Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής ΑΣΤΙΚΟΛΑΪΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής

ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ (Θ. Κοροβίνης, Οι Ζεϊμπέκοι της Μ. Ασίας)) Στην τουρκική η λέξη ζεϊμπέκ σημαίνει παλληκάρι. Ίσως να πρόκειται για αρχαίο θρακικό χορό, που διατήρησαν οι έλληνες της Θράκης, οι οποίοι εξισλαμίστηκαν και μετανάστευσαν. Αυτοί αποτελούσαν ξεχωριστή τάξη του ντόπιου μουσουλμανικού πληθυσμού των επαρχιών Προύσσης και Αϊδινίου και ονομάζονταν Ζεϊμπέκοι ή Ζεϊμπέκηδες. Διατήρησαν δια μέσου των αιώνων το χαρακτήρα, την εξωτερική μορφή και τα έθιμα των προγόνων τους. Από αυτούς οι Τούρκοι Δερεβέηδες (χωροδεσποτάδες) στρατολογούσαν την τοπική αστυνομική δύναμη.

ΖΕΪΜΠΕΚΟΙ Όταν το 1833 επί Σουλτάνου Μαχμούτ Β΄ τους ζήτησαν να εγκαταλείψουν τη στολή και τον οπλισμό τους, οι Ζεϊμπέκοι επαναστάτησαν και κατά τη σύγκρουση με τον τακτικό στρατό αποδεκατίστηκαν. Αλλά και πάλι διατήρησαν τα έθιμα και τη στολή τους και από τότε χρησιμοποιούνται σαν χωροφύλακες <<Ζαπτιέδες>>.

ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ Ζεϊμπέκοι: Εξισλαμισμένοι ορεσίβιοι Θρακοφρύγες. Μειονότητα στην Προύσα, Αϊδίνι, Ερυθραία. Εφέδες Αϊδινίου: «Ιππότες των ορέων» λόγω της ανυπότακτης συμπεριφοράς τους Αναπόσπαστο κομμάτι του ρεμπέτικου και χαρακτηριστικό των κατώτερων στρωμάτων της αστικής κοινωνίας.

Ιστορία Του Ζεϊμπέκικου Η ιστορία του ζεϊμπέκικου ξεκινά από τους Ζεϊμπέκηδες (Ζεϊμπέκοι) , τους θρυλικούς ληστές της Ανατολίας. Ήταν Έλληνες από την Θράκη που μετανάστευσαν στην Προύσα και τ' Αϊδίνι. Οι Ζεμπέκηδες σιγά σιγά εξισλαμίστηκαν. Αρχικά, ήταν καθαρά αντρικός χορός, αργός και βαρύς. Περιελάμβανε πολύ συχνά επίδειξη οπλομαχητικής.

Χαρακτηριστικά Ζεϊμπέκικου Μονήρης χορός. Παλιότερα αντικριστός. Εκτελείται σε μικρό χώρο. Χαρακτηρίζεται από αυτοσχεδιασμό και ελευθερία κινήσεων Εννεάσημος ρυθμός. Ο καλός χορευτής «πατά πάνω στον ρυθμό, που τον προδιαθέτει να εκφράσει με μεγαλύτερη απολυτότητα την ψυχική του διάθεση.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ Ο Ζεϊμπέκικος είναι ατομικός χορός, αλλά χορεύεται και κατά ζεύγη (αντικριστός). Στην πρακτική του εφαρμογή είναι ελεύθερος. Ο χορευτής ή χορεύτρια χορεύει με τα χέρια ανοιχτά και με κάμψη των αγκώνων προς τα πίσω, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να τηρήσει διαδοχική σειρά στις παραλλαγές (φιγούρες). Μπορεί ακόμη να αυτοσχεδιάσει και δικούς του βηματισμούς (αν διαθέτει πείρα). Τα βήματα γίνονται άλλοτε βαριά, αργά και ισόχρονα και άλλοτε μικρά και γρήγορα. Για τον ζεϊμπέκικο αρκούν τέσσερα τετραγωνικά μέτρα δάπεδο, στερεό και επίπεδο. Ο ζεϊμπέκικος δεν έχει βήματα, γιατί είναι καθ’ ολοκληρία αυτοσχεδιασμός. Συνεπώς, ο καθένας χορεύει τον εντελώς δικό του, ιδιαίτερο, ειδικό, ατομικό ζεϊμπέκικο..

ΜΟΡΦΕΣ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΥ Ελληνικός νησιώτικος ζεϊμπέκικος (Λέσβος, Σάμος, Ρόδος, Θράκη, Προποντίδα) Ανδρικός ζεϊμπέκικος (ρεμπέτικος):του μπεκρή, του φυλακισμένου, του μάγκα… Μοντέρνο λαϊκό ζεϊμπέκικο

Το Ζεϊμπέκικο

Χασάπικο Χασάπικο ή χασαπιά, ή κασάπικο Χασαποσέρβικο ή σέρβικο Βαρύ χασάπικο Χασάπικο πολίτικο, ταταυλιανό ή κουλουριώτικο

Καταγωγή χασάπικου Το καθιέρωσαν στις γιορτές των συντεχνιών τους οι μακελάρηδες ή χασάπηδες της Πόλης Το χασάπικο μνημονεύεται και ως Αρναούτικο ένδειξη ότι χορεύονταν ιδιαίτερα από Αλβανούς. Κοινά σημεία με το «κασάπκο όρο» της Βουλγαρίας και με το «χόρα» της Ρουμανίας. Αποδίδεται σε δίσημο μέτρο και σε χρονική αγωγή μέτρια γρήγορη έως πολύ γρήγορη, ανάλογα με την προέλευση και τις επιδράσεις του.

Εξέλιξη χασάπικου Χορεύονταν από ολιγομελή ομάδα (2-3 άτομα) που συνδέονταν μεταξύ τους με ισχυρούς και στενούς δεσμούς φιλίας. Το αργό χασάπικο υπήρξε αναπόσπαστο κομμάτι του ρεμπέτικου και σταδιακά αποκόπηκε από το επιταχυνόμενο μέρος. Το 2ο μέρος επιβίωσε στο «πολίτικο» ή «ταταυλιανό» ή «κουλουριώτικο». Το χασαποσέρβικο έχει προέλθει από τη μείξη μοτίβων χασαπιάς και σέρβικου Τις τελευταίες δεκαετίες το χασάπικο αντικαταστάθηκε από το συρτάκι που χαρακτηρίζεται από μείξη παραποιημένων μοτίβων της χασαπιάς και του σέρβικου.

Το χασάπικο

ΤΣΙΦΤΕΤΈΛΙ Ανατολίτικος χορός το τσιφτετέλι, ανήκει στην κατηγορία των λαϊκών χορών και χορεύεται κατά ζεύγη (αντικριστά)άνδρας με γυναίκα, αλλά και από ένα άτομο. Ο χορός είναι ελεύθερος και ο καθένας μπορεί με ευχέρεια να αυτοσχεδιάσει διάφορες φιγούρες, ακολουθώντας πάντοτε τον ευδιάκριτο ρυθμό της μουσικής του.

Τσιφτετέλι Χορός αντικριστός ή μονήρης, ελεύθερης χορογραφικής δομής σε μέτρο 2/4 και κυρίως 4/4. Υπάγεται στην κατηγορία των αισθησιακών χορών με βαθιές ρίζες σε γονιμικούς χορούς παλιότερων χρόνων. Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως χορός «ρεμπέτικος». Χορευόταν από Μικρασιάτες πρόσφυγες αλλά οι ρεμπέτες τον θεωρούσαν θηλυπρεπή. Συμπεριελήφθη στο ρεπερτόριο όταν έγινε εντονότερη η παρουσία της γυναίκας στους συγκεκριμένους χώρους.

Καταγωγή τσιφτετελιού Από την προελληνική και θρακοφρυγική Μ.Ασία παραδίδονται μαρτυρίες για γονιμικές τελετές συνδυασμένες με τη μητριαρχία: γυναικείοι οργιαστικοί λικνιστικοί χοροί, χοροί «διάβασης φύλου» εκ μέρους ανδρών. Γοφικοί, αισθησιακοί, εκστατικοί χοροί ήταν συνηθισμένοι στην κλασικοί αρχαιότητα Χορεύονταν στη Μ. Ασία και στην Καπαδοκία και από άνδρες. Στην Ανατολή χορεύονταν ανάλογοι χοροί όπως: αράπικο ή αραμπιές, χορός των 7 τσάκρα, χορός της κοιλιάς (οριεντάλ) Στη νεότερη Ελλάδα εντάσσεται στο χορευτικό ρεπερτόριο με την ίδρυση των πρώτων αθηναϊκών καφενείων: «Καφέ Αμάν»

Το τσιφτετέλι

Το τσιφτετέλι