ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ (Pygmalion effect)
Παράμετροι διαμόρφωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων Παρεμβάσεις στο εκπαιδευτικό περιβάλλλον Συνθήκες ομαδοποίησης Τρόποι και μέσα εφαρμογής του curriculum Στρατηγικές ανάπτυξης κινήτρων από το δάσκαλο Ανάπτυξη της διαδικασίας μάθησης από τους ίδιους τους μαθητές. Εκπαιδευτικά αποτελέσματα – ανατροφοδότηση 5. Τρόποι αξιολόγησης (αυτοεκτίμηση, αυτοεπιβεβαίωση) Παιδαγωγικό κλίμα Ποιότητα σχέσεων μεταξύ των μαθητών Ποιότητα σχέσεων γονέων – μαθητών Ποιότητα σχέσεων τάξης – σχολείου.
Συμπεριφορά του δ. στους αδύνατους μαθητές Λιγότερος χρόνος αναμονής για απάντηση (σε σύγκριση με τους δυνατούς) Έλλειψη αναμονής ή τροποποίησης της ερώτησης Ακατάλληλη ενίσχυση (σχολιασμός συμπεριφοράς ή λανθασμένης απάντησης) Συχνότερη η κριτική για την αποτυχία Σπανιότερη η επιβράβευση για την επιτυχία Έλλειψη ανατροφοδότησης σε δημόσιες απαντήσεις τους Λιγότερη προσοχή και αλληλεπίδραση Λιγότερες ερωτήσεις, όχι αναλυτικές ερωτήσεις Λιγότερες απαιτήσεις Θέση θρανίου μακριά από το δάσκαλο Πιο στενή παρακολούθηση, πιο ιδιωτική αλληλεπίδραση Βαθμολόγηση χωρίς ευκαιρίες αμφισβήτησης Λιγότερη φιλικότητα (χαμόγελο, ενδείξεις υποστήριξης) Συντομότερη και λιγότερο περιεκτική ανατροφοδότηση Λιγότερη επαφή με τα μάτια, λιγότερη μη λεκτική επικοινωνία Λιγότερη χρήση αποτελεσματικών αλλά χρονοβόρων διδακτ. πρακτικών Λιγότερη αποδοχή και χρήση των ιδεών τους Εμπλοκή τους σε πενιχρό curriculum
Από τους δασκάλους που είχες στη μαθητική σου σταδιοδρομία, ποιοι ήταν οι καλύτεροι; Ποια στοιχεία συμπεριφοράς και ποιες πληροφορίες χρησιμοποιείς για να διαμορφώσεις τη γνώμη σου; Πόσο ακριβείς νομίζεις ότι είναι οι εκτιμήσεις σου;
2. Θεωρείς ότι οι δάσκαλοι υπερεκτιμούν ή υποτιμούν τους παρακάτω μαθητές; ζωηρά, επιθετικά αγόρια ήσυχα, παθητικά αγόρια ζωηρά, επιθετικά κορίτσια ήσυχα, παθητικά κορίτσια μαθητές με δυσχέρειες στο λόγο μαθητές που παραπονούνται ότι η δουλειά στο σχολείο δεν είναι ενδιαφέρουσα. 3. Γιατί οι δάσκαλοι υπερεκτιμούν ή υποτιμούν τις ικανότητες των παραπάνω διαφορετικών τύπων μαθητών;
4. Εξήγησε με δικά σου λόγια γιατί οι προσδοκίες, αφού πρώτα διαμορφωθούν, τείνουν να είναι διαρκείς.
μια αυθεντική προσδοκία 5. Γράψε ένα αυθεντικό παράδειγμα αυτοεκπληρούμενης προφητείας (Pygmalion Effect), που να βασίζεται σε κάτι το οποίο συνέβη σε σένα, σε έναν συγγενή ή έναν συμμαθητή σου. Να περιλάβεις τα εξής βήματα: μια αυθεντική προσδοκία συμπεριφορές που σχετίζονται στενά με αυτήν την προσδοκία απόδειξη ότι η προσδοκία εκπληρώθηκε
6. Πώς θα μπορούσες εσύ, ως αρχάριος δάσκαλος, να οχυρωθείς απέναντι στην αδιάκριτη αποδοχή των προσδοκιών που έχουν οι άλλοι δάσκαλοι στο σχολείο σου;