H εξέλιξη και οι «μαρτυρίες» της

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
…γεννά απορίες!! Μια βόλτα στο δάσος…
Advertisements

Εξελιξη βιολογια γ.π. γ’ ταξησ (ΣΕΛ )
ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Η ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης άρχισε πριν από χρόνια στην ανατολική Αφρική,από μία ομάδα ζώων που ονομάζονται Αυστραλοπίθηκοι,
2010 παγκόσμιο έτος Βιοποικιλότητας
Εργασία βιολογίας Γ’5 Σχολικό έτος:
Μαρί-Ελένη Περαντινού ΒΔ’3 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Καφέ αρκούδα                                                     Για κάποιους πολιτισμούς η αρκούδα είναι σύμβολο αναγέννησης και παρθενογένεσης, γιατί.
2. Άνθρωπος και Περιβάλλον
Η καταγωγή και η εξέλιξη του Ανθρώπινου Γένους
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΥΓΟΝΙΣΜΟΣ; Η αναπαραγωγή εξημερωμένων ζώων -αναπαράγοντας τα πιο επιθυμητά και ευνουχίζοντας και δολοφονώντας τα υπόλοιπα έγινε το μοντέλο.
Μεταλλάξεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Α
1. Διωρθωςτε τις λαθος εκφραςεις ςτον ακολουθο οριςμο:
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ Γ΄5 ΣΧ. ΕΤΟΣ:
2.8 Άτομα και μόρια.
ΕΞΕΛΙΞΗ “nothing in biology makes sense except in the light of evolution” Dobzhansky.
Bιοποικιλότητα στη Γη Ζωντανά πράγματα στη Γη ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΑΜΕΤΩΝ
Παραδόσεις στο μάθημα «Εισαγωγή στην Εξελικτική Βιολογία»
Παραδόσεις στο μάθημα «Εισαγωγή στην Εξελικτική Βιολογία»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΖΩΙΚΩΝ ΙΣΤΩΝ
Εργασία Τεχνολογίας ΟΙ ΑΚΤΙΝΕΣ Χ ΘΕΜΑ: Αμπουλάιλας Πέτρος ΤΜΗΜΑ Α1.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΤΟΥ ΛΑΜΑΡΚ & ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βουλγάρογλου Γρηγόριος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΕΞΕΛΙΞΗ.
Δαρβίνος-ο δημιουργός της θεωρίας της Εξέλιξης
7.1 Η εξέλιξη και οι μαρτυρίες της
ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Χατζηδάκης Στράτος Γ'5 ΒΙΟΛΟΓΙΑ:Κ' Ψαλλιδάς.
154 χρόνια Θεωρίας της Εξέλιξης: ένα ταξίδι από το χθες στο σήμερα
Οι μαρτυρίες της εξέλιξης
ΚΥΤΤΑΡΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΙ Επιθηλιακός ιστός
7.2 Η εξέλιξη του ανθρώπου Για να ανακαλύψουν οι επιστήμονες τα εξελικτικά μονοπάτια που οδήγησαν στον άνθρωπο, εξετάζουν απολιθώματα, πέτρινα εργαλεία.
ΕΞΕΛΙΞΗ βιολογια γ.Π γ’ ταξησ (ΣΕΛ )
ΓΟΝΙΔΙΑΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ: Ο έλεγχος της γονιδιακής έκφρασης
ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ Μύκητες και αλκοολική ζύμωση Η . Γαβρίλης
Εργασία της βιολογίας από τον Γιώργο Σωτηρόπουλο του τμήματος Γ5
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ Ο Δαρβίνος γεννήθηκε στην Αγγλία το 1809, έτος δημοσίευσης της εργασίας του Λαμάρκ Αν και ως μαθητής ενδιαφερόταν για τη μελέτη.
4. Αλληλεπιδράσεις και προσαρμογές
Η αρχή της προφύλαξης Κίμων Χατζημπίρος
Μάθημα 6: Η Γεωλογική ιστορία της Ευρώπης και η ορογένεση
Χαραλαμπάτου Ε-Πάγκαλος Σ Φεβρουάριος Χαραλαμπάτου Ε-Πάγκαλος Σ Φεβρουάριος 2010 Κάρολος Δαρβίνος χρόνια από τη δημοσίευση της «Καταγωγής.
 Πληθυσμός :  Πληθυσμός :
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΓΟΝΙΔΙΩΜΑΤΟΣ & ΕΞΕΛΙΞΗ
ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΑΝΝΑ.
Διδασκαλία Βιολογίας Γ’ Γυμνασίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ MSc Βιολόγος.
ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΑΝΟΡΓΑΝΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΟΙΑ ΑΝΟΡΓΑΝΗ ΧΗΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ; Ο Η Η Η2ΟΗ2Ο.
ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ Η Φυσική Επιλογή είναι ο κύριος μηχανισμός της Εξέλιξης και η θεωρία της εξέλιξης έχει μεγάλη σημασία.
8 η Θεματική Ενότητα Θεωρία της Εξέλιξης. Στο κοινό λεξιλόγιο θεωρία σημαίνει υπόθεση ή ακόμα και φαντασία. Στην επιστήμη όμως Θεωρία σημαίνει διατύπωση.
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Κατεύθυνση Τεχνολογιών Φυσικού Περιβάλλοντος.
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Κατεύθυνση Τεχνολογιών Φυσικού Περιβάλλοντος.
Πηνελόπη Δέλτα – Πρώτες Ενθυμήσεις
ΤO ΒΙΒΛΙΟ TOY ROBERT HOOKE ΛΟΝΔΙΝΟ 1665
Κλιματική αλλαγή.
Μάθημα :”Ζωική Ποικιλότητα”
Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
Ερωτήσεις από όλη την ύλη
Ερωτήσεις Ποιες έννοιες αποτελούν τα ενοποιητικά στοιχεία των επιμέρους βιολογικών κλάδων τον 19ο αιώνα Τι είναι ο Γερμανικός ιδεαλισμός, τι ο Γερμανικός.
Η οργάνωση των έμβιων όντων Τα οικοσυστήματα
Μιλώντας για την ηλικία
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι είναι : κάθε τι που βρίσκετε στη φύση είτε πρόκειται για άψυχα υλικά είτε πρόκειται για οργανισμούς. π.χ. βουνά ,ποτάμια , ο αέρας.
Το Τέρας του Λοχ Νεςς Project : Μύθοι και Επιστήμη
Χημική σύσταση του κυττάρου
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Θρησκεία ή επιστήμη; Τι κυριαρχεί; Συνυπάρχουν και συνεχίζουν να μάχονται.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Α.
Ερωτήσεις από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H εξέλιξη και οι «μαρτυρίες» της

