Παρουσίαση Διδασκαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Δημιουργία Πίνακα πράξεις από
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Τ Ο ΤΕΤΡΆΓΩΝΟ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Στο φόντο βρίσκεται ο μικρός Ανδρέας και δίπλα του παρουσιάζει το σχήμα τετράγωνο. Γεια σας φίλοι μου! Σήμερα.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Δυο δυο, στο θρανίο δυο δυο! Τα μικρόβια την τανάλια τη φοβούνται!
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Βιολογία Γυμνασίου.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσίαση Διδασκαλίας Σχολείο: Λεόντειο Γυμνάσιο – Λύκειο Πατησίων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Φοιτητής: Ευάγγελος Θεοχάρης Καθηγητής: Ι. Πρίντεζης

Ο καθηγητής της τάξης κ. Πρίντεζης εισέρχεται στο τμήμα Ο καθηγητής της τάξης κ. Πρίντεζης εισέρχεται στο τμήμα. Καλημερίζει τους μαθητές. Αφού όλοι κάθονται στις θέσεις τους , ο καθηγητής τους λέει ότι το μάθημα της ημέρας θα είναι διαφορετικό αφού πρόκειται να το παραδώσει ο φοιτητής (τον οποίο οι μαθητές έχουν δει άλλες 3 φορές). Ο φοιτητής χαιρετά με τη σειρά του τους μαθητές και ξεκινάει να μοιράζει ένα φύλλο εργασίας σε κάθε θρανίο. Στη συνέχεια αφού όλοι γράφουν τα ονόματά τους μια μαθήτρια διαβάζει δυνατά την εκφώνηση του πρώτου θέματος.

1η Δραστηριότητα Ο Στέφανος είναι αθλητικός δημοσιογράφος . Η εφημερίδα στην οποία εργάζεται του ανέθεσε να κάνει το ρεπορτάζ ενός αγώνα μπάσκετ . Κατά τη διάρκεια του αγώνα όμως ο Στέφανος αποκοιμήθηκε ! Όταν ξύπνησε έμαθε ότι η ΟΜΑΔΑ Α έβαλε στον αγώνα 60 πόντους από δίποντα και τρίποντα και ότι τα τρίποντα ήταν περισσότερα. Α) Βρείτε πόσα δίποντα και πόσα τρίποντα μπορεί να έβαλε η ΟΜΑΔΑ Α για να βοηθήσετε τον Στέφανο να ολοκληρώσει το ρεπορτάζ. Β) Να παραστήσετε σε ένα ορθογώνιο σύστημα συντεταγμένων τα πιθανά αποτελέσματα που βρήκατε.

1ο Απόσπασμα 1. Α : Λοιπόν.. Θα μπορούσε να έχει βάλει 30 τρίποντα μόνο... 2. Κ : (γράφει στον πίνακα) 30 τρίποντα (πριν προλάβει να τελειώσει ο Αλκίνοος τον διακόπτει) 3. Α : Όχι , όχι! 20 τρίποντα και κανένα δίποντο. 4. Κ : (διορθώνει) 5. Μ2 : Μα γίνεται αυτό? Καθόλου δίποντα?? 6. Κ : Δε γίνεται? Τι λέτε? (οι μαθητές το συζητούν λίγο μεταξύ τους) 7. Α : Γιατί να μη γίνεται? Δε λέει κάτι... 8. Κ : (μια μαθήτρια σηκώνει το χέρι). Πώς σε λένε? 9. Ε : Εβελίνα 10. Κ : Για πες Εβελίνα 11. Ε : (διαβάζει από το φυλλάδιο) Λέει ότι «η ομάδα Α έβαλε 60 πόντους απο τρίποντα ΚΑΙ δίποντα». Άρα δε μπορεί τα τρίποντα να είναι 0! 12. Κ : Μπράβο Εβελίνα πολύ σωστή παρατήρηση. Άρα αυτή η απάντηση δε μας κάνει Αλκίνοε. 13. Μ3 : Κύριε το βρήκα! Μπορεί η μια ομάδα να έβαλε 18 τρίποντα και 3 δίποντα!

