Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
Κεφάλαιο 1 Για Ποιο Λόγο; ΔΟΣΑ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
Πώς πάω από την αριστερή εικόνα (πρόβλημα) στη δεξιά (μοντέλο);
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Ανάλυση Παλινδρόμησης με Δεδομένα Χρονολογικών Σειρών
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
Νικολάου Κατερίνα Παπαμιχαήλ Μαρία Χριστοδουλίδου Ελένη Χρίστου Χλόη.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΑΣΚΗΣΗ 19η Έστω οι ακόλουθες παρατηρήσεις για τις μεταβλητές Υ, Χ1 και Χ
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Πειράματα και παρατηρήσεις Υποθέσεις έρευνας. Πείραμα ή παρατήρηση;  Το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο;  Πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα;  Τί μέθοδος χρησιμοποιήθηκε.
Οικονομετρία Οικονομετρία ποσοτικοποιεί τις σχέσεις μεταξύ μεταβλητών με βάση και αιτιολόγηση τη σχετική οικονομική θεωρία έχει στόχο – όχι μόνο την.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 5 & 6
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Στατιστικές Υποθέσεις
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
Στατιστικές Υποθέσεις II
Δομική προσέγγιση και δομο-λειτουργισμός.
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές 3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 3 Φιλίππα Χατζησταύρου Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές

Συγκριση και υποθεσεισ εργασιασ (υε) -1 3/2017 Υπόθεση εργασίας (ΥΕ): μια πιθανή αρχή που συνδέει δύο ή περισσότερους παράγοντες ή μεταβλητές μας επιτρέπει να εξηγήσουμε την περιπτωσιολογική ανάλυση και να προχωρήσουμε σε γενικεύσεις. Η σύγκριση μας διευκολύνει να διατυπώσουμε και να ελέγξουμε υποθέσεις εργασίας έτσι ώστε: να ελέγξουμε την σημασία των ερμηνείων να διευρύνουμε ή και να ξεπεράσουμε την (εθνοκεντρική) αντίληψη μας για το δικό μας τόπο (έμμεση σύγκριση) και να μάθουμε περισσότερα για τους άλλους τόπους να φτιάξουμε καλύτερες κατηγοριοποιήσεις (εγγενώς συγκριτικές) των δομών και διαδικασιών και να κάνουμε γενικεύσεις οι έγκυρες γενικεύσεις μας επιτρέπουν να κάνουμε προβλέψεις και να εξάγουμε συμπεράσματα για διαφορετικές χώρες (σταθερές βάσεις αξιολόγησης). Παράδειγματα: (2) Σύγκριση του βρετανικού κοινοβουλίου – αμερικάνικου κογκρέσσου και διακυβέρνηση, (4) Ποιότητα υπηρεσιών και ιδιωτικοποιήσεις. Φιλίππα Χατζησταύρου

Συγκριση και υποθεσεισ εργασιασ (υε) -2 3/2017 Για να επιβεβαιωθεί μια ΥΕ πρέπει να γίνει σύγκριση πλήθους χωρών, δημοφιλών κυβερνήσεων κτλ...με στόχο να ελεγθεί η ΥΕ. Παράδειγμα 1: εκλογικό σύστημα και κομματικό σύστημα. ΥΕ: Τα εκλογικά συστήματα σχετικής πλειοψηφίας σχηματίζουν πάντα (ή ευνοούν) ένα δικομματικό σύστημα. ΥΕ: Η αναλογική αντιπροσώπευση οδηγεί (πιο συχνά) σε συμμαχικές κυβερνήσεις. Παράδειγμα 2: Ομοσπονδιακό σύστημα και κοινοβουλευτισμός. ΥΕ: Στις ομοσπονδίες υπάρχουν μόνο (ευδοκιμούν κυρίως) δύο βουλές. Παράδειγμα 3: Πολιτική κουλτούρα και ιδεολογία. ΥΕ: Σε χώρες με ισχυρή ατομικιστική κουλτούρα δεν αναδεικνύονται (εύκολα) ισχυρά κόμματα της αριστεράς ΄Η Σε χώρες με συλλογιστική κουλτούρα αναδεικνύονται περισσότερο κόμματα της αριστεράς. Φιλίππα Χατζησταύρου

