observation methods in a differentiated classroom

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
Advertisements

WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Instructional Design Competencies Δεξιότητες Διδακτικής Σχεδίασης.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
What teachers in Greece think about their students’ knowledge of other languages.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Working Along with Key Experts
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Ποιος: ταυτότητα του ομιλητή Τι: φύση της γλώσσας (γνώση/ χρήση)
Anti-bullying Campaign
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Equipping the Next Generation for Active Engagement in Science
Ενημέρωση για eTwinning
Θεωρία Παιγνίων: οι Καταλήψεις και οι Τζαμπατζήδες
aka Mathematical Models and Applications
Study in Holland: open to international minds
ΑΣΚΗΣΗ στην ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Ελληνικά στο Clemton Park PS
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Training EFL teachers on differentiated Instruction
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

observation methods in a differentiated classroom 2016 -2017

Why do we have an observation in a differentiated classroom? Because teachers have to adjust teaching to the needs of each student. Because teachers have to study how effectively students reach the goals with different learning skills, with different personal interests and different ways of looking at the world, from his culture and life experience. Because in the differentiated classroom evaluation is a continuous process that is diagnostic. Because teachers have to balance the learning pace of the group and the individual. In a differentiated classroom teachers need to study their students (Tomlinson, 2008)

how should an observation be? Use of techniques and instruments for the collection and analysis of observational data Systematic Objective Regularly Teacher’s TRAINING

What am I going to observe? Planning a classroom observation in a d.i. Classroom (Maria Luisa Herrero, 1997) What am I going to observe? When, who and/or in what situation will the observation take place? Who is going to make the observation? How will the information be collected? What kind of analysis and interpretation of the results will be?

how do we observe and assess?

Ability to develop in COMPLEX situations OBSERVER’s TRAINING Characteristics of an observer EXPERIENCE CAUTION OBJETIVITY Ability to develop in COMPLEX situations INTELLIGENCE Distancing, Relativism ETHICAL ATTITUDE Social Skills

OBSERVeR’s TRAINING The good observer is made, we can train the observer for the acquisition of a general and specific skills to observe GOOD OBSERVER IN EDUCATION: engagement, ethics and humanity

kinds of observation by the level of participation 1.- NON-PARTICIPANT OBSERVATION (EXTERANL OBSERVATION): when the researcher remains distanced from the object of study and there is no interaction. - PARTICIPANT OBSERVATION: when the observer maintains direct contact or relationship with the group observed. - PARTICIPATION OBSERVATION: It is more intense than the Participant Observation and occurs when a member of the group acquires observer status. - AUTO-OBSERVATION: This is the highest or intense participation in the observation level, the observer is both subject and object. 2.- INTERNAL

Eight Lenses of Observation (BORICH, 2010) 1. Learning climate                    2. Classroom management 3. Lesson clarity                        4. Instructional variety 5. Task orientation                    6. Student engagement 7. Student success                     8. Higher order thought process

1. LeaRning CLIMATE Physical and emotional environment Basic characteristics that can be observed : Teachers’ warmth, interest and expectations towards his students Competitiveness, collaboration or even independence are encouraged through classroom activities (social context) By observing school climate you can have a glance on how students feel about themselves, about each other and which activities really make them work and learn

2. Classroom management Basic characteristics that can be observed : Management of classroom physical environment Classroom rules Classroom instructional routines Classroom discipline rules (motivations and consequences) Prevention of irregular behaviors

3. Lesson CLARITY Teachers ability to talk clearly and to organize the lesson content according to students'’ perception level Informing student on the thematic area of the lesson (basic aim and targets of the lesson) Lesson pre-organizer Link with prior knowledge Teaching according to students readiness level Clear instructions Use of examples, explanations and presentations Repetition or Summary at the end of the lesson

4. Instructional variety Use of appropriate instructional practices that will intricate students interest and gain their attention in order to fulfill certain learning goals Basic characteristics that can be observed regarding instructional variety : Technics in gaining students interest and attention Communication with eye contact, voice and body movements Using alternative ways of students working and learning (multiple ways to work and learn) Use of appropriate rewards and motivation in order to sustain students interest in actively engage in the lesson. Use variety of questions Use students ideas and answers in the lesson η ύπαρξη διδακτικής ποικιλίας στο μάθημα επηρεάζει τη μαθησιακή επίδοση και τη δέσμευση των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Ο τρόπος και η συχνότητα με την οποία γίνονται οι εναλλαγές δραστηριοτήτων θα πρέπει να εξαρτάται από την ηλικία των μαθητών(νεαροί μαθητές μεγαλύτερη ανάγκη).

5. Task orientation   Use of effective practices that help teacher to maintain task orientation . Effective classroom manage technics Handling of classroom problematic behavior Minimize lessons interruption time Minimization of instruction time loss in managerial matters Maximization instructional time Ο προσανατολισμός στο έργο (ή εστίαση ή προσήλωση στο καθήκον) αναφέρεται στο βαθμό στον οποίο ο εκπαιδευτικός εξασφαλίζει στους μαθητές του τη μέγιστη ευκαιρία για μάθηση. Αφορά και ζητήματα διδασκαλίας και ζητήματα διαδικασίας. Απαιτεί μια εξ’ ολοκλήρου φροντίδα των παραγόντων που επηρεάζουν τη διδακτική πράξη. Είναι πολυδιάστατη δυναμική και απαιτεί «πολυτάλαντους» εκπαιδευτικούς.

6. Student engagement Teachers promote and facilitate students active engagement in the lesson with activities that allow them to think, to interact and exercise and exercise on new core knowledge and skills. Basic characteristics that can be observed regarding students engagement : Guided work and activities Use of feedback and suggestions without being critical about it Use of individual and self-drive learning activities Systematic use of aural rewards that have real meaning regarding their work Monitoring of students work and their progress as they work

7. StudentS’ success       Students learning in enhanced when they are working on activities based on their readiness level so they can move from this point up Basic characteristics that can be observed regarding student success: Designing lessons so that new knowledge is connected to prior knowledge Designing lessons according to students perception level Immediate and direct feedback and correction Gradual learning of new knowledge with small steps Creation of classroom work rhythm that enables all students actively engaged in learning process Οι 5 συμπεριφορές που φαίνονται στο σχεδιάγραμμα και θα αναλύσουμε στη συνέχεια της παρουσίασης μας προωθούν τη συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και την επιτυχία τους στο μέσο προς υψηλό επίπεδο επιτυχίας. Να πω εδώ ότι θα σας δώσουμε ένα διάλογο από μία τάξη, την τάξη της κυρίας Chau στο οποίο θα πρέπει κάθε φορά που αναλύουμε μία διάσταση από τις πιο πάνω να προσπαθείτε να εντοπίσετε τι ενέργειες έκανε η κυρία Chau για προώθηση του μέσου προς ψηλού επιπέδου επιτυχίας των μαθητών της. Αυτό θα το επιτύχετε συμπληρώνοντας στο φυλλαδιάκι που θα σα δώσουμε αν κάθε μια από τις διαστάσεις παρατηρήθηκε, δεν παρατηρήθηκε, ή δε δόθηκε η ευκαιρία να παρατηρηθεί, το οποίο θα ελέγξουμε στο τέλος. Να μας συγχωρέσετε που ο διάλογος είναι στα Αγγλικά αλλά όπως θα δείτε κι εσείς το θέμα αυτό δε μπορούσε να μεταφραστεί.

8. Higher Order Thinking Skills Critical thinking, ο reasoning και problem solving Basic characteristics that can be observed regarding Higher order skills : Utilization collaborative and group activities Presentation of mental models, learning model and strategies Opportunities to use and demonstrate what has been learned through presentations and learning projects Actively engage students in aural presentation Provision of opportunities to work individually and exercise in order to learn though their mistakes Use of students portfolio

ACTIVITY 1 Using the 8 lenses observe and evaluate the instruction presented in the video

Activity 2 Discuss your findings in your group Compare your observations with the observations you recorded in the first session. Discuss your findings in your group Present your conclusions