14. Κ. :. (το γράφει στον πίνακα). Για να δούμε. δηλαδή 14. Κ : (το γράφει στον πίνακα). Για να δούμε... δηλαδή 18 επί τρία και 3 επί 2? Μας κάνει 60? Ναι. Το βλέπετε όλοι? Συμφωνείτε? (απαντούν ναι). Μάλιστα. Άλλη πρόταση? 15. Δ : 16 τρίποντα και 6 δίποντα? 16. Κ : (το γράφει στον πίνακα). 60 μας κάνει? (υπολογίζει) Ναι! Είναι και αυτό μια λύση! Συμφωνούμε όλοι? 17. Μ : Ναι (απαντούν όλοι) 18. Κ : Ωραία. Για να τα έχουμε όμως έτσι πιο ωραία γραμμένα... σας πειράζει να τα γράψω έτσι? (γράφει τις 2 λύσεις που έχουν βρει στη μορφή (16 , 6) , (18 , 3) και από πάνω γράφει «τρίποντα / δίποντα» στην αντίστοιχη στήλη.) 19. Μ : Να τα γράψουμε και εμείς έτσι? 20. Κ : Ναι αμέ. Να σας ρωτήσω κάτι τώρα... Αυτό που κάνετε τόση ώρα στο μυαλό σας... Μήπως μπορούμε να το γράψουμε κάπως πιο γενικά... σαν τύπο ας πούμε? (οι μαθητές σκέφτονται για λίγο και κάποιος σηκώνει το χέρι) 21. Δ : Αν πούμε... ότι x είναι είναι τα δίποντα? 22. Κ : Πολύ ωραία! Ακούμε όλοι? Για πες μου Δημήτρη τι να γράψω?

23. Δ. :. x + y = 60 (ο μαθητής στο πρώτο θρανίο 23. Δ : x + y = 60 (ο μαθητής στο πρώτο θρανίο διαφωνεί και διακόπτει λέγοντας «2x αφού είναι δίποντα») 24. Κ : Αχά.. 2x λέει εδώ ο συμμαθητής σας άρα τελικά εγώ τι να γράψω? 25. Μ : 2x + 3y = 60 26. Κ : Αυτό μόνο μου έλεγε? 27. Α : Έλεγε και ότι τα τρίποντα είναι περισσότερα. 28. Κ : Αυτό πώς θα το γράψω? 29. Α : Ξέρω γω? x > y ? 30. K : Ώπα μισό μη μπερδευτούμε. x τι βάλαμε? Τα δίποντα, άρα? 31. Α : y > x ? 32. K : Έτσι μπράβο

Σχολιασμός Ένα κρίσιμο συμβάν εντοπίζεται στα σημεία 5-11 του πρώτου αποσπάσματος. Ο πρώτος μαθητής που δίνει απάντηση υποστηρίζει ότι η ομάδα Α μπορεί να έβαλε 20 τρίποντα και κανένα δίποντο. Αν και εξαιρετικά σπάνιο δεν είναι απίθανο. Εκεί έρχεται σε αντιπαράθεση πρώτα με τον διπλανό του (5) ο οποίος απορρίπτει τη λύση καθαρά με κριτήριο το ρεαλισμό μια τέτοιας κατάστασης και στη συνέχεια (11) μια μαθήτρια αναλαμβάνει να ξαναδιαβάσει την εκφώνηση τονίζοντας το ΚΑΙ (δίποντα ΚΑΙ τρίποντα). Κατά τη γνώμη μου είναι η πρώτη προσέγγιση του προβλήματος αυτό με μαθηματικό κριτήριο. Η μαθήτρια εντόπισε ένα δεδομένο που δε θα μπορούσε να παραλειφθεί , έναν περιορισμό που απέκλειε την λύση που πρότεινε ο πρώτος μαθητής. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια κατάσταση εμφανίστηκε όταν κάποιος πρότεινε τη λύση (12,12) για να απορριφθεί αμέσως από τον ίδιο («αλλά όχι τα τρίποντα είναι περισσότερα...»).

