ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Leonardo da Vinci Transfer of Innovation 2013 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.
(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
1 Τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης για ευάλωτες ομάδες Ειδική Υπηρεσία για την Κοινωνική Ένταξη και την Κοινωνική Οικονομία Γεωργία Βικάτου Προϊσταμένη.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Επιλογές Marketing & Logistics
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 768/2008/ΕΚ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ. / Ι.Κ.Υ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2010 Οικονομική.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ. / Ι.Κ.Υ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας Οικονομική.
Κεφάλαιο 3: Ειδικές περιπτώσεις στην κεφαλαιακή διάρθρωση και τον υπολογισμό της Καθαράς Παρούσας Αξίας.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 15 η Νικόλαος Καρανάσιος Συμβάσεις.
Κατάρτιση & Διαχείριση Συμβάσεων. Εισαγωγή Για τα στελέχη εφοδιασμού και προμηθειών οι συμβάσεις που συνάπτουν με προμηθευτές για λογαριασμό των εταιριών.
18/09/2016Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων 1 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ Δρ. Αλκης Ι.Ε. Κορρες.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου, Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + ΚΑ1-Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Η κατάρτιση και η ρευστοποίηση των συμφωνιών παροχής χρηματοοικονομικής ασφάλειας επί αϋλων τίτλων Γεώργιος Κ. Λέκκας Επίκουρος Καθηγητής Νομική Σχολή.
Λογιστικά Βιβλία – Δικαιολογητικά Έγγραφα.  Κάθε επιτηδευματίας ανεξαρτήτως εάν είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Σ.Ε.Μ.Α. ΛΕΚΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ HIBANP1002.
Ε.Ε.ΚΟΥΣΚΟΥΝΑ.
Μετάθεση του κινδύνου Ενδοτικό δίκαιο
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS
Οδηγία 93/13 Εκδόθηκε από το ΕΚ και το Συμβούλιο την 5η Απριλίου 1993
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΘΑΝΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΔΝ LL.M
Kiosk & Retail.
Η συνταγματικότητα των διαδοχικών παρατάσεων της παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων Προσέγγιση νομολογίας, θεωρίας, πράξης.
7.4. Ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων
Δρ. Παναγιώτης Ρεπούσης
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Οδηγία 99/44/EK {N. 7(I)/2000}
Διαδικασία και έννομες συνέπειες της άσκησης της εγκατάλειψης
ΚAΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ)1467/1997 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ
Εισηγήτρια: Αικατερίνη Αργυρακοπούλου
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Διαδικασία και έννομες συνέπειες της άσκησης της εγκατάλειψης
Η Ασφυξια ως αποτελεσμα Συστημικης Αδυναμιας
Η επιταση του ασφαλιστικου κινδινου
Διαχείρηση Έργων Πληροφορικής
Ex Works (συμβατικά ορισμένος τόπος παράδοσης)
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΠΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ
Η έξοδος κράτους μέλους από την Ε. Ε
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
Ενδικοφανής προσφυγή
Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2009
Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (εναρμονισμένη πρακτική)
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Ν. 1796/1988 Σύσταση Οργαν. Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων κλπ
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ Δρ. Αλκης Ι.Ε. Κορρες