Θυμόμαστε ότι: Για να επιβιώσει ένας οργανισμός πρέπει να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του. Οι οργανισμοί κληρονομούν χαρακτηριστικά των προγόνων τους. Οι μεταλλάξεις δημιουργούν νέα χαρακτηριστικά.

Παρατηρούμε: Ποικιλομορφία στους ζωντανούς οργανισμούς. Πολλές ομοιότητες μεταξύ των οργανισμών: Κύτταρα, αναπνοή, ανάγκη για νερό, κ.α.

Υποθέτουμε: Οι οργανισμοί δεν είχαν πάντα τη σημερινή τους μορφή, αλλά προέρχονται από άλλες μορφές ζωής. Η ποικιλότητα των οργανισμών οφείλεται στην εξέλιξη.

Κάρολος Δαρβίνος (1809-1882) Άγγλος φυσιοδίφης και γεωλόγος, θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης. Από το 1831 έως το 1836 ταξίδεψε σε Βραζιλία, Χιλή, Αργεντινή και άλλες χώρες, νησιά, τροπικά δάση, πάμπας και οροσειρές. Έθεσε και απάντησε πολλά ερευνητικά ερωτήματα σχετικά τα αίτια των γεωλογικών σχηματισμών, αλλά και της ύπαρξης μορφών ζωής.