2η Δραστηριότητα Μετά τον αγώνα ο Στέφανος πήρε συνέντευξη από τον Πρόεδρο της ΟΜΑΔΑΣ Α. Εκείνος του αποκάλυψε ότι πρόκειται να αλλάξει το παρκέ του γηπέδου παραγγέλνοντας καλύτερο , 250 τετραγωνικών μέτρων. Αργότερα όταν ο Στέφανος έγραφε το άρθρο του δε μπορούσε να θυμηθεί τις διαστάσεις του γηπέδου. Αν γνωρίζετε ότι το πλάτος του γηπέδου είναι 15 μέτρα μικρότερο από το μήκος του μπορείτε να βοηθήσετε τον Στέφανο να βρει τις διαστάσεις του γηπέδου?

2ο Απόσπασμα 1. Μ1 : Κύριε τι ακριβώς ψάχνουμε δεν έχω καταλάβει. 1. Μ1 : Κύριε τι ακριβώς ψάχνουμε δεν έχω καταλάβει. 2. Κ : Ψάχνουμε τις διαστάσεις του γηπέδου. Δηλαδή το μήκος και το πλάτος. 3. Μ2 : Μα αφού τα χουμε. Το 250 τι είναι? 4. Κ : Να ξαναδιαβάσουμε τι λέει? (ο Μ2 ξαναδιαβάζει δυνατά) 5. Μ3 : Το εμβαδό είναι 250 τετραγωνικά μέτρα. 6. Κ : Για αυτά που ψάχνουμε ξέρουμε τίποτα? 7. Μ3 : Ξέρουμε ότι το πλάτος είναι 15 μέτρα μικρότερο από το μήκος. 8. Κ : Ωραία. Έχει κανείς κάποια ιδέα? Για πες μας Ηλία.. 9. Η : Αν πούμε x τη μία πλευρά? 10. Κ : Πολύ ωραία. Να πούμε x το μήκος? (γράφει στον πίνακα) 11. Η : Ναι. Τότε το πλάτος θα είναι x-15. 12. K : Α πολύ ωραία. Και τώρα? 13. Η : Τώρα θα πούμε ότι το εμβαδό του παραλληλογράμμου είναι μήκος επί πλάτος , θα είναι x · ( x - 15) = 250. Και θα λύσουμε τη δευτεροβάθμια.

14. Η : Μπράβο Ηλία. Συμφωνείτε οι υπόλοιποι? Μαριάνθη? 15. Μ : Δε θα μπορούσαμε να βάλουμε x το πλάτος? 16. Κ : Βεβαίως δε θα άλλαζε κάτι. Αλλά βέβαια τότε το μήκος πόσο θα ήταν? 17. Μ : (δεν απαντάει) 18. Κ : Δημήτρη? 19. Δ : x + 15 20. K : Έτσι μπράβο. 21. Μ : Τελικά εμείς τι να γράψουμε? 22. Κ : Γράψτε το όπως είπαμε στην αρχή για να κάνουμε όλοι το ίδιο και να μη μπερδευτούμε. Λύστε την εξίσωση και ξαναμιλάμε.

Σχολιασμός Ένα δεύτερο κρίσιμο συμβάν εντοπίζεται στο 2ο απόσπασμα στο σημείο 9. Ο μαθητής εδώ προτείνει την εισαγωγή μεταβλητής για να προχωρήσει η διαδικασία επίλυσης. Στο πλαίσιο της μοντελοποίησης αυτός ακριβώς ήταν ο στόχος. Το ζήτημα ήταν σχεδιασμένο έτσι ώστε (στο μέτρο του δυνατού) να μην παραπέμπει σε τυπικό μαθηματικό πρόβλημα. Ο μαθητής ωστόσο εισάγωντας τον άγνωστο χ αμέσως το μετατρέπει και πλέον η ρεαλιστική κατάσταση ανάγεται σε μια δευτεροβάθμια εξίσωση την οποία οι μαθητές καλούνται να λύσουν. Ας θυμηθούμε εδώ ότι στο πρώτο ζήτημα η μαθηματικοποίηση του προβλήματος προτάθηκε από τον καθηγητή ενώ εδώ έγινε αυθόρμητα. Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα η δραστηριότητα αντιμετωπίστηκε ως μια καθαρά μαθηματική άσκηση με συνέπεια οι «ζωηροί» μαθητές της τάξης να χάσουν το ενδιαφέρον τους για τη δραστηριότητα.

