Βεδουίνοι: Οι κάτοικοι της ερήμου Στην αραβική γλώσσα το "Bedu" αναφέρεται σε κάποιον που ζει έξω στο ύπαιθρο, στην έρημο και η λέξη «badawiyin»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Premaman® GREBEL ΑΒΕΕ © Premaman® GREBEL ΑΒΕΕ © 2010.
Advertisements

Σύσταση περιβαλλοντικής επιτροπής Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Παναγή Μαρίνα - φυσικός Αναπληρωτής εκπαιδευτικός : Γιωργούδη Χριστίνα (καθ. μουσικής) Θέμα.
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
FRANK GEHRY: GUGGENHEIM MUSEUM: BILBAO. SANTIAGO CALATRAVA: MUSEUM OF FINE ARTS, MILAUKEE, USA.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
μία ...ανάβαση στο μεγαλύτερο ποταμό!
Franchise Concept Book Premaman®
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
Α Σ Ι Α.
Ερευνητική Εργασία Ά Λυκείου
Οι «γαλλικούρες» στην ελληνική γλώσσα
ΕΝΝΟΙΛΟΓΙΚΗ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Ιστορία της φωτογραφίας Οι καλύτερες φωτογραφίες στην ιστορία…
F1 in Schools. Το F1 in Schools υλοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 30 χώρες και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς... F1 in Schools – Ένας Διεθνής Μαθητικός.
Muhammad al-Idrisi (1099–1165 ή 1166) ash-Sharīf al-Idrīsī
Μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία και υποτροφίες DAAD
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Αίγυπτος και Δυτική Ασία μέχρι τον 4ο αι. π.Χ.
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ μια πολύ παλιά ιστορία…. Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία και υποτροφίες DAAD
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
Export Summit ΣΕΒΕ Δρ. Ανδρέας Α. Ανδρεάδης Πρόεδρος ΣΕΤΕ.
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Δ.Ε. 31 ΤΟ ΙΣΛΑΜ (Β΄)
Σχεδίαση Αλγορίθμων - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - 4ο εξάμηνο
GLOSSARY GREEK-SPANISH GREETINGS NUMBERS FAMILY COLOURS NOTES
ΜΑΘΗΜΑ 8 ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
ΑΓΙΟΙ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΑ: Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΩΝ (Σεμινάριο)
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η διαμάχη στους κόλπους του Ισλάμ
Πολιτική Οικονομία Ανάπτυξης και Μεγέθυνσης
Κ. Νικολαντωνάκης Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
TEORIJA BETONSKIH KONSTRUKCIJA
General Health Questionnaire Fear-Avoidance Beliefs Questionnaire Sf-36 VISA-A VISA-P Baecke Stroke-Specific Quality of Life KOOS KOS-ADLS Waterloo Footedness.
Θέατρο Χωρέμη Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2015 (18:00-20:00) ΕλληνοαμερικανικόνΕκπαιδευτικόνΊδρυμα Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ Λ Υ Κ Ε.
A. N. Αγγελάκης Ένωση ΔΕΥΑ, Λάρισα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΦΑΛΑΤΩΣΗΣ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ 22/05/2015 Γάζι, Ηρακλείου.
Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
