ΑρχαΙα ΕλληνικΗ ΜυθολογΙα- ΑγΙα ΓραφΗ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑρχαΙα ΕλληνικΗ ΜυθολογΙα- ΑγΙα ΓραφΗ: ΑρχαΙα ΕλληνικΗ ΜυθολογΙα- ΑγΙα ΓραφΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Τζούλια Τασατζή Νίνα Τζαβαλιά Κατερίνα Σπύρου

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Οι αρχαίοι Έλληνες προσπάθησαν να εξηγήσουν όλα τα φυσικά φαινόμενα με μύθους. Παρακάτω είναι η εξήγησή τους για την δημιουργία του κόσμου.

Στην αρχή υπήρχε το χάος, ένα άδειο διάστημα Στην αρχή υπήρχε το χάος, ένα άδειο διάστημα. Από το χάος γεννήθηκαν η Γη , η νύχτα και η μέρα. Από την Γη γεννήθηκαν τα βουνά, η θάλασσα, και ο Ουρανός, ο πρώτος θεός. Από τον Ουρανό και την Γη γεννήθηκαν 13 παιδιά, οι τιτάνες. Επειδή ο Ουρανός φοβόταν πως μια μέρα, ένα από τα παιδιά του θα του πάρει τον θρόνο, μόλις γεννιόταν, ο Ουρανός, τα έριχνε σε μια βαθιά σπηλιά. Ένα από τα παιδιά του ο Κρόνος, ο νεώτερος, ήταν πολύ έξυπνος και αποφασιστικός. Δραπέτευσε και με την βοήθεια της μητέρας του πήρε τον θρόνο από τον Ουρανό. Μετά ελευθέρωσε τους αδελφούς του και τις αδελφές του και με την βοήθειά τους έγινε ο κυρίαρχος του κόσμου.

Ο Κρόνος φοβόταν πως τα παιδιά του θα του έκαναν το ίδιο πράγμα που έκανε αυτός στον πατέρα του. Έτσι οταν η γυναίκα του η Ρέα, γεννούσε, ο Κρόνος καταβρόχθιζε το κάθε παιδί. Αφού κατάπιε τα πρώτα 5 παιδιά του, η Ρέα προσπάθησε να γλυτώσει το έκτο της παιδί. Τον έλεγαν Δία-Ζευς. Η Ρέα έδωσε του Κρόνου μια πέτρα τυλιγμένη σε σπάργανα για να την φάει και πήρε τον μικρό Δία στην Κρήτη. Εκεί σε μια σπηλιά πάνω σε ένα βουνό, μια γίδα τον έτρεφε με το γάλα της, και οι νύμφες τον φρόντιζαν.

Όταν ο Δίας μεγάλωσε, πήρε τον θρόνο από τον Κρόνο και τον ανάγκασε να βγάλει τους αδελφούς του και τις αδελφές του από την κοιλιά του. Ένας μεγάλος πόλεμος άρχισε τότε μεταξύ του Κρόνου και του Δία. Ο Κρόνος είχε με το μέρος του τους Τιτάνες και ο Δίας τα αδέλφια του.

Ο πόλεμος κράτησε 10 χρόνια Ο πόλεμος κράτησε 10 χρόνια. Ο Δίας με την βοήθεια τριών γιγάντων που είχαν 100 χέρια ο καθένας, νίκησε και έγινε ο κυρίαρχος του κόσμου. Η μάχη αυτή είναι γνωστή ως Τιτανομαχία. Μετά την Τιτανομαχία ο κόσμος χωρίστηκε σε τρία μέρη, μεταξύ των τριών αδελφών, του Δία, του Ποσειδώνα και του Άδη ή Πλούτωνα. Ο Δίας πήρε τον ουρανό, ο Ποσειδώνας την θάλασσα και ο Άδης τον κάτω κόσμο, που επίσης ονομάζεται Άδης.

Η στεριά και ο Όλυμπος δεν δώθηκαν σε κανέναν Η στεριά και ο Όλυμπος δεν δώθηκαν σε κανέναν. Ο Δίας ήταν ο πιο ισχυρός μεταξύ των θεών. Τα αδέλφια του, οι αδελφές του και τα παιδιά του πήραν διαφορετικές θέσεις στον Όλυμπο. Υπήρχαν πολλοί θεοί και θεές. Οι πιο σημαντικοί όμως, ήταν οι έξι θεοί και οι έξι θεές του Ολύμπου που ονομάζονται επίσης Ολύμπιοι θεοί.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ Αφού παρουσιάσαμε την αντίληψη της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας για τον τρόπο που δημιουργήθηκε ο κόσμος προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές σε σχέση με την Αγία Γραφή.

Αρχικά η αρχαία ελληνική μυθολογία συμφωνεί ότι ο κόσμος έχει αρχή Αρχικά η αρχαία ελληνική μυθολογία συμφωνεί ότι ο κόσμος έχει αρχή. Πριν από τη δημιουργία του δεν υπήρχε τίποτα, υπήρχε μόνο το απροσδιόριστο ‘’χάος’’. Στη αρχαία ελληνική μυθολογία τα πάντα προήλθαν από τη Γη, ακόμη και πρώτη θεότητα.

Αντίθετα στην Αγία Γραφή τα πάντα προήλθαν από τον Θεό Αντίθετα στην Αγία Γραφή τα πάντα προήλθαν από τον Θεό. Ο Θεός είναι κάτι διαφορετικό από τον κόσμο. Από αυτόν προήλθε ο κόσμος αλλά δεν ταυτίζεται ή δεν είναι μέρος του Θεού.

Μπορούμε επίσης να παρατηρήσουμε πως στη αρχαία Ελληνική μυθολογία κυριαρχεί το στοιχείο της σύγκρουσης, το στοιχείο της αντιπαλότητας της βίας αλλά και του φόβου. οι θεότητες κινούνται κάτω από την πίεση του φόβου επειδή αισθάνονται πως απειλούνται από άλλες θεότητες.

Αντίθετα, στον χριστιανισμό ο Θεός ως απόλυτο ον κινείται προς την δημιουργία του κόσμου με κίνητρο την αγάπη. Δημιουργεί τα πάντα από αγάπη με σκοπό αυτά να συμμετέχουν στη δική του μακαριότητα. Επίσης στην Αγία Γραφή φαίνεται πως ο Θεός δημιουργεί τα πάντα με σκοπό να τα προσφέρει στον άνθρωπο ενώ στην αρχαία ελληνική μυθολογία δεν παρατηρούμε κάτι τέτοιο.

Μια βασική διαφορά ανάμεσα στις δυο εκδοχές είναι πως η αρχαία ελληνική μυθολογία βασίζεται αποκλειστικά στην ανθρώπινη φαντασία και ανάγκη να ερμηνευθεί κάπως η προέλευση του κόσμου ενώ η Αγία Γραφή θεωρεί την ερμηνεία της προέλευσης του κόσμου όχι προϊόν φαντασίας αλλά αλήθεια ‘’εξ αποκαλύψεως’’.

Επίσης η αντίληψη της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας δεν μπορεί να συνδεθεί με τις επιστημονικές προσεγγίσεις της προέλευσης του κόσμου ενώ η Αγία Γραφή δεν μπορεί να κριθεί αντιεπιστημονική γιατί ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η εξέλιξη έχει μια λογική σειρά, από τα απλούστερα στα συνηθέστερα, πράγμα που δεν έρχεται σε αντίθεση με τις επιστημονικές ανακαλύψεις.

Τέλος και στις δύο εκδοχές ( Αρχαία ελληνική μυθολογία και Αγία Γραφή) βλέπουμε την ανάγκη του ανθρώπου να ερμηνεύσει τον κόσμο και τον εαυτό του και να συνδέσει την ύπαρξη των πραγμάτων που αντιλαμβάνεται με το θέλημα κάποιας ανώτερης θεϊκής δύναμης.