ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΙΜΩΝ α) Κρατική παρέμβαση στην αγορά β) Επιβολή ανώτατης και κατώτατης τιμής
ΣΤΟΧΟΙ Να μπορούν οι μαθητές: Να μπορούν οι μαθητές: α) Να ορίζουν τις ανώτατες και κατώτατες τιμές. β) Να αναλύουν τους λόγους για τους οποίους το κράτος παρεμβαίνει στην αγορά ενός προϊόντος επιβάλλοντας άλλοτε ανώτατη και άλλοτε κατώτατη τιμή πώλησης. γ) Να δείχνουν με διάγραμμα και να εξηγούν τις συνέπειες της κρατικής παρέμβασης.
Α) Το πλεόνασμα που δημιουργείται. Β) Τα συνολικά έσοδα των παραγωγών μετά την παρέμβαση του κράτους. Με βάση το διάγραμμα που προβάλλεται και με ορισμό της κατώτατης τιμής στα 24 ευρώ, ζητώ από τους/τις μαθητές/-τριες να υπολογίσουν τα εξής :
ΕΛΕΓΧΟΣ Να χαρακτηρίσετε καθεμία από τις παρακάτω προτάσεις ως σωστή (Σ) ή λανθασμένη (Λ): α) Η επιβολή από το κράτος ανώτατης τιμής δημιουργεί στην αγορά του αγαθού πλεόνασμα. Σ Λ β) Η επιβολή από το κράτος κατώτατης τιμής γίνεται για προστασία των παραγωγών. Σ Λ γ) Η επιβολή από το κράτος κατώτατης τιμής μπορεί να δημιουργήσει «μαύρη αγορά» για το προϊόν. Σ Λ δ) «Καπέλο» είναι το χρηματικό ποσό το επιπλέον της νόμιμης τιμής. Σ Λ