Ενημερωτική Συγκέντρωση Γονέων Μαθητών 1 ου Έτους Θέατρο Χωρέμη Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015 (18:00-20:00) 1.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ανανεωσιμες Μορφές Ενέργειας Ε-3310 Αιολική Ενέργεια & Αιολικές Μηχανές.
Ιστορία Αρχαίων Ανατολικών Εκκλησιών Ενότητα 05: Ασσυριακή (Νεστοριανική) Εκκλησία Α - μέχρι την εξάπλωση στην Κίνα Δημήτριος Ν. Μόσχος Θεολογική Σχολή.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Τη μεταπολεμική εποχή πληθαίνουν οι μετακινήσεις πληθυσμών από τον αγροτικό στον.
Διάλεξη 5η Ο Ρόλος της Πολιτιστικής Βιομηχανίας
Έννοια και Δυναμική των “Smart Cities”.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι 7ο εξάμηνο ακαδ
Βάσεις Δεδομένων και Ευφυή Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρηματικότητας
Συγκριτική Πολιτική ΙΙ: Τρίτος Κόσμος
Η αξία της κοινότητας Σε μεγάλο βαθμό οι μουσουλμάνοι έχουν κοινοτικό προσανατολισμό, η κοινότητα είναι η πρώτη πηγή στην οποία στρέφονται όταν αντιμετωπίζουν.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Ομαδα συμμετοχησ της νομικησ εκπα στον ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ( ) Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη: Μαρία Γαβουνέλη Προπονήτριες:
Μηχανισμοί Καταστροφής του Σπειράματος στη Διαβητική Νεφροπάθεια Βασιλική Μπαριάμη
Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
ΓΥΝΑΙΚΑ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ…
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Ιστορία Αρχαίων Ανατολικών Εκκλησιών
Ο Κλάδος των τροφίμων στην Σαουδική Αραβία – Εξελίξεις και Προοπτικές – Ελαιόλαδο και Γαλακτοκομικά Προϊόντα   ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.
Ο Κλάδος των τροφίμων στην Σαουδική Αραβία – Εξελίξεις και Προοπτικές – Ελαιόλαδο και Γαλακτοκομικά Προϊόντα   ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.
EGIPAT - DAR NILA.
Εισαγωγή στους Η/Υ και στο περιβάλλον της Compaq Visual Fortran
Ιστορία της φωτογραφίας Οι καλύτερες 50 φωτογραφίες στην ιστορία…
PROIZVODNJA, ORGANIZACIJA I PROIZVODNA FUNKCIJA
Διδάσκων Εμμανουήλ Κ. Οικονόμου Διπλ
Hipotezių tikrinimas.
reikia panaudoti žinias; neužtenka norėti, reikia veikti. J. V. Getė
ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ 3000 π.Χ. – 300 μ.Χ..
Ένα πολυσχιδές πεδίο μελετών
ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
ecbi european capacity building initiative Climate Diplomacy
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βεδουίνοι: Οι κάτοικοι της ερήμου Στην αραβική γλώσσα το "Bedu" αναφέρεται σε κάποιον που ζει έξω στο ύπαιθρο, στην έρημο και η λέξη «badawiyin» (από το οποίο προέρχεται η λέξη Βεδουίνοι) σημαίνει κάτοικος της ερήμου. Στους αρχαίους χρόνους οι άνθρωποι εγκαταστάθηκαν κυρίως κοντά σε ποτάμια, αλλά οι Βεδουίνοι προτιμούσαν να ζουν στη μέση της ερήμου. Υπάρχουν κοινότητες  Βεδουίνων στην Αίγυπτο, τη Συρία, την Παλαιστίνη, το Ισραήλ, την Ιορδανία, τη Σαουδική Αραβία, το Ιράκ, την Υεμένη, το Μαρόκο, το Σουδάν, την Αλγερία, την Τυνησία και τη Λιβύη.  Συνολικά ο πληθυσμός των Βεδουίνων υπολογίζεται σε περίπου μόνο 4 εκατομμύρια. Οι Βεδουίνοι θεωρούνται οι πιο αγνοί  εκπρόσωποι του Αραβικού πολιτισμού.