Αναστοχασμός Ένα σημαντικό για μένα στοιχείο είναι ότι το σύνολο της τάξης ήταν πιο προσηλωμένο και ήρεμο από ό,τι ήταν στις προηγούμενες επισκέψεις μας. Αναμφίβολα σε αυτό συμβάλλουν και άλλοι παράγοντες όπως το ότι για τα παιδιά ήταν κάτι πρωτόγνωρο και διαφορετικό. Χαρακτηριστικό είναι ωστόσο ότι στο πρώτο ζήτημα οι μαθητές με την πιο έντονη συμμετοχή ήταν οι πιο «αδιάφοροι» και «ζωηροί» ενώ σταδιακά δείχνουν να χάνουν το ενδιαφέρον τους όσο η δραστηριότητα μαθηματικοποιείται. Το γεγονός αυτό εμφανίζεται ως φαινόμενο υπό τον όρο «μαθηματικοφοβία». Ακολουθεί απόσπασμα από το βιβλίο του Δ. Καραγεώργου , Λέκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών και τ. Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Σήμερα ακόμη συζητώντας με καταξιωμένους επιστήμονες και πετυχημένους επαγγελματίες ακούμε τη φράση : «Μαθηματικός είπατε? Πω πω ποτέ μου δεν τα κατάφερα στα μαθηματικά! Και τώρα που τ’ακούω με πιάνει πυρετός.» Και αυτό λέγεται από ανθρώπους αξιοθαύμαστους για την επιτυχία τους σε όλους τους τομείς της ζωής. Έτσι ο προβληματισμός έρχεται αβίαστα. Γιατί να υπάρχει αυτή η αντίληψη? Πόσο δικαιολογημένη είναι? Τι πρέπει να κάνουμε για να σταματήσει αυτή η μοιρολατρική αντιμετώπιση των μαθηματικών? (...) Πολλοί πιστεύουν ότι η ιστορία των μαθηματικών είναι μια αφηρημένη ιστορία που αναφέρεται σε μια άψογη διαδοχή εννοιών που συνδέονται μεταξύ τους. Στην πραγματικότητα είναι μια ιστορία αναγκών και ανησυχιών κοινωνικών ομάδων που επιθυμούσαν να καταμετρήσουν τα μέλη τους , τα αγαθά τους , τις απώλειές τους , τις νίκες και τις ήττες τους χρησιμοποιώντας χαραγές σε ξύλα και οστά , παράδοξα σύμβολα που έμοιαζαν με τις θεότητές τους κτλπ. Έτσι δημιούργηθηκε ένας μύθος , ένα μυστήριο ή προκατάληψη που φέρνει φόβο. Η άγνοια της πραγματικότητας ήταν και είναι ουσιαστικός παράγοντας καθυστέρησης της ανάπτυξης και μυθικών ερμηνειών , ακόμη και απλών φυσικών και κοινωνικών φαινομένων.(...)

Το φαινόμενο της μαθηματικοφοβίας δεν καταπολεμάται με «ξόρκια» αλλά με ουσιαστικά μέτρα για τη βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών , των διδακτικών εγχειριδίων , της υλικοτεχνικής υποδομής, της εξατομικευμένης διδασκαλίας και πάνω απ’όλα με τον κατάλληλο δάσκαλο που θα διδάξει το μάθημα των μαθηματικών. Ο δάσκαλος των μαθηματικών πρέπει να έχει όλα τα εφόδια του καλού εκπαιδευτικού, αλλά και εκείνα που είναι απαραίτητα για να διδάξει το αντικείμενό του. Ο σωστός δάσκαλος θα βοηθήσει τους μαθητές του να αγαπήσουν τα μαθηματικά και να αποβάλουν κάθε φοβία για αυτά.

ΤΕΛΟΣ