Χειρονομίες και μαθησιακή διαδικασία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση.
Παπαμιχαήλ Δημήτρης MSc, BSc, RD Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Τηλ : Διατροφή και Αθλητισμός.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΤΟ ΠΕΔΙΟ & ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΤΟΥ HIGGS. Τι είναι το σωματίδιο του «Θεού»; Ονομάζεται σωματίδιο του Θεού, επειδή είναι ένα μυστήριο υποατομικό σωματίδιο που.
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
1 Τηλεπισκόπηση στο Θαλάσσιο Περιβάλλον Ενότητα 12: Κορινθιακός Κόλπος (Ρήγματα) Γιώργος Παπαθεοδώρου Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Οι φυσικές επιστήμες στην πρώτη σχολική ηλικία μέσα από το πρίσμα της κοινωνικοπολιτισμικής θεωρίας. Κατερίνα Πλακίτση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Διδακτικής.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Ηγεσία Διαδικασία Λήψης Απόφασης
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Η διαδικασία του σχεδιασμού Τουριστικού Μάρκετινγκ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Εργαστήριο των Μαθηματικών της Φύσης και της Ζωής
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ Γκόγκα Έλενα Μασούρα Στεφανία
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Κεφάλαιο 6 Ανθρωπολογία και Τουρισμός
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Εργασία 5 Μάθημα 795.Πρακτική Άσκηση, ΔΔΜ (α)
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ιωαννα μαλατου Κεντρο κοινωνικhς ςτηριξης Δημου κορδελιου-ευοςμου
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Η έρευνα παρουσιάστηκε το 2016 στο PME40, στο Szeged της Ουγγαρίας
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χειρονομίες και μαθησιακή διαδικασία Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση

Ιδεοκαταιγισμός Τι είναι οι χειρονομίες; Τι σχέση μπορεί να έχουν με τη μαθησιακή διαδικασία; Τι σχέση μπορεί να έχουν με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων;

Οι χειρονομίες χειρονομία η [xironomía] Ο25 : 1α.κίνηση των χεριών που συνοδεύει την ομιλία για να την κάνει πιο εκφραστική ή που αποτελεί, χωρίς λόγια, τρόπο συνεννόησης ή έκφρασης: Mιλούσε ήρεμα χωρίς πολλές χειρονομίες. Mε χειρονομίες προσπαθούσε από μακριά να μου δώσει να καταλάβω αυτό που ήθελε. Οι κωφάλαλοι συνεννοούνται συχνά με χειρονομίες. β. (άσεμνη) ~, ανήθικη κίνηση με το χέρι, που γίνεται για να προκαλέσει σεξουαλικά. 2. (μτφ.) αξιέπαινη πράξη: H δωρεά του είναι μια ευγενική / συγκινητική / ωραία ~ προς την πόλη μας / τους συνανθρώπους μας κτλ. || ~ καλής θελήσεως, ενέργεια που δείχνει διάθεση συνεννόησης και συνδιαλλαγής. [λόγ. < αρχ. χειρονομία (στη σημ. 1)] http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html Κινήσεις του χεριού (από τον καρπό και κάτω) Στενά συγχρονισμένες με τη ροή του λόγου Εκτυλίσσονται χωροχρονικά, ολιστικές, μη αποσυνδέσιμες

Κατηγοριοποιήσεις του είδους και των λειτουργιών που επιτελούν οι χειρονομίες McNeil, 1992 Εικονικές χειρονομίες (iconic gestures) Iconic-physical, iconic-symbolic (Edwards, 2003) Μεταφορικές χειρονομίες (metaphoric gestures) Δεικτικές χειρονομίες (deixis) Χειρονομίες ‘ρυθμού’ (beat)

Εξωτερική επικοινωνιακή διάσταση

Εσωτερική-γνωστική διάσταση των χειρονομιών

Ο ρόλος των χειρονομιών Επηρεάζουν τις νοερές αναπαραστάσεις των ομιλητών (Alibali et al., 2000) Εμπλέκονται στο νοερό σχεδιασμό του μηνύματος πριν διατυπωθεί λεκτικά Συμβάλλουν στην οργάνωση και κωδικοποίηση πληροφοριών Παρέχουν ένα ερμηνευτικό πλαίσιο (McNeil, 2000) Σηματοδοτούν τη δυσκολία και συμβάλλουν στην επεξεργασία των μηνυμάτων

Χειρονομίες και χωρικές σχέσεις Πληροφορίες σχετικά με: Tη χωρική διευθέτηση Το σχήμα Την ταχύτητα Το ρυθμό Χρήση εικονικών και αναπαραστασιακών χειρονομιών

Χειρονομίες και διδακτική Ο ρόλος των χειρονομιών κατά την κατασκευή συλλογικών νοημάτων στα πλαίσια των ομάδων (Reynolds & Reeves, 2002) Πλούσια πηγή δεδομένων, εφάμιλλη της γλώσσας (Mc Neil, 2000) Μέσο ανάδειξης υποσυνείδητων παραγόντων κατά τη διαδικασία κατασκευής νοημάτων