Ποιες είναι οι τρεις συνηθεστερες μορφες ναυλωσης πλοιου? Ναυλωση ταξειδιου είναι η συμφωνια μεταφορας φορτιου με συγκεκριμενο πλοιο και ορους, και εντος συμφωνημενων ημερομηνιων φορτωσης. Χρονοναυλωση είναι η ναυλωση πλοιου υπο συγκεκριμενους ορους για καποιο χρονικο διαστημα. Γυμνη Ναυλωση είναι μια χρονοναυλωση . πλοιου χωρις πληρωμα 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Τι χαρακτηριζει τη ναυλωση πλοιου κατά ταξειδι (Voyage Charter)? Είναι η συνηθεστερη μορφη ναυλωσης. Είναι η απλουστερη μορφη ναυλωσης. Ο πλοιοκτητης πληρωνει όλα τα λειτουργικα εξοδα του πλοιου και τα πρακτορειακα εξοδα. Ο ναυλωτης πληρωνει μονο το ναυλο (freight), και τυχον επισταλιες (demurrage). Ο ναυλος πληρωνεται κατ’ αποκοπη (lumpsum), η ανα τονο φορτιου (per ton). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Τι είναι τα κυριοτερα χαρακτηριστικα της χρονοναυλωσης (Time Charter)? Ο χρονοναυλωτης, εκτος από τον ναυλο (hire) πληρωνει τα καυσιμα του πλοιου (bunkers) και τα πρακτορειακα εξοδα (agency expenses). Ο χρονοναυλωτης αποκτα την εμπορικη διαχειριση του πλοιου (commercial management) δηλαδη του καθοριζει τα σημεια που αυτό θα φορτωσει και θα ξεφορτωσει. Ο πλοιοκτητης διατηρει τη ναυτικη διαχειριση του πλοιου (technical management). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Σε τi διαφερει από την χρονοναυλωση η γυμνη ναυλωση (Βareboat Charter)? Η γυμνη ναυλωση είναι μια χρονοναυλωση πλοιου χωρις πληρωμα. Ο ναυλωτης γυμνου πλοιου (Bareboat Charterer) πληρωνει, κατοπιν συμφωνιας, όλα τα εξοδα του πλοιου και επιπλεον το ενοικιο (Bareboat Hire) στον πλοιοκτητη. Επισης, αναλαμβανει τοσο την εμπορικη διαχειριση του πλοιου, οσο και την ναυτικη διαχειριση. Είναι η μονη μορφη ναυλωσης που επιτρεπει αλλαγη νηολογιου/σημαιας υπο προυποθεσεις. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Τροποι πληρωμης ναυλου στη ναυλωση κατα ταξειδι. Περιπτωσεις προπληρωμης: Κατά την φορτωση του πλοιου. Κατά τον αποπλου του πλοιου. Μετα από καποιες μερες μετα τον αποπλου του πλοιου από το λιμανι φορτωσης. Περιπτωσεις πληρωμης αργοτερα: Πριν την εναρξη εκφορτωσης Κατά την εκφορτωση Μετα παρελευση συγκεκριμενου αριθμου ημερων από την εκφορτωση. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Τροποι πληρωμης πλοιου (hire) στην περιπτωση χρονοναυλωσης, και γυμνης ναυλωσης, ο ναυλος παντα προκαταβαλλεται σε συγκεκριμενα χρονικα διαστηματα, πχ ανα δεκαπενθημερο. Σε συγκεκριμενο νομισμα Σε μετρητα Στον λογαριασμο που εχει υποδειξει ο πλοιοκτητης..και Δεν θεωρειται ως καταβληθεις πριν τα χρηματα βρεθουν στο λογαριασμο με ευθυνη του ναυλωτου. (Οι τεσσερις τελευταιες προβλεψεις ισχυουν και για ναυλωσεις ταξειδιου). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Κατα την θαλασσια μεταφορα διακρινουμε δυο ειδη συμβασεων: Την συμβαση ναυλωσης (συνηθως μεταξυ μεταφορεα και ναυλωτου), που περιγραφεται στο ναυλοσυμφωνο και ουσιαστικα αφορα στην παραχωρηση (μερους η ολου) του πλοιου προς μεταφορα φορτιου εναντι αμοιβης (ναυλου), και Την συμβαση μεταξυ μεταφορεα και ιδιοκτητου φορτιου αποδεικτικο ως προς τον τυπο και την ποσοτητα (ενιοτε και την αξια) του φορτιου που εχει φορτωθει αποτελει η φορτωτικη. Η φορτωτικη επισης αποτελει τιτλο κυριοτητος και με την οπισθογραφηση της το φορτιο δυναται να μεταβιβαστει. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Οι οροι στα ναυλοσυμφωνα διακρινονται σε δυο κατηγοριες: Ρητοι οροι (express terms), δηλαδη αυτοι που αναφερονται εγγραφως στο ναυλοσυμφωνο, και Συνεπαγομενοι οροι ( implied terms), δηλαδη οροι μη εγγραφως αναφερομενοι στο ναυλοσυμφωνο, αλλα θεωρουμενοι αυτονοητοι και σιωπηρα αποδεκτοι απο τα συμβαλλομενα μερη. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Τους ορους των ναυλοσυμφωνων, ρητους η συνεπαγομενους, τους διακρινουμε σε τρια κυριως ειδη. Παραστασεις (Representations): Αυτες αποτελουν υποσχεσεις κατα τη διαρκεια των διαπραγματευσεων και πρεπει να ειναι αληθεις.. Aν υπαρχει ανακριβεια χωρις προθεση, ο συμβαλλομενος οφειλει αποζημιωση. Η εκ προθεσεως ανακριβεια (misrepresentation) επιτρεπει στον αντισυμβαλλομενο να ακυρωσει το συμβολαιο. Διαβεβαιωσεις (Warranties): Αυτες οσακις δεν τηρηθουν επιτρεπουν την απαιτηση αποζημιωσης μεν, αλλα δεν διδουν δικαιωμα υπαναχωρησης απο το συμβολαιο. Παραδειγματα: Ταχυτητα πλοιου, Καταναλωση, Επαναπαραδοση, Καλη Κατασταση πλοιου. Οροι (Conditions): Οροι μειζονος σημασιας των οποιων η μη τηρηση δινει δικαιωμα στον αντισυμβαλλομενο, οχι μονο να υπαναχωρησει απο το ναυλοσυμφωνο, αλλα και να απαιτησει αποζημιωση. Παραδειγματα: Ημερομηνια ετοιμοτητας προς φορτωση, χρονος αναχωρησης απο το λιμανι φορτωσης, εθνικοτητα του πλοιου, γεωγραφικη θεση του πλοιου κατα την υπογραφη του ναυλοσυμφωνου, κλαση και μεταφορικη ικανοτητα πλοιου. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Eκτος των τριων προηγουμενων ειδων υπαρχουν και οι οροι «ανευ ονοματος» (innominate terms) oι οποιοι: Ειτε δινουν στον θιγομενο εκ των συμβαλλομενων μονο δικαιωμα αποζημιωσης (σαν παραβιαση warranty), Ειτε του δινουν δικαιωμα υπαναχωρησης απο την ναυλωση και διεκδικησης αποζημιωσης (σαν παραβιαση ορου). Η σοβαροτητα των συνεπειων απο μη τηρηση τετοιου ορου εξαρταται απο την περιπτωση. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Συνεπαγομενες η αυτονοητες (implied) υποχρεωσεις μεταφορεως και ναυλωτου. Ο Μεταφορεας οφειλει: Να διαθεσει ενα πλοιο αξιοπλοο και καταλληλο να φορτωσει το συγκεκριμενο φορτιο. Να εκτελεσει το ταξειδι χωρις αδικαιολογητη καθυστερηση. Να μην παρεκκλινει αδικαιολογητα της πορειας του. Ο Ναυλωτης οφειλει: Να μη φορτωσει στο πλοιο κρυφα επικινδυνο φορτιο. Να ορισει ασφαλες λιμανι προορισμου. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Περι αξιοπλοιας. Κρινεται σε καθε περιπτωση χωριστα.Μεταξυ αλλων, περιλαμβανει εννοιες: τεχνικης ασφαλειας, νομικης και διοικητικης επαρκειας, επαρκους εφοδιασμου με καυσιμα/ προμηθειες/ ανταλλακτικα/ κτλ, ασφαλους επανδρωσης , καταλληλων χωρων για την αποθεση φορτιου. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Οι Κανονες Hague Visby που περιγραφουν τις υποχρεωσεις μεταφορεως και φορτωτου.. Καταργουν την απολυτη και αυστηρη υποχρεωση του πλοιοκτητη να παρεχει ενα πλοιο αξιοπλοο οπως ισχυει στο Αγγλικο εθιμικο δικαιο. Η υποχρεωση αυτη αντικαθισταται απο την υποχρεωση να επιδειξει την προσηκουσα επιμελεια (due diligence) ωστε το πλοιο να ειναι αξιοπλοο προ και κατα την εναρξη του αποπλου. Το τι περιλαμβανει η προσηκουσα επιμελεια κρινεται κατα περιπτωση. Δηλαδη, η υποχρεωση του πλοιοκτητη να παρεχει ενα αξιοπλοο πλοιο δεν ειναι συνεχης. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Συνεπειες της αναξιοπλοιας Η παραβιαση της αξιοπλοιας αποτελει μεν αθετηση υποχρεωσης (breach), αλλα δεν δυναται εκ των προτερων να χαρακτηριστει ουτε ως παραβιαση ορου (condition) – που επισυρει υπαναχωρηση και δικαιωμα σε αποζημιωση- ουτε ως παραβιαση διαβεβαιωσης (warranty) που δικαιολογει μονο αποζημιωση. Συνηθως εμπιπτει στην ενδιαμεση κατηγορια ορου «ανευ ονοματος» (innominate term) οποτε θα ακολουθησει διαδικασια διαπιστωσης (στο δικαστηριο η κατα την διαιτησια). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Βαρος Αποδειξης της Αναξιοπλοιας (Burden of Proof) To βαρος αποδειξης αναξιοπλοιας φερει παντοτε ο ναυλωτης. Για την απαιτηση αποζημιωσης του για ζημια που υπεστη λογω αναξιοπλοιας πρεπει να προβει στα εξης: Να αποδειξει την αναξιοπλοια Να αποδειξει το μεγεθος της ζημιας που υπεστη εξ αυτης Να αποδειξει την υπαρξη αιτιωδους σχεσης μεταξυ ζημιας και αναξιοπλοιας. Ο πλοιοκτητης απο την πλευρα του πρεπει να αποδειξει οτι ασκησε την προσηκουσα επιμελεια για την αποκατασταση της αξιοπλοιας (εφοσον εφαρμοζονται οι Hague Visby Rules). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Υποχρεωση εκτελεσης ταξειδιου χωρις αδικαιολογητες καθυστερησεις (reasonable dispatch). Κατα το αγγλικο εθιμικο δικαιο ευλογες θεωρουνται καθυστερησεις λογω επισκευων που κατεστησαν αναγκαιες απο την κακοκαιρια, οπως και ο καθυστερημενος αποπλους προς αποφυγη ασυνηθιστης κακοκαιριας. Ευλογη θεωρειται επισης η καθυστερηση αν προεκυψε απο δρασεις που θα προεβαινε ενας μεσος συνετος πλοιοκτητης υπο τις αυτες συνθηκες, στο συγκεκριμενο πλοιο και ταξειδι και με την ιδια πληροφορηση. Οι αδικαιολογητες καθυστερησεις εχουν κριθει ως παραβιασεις ορου ανευ ονοματος (innominate term), οποτε οι συνεπειες εξ αυτων ποικιλουν αναλογα με την σοβαροτητα της καθυστερησης για τον ναυλωτη (δηλαδη απο Condition μεχρι απλη Warranty). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Παρεκκλιση απο την πορεια (deviation). Καταλληλη (proper route) θεωρειται η πορεια που αναφερεται στο ναυλοσυμφωνο. Αν δεν αναφερεται, θεωρειται η συνηθης πορεια (usual route) δηλαδη αυτη που συνιστουν οι εγκυρες ναυτιλιακες εκδοσεις. Εν απουσια αυτων, η αμεση γεωγραφικη πορεια (direct geographical route). Ως παρεκκλιση θεωρειται μονο η εθελημμενη παρεκκλιση και οχι αλλης μορφης παρεκκλισεις. Συμφωνα με τους HVR η παρεκκλιση θεωρειται δικαιολογημενη οσακις Α. Στοχευει στη διασωση, η αποπειρα διασωσης, ανθρωπινης ζωης η περιουσιας (αλλως στο αγγλικο εθιμικο δικαιο), η Β. Κριθει ως ευλογη (reasonable deviation). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Συνεπειες αδικαιολογητης παρεκκλισης (unjustifiable deviation) Εαν η ναυλωση καλυπτεται απο τους HVR και ο ναυλωτης εχει υπαναχωρησει απο τη συμβαση μεταφορας και ζητα αποζημιωση, ο μεταφορεας δυναται να επικαλεστει λογους απαλλαγης του απο την ευθυνη (IV.2), περιορισμο της ευθυνης του (IV.5), η την παραγραφη των απαιτησεων απο τη ναυλωση (ΙΙΙ.6) μετα παρελευση ετους λογω παραγραφης. Κατα το Αγγλικο εθιμικο δικαιο η αδικαιολογητη παρεκκλιση απο την πορεια θεωρειται θεμελιωδης αθετηση της συμβασης μεταφορας (fundamental breach) και ο μεταφορεας στερειται του δικαιωματος να στηριχθει στις απαλλακτικες ρητρες του συμβολαιου του. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Ευθυνη απο αδηλωτο επικινδυνο φορτιο. Φορτιο αναφερομενο στον IMDG Code του ΙΜΟ. Φορτιο που αποτελει κινδυνο για τα αλλα φορτια στο πλοιο. Φορτιο που δυναται να προκαλεσει απαγορευση αποπλου η κατασχεση του πλοιου. Η ευθυνη του φορτωτου για ενημερωση του μεταφορεα για επικινδυνο φορτιο ειναι απολυτη και αυστηρη. Ο μεταφορεας αφου ενημερωθει, εχει την ευχερεια να αρνηθει τη μεταφορα, η να λαβει τα καταλληλα μετρα προστασιας. Η ενημερωση του μεταφορεως περι επικινδυνοτητας φορτιου αποτελει ορο (condition). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων Yποχρεωση ορισμου ασφαλους λιμανιου εκφορτωσης (duty to nominate safe port). O ορος αυτος αποτελει warranty. Το αν ενα λιμανι ειναι ασφαλες η οχι κρινεται εκ των περιστασεων. Ενα συγκεκριμενο λιμανι μπορει να ειναι ασφαλες σημερα και μη ασφαλες αυριο, η μετα απο λιγες ωρες. Παραδειγματα ανασφαλους λιμανιου: Αποκλεισμος απο παγους, εκθεση σε ανεμοθυελλες(για μεγαλα πλοια μονο), αναξιοπιστος βυθος στην περιοχη αγκυροβολιας, μη διαθεσιμοτητα ρυμουλκων κινδυνοι πολιτικης φυσεως λιμανι οπου απαγορευεται η εκφορτωση του συγκεκριμενου φορτιου, 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων