Η ατομική βόμβα από τη σκοπιά της φυσικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Αθηνά» Ελληνικό Κέντρο Ελέγχου Όπλων ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΗΣ: (Ένα μικρό (σχετικά με τη γη) βραχώδες σώμα σε τροχιά γύρω από τον ήλιο) (Διαστάσεις:
Advertisements

Ιστορική Εξέλιξη της δομής της Ύλης
Τα πρόσωπα της ενέργειας. Ταξινόμηση μορφών ενέργειας  Μηχανική (mechanical): η ενέργεια της ελεύθερης κίνησης ενός σωματιδίου ή ενός σώματος σε ένα.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Ένα ταξίδι στο μικρόκοσμο
Πυρηνικά φαινόμενα.
Παραγωγή Πυρηνικής Ενέργειας- Πυρηνικοί Αντιδραστήρες
Δημόκριτος ( π.Χ.) «Κατά σύμβαση υπάρχει γλυκό και πικρό, ζεστό και κρύο…. Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο άτομα και το κενό».
Δημόκριτος ( π.Χ.) «Κατά σύμβαση υπάρχει γλυκό και πικρό, ζεστό και κρύο…. Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο άτομα και το κενό».
Άτομο από τον Δημόκριτο στο Βohr
Η Μεγάλη Έκρηξη και η Δυνατότητα Δημιουργίας Αντιύλης !
Μπορούμε να δούμε τα άτομα…..
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΑΤΟΜΟ-ΙΣΟΤΟΠΑ-ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ
Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία: Η ατομική βόμβα (1945)
ΚΑΛΙΟ ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΒΙΤΣ.
Η γένεση και ο «θάνατος» των αστέρων Λουκάς Βλάχος
Το μπουφάν της δεσποινίδας Aimi
Μελέτη και αναβίωση ιστορικών πειραμάτων
ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Βάγια Κλάδου & Μαρία Τσακαλάκη.
Ντόμαρη Ελένη Λάσκαρης Γιώργος Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κα Βλαστού
Ραδιενέργεια.
ΚΟΤΣΑΣ – ΒΑΣΙΛΗΣ Πυρηνική σύντηξη και Εφαρμογές στην ενέργεια
ΥΠΟΑΤΟΜΙΚΑ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ ΙΟΝΤΑ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Χριστοδουλάκης Χρήστος Υπεύθυνη καθηγήτρια: Α. Τσαγκογέωργα
«Τεχνοοικονομική μελέτη μονάδας παραγωγής καυσίμων προϊόντων
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Τζαχαλάκη Χριστοδούλη Οσάφη Αγγελική.
2.9 Υποατομικά σωματίδια – Ιόντα
Πυρηνική σύντηξη ελαφρών πυρήνωνΕίναι η διαδικασία της συνένωσης δύο ελαφρών πυρήνων για να σχηματίσουν ένα βαρύτερο, Η αντίδραση αυτή είναι ισχυρά εξώθερμη.
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΡΙΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑ Β’
1 Σχάση πυρήνων Ή το «τζίνι» έξω από το μπουκάλι.
Γιώργος Χατζηπαναγιώτης
ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 2 ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας.
Aποτέφρωση πυρηνικών αποβλήτων(transmutation, incineration)
Ατομικότητα στοιχείου Ε.Παπαευσταθίου-Μ.Σβορώνου
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ: Η ΟΠΙΣΘΟΣΚΕΔΑΣΗ RUTHERFORD (RBS:Rutherford Backscattering Spectrometry)
Παραδόσεις φυσικής γενικής παιδείας Γ’ Λυκείου Σχολικό έτος
ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
CHERNOBYL FUKUSHIMA.
Πυρηνικό εργοστάσιο Παναγιώτης Τσιναρόπουλος Β3’β Εργασία Τεχνολογίας Σχολικό έτος
Δομή ατόμου Κάθε άτομο αποτελείται από: Πυρήνα και ηλεκτρόνια.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
► Μέγεθος ατόμου ~ 0.1nm ( m) ► Πυρήνας ~ 1fm ( m) ► m p = m n ~ 1800m e ► Aτομα: μικροί πυκνοί πυρήνες σε σχεδόν άδειο χώρο.
Ερευνητική Εργασία 1ο Λύκειο Κερατσινίου Τμήμα:B2 Μέλη Ομάδας: Πετράκος Παναγιώτης Πλιατσικούρης Τάσος.
Γενικές αρχές ακτινοφυσικής Π. ΓΚΡΙΤΖΑΛΗΣ. Μέρος πρώτο.
Φυσική των Ακτινοβολιών Βασικές Αρχές Ευάγγελος Παππάς Επικ. Καθηγ. Ιατρικής Φυσικής ΤΕΙ Αθήνας.
ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.
ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΑ Ορυκτό είναι κάθε ομογενές σώμα από το οποίο αποτελείται ο στερεός φλοιός της γης. Τα μέταλλα είναι μια μεγάλη κατηγορία χημικών στοιχείων.
Κωνσταντίνος Βελαλής & Παναγιώτης Πατατούκος
Απόβλητα, διαχείριση και παραγωγή.
Υπεύθυνος καθηγητής – Κ . Βαλανίδης
Άτομα , μόρια , ιόντα Λιόντος Ιωάννης Lio.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΟΥ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
Άτομα , μόρια , ιόντα Λιόντος Ιωάννης Lio.
Χιροσιμα.
Υποατομικά σωματίδια Ατομικός και μαζικός αριθμός Ισότοπα
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
ΔομΗ του ΑτΟμου.
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
ΔομΗ του ΑτΟμου.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Ατομική Βόμβα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ατομική βόμβα από τη σκοπιά της φυσικής Ατομική Βόμβα Η ατομική βόμβα από τη σκοπιά της φυσικής

Η ανακάλυψη της δομής του ατόμου Το 1911 ο Ράδερφορντ πραγματοποίησε ένα πείραμα με το οποίο ανακάλυψε την δομή του ατόμου. Τα αποτελέσματα του πειράματος, ήταν σαν να πυροβολούσες ένα φύλλο χαρτί και κάποιες από τις σφαίρες να εξοστρακίζονται σαν να ήταν το φύλλο του χαρτιού ένας συμπαγής τοίχος.

Προγενέστερες θεωρίες Πριν την διεξαγωγή του πειράματος από τον Ράδερφορντ, η επικρατούσα άποψη ήταν ότι το άτομο αποτελείται από μια σφαίρα φορτίου ομοιόμορφα κατανεμημένου μέσα στο οποίο είναι ενσωματωμένα ηλεκτρόνια. Όπως ακριβώς το σταφιδόψωμο…

Το πλανητικό μοντέλο του Rutherford

Το πείραμα Για την πραγματοποίηση του πειράματος κατευθύνουμε μια δέσμη σωματιδίων άλφα (πυρήνες ηλίου), τα οποία τότε γνώριζε πως ήταν βαριά θετικά φορτισμένα σωματίδια, πάνω σε ένα πολύ λεπτό φύλλο χρυσού. Η πηγή των σωματιδίων στο πείραμά μας είναι μια μικρή ποσότητα Αμερίκιου 241 (Am-241) μέσα σε ένα μπρούτζινο δοχείο. Τα περισσότερα σωματίδια άλφα απορροφώνται από το δοχείο.

Το πείραμα

Η πυρηνική βόμβα Η πυρηνική βόμβα που έπεσε στη Χιροσίμα είχε την ισχύ δεκαπέντε χιλιάδων τόνων ΤΝΤ. Η βόμβα στο Ναγκασάκι είχε ισχύ είκοσι χιλιάδων τόνων ΤΝΤ. Αυτή η ποσότητα ενέργειας που ελευθερώνεται σε κλάσματα δευτερολέπτου προκύπτει από τη σχεδόν ταυτόχρονη διάσπαση των πυρήνων του υλικού μιας ατομικής βόμβας. Το υλικό αυτό μπορεί να είναι το ουράνιο ή το πλουτώνιο.

Oι βόμβες σχάσης Η ατομική βόμβα είναι βόμβα που λειτουργεί με πυρηνικά υλικά και βασίζεται στην αλυσιδωτή αντίδραση. Ένας βαρύς ραδιενεργός πυρήνας βομβαρδίζεται με νετρόνιο και εκλύει ενέργεια, άλλους πιο ελαφρείς πυρήνες και νετρόνια. Με τη σειρά τους τα παραγόμενα νετρόνια βομβαρδίζουν άλλους πυρήνες κ.ο.κ. οπότε αρχίζει μια αλυσιδωτή αντίδραση που αν δεν ελεγχθεί καταλήγει σε έκρηξη.

Πυρηνική Σχάση Πυρηνική σχάση είναι η διαδικασία κατά την οποία ένας ασταθής ατομικός πυρήνας διασπάται σε δυο ή περισσότερους μικρότερους πυρήνες και σε μερικά παραπροϊόντα σωμάτια. Στα παραπροϊόντα αυτά της σχάσης περιλαμβάνονται και νετρόνια, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω σχάσεις δημιουργώντας έτσι μια αυτοσυντηρούμενη αλυσιδωτή αντίδραση η οποία σε ελεγχόμενη, χαμηλή ταχύτητα παράγει εκμεταλλεύσιμη ενέργεια. Σε μη ελεγχόμενη μεγάλη ταχύτητα προκαλεί έκρηξη της οποίας η ισχύς είναι μεγαλύτερη από κάθε έκρηξη που προέρχεται από χημικές αντιδράσεις, γεγονός που βρίσκει χρήση στην κατασκευή της ατομικής βόμβας.

Ουράνιο Το ουράνιο είναι χημικό στοιχείο στη σειρά των ακτινίδων, με ατομικό αριθμό 92 και ατομικό βάρος 238,02891 g/mol. Έχει θερμοκρασία τήξης 1405.3 K (1132,2 C°). Είναι ραδιενεργό και αναφλέγεται εύκολα σε λεπτό διαμερισμό. Το ισότοπό του 235U χρησιμοποιείται ως "καύσιμο" σε πυρηνικούς αντιδραστήρες και ως σχάσιμο υλικό σε πυρηνικά όπλα. Το απεμπλουτισμένο ουράνιο χρησιμοποιείται σε εμπρηστικά βλήματα. Το ουράνιο βρίσκεται συνήθως σε μικρές ποσότητες στα πετρώματα, στο χώμα, στο νερό, και σε ίχνη στα φυτά και στα ζώα (συμπεριλαμβανομένου και του ανθρώπου).

Βόμβα Υδρογόνου Η Βόμβα υδρογόνου είναι ένα σύγχρονο θερμοπυρηνικό όπλο, εκρηκτικό μηχάνημα, που η λειτουργία του βασίζεται στη σύντηξη πυρήνων βαρέων σε πυρήνες ηλίου. Κατά τη σύντηξη αυτή παράγεται τεράστια ποσότητα ενέργειας που συνοδεύεται από μεγάλο θερμικό κύμα, ωστικό κύμα και ραδιενεργό ακτινοβολία . Είναι πιο καταστροφική απ' ότι μια απλή ατομική βόμβα σχάσης.

Πυροδότηση μιας υδρογονοβόμβας Για την πυροδότηση μιας υδρογονοβόμβας προαπαιτείται μια μικρότερη έκρηξη σχάσης δηλαδή μιας μικρής ατομικής βόμβας, συνήθως πλουτωνίου. Αυτή η πρώτη έκρηξη προκαλεί την παραγωγή ατόμων ηλίου και νετρονίων με ταυτόχρονη έκλυση τεράστιων ποσοτήτων ενέργειας. Η καταστροφική της ισχύ μεγιστοποιείται από την ενέργεια των απελευθερωμένων νετρονίων. Aφήνει παράλληλα πίσω του μακροχρόνιες επιπτώσεις με την δημιουργία ραδιενεργών κατάλοιπων.

Πηγές https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B2%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%B1 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CF%85%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%BF https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%B1_%CF%85%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%85 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%A1%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%81%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%BD%CF%84 http://www.thasos-info.com/greek_pages/politismos/rutherford_exp.php

Εργασία των: Μαργέτη Ολυμπία Κανάκη Χάρη Θεολόγου Πέτρο Μιχαήλ Παναγιώτη Α΄ Λυκείου Σχ. Έτος 2015-2016