Χειρονομίες και διδακτική των μαθηματικών Νέα είδη χειρονομιών και νέες λειτουργίες (McNeil, 2000) Χειρονομίες και ‘ενσώματες’ μεταφορές Αρίθμηση (Edwards, 2003) Κατανόηση γραφημάτων Επίλυση προβλήματος (Herbert & Pierce, 2007)

Οι χειρονομίες ως σημεία-σύμβολα στα πλαίσια κοινωνικών πρακτικών ‘Μια χειρονομία είναι σαφώς το αρχικό σημείο –σύμβολο στο οποίο περιέχεται η μελλοντική γραφή του παιδιού, όπως ακριβώς περιέχεται μια μελλοντική βελανιδιά στο σπόρο. Η χειρονομία είναι γραφή στον αέρα και το γραπτό σημείο-σύμβολο είναι πολύ συχνά απλώς μια καθορισμένη χειρονομία (Vygotsky, 1997, p. 133)

Οι χειρονομίες ως σημεία-σύμβολα στα πλαίσια κοινωνικών πρακτικών Ως σύμβολα με την ίδια βαρύτητα με τα παραδοσιακά αλφαριθμητικά σύμβολα Ως μέσο αντικειμενοποίησης της γνώσης (Radford, 2003) Θεμελιώνουν την κατασκευή της γνώσης στα περικείμενα Επιτρέπουν κάποιο βαθμό γενικότητας Ως ‘διεπιφάνεια’ μεταξύ ενσώματων και κοινωνικών πτυχών της διαδικασίας μάθησης (Kim et al., 2010)

Είδη χειρονομιών και σημείο εστίασης Περικείμενο: Δεικτικές χειρονομίες Νοερές εικόνες: Αφηρημένες χειρονομίες Εικονικός χώρος και εικονικές χειρονoμίες (Sabena et al, 2009, Yoo et al., 2009)

Παράδειγμα: Εικονικός χώρος, δυναμικές αναπαραστασιακές χειρονομίες και σημειωτική διαμεσολάβηση Πόσο πρέπει να στρίψει ο δείκτης του 1ου χρονομέτρου για να βρεθεί στην ίδια θέση με το δείκτη του 2ου Χρονομέτρου; Δείχνει τη θέση των 180ο Δείχνει τη θέση των 90ο Κάνει πρόσθεση ‘μισή ώρα συν 90 μοίρες’ ενώ δείχνει τη θέση των 90 μοιρών. Δείχνει τη θέση των 270ο Σκέφτεται

Χειρονομίες και κίνηση στο χώρο και το χρόνο Οι χειρονομίες ως ένα είδος κίνησης στο χώρο Κίνηση στο χώρο και ανάπτυξη νοημάτων (Noble et al, 2001, Arzarello & Robutti, 2001, Ferrara & Nemirovsky, 2005).

Χειρονομίες και ψηφιακές τεχνολογίες Νέα είδη χειρονομιών: Ιχνηλασία με το ποντίκι ή σύρσιμο ‘θερμών’ σημείων στα περιβάλλοντα Δυναμικής Γεωμετρίας (Kaput, 2005) Χειρονομίες και κατασκευή γεωμετρικών αναπαραστάσεων στα περιβάλλοντα Γεωμετρίας της Χελώνας (Clements & Burns, 2000, Kynigos & Latsi, 2007, Λάτση, 2010, Morgan & Alshwaikh, 2009)

Οι χειρονομίες ως εργαλεία σημειωτικής διαμεσολάβησης Χρήση χειρονομιών και πλοήγηση της χελώνας Χρήση χειρονομιών και κατασκευή τρισδιάστατων γραφικών αντικειμένων

Παράδειγμα δυναμικών αναπαραστασιακών χειρονομιών

Παράδειγμα αφηρημένων δεικτικών χειρονομιών και πλοήγηση της χελώνας

Παράδειγμα στατικών αναπαραστασιακών χειρονομιών

Παράδειγμα δυναμικών αναπαραστασιακών χειρονομιών

Χειρονομίες και μαθησιακή διαδικασία Χειρονομίες και μαθησιακά περικείμενα Μεταβατική αναπαραστασιακή λειτουργία μεταξύ πραγματικών και υπολογιστικά διαχειρίσιμων αντικειμένων Ένα πλαίσιο οπτικού/εικονικού συλλογισμού, το οποίο έδινε έμφαση στη δομή των οπτικών εικόνων Γεφύρωση μαθηματικών και αισθησιοκινητικής εμπειρίας μέσα από τη μεταφορά της χελώνας Σημείο εστίασης και χειρονομίες Πλοήγηση της χελώνας και δυναμικές αναπαραστασιακές χειρονομίες Ως εξωτερικοί παρατηρητές του τρισδιάστατου χώρου: στατικές αναπαραστασιακές και αφηρημένες δεικτικές

Θέματα για συζήτηση και προβληματισμό Χειρονομίες και μαθησιακή διαδικασία Χειρονομίες μαθητών και καθηγητών Πλαίσιο, περικείμενο, γνωστικό αντικείμενο και χρήση χειρονομιών Προφορικός λόγος και χειρονομίες Χώρος και χειρονομίες Οπτικοποίηση, εξεικόνιση (visualisation) και χειρονομίες Χειρονομίες και ενσώματες μεταφορές