ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά βιβλία και η οργάνωση της σχολικής γνώσης

Αναλυτικά Προγράμματα και κοινωνικός έλεγχος Σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα -η γνώση είναι κάθετα και οριζόντια οριοθετημένη. Όλα τα προγράμματα χαρακτηρίζονται από τη δυνατότητα ελέγχου από την κεντρική εξουσία και τα περιθώρια πρωτοβουλίας παρέμβασης τόσο του δασκάλου, όσο και των μαθητών είναι ελάχιστα. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται ο κοινωνικός έλεγχος.

Σχολικά εγχειρίδια και εξεταστικό σύστημα Η γνώση παρέχεται συνήθως από ένα και μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο, το οποίο συντάσσεται υπό την εποπτεία ειδικής επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας και αποτελεί την υλοποίηση των στόχων του αναλυτικού προγράμματος. Οι ενδο-σχολικές εξετάσεις όσο και οι πανελλήνιες βασίζονται στο σχολικό εγχειρίδιο. Με τον τρόπο αυτό οι γνώσεις που παρέχει το σχολικό εγχειρίδιο γίνονται υποχρεωτικές και μοναδικές για τον μαθητή.

Η κατάκτηση της σχολικής γνώσης και η επίδραση στην συμπεριφορά των μαθητών Η σχολική γνώση πρέπει να κατακτηθεί εξατομικευμένα και ανταγωνιστικά. Οι εξετάσεις δεν είναι τίποτε άλλο από υιοθέτηση από μέρους των μαθητών μίας ανταγωνιστικής συμπεριφοράς. Όποιος γράψει καλύτερα περνάει και αφήνει πίσω τους άλλους. Οι φράσεις «καλύψτε το γραπτό σας», «μη μιλάτε μεταξύ σας», δείχνουν ακριβώς την επιβολή από μέρους του συστήματος, μίας ανταγωνιστικής και εξατομικευμένης συμπεριφοράς την οποία υποχρεωτικά πρέπει να υιοθετήσουν οι μαθητές, εάν θέλουν να «προοδεύσουν στη ζωή τους».

Ο θεσμός της συνεργασίας των μαθητών ως μέσο κοινωνικής αγωγής. Η ατομική εργασία, η ανταγωνιστικότητα στις εξετάσεις, το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο για την μετάδοση της γνώσης, το απαραβίαστο αναλυτικό πρόγραμμα οδηγούν τους έλληνες μαθητές σε μία συμπεριφορά αποτρεπτική προς τη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια. Επομένως η κοινωνική αγωγή μέσα από τη διδασκαλία και τις ομαδικές εργασίες δεν είναι θεσμοθετημένη.

Πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών μέσα από τις μεθόδους διδασκαλίας. Μέσα στα πλαίσια της σχετικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, ο έλληνας εκπαιδευτικός έχει την ελευθερία να επιλέξει τη μέθοδο με την οποία θα διδάξει. Επομένως η επιλογή μεθόδων που προωθούν την ομαδική εργασία καλύπτει εν μέρει το μεγάλο κενό της ανυπαρξίας θεσμοθετημένης κοινωνικής αγωγής μέσα από την διδασκαλία, όπως αναφέραμε παραπάνω.

Πανελλήνιες εξετάσεις και ισοπεδωτική ομοιομορφία Ο εκπαιδευτικός ο οποίος αναλαμβάνει να διδάξει μαθήματα πανελληνίων εξετάσεων χάνει κάθε δυνατότητα πειραματισμού στην μεθοδολογία διδασκαλίας του μαθήματός του, καθώς οι χρονικές δεσμεύσεις αλλά και η ομοιομορφία στην οργάνωση της συγκεκριμένης «ύλης» και οι «σαφείς» μεθοδολογικές οδηγίες, προκειμένου να ολοκληρωθεί η «ύλη» έως τις εξετάσεις του αφαιρούν κάθε δικαίωμα πρωτοβουλίας και παρέμβασης.