποσοστό που σπαταλάται. ΄Αν π.χ. ο συντελεστής ισχύος μιας εγκαταστάσεως, είναι 0.7 ή 70% , αυτό σημαίνει ότι μόνο 70% του ρεύματος που προμηθεύεται χρησιμοποιείται για παραγωγή χρήσιμης ενέργειας, το δε υπόλοιπο 30% παραμένει άεργο (idle) - ή απλούστερα, σπαταλάται.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 1. Να δώσετε τον ορισμό του Συντελεστή Ισχύος. 2. Να αναφέρετε τη σχέση που εκφράζει τον Σ.Ι. 3. Να αναφέρετε τι εκφράζει ο Σ.Ι.