Μεταβλητεσ: ανεξαρτητη (αμ), εξαρτημενη (εμ) 3/2017 Ένα φαινόμενο είναι σταθερό, μια μεταβλητή ποικίλει σε ποσότητα, ένταση, αξία, είδος. Αιτιότητα: έρευνα για το ποια αιτία δημιουργεί ποιες συνέπειες. Παράδειγμα: Σε περιόδους οικονομικής κρίσης, παρατηρείται αύξηση των αυτοκτονιών (E. Durkheim). ΑΜ: H ανεξάρτητη μεταβλητή/αιτία ταυτοποιεί συνθήκες ή δυνάμεις που δρουν πάνω σε κάτι άλλο. ΕΜ: Η εξαρτημένη μεταβλητή/συνέπεια είναι το αποτέλεσμα μιας άλλης μεταβλητής. Η ΕΜ εξαρτάται από την ΑΜ. Η ΑΜ είναι ανεξάρτητη από προηγούμενες αιτίες, προηγείται χρονικά και επιδρά στην ΕΜ. Φιλίππα Χατζησταύρου

Οι περιορισμοι τησ συγκρισησ 3/2017 Το νόημα και η σημασία μιας δράσης εξαρτάται από τις συμβάσεις που επικρατούν σε κάθε χώρα ή/και από τις υφιστάμενες απόψεις. Το ίδιο φαινόμενο μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικές χώρες (δεν υπάρχει αναγκαστικά ‘ομοιότητα’). Η παγκοσμιοποίηση - άρα η αλληλεπίδραση και η διάχυση δομών - περιορίζει τον αριθμό των περιπτώσεων που είναι διαθέσιμες για έλεγχο των θεωριών και καταρρίπτει εν μέρει την αντίληψη ότι τα αντικείμενα ανάλυσης είναι ανεξάρτητες οντότητες. Η αντίληψη περί ανεξαρτησίας διογκώνει λανθασμένα την σημασία των ευρημάτων της στατιστικής ανάλυσης. Οι χώρες που συγκρίνονται δεν (μπορούν να) είναι πάντα αντιπροσωπευτικά δείγματα του ευρύτερου πληθυσμού (selection bias) και άρα σε τέτοιες περιπτώσεις τα συμπεράσματα δεν μπορούν να γενικευθούν. Η σύγκριση περιορίζεται σ’έναν παράγοντα ή μεταβλητή των αντικειμένων ανάλυσης τα οποία μπορεί να διαφέρουν σε σχέση με άλλους παράγοντες (το τέλειο και ολοκληρωμένο ‘πείραμα’ δεν υπάρχει). Κανένα αντικείμενο ανάλυσης δεν είναι πανομοιότυπο με τα άλλα, παρά μόνο σε σχέση με ένα παράγοντα. Φιλίππα Χατζησταύρου

Πολλεσ μεταβλητεσ, λιγεσ χωρεσ: το προβλημα τησ μεροληψιασ 3/2017 Επιλογή των αντικειμένων ανάλυσης με μεροληπτικό τρόπο ή αμεθόδευτο τρόπο (και με ανεπιθύματα) αποτελέσματα; Οι στατιστικές μελέτες που καλύπτουν μεγάλο αριθμό χωρών περιορίζουν την μεροληπτική επιλογή. Ποιος παράγοντας ή μεταβλητή είναι ο καθοριστικός; Είναι αδύνατο να ελέγξουμε όλες τις πιθανές ερμηνείες κάποιας διαφοράς/ιδιαιτερότητας σε παραμέτρους πολιτικής δεδομένου ότι δεν θα βρούμε άλλη πανομοιότυπη χώρα η οποία να απαντά στο ερώτημα. Υπόθεση που αντιτίθεται στην πραγματικότητα (counterfactuals) στη βάση ενός παράγοντα που θεωρείται ότι απουσιάζει ενώ υπάρχει ή που αν και δεν υπάρχει, προσποιούμαστε ότι υπάρχει. Η χρήση μεταβλητών χωρίς αναλογική επιλογή οδηγεί σε περιορισμένα συμπεράσματα: υπάρχοντα δεδομένα (μόνο μιας συγκεκριμένης μορφής), αποκλειστική εξέταση μόνο των θετικών περιπτώσεων ή των περιπτώσεων που επιβίωσαν (survivorship bias), στατική (μη διαφοροποιημένη) χρήση της εξαρτημένης μεταβλητής. Ένα αντίθετο παράδειγμα μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα και ερμηνεία: αυτό όμως δε σημαίνει ότι αν το Β είναι αποτέλεσμα του Α τότε και το Α είναι αποτέλεσμα του Β (οι κυνικοί ψηφοφόροι απέχουν, όμως όσοι απέχουν δεν είναι όλοι κυνικοί). Φιλίππα Χατζησταύρου