ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Είναι ο κλάδος της αγωγής που ασχολείται με την θρησκευτική εκπαίδευση ως διεπιστημονικής, διαθρησκειακής και βιωματικής προσέγγισης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Είναι ο κλάδος της αγωγής που ασχολείται με την θρησκευτική εκπαίδευση ως διεπιστημονικής, διαθρησκειακής και βιωματικής προσέγγισης του φαινομένου της θρησκείας, αφού έχει να κάνει με την αγωγή που ασκεί η κάθε θρησκεία. Απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων αφού πρέπει να γνωρίσουν το ιστορικό, κοινωνικό και θεολογικό πλαίσιο με βάση το οποίο διαμορφώνονται οι πρακτικές εκπαίδευσης των θρησκειών. Στην Ελλάδα ο βασικός πυρήνας της Θ.Α. πρέπει να είναι ο Χριστιανισμός και γύρω απ’ αυτόν να παρουσιάζονται και τα στοιχεία των άλλων θρησκειών και Ομολογιών. Διεπιστημονικά η Θ.Α. έχει στενή σχέση με όλες τις Επιστήμες, επειδή στοιχεία της συνδέονται με εκείνα των άλλων Επιστημών. Δεν οφείλει να παραμένει μια στείρα γνώση, αλλά να περνάει και στη βιωματική προσέγγιση, αφού αποτελεί κύριο στοιχείο της Παράδοσής μας.

ΟΡΟΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Κατήχηση: (κατά + ηχώ) = ηχώ δυνατά, διδάσκω δια ζώσης, διδάσκω με βάση την προφορική επανάληψη. Έργο των πρωτοχριστιανικών χρόνων με εκκλησιαστικό χαρακτήρα. Σήμερα περιφρονημένο και παρεξηγημένο χρησιμοποιείται κυρίως στον Ρωμαιοκαθολικό ευρωπαϊκό χώρο για όλες τις ηλικίες εκτός της βρεφικής. Θρησκευτική αγωγή: συνδέει ένα κοσμικό (αγωγή) και ένα θρησκευτικό στοιχείο. Το δεύτερο στοιχείο δεν αναφέρεται στον εκκλησιαστικό χαρακτήρα της αγωγής και απέχει πολύ απ’ αυτόν. Χρησιμοποιείται από τους Προτεστάντες, αλλά και από Ρωμαιοκαθολικούς. Διεύρυνση του όρου σε Ηθική και Θρησκευτική αγωγή αποτελεί τη διάσπαση από το βιωματικό μέρος που αφορά την χριστιανική ζωή και πίστη.

Χριστιανική αγωγή: Περιορίζεται σε σχέση με τον προηγούμενο όρο στις τρεις ομολογίες του Χριστιανισμού. Αυτός χρησιμοποιείται από Παιδαγωγούς των θεολογικών Σχολών και είναι ταυτόσημος με την ορθόδοξη αγωγή. Κατηχητική: Πρόκειται για όρο ιερό και εκκλησιαστικό. Θρησκευτική Παιδαγωγική: Συνώνυμη με την Θρησκευτική Παιδεία Χριστιανική Παιδαγωγική: Μέρος της Θρησκευτικής παιδαγωγικής. Σημαίνει ακόμη και την Παιδαγωγική που έχει σκοπό και αφόρμηση και βαθύτερο νόημα την χριστιανική ζωή και αλήθεια. Κατηχητική Παιδαγωγική: Είναι η συνάντηση της Κατηχητικής Θεολογίας με την παιδαγωγική Επιστήμη, ως μια προσπάθεια εξισορρόπησης του παρελθόντος με το παρόν. Επιστήμη της χριστ. Αγωγής: Συνώνυμη της Χριστιανικής Παιδαγωγικής

ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΧΗΤΙΣΜΟΣ Αμφισβήτηση του μαθήματος επιχειρήθηκε με την δικαιολογία ότι προωθεί το ραγιαδισμό, το φρονηματισμό, τη θεοκρατία, τον κατηχητισμό και τον δογματισμό. Η αμφισβήτηση έχει να κάνει επίσης με τις ώρες διδασκαλίας, και τον τρόπο διδασκαλίας του Θ.Μ. Δόγμα σημαίνει την αλήθεια που εκφράζεται για την χριστιανική πίστη. Στην πολιτική και την φιλοσοφία είναι οι θεωρίες που δεν τίθενται υπό καμία αμφισβήτηση. Δογματικός είναι όποιος δεν δέχεται αμφισβήτηση των απόψεων του και αυτός που θεωρεί ότι με την λογική μπορεί να εξηγήσει τα πάντα. Δογματισμό επιδεικνύουν πρώτα απ’όλους εκείνοι που αμφισβητούν το Θ.Μ. με ιδεολογήματα, τα οποία θεωρούν αλάνθαστα. Ο ρασιοναλισμός απολυτοποιεί την λογική και υποτιμά τις άλλες λειτουργίες της ανθρώπινης ύπαρξης. Η αγωγή δεν πρέπει να είναι άσχετη με τις παραδόσεις της κοινωνίας, την πολιτιστική και κοινωνική ταυτότητα της.