γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Advertisements

Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
2.3 Αρχή λειτουργίας του κινητήρα
08. ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ – ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Ο μαθητής να μπορεί να Στόχος
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
(α) σχεδιάζει τις ημιτονικές κυματομορφές των τριών φασικών τάσεων
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Η στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ο εναλλακτήρας και η αρχή λειτουργίας του
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ασύγχρονος τριφασικός τετραπολικός κινητήρας 380 V/50Hz με βραχυκυκλωμένο το δρομέα σε σύνδεση αστέρα έχει τις παρακάτω παραμέτρους ισοδύναμου κυκλώματος:
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 8: Θεωρία των δυο Στρεφόμενων Πεδίων Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΙΠΛ.ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ & ΜΗΧ.ΥΠΟΛ.ΕΜΠ, MSc ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΣ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΣΤΟΧΟΣ : ΤΡΙΦΑΣΙΚΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ Ο μαθητής να μπορεί να (α) αναφέρει ότι ο τρόπος σύνδεσης των ισοζυγισμένων καταναλωτών είναι ανεξάρτητος από τον.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ Σ.Ρ. ΜΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 1: Βασικές Αρχές Ηλεκτρικών Μηχανών Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΣΗ ΕΞ’ ΕΠΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΣΤΑΤΗΣ Τάση εξ’ επαγωγής στα άκρα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Ηλεκτρικός Κινητήρας Βαγγέλης Ηλιάδης.
ΠΗΝΙΟ Το πηνίο είναι ένα από τα παθητικά στοιχεία των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων όπως είναι οι αντιστάσεις και οι πυκνωτές. Το Πηνίο αποτελείται από σπείρες.
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
Φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής
δίνει το σχετικό τύπο που συνδέει τα πιο πάνω μεγέθη
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ Οι μετασχηματιστές είναι ηλεκτρικές διατάξεις που μετατρέπουν (μετασχηματίζουν) την εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια ενός επιπέδου τάσης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 4: Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου.
Συγχροσύστημα εναλλασσομένου
Ενεργός ένταση και ενεργός τάση
ΠΗΝΙΟ Το πηνίο είναι ένα από τα παθητικά στοιχεία των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων όπως είναι οι αντιστάσεις και οι πυκνωτές. Το Πηνίο αποτελείται από σπείρες.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
Δ. Κλιγκόπουλος Επιβλέπων: Β. Σπυρόπουλος, Καθηγητής
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων. ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΤΡΙΦΑΣΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να α) Διακρίνει τους κινητήρες Ε.Ρ. σε σύγχρονους και ασύγχρονους ανάλογα με την κατασκευή και τη λειτουργία τους β) Εξηγεί τη λειτουργία του σύγχρονου κινητήρα και υπολογίζει την ταχύτητα περιστροφής του. γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.

Οι ηλεκτροκινητήρες Εναλλασσόμενου Ρεύματος, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Τους Μονοφασικούς κινητήρες και τους Τριφασικούς κινητήρες. Οι τριφασικοί κινητήρες χωρίζονται σε άλλες δύο κατηγορίες. (α) Τους Σύγχρονους Επαγωγικούς Κινητήρες και (β) Τους Ασύγχρονους Επαγωγικούς κινητήρες

Στο μάθημα αυτό θα εστιάσουμε την προσοχή μας στους Συγχρόνους Τριφασικούς Επαγωγικούς Κινητήρες. Η κατασκευαστική διαφορά του σύγχρονου τριφασικού κινητήρα από τον τριφασικό επαγωγικό κινητήρα με βραχυκυκλωμένο δρομέα εντοπίζεται στο δρομέα όπου στο σύγχρονο τριφασικό κινητήρα ο δρομέας εκτός από τον βραχυκυκλωμένο κλωβό έχει επάνω του και μιαν άλλη περιέλιξη που σε κάποιο στάδιο της λειτουργίας του τροφοδοτείται με Συνεχόμενη Τάση. Η περιέλιξη αυτή ονομάζεται "Περιέλιξη DC".

Η εκκίνηση ενός σύγχρονου κινητήρα, γίνεται όπως η εκκίνηση ενός επαγωγικού κινητήρα βραχυκυκλωμένου κλωβού. Αυτό σημαίνει, ότι η περιέλιξη του βραχυκυκλωμένου κλωβού είναι η περιέλιξη εκκίνησης. Το περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο του στάτορα δημιουργεί τάση εξ' επαγωγής στις βραχυκυκλωμένες ράβδους του ρότορα και λόγω της βραχυκύκλωσης των ράβδων παρατηρείται ροή ηλεκτρικού ρεύματος δια μέσου των ράβδων του κλωβού. Το ηλεκτρικό ρεύμα που κυκλοφορεί στις ράβδους του κλωβού κατ' επέκταση δημιουργεί γύρω από τις ράβδους μαγνητικό πεδίο, το οποίο αντιδρά με το περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο του στάτη και έτσι έχουμε την περιστροφή του ρότορα. Ωστόσο επαγωγική τάση δημιουργείται και στα άκρα της Περιέλιξης DC λόγω του περιστρεφόμενου μαγνητικού πεδίου του στάτορα. Λόγω του ότι τα τυλίγματα της Περιέλιξης DC είναι συνδεδεμένα σε σειρά, αυτό μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία πολύ υψηλών τάσεων στους δακτυλίους ολίσθησης που το τύλιγμα αυτό είναι ενωμένο.

Για αυτό το λόγο, κατά την εκκίνηση του κινητήρα, ένας αντιστάτης αποφόρτισης συνδέεται με την Περιέλιξη DC για να την προστατεύει από υπερφόρτιση. 

Αφού εκκινήσει ο κινητήρας και επιταχύνει σε ποσοστό 95 με 98% της σύγχρονης ταχύτητας τότε γίνεται παροχή συνεχούς τάσης στη Περιέλιξη DC του ρότορα και το ηλεκτρικό ρεύμα που διαρρέει το τύλιγμα (ρεύμα διέγερσης) κάνει διαμόρφωση των βόρειων και νότιων πόλων του ρότορα. Επομένως με τη δημιουργία του ισχυρού μαγνητικού πεδίου στο ρότορα κλειδώνει το μαγνητικό πεδίο αυτό του ρότορα με το μαγνητικό πεδίο του στάτη, με αποτέλεσμα την έναρξη της περιστροφής του ρότορα με σύγχρονη ταχύτητα.