Συνεχίζουν να αναγνωρίζονται από τους άλλους Άραβες ως «ιδανικοί» Άραβες, λόγω της πλούσιας προφορικής ποιητικής παράδοσης τους, τον τρόπο ζωής τους και τον κωδικό τιμής τους.  Οι Αιγύπτιοι αναφέρονται στους Βεδουίνους ως «Άραβες» (που είναι συνώνυμο με τον όρο «Νομάδας» από τις αρχές του Ισλάμ), αλλά οι Βεδουίνοι είναι διαφορετικοί από τους  άλλους Άραβες, λόγω της εκτεταμένων δικτύων συγγένειας (που τους παρέχουν την υποστήριξη της κοινότητας και τις βασικές ανάγκες για την επιβιώσουν) και του πλούσιου πολιτισμού τους. Τα δίκτυα αυτά παραδοσιακά εξασφαλίζουν την ασφάλεια των οικογενειών και προστατεύουν τις περιουσίες τους. Σήμερα υπολογίζεται ότι μόνο το 5% των  Βεδουίνων εξακολουθούν να ζουν ως ποιμένες (ημι) νομάδες σε όλη τη Μέση Ανατολή.

Οι Βεδουίνοι είναι αναγνωρίσιμοι από τον τρόπο ζωής, τη γλώσσα, την κοινωνική δομή και την κουλτούρα τους. Έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά προσώπου, από τους άλλους  Αιγύπτιους και γενικά ντύνονται διαφορετικά. Οι άνδρες φορούν μακριά «gallabeya» με ένα λεπτό παντελόνι από βαμβάκι κάτω, ένα κόκκινο / λευκό (smaegh) ή λευκό (amemma) μαντίλι, που μερικές φορές συγκρατείται στη θέση του από ένα μαύρο κορδόνι (aghell). Οι γυναίκες φορούν χρωματιστά μακριά φορέματα και όταν βγαίνουν έξω ντύνονται με ένα λεπτό, μακρύ, μαύρο παλτό (Abaya), μερικές φορές διακοσμημένο με κέντημα. Καλύπτουν πάντα τα μαλλιά τους, συνήθως με μαύρο, λεπτό κασκόλ (tarha), αλλά στις μέρες μας κάποιες «τολμούν» να φορούν πιο πολύχρωμα.

Παραδοσιακά, οι γυναίκες κάλυπταν το πρόσωπό τους πίσω από ένα διακοσμημένο πέπλο προσώπου (burqa'ah), αλλά στις μέρες μας το βλέπουμε αυτό μόνο στην παλαιότερη γενιά. Οι νεότερες γενιές καλύπτουν απλώς το πρόσωπό τους με το tarha τους. Οι Βεδουίνοι έχουν επίσης τη δική τους Αραβική γλώσσα (Bedawi), η οποία έχει διαφορετικές διαλέκτους ανά περιφέρεια.  Στις παλιότερες ημέρες οι Βεδουίνοι τόνιζαν την ισχυρή πίστη στην φυλετική ανωτερότητα και ασφάλεια -τη στήριξη για να επιβιώσουν σε ένα εχθρικό περιβάλλον. Είναι ακόμα ένας περήφανος λαός που αγαπούν τον τρόπο ζωής τους.

Μερικοί Βεδουίνοι βρίσκουν τα  ίχνη καταγωγής τους πίσω στην εποχή του Προφήτη Μωάμεθ (PBUH) και πέρα. Οι πρώτοι μουσουλμάνοι έγιναν από τις φυλές των Βεδουίνων και έτσι το (σουνιτικό) Ισλάμ είναι ενσωματωμένο και βαθιά ριζωμένο στην κουλτούρα και η προσευχή αποτελεί  αναπόσπαστο μέρος της ζωής. Οι Βεδουίνοι είναι γενικά ανοιχτόμυαλοι και ενδιαφέρονται για το τι συμβαίνει στο άμεσο και μακρινό περιβάλλον τους, καθώς αυτή η γνώση ήταν πάντα απαραίτητο για την επιβίωση. Την ίδια στιγμή είναι μάλλον καχύποπτοι και αποφεύγουν  να συζητούν το προσωπικό τους υπόβαθρο.

Οι σύγχρονες αραβικές χώρες έχουν την τάση να ρυθμίζουν τον νομαδικό τρόπο ζωής. Οι Βεδουίνοι θέλουν να προσφέρουν στα παιδιά τους υγειονομική περίθαλψη και εκπαίδευση και γι’ αυτό αναγκάζονται να εγκατασταθούν σε αστικές περιοχές. Είναι έτσι αντιμέτωποι με προκλήσεις όσον αφορά τον τρόπο ζωής τους και την παραδοσιακή ισλαμική, φυλετική κουλτούρα τους, η οποία αναμιγνύεται αργά με το δυτικό πολιτισμό. Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να προσαρμοστούν στο σύγχρονο πολιτισμό, αλλά οι γυναίκες δεσμεύονται από την τιμή και την παράδοση για να μένουν μέσα στο περιβάλλον της οικογένειας και ως εκ τούτου είναι λιγότερο πιθανό να προχωρήσουν.

LILA ABU- LUGHOD Ο ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: ΕΞΙΧΝΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΒΕΔΟΥΙΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Η αντίσταση θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως μέσο διάγνωσης της εξουσίας καθώς σύμφωνα με τον Φουκώ «όπου υπάρχει εξουσία υπάρχει αντίσταση» συνεπώς η αντίσταση δεν λειτουργεί ποτέ έξω από την εξουσία. Η εθνογραφική ανάλυση που αφορά στους Βεδουίνους αποδεικνύει ότι στις πολλές και συχνά αντιφατικές μορφές της αντίστασης μπορούν να εντοπιστούν οι περίπλοκες διεργασίες της κοινωνικής εξουσίας. Η μελέτη αφορά συγκεκριμένα την μεταβολή της θέσης των γυναικών σε μια κοινότητα Βεδουίνων στην δυτική έρημο της Αιγύπτου και τις μορφές αντίστασης που αυτές προβάλλουν ενάντια στις παραδοσιακές δομές εξουσίας.

ΜΟΡΦΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ Στον έμφυλα διαχωρισμένο χώρο τους, οι γυναίκες αψηφούν καθημερινά τους περιορισμούς που επιβάλλονται από τους ηλικιωμένους άντρες της κοινότητας. Η αντίσταση που προβάλλεται στον γάμο. Μια από τις βασικότερες μορφές εξουσίας που ασκούν οι οικογένειες και ιδιαίτερα οι ηλικιωμένοι άρρενες συγγενείς είναι ο έλεγχος επιλογής του γαμπρού. Οι σεξουαλικά ασεβείς συζητήσεις καθώς οι κώδικες της σεξουαλικής ηθικής και η ιδεολογία των διαφορών μεταξύ των φύλων αποτελούν μορφές εξουσίας των αντρών Με λαϊκές ιστορίες ποιήματα και τραγούδια με ανατρεπτικό περιεχόμενο που απαγγέλλονται μεταξύ οικείων προσώπων από γυναίκες και νεαρούς άντρες

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ Οι λαϊκές ιστορίες χάνονται σταδιακά καθώς η αιγυπτιακή ραδιοτηλεόραση μονοπωλεί τα ενδιαφέροντα των νέων και τα ποιήματα χρησιμοποιούνται από διαφορετικές ομάδες Σταδιακά εμφανίζονται νέες ενδείξεις αντίδρασης των γυναικών στους περιορισμούς της ελευθερίας μετακίνησης τους 3. Χάσμα γενεών. Οι νεαρές γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με πιο ηλικιωμένες, τον πατέρα τους ή τους θείους τους και έχουν ως συμμάχους τους άντρες της γενιάς τους Οι παραπάνω μορφές αντίστασης βασίζονται από στον πολιτισμό, όχι όμως στον τοπικό αλλά σε εκείνον που προκύπτει από την μίμηση και τα δάνεια από την αιγυπτιακή κοινωνία

ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ Αν στον αραβικό κόσμο το ισλαμικό κίνημα συμβολίζει την αντίδραση στις δυτικές επιρροές, στον καταναλωτισμό, στον πολιτικό και οικονομικό έλεγχο που ασκείται από την εκδυτικισμένη ελίτ, στην κοινότητα των Βεδουίνων αποτελεί την ιδανική απάντηση για την κατανόηση των αντιφατικών δικτύων από σχέσεις εξουσίας στα οποία έχουν παγιδευτεί.

https://youtu.be/4Q3uhqv8epM