ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Advertisements

Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Διδασκαλία Εφαρμογές ΙI Ο εξωτερικός χώρος του προσχολικού περιβάλλοντος μάθησης Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Μαρία Σακελλαρίου

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

9. Ο εξωτερικός χώρος του προσχολικού περιβάλλοντος μάθησης 7 9. Ο εξωτερικός χώρος του προσχολικού περιβάλλοντος μάθησης

Παιδαγωγική διάσταση του εξωτερικού χώρου Ο εξωτερικός χώρος αποτελεί προέκταση της αίθουσας του προσχολικού περιβάλλοντος μάθησης και αποτελεί και αυτός χώρο αγωγής και εκπαίδευσης. Ο εξωτερικός χώρος, εφόσον είναι σωστά οργανωμένος και χρησιμοποιείται σωστά, δηλαδή όχι ως χώρος για διάλειμμα αλλά ως προέκταση του εσωτερικού χώρου, μπορεί να αποτελέσει ένα ζωντανό εργαστήριο το οποίο αναγνωρίζει και ενθαρρύνει την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού Το παιχνίδι στον εξωτερικό χώρο: υποβοηθάει την φυσική, κινητική ανάπτυξη των παιδιών, τα ενδυναμώνει, τα βοηθάει να αναπτύξουν το συντονισμό τους, ενθαρρύνει την ανάπτυξη της φαντασίας Αναπτύσσει την αδρή και λεπτή τους κινητικότητα συντελεί στην γνωστική ανάπτυξη των παιδιών καθώς αποτελεί ένα «εργαστήριο» επιστημονικών εξερευνήσεων Ο εξωτερικός χώρος προσφέρει ευκαιρίες στα παιδιά: να πειραματιστούν με τις ίδιες τους τις ικανότητες, να εξερεύνησουν να σχετίζονται με τα αντικείμενα και τη φύση, να ανακαλύπτουν το φυσικό κόσμο, να συνδιαλέγονατι με τις θεωρίες και τα φυσικά φαινόμενα να κινούνται με αυτονομία και πρωτοβουλία. που διευκολύνουν και παροτρύνουν τα παιδιά να “μετρήσουν” τον εαυτό τους και τις δυνάμεις τους μια σε “ριψοκίνδυνη” ατμόσφαιρα,

Σύμφωνα με πορίσματα ερευνών τα παιδιά στον εξωτερικό χώρο: βιώνουν μεγάλο βαθμό ελευθερίας χρησιμοποιήσουν όλο τους το σώμα για να εξερευνήσουν, να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν αυτά τα σχέδια, χωρίς να περιορίζονται για το θόρυβο που θα κάνουν και για τις δραστηριότητες στις οποίες θα εμπλακού επιδεικνύουν λιγότερη αρνητική συμπεριφορά, όταν ο εξωτερικός χώρος είναι υψηλής ποιότητας Σύμφωνα με πορίσματα ερευνών τα παιδιά στον εξωτερικό χώρο: εμπλέκονται σε συμβολικό παιχνίδι περισσότερο από ότι στον εσωτερικό χώρο· εμπλέκονται σε περισσότερο σύνθετους τύπους ομαδικού παιχνιδιού από ότι στον εσωτερικό χώρο έχουν περισσότερες ευκαιρίες να απομονωθούν και να παίξουν μόνα τους

Διαρρύθμιση του εξωτερικού χώρου Θα πρέπει να αντανακλά τη ζεστή ατμόσφαιρα του εσωτερικού χώρου, να εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. Ο εξωτερικός χώρος δεν θα πρέπει να έχει τη μορφή παιδικής χαράς. Να είναι κατάλληλα διαμορφωμένος, σύμφωνα με τις αναπτυξιακές ανάγκες. σχέση ανάμεσα στον εσωτερικό και τον εξωτερικό χώρο πρέπει να είναι άμεση (κοινοί χώροι, άμεσης μετάβασης).

Είναι επαρκής και άνετος, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και ο ανταγωνισμός μεταξύ των παιδιών. Είναι διευθετημένος κατά τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες και τη δυνατότητα για εκούσια μόνωση αλλά και για κοινωνική αλληλεπίδραση με μικρές ομάδες ομηλίκων. Διαθέτει εξοπλισμό σε καλή κατάσταση, ο οποίος να είναι έτσι διευθετημένος ώστε να δημιουργεί αίσθημα καλαισθησίας και τάξης. Διαθέτει άνετους χώρους στους οποίους οι ενήλικες θα μπορούν να κάθονται με τα παιδιά και τους συναδέλφους. Διαθέτει φυσικά στοιχεία (δέντρα, γρασίδι, λουλούδια, βότανα, νερό, άμμο, ξύλο, ήλιο, σκιά). Διαθέτει πηγή υδροδότησης τόσο για παιχνίδι με νερό όσο και για να ποτίζουν τα παιδιά τα φυτά. Διαθέτει κινητά υλικά και εξοπλισμό, τα οποία παρέχουν στα παιδιά ευκαιρίες για ανακάλυψη, εξερεύνηση, επινόηση και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Διαθέτει ποικιλία εξοπλισμού, ώστε τα παιδιά να δοκιμάσουν και να αναπτύξουν τις φυσικές τους ικανότητες. Είναι έτσι οργανωμένος και εξοπλισμένος ώστε να παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα να ριψοκινδυνεύουν (εκ του ασφαλούς). Όπως τονίζουν οι Gleason & Knodell (2002), ο εξωτερικός προκειμένου να θεωρείται ποιοτικός θα πρέπει να:

Ζώνες δραστηριοτήτων χωριστές ζώνες για ήσυχες και θορυβώδεις δραστηριότητες, για μικρές και μεγάλες ομάδες παιδιών σε περιοχή με κατασκευές – παιχνίδια. Καθώς ο εξωτερικός χώρος είναι προέκταση του εσωτερικού, είναι αναμενόμενο να προτείνεται η οργάνωσή του σε ζώνες δραστηριοτήτων * Σκόπιμο είναι να διαμορφωθούν περιοχές για να κάθονται τα παιδιά και οι παιδαγωγοί και να παρατηρούν τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα, να συζητούν μεταξύ τους ή να διαβάζουν ιστορίες. Οι περιοχές αυτές θα πρέπει να βρίσκονται σε σκιερό μέρος εξοπλισμένες με τραπέζια και καρέκλες, παγκάκια και ένα τραπέζι κατάλληλο για πικ νικ, ώστε να μπορούν τα παιδιά να τρώνε το κολατσιό τους, να ζωγραφίζουν ή να ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες*

Ασφάλεια και επίβλεψη ύπαρξη κανόνων η κλίση - επίπεδο του εξωτερικού χώρου θα πρέπει να είναι ίδια ή ψηλότερη από την κλίση που έχει το έδαφος έξω από τους φράχτες. Ύπαρξη περίφραξης ο χώρος να είναι έτσι οργανωμένος ώστε να επιτρέπει η επίβλεψη ταυτόχρονα όλες τις δραστηριότητες . μη – τοξικά φυτά, να αποφεύγεται η χρήση φυτοφαρμάκων και λιπάσματος, καθώς και η ύπαρξη δέντρων με χαμηλά κλαδιά . η αποφυγή μακριών, ίσιων μονοπατιών ενώ προτείνεται η δημιουργία μικρότερων, πιο προσεκτικά σχεδιασμένων μονοπατιών, διαφορετικού πλάτους. αντι-ολισθηρό τελείωμα, Τα μονοπάτια δεν θα πρέπει να έχουν λακούβες και ανωμαλίες και να διαγράφουν μια ξεκάθαρη πορεία που μπορούν να ακολουθήσουν τα παιδιά, γύρω από τις περιοχές παιχνιδιού, ώστε να μην διακόπτουν τις δραστηριότητες των άλλων.

Σχετικά με τον εξωτερικό χώρο που προορίζεται για χρήση από νήπια θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος η θέση του ήλιου, οι κίνδυνοι ασφαλείας, και οι περιοχές στις οποίες θα δημιουργηθούν οι είσοδοι να υπάρχουν συνδυασμός διάφορων επιφανειών: ελαστικές, σκληρές και γρασίδι, εξασφαλίζεται έτσι ένας πιο φυσικός, λιγότερο ιδρυματικός χαρακτήρας να έχει πράσινο και να είναι ευρύχωρος να απεικονίζει τη φύση και να αποφεύγεται η έμφαση σε βιομηχανοποιημένο εξοπλισμό ακόμη και μέσα σε αστικές περιοχές  δημιουργία κήπου, ζαρντινιέρες, ποικιλία επιφανειών, πρόνοια για παιχνίδι με άμμο και νερό διατήρηση κάποιων ανωμαλιών του εδάφους, «στοιχεία περιπέτειας» στην οργάνωση της αυλής, όπως λοφάκια, τούνελ στο εσωτερικό μέρος της περίφραξης να φυτευτεί με θάμνους Να υπάρχει μια καλοφτιαγμένη παράγκα για τη φύλαξη εξοπλισμού και παιχνιδιών να υπάρχει κάποιος σκεπασμένος χώρος, Να υπάρχουν καλάθια σκουπιδιών, κάδοι να έχει ευνοϊκό μικροκλίμα (προστασία από άνεμο και άμεσο φως του ήλιου), να έχει ποικιλία υλικών και είναι ασφαλής άμεση η πρόσβαση σε πόσιμο νερό και τουαλέτε

Οργάνωση και εξοπλισμός του εξωτερικού χώρου με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών Νήπια Ο εξωτερικός χώρος που προορίζεται για χρήση από νήπια θα πρέπει να παρέχει ευκαιρίες για : δραματικό παιχνίδι, παιχνίδι κατασκευών / δημιουργικό, ενεργητικό και ήσυχο παιχνίδι, παιχνίδι με άμμο και νερό, ευκαιρίες για εξερεύνηση της φύσης. Ο εξοπλισμός του εξωτερικού χώρου: να παρακινεί και να ενθαρρύνει το παιχνίδι και να προσφέρει προκλήσεις εξασφαλίζοντας, την ασφάλεια των παιδιών και μειώνοντας στο ελάχιστο τους πιθανούς κινδύνους να είναι ανθεκτικός, να απαιτεί μικρή συντήρηση, κατασκευασμένος από ανακυκλώσιμο υλικό, Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω είδη εξοπλισμού ξύλινα παγκάκια και πάγκοι, λαστιχένιες κούνιες, τσουλήθρες και τραμπάλες ξύλινη ή πλαστική κατασκευή με τσουλήθρα ή και σπιτάκι· κουκλόσπιτο· ντουλάπια και αποθήκη για τη φύλαξη του υλικού· τρέιλερ και μικρή πλαστική πισίνα· ξύλινα κουτιά· ξύλινα βαρέλια σε διάφορα μεγέθη, πλαστικοί κύλινδροι· τούνελ από ύφασμα ή από μη τοξικό πλαστικό· ανεμόσκαλες, όργανα αναρρίχησης,nκορμοί ισορροπίας· αμμοδόχος, κουβαδάκια, φτυαράκια,

Τέλος 7ου κεφαλαίου

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ. http://ecourse.uoi.gr/course/view.php?id=1340.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Μαρία Σακελλαρίου. «Διδασκαλία Εφαρμογές ΙI. Ο εξωτερικός χώρος του προσχολικού περιβάλλοντος μάθησης». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://ecourse.uoi.gr/course/view.php?id=1340.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1] https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.