ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Γλωσσικές Διαταραχές σε Παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Πειράματα για τις διαταραχές μάθησης και μνήμης
Τα Ημισφαίρια του Εγκεφάλου
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Αθανάσιος Αϊδίνης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Γνωστικά Μαθησιακά Προβλήματα
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Τρισωμία 21, από τα χρωμοσώματα στα γονίδια.  Το συχνότερο γενετικό αίτιο Ν.Υ. 95% των περιπτώσεων ελεύθερη τρισωμία (3 χρωμοσώματα) 1/800 γεννήσεις.
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για κωφούς μαθητές
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Διαταραχές ακοής.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
«Διγλωσσία και αφασία»
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Πρώιμες ενδείξεις ΕΓΔ Περίπου 8% των νηπίων παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λεξιλογίου (<50 λέξεις στους 24μ.) Η καθυστέρηση αυτή δεν οφείλεται σε νοητική αναπηρία, ΔΑΦ, νευρολογική διαταραχή ή προβλήματα ακοής Πού οφείλεται;

Μοντέλο κατάκτησης λεξιλογίου (Scofield & Behrend, 2011) προσοχή ΣΗΜΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ διυποκειμενική επίγνωση μάθηση λέξης προσοχή ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΝΕΑ ΛΕΞΗ

Ο ρόλος της διυποκειμενικής επίγνωσης στην ανάπτυξη του λεξιλογίου Η διυποκειμενική επίγνωση δεν αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη για την εκμάθηση του λεξιλογίου. Ωστόσο, συμβάλει στη διαμόρφωση μίας βέλτιστης συνθήκης για την ανάπτυξη του λεξιλογίου. Διευκολύνει τη διαμόρφωση υποθέσεων για το νόημα των λέξεων μέσω της κατανόησης των προθέσεων του επικοινωνιακού συντρόφου.

Διυποκειμενικη επίγνωση Αλληλοσυντονισμός προσοχής εναρμόνιση Λεξιλόγιο Λειτουργικό παιχνίδι Συμβολικό παιχνίδι

Κατά την ανάπτυξη οι μορφές παιχνιδιού προϋποθέτουν πιο περίπλοκες ικανότητες διυποκειμενικής επίγνωσης Αλληλοσυντονισμός της προσοχής Λειτουργικό παιχνίδι Συμβολικό παιχνίδι

ΜΕΛΕΤΗ 1 ΓΚ ΤΑ p Ηλικία (μήνες) 31.7 14.1 <.001 MSEL – οπτική αντίληψη 25 28 .608 MSEL – λεπτή κινητικότητα 22 .639 MSEL – κατανόηση γλώσσας 24 23 .972 MSEL – έκφραση γλώσσας 16 18 .779 LDS 14 17 .645

Συμπεριφορές νηπίων κατά τη διάρκεια εκφώνησης μίας λέξης – στόχου από τη μητέρα

Εναρμόνιση (χρονικές στιγμές συντονισμού) της συμπεριφοράς νηπίου – μητέρας

Είδη λέξεων σε παιδιά με καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λεξιλογίου ΓΚ TΑ Άνθρωποι μαμά, μπαμπάς, γιαγιά, παππούς Ζώα γαβ-γαβ Είδη διατροφής Αντικείμενα αυτοκίνητο μπάλα Ενέργειες γεια Λειτουργικές λέξεις ναι

ΜΕΛΕΤΗ 2 ΕΓΔ (Ν = 5) ΤΑ (Ν = 5) p Χρονολογική ηλικία (μ.ο) 67.0 61.7 0.452 Οπτική αντίληψη (μ.ο.) 81.8 74.6 0.631 Κατανόηση προτάσεων 23.7 24.7 0.292 Παραγωγή προτάσεων 9.3 13.7 0.046 Ανάκληση προτάσεων 43.7 49.2 0.007

Είδη παιχνιδιού

Περιεχόμενο συμβολικού παιχνιδιού

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τα παιδιά με καθυστέρηση στη γλωσσική ανάπτυξη εκδηλώνουν ελλείμματα σε συμπεριφορές όπως η εναρμόνιση με τον επικοινωνιακό σύντροφο και το λειτουργικό και συμβολικό παιχνίδι. Τα ελλείμματα αυτά υποδηλώνουν περιορισμένη ικανότητα διυποκειμενικής επίγνωσης. Διυποκειμενική επίγνωση: η ικανότητα αναγνώρισης των προθέσεων και των συναισθημάτων των άλλων. Η διυποκειμενική επίγνωση διαμορφώνει βέλτιστες συνθήκες για την ανάπτυξη του λεξιλογίου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ άρα….. Η καθυστέρηση στη γλωσσική ανάπτυξη στα παιδιά με ΕΓΔ ενδεχομένως να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν είναι σε θέση να συμβάλουν στη διαμόρφωση βέλτιστων συνθηκών για την κατάκτηση του λεξιλογίου, στο οποίο βασίζεται και η κατάκτηση της γραμματικής. με

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!