Κάρολος Δαρβίνος (1809-1882) Η επίσκεψη στο σύμπλεγμα νησιών Galapagos το 1835 καθόρισε την άποψή του σχετικά με τη σταθερότητα των ειδών και στην κατανόηση της εξέλιξης και της ειδογένεσης. Το 1859 δημοσιεύτηκε το πασίγνωστο έργο του «Για την καταγωγή των ειδών» που αποτέλεσε ορόσημο στην ιστορία της βιολογίας και γενικότερα των επιστημών.

Ο Δαρβίνος διαπίστωσε ότι: Υπάρχει ποικιλομορφία μεταξύ των διαφορετικών ειδών, αλλά και ποικιλομορφία μεταξύ των ατόμων ενός είδους.

Ο Δαρβίνος διαπίστωσε ότι: Τα χαρακτηριστικά προσδίδουν στα άτομα πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα τα οποία αφορούν την επιβίωσή τους στο περιβάλλον όπου ζουν.

Ο Δαρβίνος διαπίστωσε ότι: Ένα χαρακτηριστικό μπορεί να θεωρηθεί θετικό ή αρνητικό για την επιβίωση ενός οργανισμού, πάντα σε σχέση με το περιβάλλον στο οποίο ζει.

Φυσική επιλογή Σε έναν πληθυσμό, κάποια άτομα είναι καλύτερα προσαρμοσμένα στο συγκεκριμένο περιβάλλον. Αυτά έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσουν, αλλά και να δώσουν και τους περισσότερους απογόνους.

Φυσική επιλογή Οι απόγονοί τους θα τους μοιάζουν, άρα θα πολλαπλασιαστούν τα άτομα με τα «ευνοϊκά» χαρακτηριστικά μέσα στον πληθυσμό.

Φυσική επιλογή Κάθε πληθυσμός διαφοροποιείται όλο και περισσότερο. Η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να οδηγήσει και στη δημιουργία νέων ειδών.

Πώς όμως προκύπτουν διαφορετικά άτομα σε έναν πληθυσμό; Φυσική επιλογή Πώς όμως προκύπτουν διαφορετικά άτομα σε έναν πληθυσμό; Με μετάλλαξη!

Παράδειγμα 1ο

μη ευνοϊκό χαρακτηριστικό… Παράδειγμα 1ο μη ευνοϊκό χαρακτηριστικό…

Παράδειγμα 2ο

ευνοϊκό χαρακτηριστικό… Παράδειγμα 2ο ευνοϊκό χαρακτηριστικό…

Παράδειγμα 2ο

Παράδειγμα 2ο

Πώς ξέρουμε ότι είναι έτσι; Έχω αποδείξεις…

Απολιθώματα Ένας οργανισμός πεθαίνει.

Απολιθώματα Το σώμα του καλύπτεται από ιζήματα. Τα μαλακά μέρη του οργανισμού αποσυντίθενται…

Απολιθώματα …ενώ τα σκληρά μετά από εκατομμύρια χρόνια αντικαθίστανται από ανόργανα υλικά. Τα ιζήματα γίνονται πέτρα.

Απολιθώματα Η πέτρα διαβρώνεται και αποκαλύπτει το απολίθωμα.

Βιοχημικές αποδείξεις Υπάρχουν πρωτεΐνες που επιτελούν την ίδια λειτουργία σε διαφορετικά είδη, π.χ. η αιμοσφαιρίνη στα διάφορα είδη των θηλαστικών και των πτηνών. Όσο πιο όμοιες είναι αυτές οι πρωτεΐνες, δηλαδή όσο πιο όμοια είναι η αλληλουχία των αμινοξέων τους, τόσο πιο «συγγενικά» είναι τα είδη.

Βιοχημικές αποδείξεις Αριθμός αμινοξέων που διαφέρουν στην αιμοσφαιρίνη

…και κάτι πολύ σημαντικό: